Sociedad Deportiva Eibar

De Wikipedia
(Redirixío dende Sociedá Deportiva Eibar)
Sociedad Deportiva Eibar
Sociedad Deportiva Eibar
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1940
Presidente Amaia Gorostiza Telleria (es) Traducir
Entrenador Joseba Etxeberria (es) Traducir
Categoría Segunda División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio Municipal de Ipurúa (es) Traducir
Direición César Palacios
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

SD Eibar (nome comercial de la Sociedad Deportiva Eibar-Eibar Kirol Elkartea) ye un club de fútbol de la ciudá d'Éibar en Guipúzcoa, País Vascu. Foi fundáu en 1940.

Foi'l primer club de fútbol europeo en llograr el certificáu calidable UNE-EN-ISO 9001.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

Antecedentes[editar | editar la fonte]

En 1911 Pedro Mandiola, que depués sería xugador del Athletic de Bilbao, empezó promocionar el fútbol en Eibar fundando dos años dempués, en 1913, el primer equipu de fútbol eibarrés que se llamó "Izarra" y vistía una indumentaria con camiseta verdinegra y pantalón azul. Al añu siguiente inaugúrase'l primer campu de fútbol en Otaola-Erdikua. En 1917 eslleir el Izarra y ciérrase el campu de fútbol.

En 1922 naz la Unión Deportiva Eibarresa y en 1932 fúndase'l Club Deportivo Gallu. Rematada la Guerra Civil, en 1940 deciden fundise dambos clubes y crear el "Eibar Football Club".[2]

Primeros años[editar | editar la fonte]

El club foi fundáu en 1940, frutu de la fusión del Deportivo Gallu y la Xunión Deportiva Eibarresa, tomando'l nome de Eibar Football Club. Darréu'l nome camudó al de Sociedad Deportiva Eibar y finalmente al nome billingüe español-vascu Sociedad Deportiva Eibar - Eibar Kirol Elkartea para en 2015 convertise en SD Eibar como nome comercial oficial en castellán, euskera ya inglés.

El Eibar empezó xugando en categoríes rexonales con uniforme a rayes coloraes y blanques y pantalón negru, inspiráu nel vecín Athletic Club de Bilbao, unu de que los sos xugadores, el eibarrés Pedro Mandiola, foi quien introdució'l balompié na ciudá armera. Los tradicionales colores azulgranas del Eibar aniciar na temporada 1943-1944, cuando la Federación Guipuzcoana de Fútbol dexó a los eibarreses un equipamientu completu del Futbol Club Barcelona, con que los sos colores empezó a xugar l'equipu, anque la bandera de la llocalidá tamién tien esos colores. Na temporada 1947-1948 inauguróse'l campu d'Ipurua.

El Eibar en Segunda División[editar | editar la fonte]

El Eibar apuesta los sos partíos en Ipurúa.

Na temporada 1953-1954 debutó na Segunda División d'España, permaneciendo nesta división 6 años. Tres el so descensu a la Tercer División, yá que naquella dómina nun esistía la Segunda División B, permaneció nella 28 años, nos que xugó 14 promociones ensin llograr l'ascensu. En 1986 llogró l'ascensu a la Segunda División B al ganar la promoción contra'l Coria CF y el CD Badajoz.

La primer temporada en Segunda División B quedó en sesta posición, y l'añu siguiente, na temporada 1987-1988, llogró l'ascensu a la Segunda División, al quedar primero del so grupu. Na última xornada de la temporada 1989-1990, una carambola dexó que'l Eibar salvar del descensu.[3] En 1990, por cuenta de los actos de celebración del 50 aniversariu del club, l'equipu enfrentar en partíu amistosu al Ajax d'Ámsterdam de los Países Baxos; la resultancia foi de 1-1, con gol de Luluaga de penalti.

En 1999 llogró caltener la categoría al sumar 25 puntos de los postreros 27 en xuegu, ganando'l postreru partíu al CD Toledo por 3-0, con goles de Goyo, Iturrino y Arenaza. El 22 d'abril de 2001 el Atlético de Madrid realizó la so primer visita oficial a Ipurua en lliga, esi partíu remató cola resultancia de 2-1 a favor de los locales con goles de Leniz y Arenaza, lo qu'acarreto'l cese de Marcos Alonso y dexó al equipu madrilanu casi ensin opciones de xubir.

El 7 de xineru de 2004 enfrentar al Real Madrid CF na Copa del Rei onde Iker Casillas tuvo una actuación determinante. Nel partíu de vuelta nel Estadiu Santiago Bernabéu el Eibar perdió 2-0.

Na temporada 2005-2006, tres 18 temporaes consecutives na Segunda División, categoría na que yera l'equipu más veteranu, el Eibar peracabó'l so descensu a la Segunda División B. Esti descensu producir de forma matemática'l 20 de mayu de 2006.[4]

Al añu siguiente, na temporada 2006-2007 la SD Eibar volvió xubir a Segunda División en quedando primero na lliga regular y ganar al Hospitalet y al Rayo Vallecano na fase d'ascensu.

Fiesta d'ascensu a la Primer División, llográu con un presupuestu de tan solo 4 millones d'euros.

L'equipu consiguió caltenese en Segunda División na temporada 2007-2008 rematando en 13º posición, destacable el derbi gipuzkoano cola Real Sociedad de Fútbol. Na temporada 2008-2009 l'equipu acabó en 21º posición baxando a la Segunda División B.

Travesía por Segunda B (2009-2013)[editar | editar la fonte]

Na 2009/10, Alex Aranzábal ye'l nuevu presidente del club y el Eibar ficha como entrenador a Ángel Viadero col principal oxetivu de xubir a Segunda División. A la fin de temporada, el Eibar queda segundu del so grupu, con 66 puntos y encuadráu na promoción d'ascensu a Segunda como non-campeones de grupu. L'equipu llega a la segunda fase d'ascensu, pero ye esaniciáu pol Ontinyent CF. Ángel Viadero ye destituyíu a final de temporada

Na 2010/11 empieza con otru nuevu entrenador, Manix Mandiola, y l'equipu proclámase líder de grupu con 73 puntos y vuelve a la promoción d'ascensu como campeón de grupu. Cai en semifinales de la "ruta de los campeones" col Sabadell, cayendo a la ruta de los "non campeones", onde ye ganáu tamién ante'l Alcoyano, dexando otra temporada más al Eibar en Segunda B

Na 2011/12, l'equipu queda terceru con 66 puntos y vuelve a la promoción d'ascensu, cayendo ante'l Llugo na primer fase de la ruta de los "non campeones".

Na 2012/13, Manix Mandiola ficha pol Tudelano y Gaizka Garitano, entrenador del Eibar B cubre'l so puestu. Nesa temporada'l club ye subcampeón de grupu con 73 puntos. Vuelve a la promoción d'ascensu y tres cuatros años en Segunda B consigue xubir a Segunda División en ganando al Alcoyano (quién lo esanició del ascensu va dos años) y al Real Uviéu nos dos primeres fase y al Hospitalet na fase final. Con esti ascensu, el Eibar empieza una dómina dorada de la mano de Garitano.

Vuelta a Segunda División y Ascensu (2013 - 2014)[editar | editar la fonte]

Na 2013/14, el Eibar preparar p'a cencielles consiguir la permanencia. Tres una primer vuelta na que tatexó na zona media de la tabla, hizó una segunda espectacular dexando al equipu na xornada 30 en puestu d'ascensu a Primer, daqué inéditu na so modesta y humilde historia. El 25 de mayu de 2014 la SD Eibar conviértese matemáticamente n'equipu de Primer División pa la temporada 2014-2015 en venciendo al Alavés por 1 a 0. Va Ser l'equipu con menor presupuestu de la categoría y cola ciudá de menos habitantes (27.000) na historia moderna de la Primer División.[5]

L'ascensu a Primer División consolidó un modelu de xestión de clubes de fútbol, conocíu col nome de "Modelu Eibar". Trátase d'una xestión principalmente carauterizada pola concepción de los clubes de fútbol como empreses que tienen de ser rentables y qu'apostó por combinar el respetu a los raigaños del club cola internacionalización. Esti modelu estremar por una xestión económica profesional,[6] con una política de déficit y deuda cero, la defensa de la propiedá compartida, torgando que nengún accionista atropara más del 5% de les aiciones del equipu, llogrando llograr más de 11000 accionistes de tol mundu,[7] con campañes de crowdfounding p'ampliar el capital.[8] Esti modelu, desenvueltu so la presidencia de Aranzabal asume que la crecedera del club tien de dir bien xuníu a la crecedera de la ciudá de Eibar, polo que punxo en marcha distintes proyeutos participativos, como Ipurua Tallarra,[9] qu'incluyía la cesión d'espacios nel estadiu pa la formación y l'usu de los ciudadanos. Esti modelu treslladar al área deportiva, onde s'apostó pola implantación fuerte y enraigonada de los valores del SD Eibar nel vestuariu. El Modelu Eibar” foi incluyíu pol IESE como casu d'estudiu na enseñanza de xestión económicu-deportiva en dicha Escuela de Negocios[10] y llamó l'atención de diversos medios de comunicación nacionales ya internacionales.[11][12]

Estrenu en Primer División[editar | editar la fonte]

El Eibar proclamóse campeón de la categoría'l 7 de xunu de 2014, en perdiendo'l R. C. Deportivo de La Coruña por 3-1 ante'l Girona F. C. en Montilivi. Coles mesmes, tien de faer frente a una ampliación de capital de 1,7 millones d'euros hasta llegar a los 2,1 millones pa nun baxar a Segunda División B. Finalmente, el 14 de xunetu consiguía axuntar los 1,7 millones esixíos pa nun baxar a Segunda División B.[13]

El recién campeón de la Segunda División d'España debuta en Primer División con victoria na primer xornada, ganando 1-0 nun derbi contra contra la vecina Real Sociedad con gol de Javi Lara. Na siguiente xornada pierde ante'l Atlético de Madrid, partíu qu'anque foi un pocu reñíu nun llograron empatar. Na xornada 3 vuelven perder ante'l R. C. Deportivo de La Coruña. Nun ye hasta la xornada 4 onde ganen de nuevu ante Elche C. F. con 0-2. Nes xornaes 5, 6 y 7 empaten contra Villarreal C. F., Athletic Club y Levante U. D. consecutivamente. Hasta la décima xornada nun se realcuentra cola victoria, contra'l Rayo Vallecano con 3 goles a 2; ente esos goles destáquense'l doblete de Mikel Arruabarrena.

El Eibar acaba la primer vuelta n'octava posición, faciendo historia asina, como'l meyor debutante d'Europa na división más fuerte del país. Sicasí, los ésitos collechaos nesa primer vuelta nun vieron la so continuidá na segunda, na qu'una mala racha de resultancies conderga al equipu al 18ᵘ puestu y a la perda de la categoría. Al rematar la 84ª edición de la Lliga BBVA, l'Elche C. F. ye baxáu a la categoría de plata por cuenta de los problemes económicos que presentaba. D'esta forma, el Eibar consigue la salvación y puede competir un añu más na Lliga BBVA.

El descensu atayáu[editar | editar la fonte]

Partíu apostáu ente'l Deportivo de La Coruña y el Eibar.

El 5 de xunu la LPF confirma de manera oficial el descensu alministrativu del Elche CF a Segunda División y la vuelta a Primer División de la SD Eibar.[14] Seria la so segunda temporada en Primer División.

El 13 de xunetu'l TAD torna'l recursu del Elche CF polo que ratifica'l so descensu y que la plaza en Primer División ocupar la SD Eibar.

El Elche CF allega a la xusticia ordinaria pa pidir midíes cautelares y asina intentar caltener la so plaza en Primer División, la xuez del casu concede la cautelarísima al Elche CF el 17 de xunetu y cita a les partes Elche CF, SD Eibar y LPF pal 20 de xunetu, un día dempués el 21 de xunetu la xuez nun ratifica la midida cautelarísima que dictó polo tanto vuelve ser efeutivu'l descensu del Elche CF, la sanción del TAD.

El 18 de xunetu de 2015, el Eibar apostó'l partíu conmemorativo del so 75º Aniversariu contra'l Celtic FC de Glasgow, tal que fixera en 1990 contra'l Ajax d'Ámsterdam d'Ámsterdam pa conmemorar el Cincuentenariu. Nuna solemne ceremonia d'inauguración ensin precedentes, un grupu de soldaos vascos vistíos de dómina desfilaron con gaiteros al ritmu de Scotland the Brave pel campu, homenaxaron la bandera d'Escocia y realizaron salves de fusil. Amás, los representantes de dambos equipos procedieron al encendíu y disparu d'un cañón de 350kg del Sieglu XIX n'el mesmu campu. Como'l mesmu Club reconoció, dar# en la eleición del Celtic FC polos importantes llazos ente Euskadi y Escocia, pola almiración a otru club tamién creáu nuna dómina de penuria económica, según pola importancia de la temática escocesa cola principal peña armera "Eskozia la Brava".

L'afitamientu en Primer División (2016-2017)[editar | editar la fonte]

El 23 de mayu de 2016, a los 76 años d'historia, el Conseyu d'Alministración nomó a Amaia Gorostiza como primer presidenta na historia del Club, en sustitución d'Alex Aranzabal, en quien reconocieron perder el so enfotu en xineru de 2016. La nueva Presidenta asumió l'arranque de la tercer temporada en Primer División, con un presupuestu récor de 43 millones d'euros pal exerciciu 2016-17.[15]

Cola vista puesta nuna cuarta temporada en Primer División, el Eibar transita pel camín del afitamientu na categoría. A nivel deportivu, ocupa una posición na metá de la tabla en La Lliga, casi llegando a clasificar a la Europa League calteniéndose mientres casi tola segunda vuelta ente'l séptimu y octavu puestu, ente que na Copa del Rei ruempe una nueva plusmarca el 12 de xineru de 2017 al ganar na ida al Osasuna por 0-3 y empatar na vuelta ensin goles, y certificar el so pasu a cuartos de final per primer vegada na so historia. Sicasí nos cuartos de final cai derrotáu frente al Atlético por 5-2 nel global, anque fixo sufrir al equipu empobináu pol Cholo Simeone na vuelta, empatando finalmente 2-2. Na parte institucional, el Club efeutuó una nueva ampliación del Estadiu Municipal d'Ipurúa por aciu el valtamientu y construcción d'una nueva Tribuna Esti, aumentando l'aforu hasta los 7.100 asientos.

Uniforme[editar | editar la fonte]

  • Primer equipación: Camiseta azul con rayes granates, pantalón azul, medies azules.
  • Segunda equipación: Camiseta mariella, pantalón mariellu, medies marielles.
  • Tercera equipación: Camiseta azul celeste, pantalón azul celeste, medies azules celestes.
  • Cuarta equipación: Camiseta naranxa, pantalón naranxa, medies naranxes.

Dempués de 22 años cola marca deportiva Astore, na temporada 2014/2015 l'equipu vistió ropa de la marca danesa Hummel pa camudar de nuevu na temporada 2015/2016, na que l'equipu visti la marca alemana Puma. Los patrocinadores actuales de la equipación son AVIA na frontera y la marca francesa de móviles Wiko na trasera.

Escudu[editar | editar la fonte]

L'Escudu de SD Eibar nun varió práuticamente dende 1940 hasta los nuesos díes, compartiendo la forma de triángulu invertíu y el balón y la cruz de San Andrés como elementos perennes. La cruz ta tomada del escudu y bandera de la ciudá d'Eibar, ciudá que s'atopa baxu patronalgu d'esti santu, según del motivu central de la Ikurriña, yá que tamién apaez en color verde na bandera. Col pasu de los años la cruz del escudu foise faciendo más gruesa y pasando del color coloráu al granate, el balón convirtióse nun balón históricu de los años 40 -faciendo referencia a la década de fundación del Club- y los colores de la banda llateral na que s'inscribe'l nome del Club anidiáronse escontra un azul celeste y un cantu azul escuru pal escudu.

Estadiu[editar | editar la fonte]

L'estadiu onde xuega SD Eibar ye l'Estadiu Municipal de Ipurua, con capacidá pa 7.152 espectadores. Foi inauguráu en 1947 y les sos dimensiones son de 103 x 65 metros. Construyóse sobre un terrén niveláu colos escombros procedentes de les ruines debíes a la Guerra Civil, Éibar tuvo seis meses na mesma llinia del frente y foi declarada "Rexón afarada". Desque se punxo la primer piedra en 1946, Ipurua creció enforma y cuenta con nueves instalaciones inauguraes el 3 de febreru de 2006. Amás de Ipurua, xunto a esti campu construyó'l llamáu "Anexu", campu de yerba d'artificial de la metá de tamañu que'l reglamentariu nel qu'entrenen los distintos equipos del club.

Les obres de construcción de la nueva Tribuna Norte del estadiu concluyeron el 30 d'agostu de 2015, poniéndose en serviciu pa la segunda xornada de Lliga contra'l Athletic Club de Bilbao, dándose con ello por concluyida la primer fase del proyeutu de remodelación Ipurua tallarra. Concluyida esta obra, l'aforu de Ipurua cumple por fin col mínimu de 6.000 asientos establecíu pola LFP para Segunda División y cuenta con dos aules de formación a cuerpu de cai so les graes onde tien la so see'l Centru de Formación ya Innovación nel Deporte, según zones d'alcuentru pa empreses, pequeños palcos VIP y un chigre-cafetería.

Nel mes de payares de 2016, coincidiendo con un partíu contra'l Real Club Celta de Vigo, inauguróse la nueva Tribuna Esti del estadiu, ampliando per primer vegada na historia l'aforu percima de los 7.000 asientos, y xenerando nuevos espacios so la tribuna como'l Muséu, tienda oficial, parking soterrañu pa 60 vehículos y nueves árees de servicios.[ensin referencies]

El Club atópase buscando la collaboración de les instituciones públiques vasques pa poder poner en marcha la tercer fase de remodelación del estadiu enmarcada nel proyeutu de Ipurua Tallarra: la baltadera y construcción d'una nueva Tribuna Oeste, qu'amplíe de nuevu la capacidá del campu y xenere nuevos espacios so ella. Amás, el Eibar estableció como prioridá la construcción d'una pequeña ciudá deportiva con ente trés y cuatro campos pa poder desenvolver la so cantera y superar l'actual falta d'instalaciones.

Afición y rivalidaes[editar | editar la fonte]

La SD Eibar ye unu de los equipos que cunta con menor númberu de siguidores ente los equipos de la Primer División Española, tal que se reflexa nel númberu d'abonaos que tien el club,[16] con diferencia'l más baxu ente los 20 clubes que xueguen na categoría mientres la temporada 2017-18. La temporada anterior el Eibar superó per primer vegada na so historia los 5500 abonaos ,[17] cifra a la que pudo llegar n'ampliando la capacidá del so estadiu hasta los 6285 espectadores. L'estadiu del Eibar ye'l de menor capacidá de la Primer División y solo hai trés con menor capacidá en Segunda División. En perspectiva'l siguiente club con menos abonaos de primera ye'l debutante Girona FC con cerca de 8000 abonaos. Esto esplícase porque la SD Eibar ye l'equipu d'una pequeña ciudá, la más pequeña que nunca tuvo un equipu en Primer División y un equipu modestu que tradicionalmente xugó en categoríes inferiores. Sicasí cabo dicir que'l Eibar nun ye'l club que suel tener audiencies televisives más baxes, yá que mientres la temporada 2015-16 tres equipos de primera tuvieron cuotes d'audiencia televisiva más baxes que les de la SD Eibar.[18]

Éibar ye una pequeña ciudá industrial del País Vascu, qu'anguaño cunta con daqué más de 27.000 habitantes, pero que na década de 1970 llegó a algamar los 40.000 habitantes. La SD Eibar foi históricamente un equipu modestu,antes de 2014 los sos aficionaos xeneralmente solíen ser siguidores tamién de dalgún otru equipu de primer División, especialmente de dalgún de los dos principales equipos vascos, Athletic Club o Real Sociedad. La llocalidá de Eibar suelse considerar de manera informal como la frontera ente les aficiones de Real Sociedad y Athletic Club. De Eibar escontra San Sebastián predominen los aficionaos de la Real, ente que de Eibar escontra Bilbao ye territoriu de dominiu absolutu del Athletic. Na ciudá de Eibar, que pertenez a la provincia de Guipúzcoa, pero que ta más cerca de Bilbao (48 km) que de San Sebastián (57 km), dambos equipos cunten con numberosos simpatizantes, ensin destacar claramente los d'un equipu frente a los del otru; esistiendo amás cierta fienda xeneracional, les persones nacíes antes de la década de 1970 suelen ser xeneralmente del Athletic, ente que naquellos nacíos a partir d'esos años suel haber más aficionaos de la Real.[19] Al par d'esta "llealtá estremada" la ciudá de Eibar carauterizar por un sofitu y siguimientu bien importante al equipu llocal, la SD Eibar, que llogró competir mientres casi dos décades consecutives en Segunda División, lluchando contra equipos de llocalidaes muncho más grandes que Eibar y con presupuestos enforma mayores.

Fora de Eibar, sicasí la SD Eibar escarecía práuticamente de siguidores, anque yera contempláu polo xeneral con simpatía pol restu d'aficionaos vascos que víen nel equipu eibarrés al "hermanu pequeñu" que competía en categoríes inferiores contra equipos muncho más poderosos. Amás mientres munchos años la SD Eibar tuvo convenios de collaboración con Real Sociedad y Athletic, que-y vencíen xugadores. El Eibar tuvo conveníu principalmente cola Real Sociedad, pero tamién lu foi col Athletic ente 1992 y 1997 .[20] Ensin llegar nunca al estremu de ser un filial d'estos clubes, si que tenía cierta dependencia económica d'estos. En 2007 la SD Eibar coincidió per primer vegada na so historia na mesma categoría que la Real Sociedad, que cayera entós daquella a la Segunda División. Produciéronse los primeros derbis guipuzcoanos cola Real Sociedad en Lliga (enantes enfrentárense solo en Copa del Rei y n'amistosos) y esta rellación ente Eibar y Real empezó a camudar llixeramente, anque siguió siendo amistosa.

La fazaña del ascensu de la SD Eibar a Primer División en 2014 y el so espublizáu procesu de "crowdfunding" pa consiguir l'ampliación de capital a la que-y obligaben les normes de la LFP; dieron resonancia internacional al club y atraxeron les miraes de miles de "románticos del fútbol" del mundu enteru. A partir d'esi esitosu procesu d'ampliación de capital, la SD Eibar pasó a tener más de 11.130 accionistes minoritarios, que tán partíos por 65 países del mundu.[21]

El númberu de peñes o asociaciones d'aficionaos reconocíos pol club armeru tamién se disparó, de tener solo 5 peñes oficiales antes de 2014 (4 en Eibar y 1 en Madrid), el club pasó a cuntar con 34 peñes reconocíes oficialmente[22] Munches d'elles atópense en países alloñaos onde llegaron los ecos de les fazañes de los "armeros" nestos últimos años. Los países que cunten con peñes oficiales del Eibar son Alemaña, Australia, China, Xipre, Ecuador, España, Estaos Xuníos, Francia, Grecia, Israel, Xapón, Méxicu, Noruega, Polonia y Venezuela . N'España los recién ésitos del Eibar favorecieron que se crearen peñes en llugares como Cádiz, Logroño, Madrid, Rubí (Barcelona), Sant Antoni de Calonge (Girona), Segorbe (Castellón) o Valencia. En Madrid esistía yá dende 2010 otra peña del Eibar, la primera que fuera creada fora del País Vascu. Nel País Vascu, fora de Eibar, cuenta solo con peñes en Mutriku (un pueblu de la so mesma contorna), San Sebastián y Vitoria, amás de Bayona, nel País Vascu-Francés. La mesma ciudá de Eibar cunta con 9 peñes del club, ente elles la más antigua y conocida, "Eskozia la Brava", fundada en 2001 y que los sos integrantes formen la principal grada d'animación nel Estadiu de Ipurua, la que suel allugase nel Gol Esti, detrás d'una de les porteríes..

A pesar de cuntar anguaño con pequeños grupos d'aficionaos y simpatizantes partíos per tol mundu, la base de l'afición del Eibar sigue concentrándose na ciudá de Éibar. Col ascensu del Eibar a Primer División y el so afianzamientu na categoría, yá que na temporada 2017-18 va apostar la so cuarta campaña consecutiva en Primer; ta produciéndose un cambéu del papel tradicional que tien el Eibar nel fútbol vasco. Yá nun ye vistu por aficionaos de Real y Athletic con tanta simpatía como antaño, yá que lo empezar a percibir como un rival potencial; y per otru llau la ciudá de Eibar ta entornándose totalmente col so equipu en Primer; anque inda nun pasó abondu tiempu col Eibar en Primer compitiendo contra Real y Athletic de pies d'igualdá, como por que les antigües simpatíes de los eibarreses con Real o Athletic sumieren totalmente.

La rellación con Alavés y Osasuna ye daqué distintu. A diferencia de Real y Athletic, estos equipos nun cunten práuticamente con siguidores en Eibar y per otru llau el Eibar enfrentóse a ellos con más avezamientu que con Real y Athletic nel pasáu. Con Osasuna coincidió mientres seis temporaes consecutives en Segunda División, ente 1994 y 2000, estableciéndose una fuerte rivalidá ente dambos clubes. Esta debió principalmente a un incidente na última xornada de la temporada 1996-97. Aquella temporada la Lliga otorgaba una fuerte prima económica al equipu que se fora a clasificar en cuartu llugar de la Segunda División. como compensación pol fechu de que'l cuartu clasificáu nun diba poder optar al ascensu (como en temporaes anteriores), por cuenta de la restructuración que se diba a realizar en Primer al baxar de 22 a 20 equipos. Na última xornada'l EIbar optaba a llograr esa cuarta plaza, pero un Osasuna, que nun se xugaba a priori nada, llantólu cara fieramente y forzó un empate en Ipurua dexando al Eibar ensin esi dineru, bien importante pa un equipu modestu y de baxu presupuestu como'l Eibar. Col Alavés el Eibar hai coincido mientres les postreres 20 temporaes hasta en 11 ocasiones na mesma categoría, tantu en Primer, como en Segunda y Segunda División B. Por cercanía ente Eibar y Vitoria (55km xuníos per autopista) son bien habituales los desplazamientos ente aficiones.

Datos del club[editar | editar la fonte]

Palmarés[editar | editar la fonte]

Temporada a temporada[editar | editar la fonte]

Temporada División Puestu Copa del Rei
1949/50 Rexonal
1950/51
1951/52
1952/53
1953/54
1954/55
1955/56 14º
1956/57 10º
1957/58 17º
1958/59
1959/60
1960/61
1961/62
1962/63
1963/64
1964/65
1965/66
1966/67
1967/68
Temporada División Puestu Copa del Rei
1968/69
1969/70
1970/71
1971/72
1972/73 12º
1973/74
1974/75 16º
1975/76 19º
1976/77 Rexonal
1977/78 Rexonal
1978/79 Rexonal
1979/80
1980/81
1981/82
1982/83
1983/84
1984/85
1985/86
1986/87 2ªB
Temporada División Puestu Copa del Rei
1987/88 2ªB
1988/89 16º
1989/90 16º
1990/91 10º
1991/92 12º
1992/93 16º
1993/94 10º
1994/95
1995/96 12º
1996/97
1997/98 10º 1/32 de Final
1998/99 18º 1ᵉʳ Ronda
1999/00 11º 1/16 de Final
2000/01 15º 1/32 de Final
Temporada División Puestu Copa del Rei
2001/02 1/32 de Final
2002/03 17º 1/16 de Final
2003/04 10º 1/8 de Final
2004/05 1/32 de Final
2005/06 22º 4ª Ronda
2006/07 2ªB 3ᵉʳ ronda
2007/08 13º 3ᵉʳ ronda
2008/09 21º 2ª Ronda
2009/10 2ªB 1ᵉʳ Ronda
2010/11 2ªB 1ᵉʳ Ronda
2011/12 2ªB 3ᵉʳ ronda
2012/13 2ªB 1/8 de final
2013/14 3ᵉʳ ronda
2014/15 18º 1/16 de Final
Temporada División Puestu Copa del Rei
2015/16 14º 1/8 de final
2016/17 10º 1/4 de final

Xugadores y entrenadores[editar | editar la fonte]

Plantía y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia



Porteros
POR Yoel Rodríguez 35 años Valencia Club de Fútbol
POR Asier Riesgu 40 años Club Atlético Osasuna
Bandera de Serbia POR Marko Dmitrović 32 años Agrupación Deportiva Alcorcón
POR Markel Areitio 27 años SCD Durango
Defenses
DEF Iván Ramis 39 años Levante Unión Deportiva
Bandera de Serbia DEF Vukasin Jovanovic 27 años Bandera de Francia Girondins de Burdeos
DEF Ander Capa 31 años Sociedad Deportiva Eibar "B"
Bandera de Portugal DEF Paulo Oliveira 32 años Bandera de Portugal Sporting Clube de Portugal
DEF José Ángel 34 años Bandera de Portugal Futebol Clube do Porto
DEF Anaitz Arbilla 36 años RCD Espanyol
DEF David Lombán 36 años Granada Club de Fútbol
DEF David Juncà 30 años Girona Club de Fútbol
DEF Julen López 28 años Club Deportivo Vitoria
Mediocampistes
Bandera de Chile MED Fabián Orellana 38 años Valencia Club de Fútbol
Bandera de Senegal MED Pape Diop 38 años RCD Espanyol
Bandera d'Arxentina MED Gonzalo Escalante 30 años Bandera d'Italia Calcio Catania
Bandera de Xapón MED Takashi Inui 35 años Bandera d'Alemaña Eintracht Frankfurt
MED Rubén Peña 32 años Club Deportivo Leganés
MED Dani García 33 años Real Sociedad de Fútbol "B"
MED Fran Rico 36 años Granada Club de Fútbol
MED Iván Alejo 29 años Agrupación Deportiva Alcorcón
MED Pedro León 37 años Getafe Club de Fútbol
MED Joan Xordán 29 años RCD Espanyol
MED Imanol Sarriegi 28 años Club Deportivo Vitoria
MED Julen Azkue 28 años Club Deportivo Vitoria
Delanteros
DEL Sergi Enrich 34 años Club Deportivo Numancia
DEL Kike García 34 años Bandera de Inglaterra Middlesbrough Football Club
Bandera de Brasil DEL Charles Dias 39 años Málaga Club de Fútbol
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del CD Vitoria y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.

Altes y baxes 2017/18[editar | editar la fonte]

Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
Yoel Rodríguez Porteru Valencia Club de Fútbol Trespasu |

align="right" |750.000 €

Bandera de Serbia Marko Dmitrović Porteru Agrupación Deportiva Alcorcón Trespasu |

align="right" |700.000 €

Unai Elgezabal Defensa Agrupación Deportiva Alcorcón Vuelve tres cesión 0 €
Jordi Calavera Defensa Club Deportivo Lugo Vuelve tres cesión 0 €
José Ángel Defensa Bandera de Portugal Futebol Clube do Porto Llibre |

align="right" |0 €

Bandera de Portugal Paulo Oliveira Defensa Bandera de Portugal Sporting Clube de Portugal Trespasu |

align="right" |3.800.000 €

David Lombán Defensa Granada Club de Fútbol Llibre |

align="right" |0 €

Iván Alejo Mediocampista Agrupación Deportiva Alcorcón Trespasu |

align="right" |300.000 €

Pere Milla Mediocampista UCAM Murcia Club de Fútbol Vuelve tres cesión 0 €
Pablo Hervías Mediocampista Real Sociedad de Fútbol Trespasu |

align="right" |??? €

Joan Xordán Mediocampista RCD Espanyol Trespasu |

align="right" |1.000.000 €

Bandera de Brasil Charles Dias Delanteru Málaga Club de Fútbol Llibre[23] 0 €
Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costo
Bandera de Francia Florian Lejeune Defensa Bandera de Inglaterra Newcastle United Football Club Trespasu |

align="right" |10.000.000 €

Bandera d'Arxentina Mauro do Santos Defensa Club Deportivo Leganés Fin de contratu |

align="right" |0 €

Antonio Lluna Defensa Levante Unión Deportiva Fin de contratu |

align="right" |0 €

Unai Elgezabal Defensa Club Deportivo Numancia de Soria Cesión[24] 0 €
Jordi Calavera Defensa Real Sporting de Xixón Cesión[25] 0 €
Adrián González Mediocampista Málaga Club de Fútbol Fin de contratu |

align="right" |0 €

Pere Milla Mediocampista Club Deportivo Numancia de Soria Cesión 0 €
Pablo Hervías Mediocampista Real Valladolid Club de Fútbol Cesión 0 €
Alexander Mesa, "Nano" Delanteru Levante Unión Deportiva Cesión 0 €

Organigrama[editar | editar la fonte]

Anguaño la presidenta de la Sociedad Deportiva Eibar ye Amaia Gorostiza, quien relevó nel so cargu a Alex Aranzabal en mayu de 2016.

Conseyu d'Alministración 2016/2017[editar | editar la fonte]

Xunta Directiva 2015/2016
Presidenta Amaia Gorostiza
Vicepresidente Institucional Mikel Larrañaga
Vicepresidente Deportivo José Mª Arrizabalaga
Vicepresidente Económicu Joseba Unamuno
Conseyeru Germán Albistegui
Conseyeru José Antonio Fernández
Conseyeru Jose Miguel Fiallegas
Conseyeru Agustín Lahidalga
Conseyeru Joseba Rocandio
Conseyeru Javier Sarrionandia
Conseyeru y Secretariu Jon Ander Ulazia

Cronoloxía de los presidentes[editar | editar la fonte]

Cronoloxía de los presidentes
1940/1946 Juan Artamendi
1946/1948 Bernardino Odriozola
1948/1949 Crispin Garate
1949/1957 Manolo Escodin
1957/1958 Boni Guisasola
1958/1959 Tomes Echaluce
1959/1961 Manolo Zubia
1961/1962 Pedro Irusta
1962/1965 Luis Maria Fernández de Betoño
1965/1967 Luis María Aranegui
1967/1968 Roberto Cadenes
1968/1974 José González Ortiz de Zárate
1974/1977 Eusebio Oyarzun
1977/1984 Paco Marquiegui
1984/1988 Javier Arrieta
1988/2002 Juan Luis Mardaras
2002/2009 Jaime Barriuso
2009/2016 Alex Aranzábal
2016/ - Amaia Gorostiza

Otres seiciones y filiales[editar | editar la fonte]

Equipu filial[editar | editar la fonte]

L'equipu filial foi fundáu en 1994, empezó en categoríes rexonales hasta que na temporada 1998/99 debutó en Tercer División, na segunda temporada en Tercer División consiguieron l'ascensu a Segunda División B onde permanecieron 2 temporaes, na vuelta a Tercer División permanecieron nesta categoría hasta la temporada 2011/12, na siguiente temporada decidióse que l'equipu nun compitiera coles mires de cumplir la política de déficit cero del club. L'equipu xugaba los sos partíos como llocal nel Complexu Deportivo de Unbe.

Tres 3 temporaes ensin equipu filial, na temporada 2015/16 la SD Eibar llega a un alcuerdu col CD Vitoria, equipu recién xubíu a Tercer División, por que sía el so equipu filial, l'alcuerdu ye primeramente por una temporada pero termina prorrogandose hasta 2020.[26] El CD Vitoria xuega los sos partíos como llocal nel Campu municipal de Arrate en Nanclares de la Oca (Álava).

Na temporada 2016/2017 el CD Vitoria llogra l'ascensu a Segunda División B.

Primer equipu femenín[editar | editar la fonte]

Na temporada 2003-04 creóse la seición de fútbol femenín, en faciéndose cargu del Eibartarrak, club que fuera fundáu en 1991 y que cuntaba con delles presencies na Primer División Nacional y qu'en 1999 proclamárase subcampeón de la Copa de la Reina.

Na Temporada 2009/10 debuta nel Grupu A de la Superliga de fútbol femenín. Na actual temporada 2016-17, el Primer Equipu Femenín de SD Eibar xuega en Segunda División tres el so ascensu na temporada 2014-15. Per primer vegada desque l'equipu masculín milita en Primer División, el Primer Equipu Femenín apostó un partíu nel Estadiu Municipal d'Ipurúa en payares de 2016, contra'l madrilanu Club Deportivo Tacón, con un aforu récor de 800 espectadores.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Fueya 1, últimu párrafu
  2. Folletu informativu de la XLVI Esposición Filatélica Expibar 2015. 75 aniversariu S.D. Eibar. Edita: Asociación Filatélica Arrate.
  3. Racing-Betis, el partíu del morbo
  4. El Eibar honra al fútbol
  5. ¡¡¡El Eibar ye de primera!!!
  6. 1. SD Eibar recibe'l premiu Kirol Zuzenbidea en reconocencia a la so xestión empresarial http://www.sdeibar.com/noticia/sd-eibar-recibe-el premiu-kirol-zuzenbidea-en-reconocencia-a-la so-gestion-empresarial
  7. 1. El Eibar, l'equipu de tol mundu. Público https://www.publico.es/deportes/eibar-equipo-mundu.html
  8. El Eibar consigue l'ampliación de capital. Marca https://www.marca.com/2014/07/15/futbol/equipos/eibar/1405436491.html
  9. “Ipurua Tallarra, un proyeutu del Eibar pal pueblu vascu”, Vavel https://www.vavel.com/es/futbol/eibar/448822-ipurua-tallarra-un proyeutu-del-eibar-pa-el pueblu vascu.html
  10. El Iese estudia'l casu de Ipurua, sestu de la Lliga, una singularidá económica nun mundu de gigantismos https://www.lavanguardia.com/deportes/futbol/20160122/301581289403/milagru-eibar-iese.html
  11. «El complexu ascensu d'un club diminutu». New York Times http://www.nytimes.com/2014/07/24/sports/soccer/eibar-a-rare-debt-free-team-in-amestar-cares-stiff-challenges.html?ref=soccer
  12. «Eibar, una pequeña ciudá que suaña a lo grande». Al Jazeera. www.aljazeera.com/sport/football/2014/03/eibar-tiny-town-dreaming-big-2014318131859293294.html
  13. cantidá-minima-pa-la-ampliacion-de-capital La S.D. Eibar consigue con ésitu la cantidá mínima pa l'Ampliación de Capital cantidá-minima-pa-la-ampliacion-de-capital Archiváu el 18 de xunetu de 2014 na Wayback Machine.
  14. Resolvimientu del descensu alministrativu del Elche C.F.
  15. presupuestu-de-43-millones-el-mas-alto-de-la so-historia.html El Eibar aprueba un presupuestu de 43 millones, el mas alto de la so historia. Mundo Deportivo. http://www.mundodeportivo.com/futbol/20161124/412150124746/el-eibar-aprueba-un presupuestu-de-43-millones-el-mas-alto-de-la so-historia.html. Consultáu'l 12 de xineru de 2017. 
  16. clubes-arrinquen-la lliga-santander-con-cerca-de-600-000-abonaos.html Los clubes de la Lliga Santander arrinquen la temporada con cerca de 600.000 abonaos. http://www.palco23.com/clubes/20160824/los clubes-arrinquen-la lliga-santander-con-cerca-de-600-000-abonaos.html. Consultáu'l 24 d'abril de 2017. 
  17. Garrido, Javier González. Cifres récor nos abonaos del Eibar. VAVEL.com. https://www.vavel.com/es/futbol/eibar/733500-cifres-record-en-los-abonaos-del-eibar.html. Consultáu'l 24 d'abril de 2017. 
  18. AS, Diariu (3 de xunu de 2016). El Real Madrid vese más n'España y el Barcelona, fora | primer | AS.com. AS.com. http://futbol.as.com/futbol/2016/06/03/primer/1464912308_909956.html. Consultáu'l 24 d'abril de 2017. 
  19. «PressReader.com - Connecting People Through News». Consultáu'l 24 d'abril de 2017.
  20. S.A., Sarenet. «El Eibar puede volver ser conveníu de Ibaigane - Athletic Club de Bilbao». Consultáu'l 24 d'abril de 2017.
  21. «ACCIONISTAS | SD Eibar - Web Oficial». Consultáu'l 24 d'abril de 2017.
  22. «Peñes | SD Eibar - Web Oficial». Consultáu'l 24 d'abril de 2017.
  23. «Charles camuda Málaga por Eibar». Diario Vasco (4 de xunetu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de setiembre de 2017. Consultáu'l 3 de setiembre de 2017. «(...) L'ariete brasilanu (...) vien ensin costu dalgunu dempués de que'l club malacitano nun exerciera la so opción de renovación (...)»
  24. «Giro inesperáu con Elgezabal, que finalmente va dir vencíu al Numancia». Diario Vasco (16 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de setiembre de 2017. Consultáu'l 3 de setiembre de 2017.
  25. «Calavera amplía contratu hasta 2021 y vase vencíu al Xixón». Diario Vasco (29 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de setiembre de 2017. Consultáu'l 3 de setiembre de 2017.
  26. «so-acuerdo-hasta-2020 El CD Vitoria y el Eibar amplíen el so alcuerdu hasta 2020. Noticies de Gipuzkoa». Consultáu'l 24 de xunu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]