Socontinente indiu

Coordenaes: 22°12′28″N 76°58′13″E / 22.20775°N 76.97021°E / 22.20775; 76.97021
De Wikipedia
Socontinente indiu
Situación
Tipu subcontinente (es) Traducir
Coordenaes 22°12′28″N 76°58′13″E / 22.20775°N 76.97021°E / 22.20775; 76.97021
Socontinente indiu alcuéntrase en Tierra
Socontinente indiu
Socontinente indiu
Socontinente indiu (Tierra)
Datos
Puntu más altu Everest
Superficie 4 480 000 km²
Cambiar los datos en Wikidata

El subcontinente indiu ye la rexón xeográfica qu'abarca la mayor parte de la India histórica, anguaño estremada ente los estaos d'India, Paquistán, Bangladex, Nepal y Bután. Por razones culturales y xeográfiques, considérase tamién parte del subcontinente los estaos insulares de Sri Lanka y Maldives. Toos estos países formen parte de l'Asociación Sudasiática pa la Cooperación Rexonal (SAARC, en sigla inglesa). El subcontinente indiu foi conocíu mientres sieglos como l'Indostán y ye equivalente al territoriu qu'hasta la desapaición del Raj británicu en 1947 yera conocíu como la “India británica”. En total, la superficie del subcontinente indiu xube a unos 4 480 000 km².

Nomenclatura[editar | editar la fonte]

De cutiu llamáu a cencielles el Subcontinente, por tratase de la única rexón del mundu a la que s'aplica davezu esti calificativu, la rexón conocer n'Occidente a cencielles como “la India” o como “les Indies” hasta 1947, cuando la partición de l'antigua India británica supunxo la división del territoriu ente los estaos d'Unión de la India y Paquistán. D'esti últimu estáu biforcaríase darréu la so parte oriental col nome de Bangladex. Munchos habitantes de Paquistán y Bangladex refuguen el términu “subcontinente indiu” por considerar que l'axetivu “indiu” tien d'aplicase solamente al Estáu actual de la República de la India. Más fayadizu sería'l términu Indostán pol so usu históricu y el so orixe terminolóxicu, pero ye de poco usu anguaño. Un nome alternativu pa la rexón ye Asia Meridional o Sur d'Asia, anque esta denominación dacuando inclúi tamién a Afganistán ya Irán, y dacuando hasta Birmania.

Xeografía[editar | editar la fonte]

El subcontinente indiu nuna composición d'imáxenes de satélite.

La rexón llinda al norte y al este cola cadena montascosa del Himalaya, y col mar Arábigu y la badea de Bengala al sur. El cordal Hindu Kush ente Paquistán y Afganistán suel considerase la frontera noroccidental del subcontinente. La parte occidental de Paquistán, Baluchistán, ta dixebrada del subcontinente polos montes Suleimán, polo que xeográficamente nun forma parte del mesmu, al tar yá na meseta iranina.

En términos xeolóxicos, la rexón ta considerada un subcontinente porque s'asitia sobre una placa tectónica estremada, la "placa india" (parte de la placa Indoaustraliana), orixinalmente un pequeñu continente que topetó cola placa Euroasiática, dando llugar al cordal del Himalaya y a la pandu tibetanu. Na actualidá, la placa india sigui moviéndose escontra'l norte, lo cual fai que los montes que conformen l'Himalaya crezan dellos centímetros cada década.

Población[editar | editar la fonte]

El subcontinente indiu ye una de les rexones más densamente poblaes del mundu. Más de 1600 millones de persones, una cuarta parte de la población mundial, habiten na rexón. La densidá de población de 350 persones per quilómetru cuadráu ye siete veces cimera a la media mundial.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]