Indostán

Coordenaes: 20°N 78°E / 20°N 78°E / 20; 78
De Wikipedia
Indostán
Situación
Tipu rexón xeográfica
Coordenaes 20°N 78°E / 20°N 78°E / 20; 78
Indostán alcuéntrase n'India
Indostán
Indostán
Indostán (India)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

L'Indostán[1] o como suel ser llamáu tamién, península del Indostán o península indostánica, ye'l nome históricamente orixinal pa la rexón del subcontinente indiu, qu'entiende India, Paquistán, Bangladex, Sri Lanka, les Maldives, Bután y Nepal. El so pasáu históricu coleutivu puede ser esplicáu pola “Civilización India” (sinónimu de Civilización indostánica), y rexunta a estos países estremándolos del restu del continente asiáticu.

El términu Indostán foi bien usáu mientres los sieglos XVII, XVIII y XIX, güei ye de menor usu. Axetivízase indostánicu y el xentiliciu ye indostánicu, indostánica ya indostánico.[1][2]

Orixe del términu[editar | editar la fonte]

Etimológicamente, provién del hindi-urdú: Hindustān (ɦɪndʊˈstaːn) que de la mesma deriva del persa: hindu (ríu Indo) y -stān (llugar) como una referencia a la tierra de los indios.

El términu Indostán foi usáu históricamente dende los antiguos perses. La inscripción más antigua atópase en Naqsh-e Rostam, na Persia del s.III mientres el reináu de Sapor I, como referencia a los pobladores de la rexón del Indo baxu dominiu persa.[3] Sicasí los naturales del Indostán llamaben a la so rexón Djambou-Wypa (Isla del árbol yambu) o Barathak-Handa (Reinu de Bhāaguarón).[4]

Indostánicu[editar | editar la fonte]

La adjetivización de Indostán a indostánicu da llugar a los siguientes conceutos:

  • Idioma indostánicu: Rellacionáu cola llingua indoeuropea más importante de la rexón y que diera llugar al hindi y al urdú como resultáu de la separación cultural ente hindús y musulmanes.
  • Civilización indostánica: Rellacionáu cola Cultura del Indo, la civilización más antigua de la rexón. Llámase-y tamién Civilización india, pero ye más fayadizu llama-y indostánica, pos se desenvolvió principalmente nel territoriu del actual Paquistán nuna dómina anterior a les invasiones indoaries. Darréu, mientres el Periodu védicu, la civilización estender hasta'l Ganges.
  • Cultura indostánica: D'usu actual y históricu rellacionáu col arte, música indostaní y otres espresiones culturales y nun área equivalente a la Llanura Indo-Gangética o al norte de la India.
  • Península indostánica: Tola rexón puede ser considerada una península. Cuando s'especifica la parte triangular del al sur, llámase-y dacuando península del Decán.
  • Placa indostánica: Más conocida como placa índica. Ye la placa tectónica que forma parte de la placa Indoaustraliana y qu'entiende tola rexón del Indostán incluyendo a Birmania, Andamán y parte del océanu Índicu.

Otros usos[editar | editar la fonte]

  • Indostán, pueblu del departamentu de Amazones (Colombia).
  • En Panamá, tiense'l costume de llamar "indostán" o "hindostán" a cualquier persona natural de la India, por estensión, dacuando tamién s'aplica a árabes y xudíos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: indostánicu
  2. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: indostánicu, -a, -o
  3. Niharranjan, Ray et al 2000, A Sourcebook of Indian Civilization.
  4. Dumont D'Urville, Jules Sébastien 1841 Viaxe pintorescu alredor del mundu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]