Sri Aurobindo

De Wikipedia
Sri Aurobindo
Vida
Nacimientu Sri Aurobindo Bhawan (en) Traducir[1]15 d'agostu de 1872[2]
Nacionalidá Raj británicu  14 agostu 1947)
Unión de la India  (15 agostu 1947 -  26 xineru 1950)
Bandera de India India  (26 xineru 1950 - [3]
Muerte Pondicherry5 d'avientu de 1950[2] (78 años)
Familia
Pareyes Mirra Alfassa (es) Traducir
Hermanos/es
Estudios
Estudios St Paul's School
King's College (es) Traducir
Loreto Convent (en) Traducir
Llingües falaes bengalín
inglés[4]
Hindi
francés[5]
alemán[5]
castellanu[5]
Profesor de Mirra Alfassa (es) Traducir
Nolini Kanta Gupta
Champaklal
Nirodbaran
Pavitra (es) Traducir
Satprem
Indra Sen
Jean Herbert
Oficiu poeta, traductor, filósofu, ensayista, escritor, críticu lliterariu, profesor, políticu, funcionariu, revolucionariuyogui
Emplegadores Maharaja Sayajirao University of Baroda (en) Traducir
Trabayos destacaos Savitri: una leyenda y un símbolo (es) Traducir
The Life Divine (en) Traducir
The Synthesis of Yoga (en) Traducir
The Mother With Letters on the Mother (en) Traducir
The Secret of the Veda (en) Traducir
Isha Upanishad (en) Traducir
Essays on the Gita (en) Traducir
Nominaciones
Influyencies Vedanta (es) Traducir, Henri Bergson y John Dewey
Creencies
Relixón Hinduismu
sriaurobindoashram.org
Cambiar los datos en Wikidata

Sri Aurobindo (15 d'agostu de 1872Sri Aurobindo Bhawan (en) Traducir – 5 d'avientu de 1950Pondicherry), nome de nacencia Aurobindo Ghose, foi un maestru de yoga y poeta indiu que defendió la independencia de la India y del que dalgunos afirmen que foi un descubridor de nuevos caminos d'acercamientu a la divinidá y conocencies sobre La Tierra y l'universu.

Los primeros años[editar | editar la fonte]

Sri Aurobindo nació en Calcuta el 15 d'agostu de 1872. A la edá de 7 años foi unviáu a Inglaterra, onde pasó los siguientes años de la so vida. En 1889 ingresó en Cambridge, con una bolsa d'estudios concedida pola St. Paul's School de Londres. Dempués d'adquirir los títulos necesarios pa entrar nel serviciu civil de la India, nel que nun entró por refugar presentase al exame d'equitación, tornó al so país y entró, en 1893, nel serviciu alministrativu del principáu de Baroda (actual distritu del estáu indiu de Gujarat). Amás del so trabayu alministrativu, foi nomáu profesor de francés del colexu de Baroda, y, darréu, d'inglés.

Nesti periodu aprendió'l sánscritu y otres llingües indies. Siguía coles mesmes con interés los acontecimientos políticos de la India.

L'actividá política[editar | editar la fonte]

Volvió d'Inglaterra convertíu nun duru críticu de los británicos —a quien acusaba, por casu, de conquistar Irlanda utilizando los vieyos métodos de la traición cínica» y la masacre implacable» y de gobernala col principiu de «la fuercia ye la llei»— y de los bengalíes partidarios de la occidentalización de la India. Señaló qu'éstos s'engañar a sigo mesmos porque los mesmos británicos consideraben a la democracia y al lliberalismu como «poco apropiaos pa una nación sometida, onde ye imprescindible caltener la supremacía despótica del home blancu entá a cuenta de tolos principios y de toa moral», y qu'amás poníen en peligru l'alma» de la India «por culpa d'una ciega rindición a les aberraciones del materialismu européu». Asina consideraba que tolos movimientos del sieglu XIX na India fueren en realidad «movimiento europeos» que[7]

adoptaben la maquinaria y los móviles d'Europa, el llamamientu a los derechos de la humanidá o a la igualdá d'estatus social, y una imposible uniformidá que la Naturaleza siempres se negó a conceder. Entemecida con esos falsos evanxelios había una veta d'odiu y amargura, que se manifestaba na condena del sacerdociu de los brahmanes, na hostilidá escontra'l hinduismu y nel ignorante distanciamientu de les consagraes tradiciones.

Tamién denunció les sides» colos que los británicos xustificaben el so dominiu sobre la India y l'imperialismu polo xeneral:[7]

L'imperialismu tenía que xustificase a sí mesmu frente a esa moderna forma de sentir [que la esclavización d'una nación por otra, d'una clase por otra, d'un home por otru resultaba repugnante pa la moral], y la única forma de llogralo yera asonsañar que s'actuaba en calidá de fideicomisario de la llibertá, encargáu dende les más altes esferes de civilizar a los incivilizaos ya instruyir a los incultos, hasta que llegara'l momentu en que'l benevolente conquistador cumpliera la so xera y pudiera retirase de forma altruista. Estos fueron les sides colos qu'Inglaterra xustificó la usurpación del legáu de los mongoles y esllumónos por que diéramos nuesa aquiescencia como tributu a la rellumanza de la so derechura y arrogancia.

Por cuenta de la división de Bengala, en 1905, abandonó Baroda y empezó a participar abiertamente en política, en concretu nel movimientu nacionalista de Bengala, mientres el tráxicu periodu de 1906 a 1910. Trató d'influyir nel tresformamientu del pensamientu y opinión de la India, especialmente al traviés del periódicu Bande Mataram, vehículu de les sos teoríes. Deteníu en 1908, foi encarceláu mientres un añu na prisión de Alipore (Calcuta).

En 1909 afirmó sardónicamente que «los principales trunfos de la Ilustración europea ante la qu'agachamos la cabeza» fueren «la chaqueta y los pantalones, l'aristócrata británicu, el capitalista estauxunidense y l'apache parisín».[7]

Tres la traxedia de la Primer Guerra Mundial afirmó que la «alabadiza, agresiva y dominante Europa» taba «condergada a muerte», a la espera de la so «aniquilación» y que «la civilización científica, racionalista, industrial y pseudodemocrática d'Occidente» taba «en víes de disolución».[7]

La yoga[editar | editar la fonte]

La so estancia en prisión significó un cambéu decisivu na so vida. Al salir de la cárcel fundó dos selmanarios, unu n'inglés, Karmayogin, y otru en bengalí, Dharma. Siguió mientres dalgún tiempu les sos actividaes polítiques, pero una nueche recibió l'avisu de que la policía proyeutaba realizar un rexistru nel so despachu de Karmayogin y, pa nun ser deteníu o deportáu, foi escondese a Chandemagore, a pocos quilómetros de Calcuta. Equí recibió "una orde de lo Alto" de dir a Pondicherry a onde llegó'l 4 d'abril de 1910.

Dempués de cuatro años de yoga nel silenciu fundó, el 15 d'agostu de 1914, una revista filosófica mensual, Arya, na qu'espresaba, en llinguaxe intelectual, la so visión del home y de la Hestoria, del destín divín del home y del camín a siguir p'algamar, de la marcha de la sociedá humana escontra la unidá y l'harmonía, de la naturaleza y de la evolución de la poesía, del sentíu fondu de los Vedes, de los Upanishad y de la Bhagavad-gītā y del espíritu y de la significación de la cultura india.

La obra escrita[editar | editar la fonte]

  • Filosofía:
Los conteníos apaecíos en Arya tán anguaño recoyíos y publicaos en llibros: La Vida Divina, La Síntesis de la Yoga, El Ciclu Humanu, L'Ideal de la Unidá Humana, La Poesía Futura, El Secretu de la Veda, Ocho Upanishads, Ensayos sobre la Gita, Los Fundamentos de la Cultura India. A caballu ente la filosofía y la yoga, pola accesibilidá de la so llectura al tratase de sentencies curties, hai que destacar: Aforismos y Güeyaes y Pensamientos.
  • Poesía:
La práutica totalidá de la so obra poética ta recoyida en: Collected Poems. Mención estreme merez el poema épicu Savitrí: una lleenda y un símbolu, considerada por el mesmu Sri Aurobindo como la so obra más representativa y que, tomando como pie un curtiu rellatu conteníu nel Majábharata, constitúi una descripción en tonu épicu-poéticu de tola esperiencia interior y espiritual del autor.
  • Yoga:
Amás de los anteriores, dende'l puntu de vista práuticu, como guía y orientación nel camín de la so yoga, el Purna Yoga Yoga Completo o Yoga Total conocíu como Yoga Surpamental, esiste una estensa escoyeta d'escritos y cartes unviaos a los sos discípulos: Cartes de la yoga, publicada de forma parcial so los siguientes títulos: Les bases de la yoga, Lluces de yoga, Nueves lluces sobre la yoga, El ser psíquicu. Dalgunes d'estes cartes pola importancia y fondura de la tema que traten algamaron el calter de pequeñes obres aparte con sustantividad propia. Ye'l casu de L'enigma d'esti mundu (de títulu abondo significativu) y de La Madre, conxuntu de cartes que de forma sucinta y de la mesma mano de Sri Aurobindo esponen el conteníu esencial de la so yoga.

Últimos años[editar | editar la fonte]

Mientres la Segunda Guerra Mundial pronuncióse abiertamente en sofitu de la causa aliada, al percibir con claridá'l peligru que les fuercies del nazismu representaben pa la evolución futura de la humanidá.

Tres la independencia tornó la ufierta de presidir el Congresu Nacional Indiu.

Sri Aurobindo morrió'l 5 d'avientu de 1950.

Lo esencial de la so enseñanza[editar | editar la fonte]

  • La divinidá nun ye daqué alloñáu y inaccesible, sinón que s'atopa peruquier y tamién dientro del ser humanu, ye la divinidá interior. Sri Aurobindo designa esti principiu divín nel interior del home como ser psíquicu y amuesa el camín pa entrar en contautu con él y faer que'l so influxu pueda dexar tamién el so calquier na vida esterior.
  • Nel aspeutu universal o cósmicu Sri Aurobindo plantega la esistencia d'un principiu activu de la divinidá —al que denomina Supermente— que lleva en sí mesmu la capacidá, el poder inherente, de camudar el cursu de la marcha de la humanidá, dende l'actual situación na inorancia escontra un desenvolvimientu evolutivu con una mayor presencia de la lluz y de la consciencia.

La Madre[editar | editar la fonte]

La so íntima collaboradora, Mirra Alfassa, más conocida como La Madre, nacida en París de padre turcu y madre exipcia, llegó a Pondicherry el 29 de marzu de 1914, asitiándose ellí definitivamente en 1920.

Sri Aurobindo considerar el so igual, y por causa de la so capacidá pa la organización, fíxose cargu de la vida diaria del áshram a partir del 24 de payares de 1926, cuando Sri Aurobindo recluyóse retirándose de la vida pública. Dende esta fecha queda al cargu de La Madre la supervisión de los asuntos del áshram, incluyíos los sos Institutos y Auroville, la ciudá internacional cercana a Pondicherry, fundada en 1968.

Tres la desapaición de Sri Aurobindo, La Madre siguió'l trabayu yóguico entamáu por ésti. Les enseñances de La Madre fueron impartíes principalmente en forma oral, siendo arrexuntaes en diversos volúmenes so los títulos de Conversaciones y de L'Axenda. De la so obra escrita cabo destacar Plegaries y meditaciones.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «LIBRIS» (26 setiembre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. Identificador CONOR.SI: 12298339. Afirmao en: CONOR.SI.
  5. 5,0 5,1 5,2 URL de la referencia: https://en.wikipedia.org/wiki/Sri_Aurobindo.
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: http://www.nobelprize.org/nomination/archive/show_people.php?id=567.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Mishra, Pankaj (2014). De les ruines de los imperios. La rebelión contra Occidente y la metamorfosis d'Asia. Barcelona: Galaxa Gutenberg, páx. 335-338; 319; 344. ISBN 978-84-16072-45-3.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]