Rajya Sabha

De Wikipedia
Rajya Sabha
Datos xenerales
Tipu Cámara alta
Estáu Bandera de India India
Parte de Parllamentu d'India
Formáu por miembro del Rajya Sabha (es) Traducir
Composición
Númberu d'escaños 245
Más información
rajyasabha.nic.in
Cambiar los datos en Wikidata

El Rajya Sabha o Conseyu de los Estaos ye la cámara alta del Parllamentu de la India. La membresía de la Rajya Sabha ta llindada pola Constitución a un máximu de 250 miembros, y les lleis de tener disposición pa 245 miembros. La mayoría de los miembros de la cámara son escoyíos de forma indireuta poles llexislatures de los Estaos y territorios de la India con votu únicu tresferible, ente que'l Presidente puede nomar a 12 miembros poles sos contribuciones al arte, la lliteratura, la ciencia, y servicios sociales. Los miembros escoyer de forma gradiada por seis años, con un terciu de los miembros cada dos años.[1]

La Rajya Sabha axuntar en sesiones continues, y a diferencia de la Lok Sabha, la cámara baxa del Parllamentu, nun ta suxetu a la disolución. Sicasí, la Rajya Sabha y el Lok Sabha pueden ser prorrogaos pol Presidente. La Rajya Sabha tien competencies en tolos ámbitos de la llexislación, sacante nel área de suministru, onde'l Lok Sabha tien exclusividad. En casu de conflictu cola llexislación, una sesión conxunta de los dos cámares puede ser llevada a cabu. Sicasí, como'l Lok Sabha tien dos veces la cantidá de miembros de la Rajya Sabha, este tien mayor poder. Laa articulaciones de les sesiones de les cámares del Parllamentu de la India son rares, y na historia de la República, namái trés d'estes articulaciones celebráronse, la postrera pa l'aprobación de la llei de prevención del terrorismu de 2002 .

El Vice-Presidente de la India ye ex-officio Presidente de la Rajya Sabha, que preside les sos sesiones. El Diputáu Presidente, que ye escoyíu d'ente los de la casa de los miembros, ocupar del día ente día de los asuntos de la casa n'ausencia del Presidente. La Rajya Sabha celebró la so primer sesión el 13 de Mayu de 1952.[2] El salariu y otros beneficios d'un miembru de la Rajya Sabha son les mesmes que pa un miembru de la Lok Sabha.

Rajya Sabha miembros son escoyíos poles llexislatures estatales, en cuenta de direutamente pol eleutoráu por votu únicu tresferible métodu.

Calificaciones[editar | editar la fonte]

L'artículu 84 de la Constitución establez los requisitos pa ser miembru del Parllamentu. Un miembru de la Rajya Sabha debe:[3]

  • Tien De ser un ciudadanu de la India *

Debe de faer y antes de suscribise a dalguna persona autorizada con esi envís pola Comisión Eleutoral d'un xuramentu o afirmación según la forma establecida pal propósitu de la Tercer parte de la Constitución;

  • Tien De ser de siquier 30 años d'edá.
  • Tien De ser escoyíu pola Asamblea Llexislativa de los Estaos y territorios de la Unión per mediu de votu Únicu tresferible al traviés de la representación Proporcional.
  • Debe'l so nome presente na llista eleutoral.
  • Nun puede ser proclamáu penal.
  • Nun puede ser insolvente, esto ye, él/ella nun tien de tar en delda y tien de tener la capacidá pa cubrir los sos gastos financieros.
  • Nun tien d'ocupar nengún otru cargu d'arriquecimientu sol Gobiernu de la India.
  • Nun tien de tar n'estáu d'enayenadura mental.
  • Tien De tener otros requisitos que pueden ser recetados nesi nome por o en virtú de cualquier llei fecha pol Parllamentu.

Amás, los dolce miembros son nomaos pol Presidente de la India tener especiales conocencies en diverses árees como les artes y les ciencies. Sicasí, ellos nun tienen derechu a votar nes eleiciones Presidenciales, según l'Artículu 55 de la Constitución.

Llimitaciones[editar | editar la fonte]

La Constitución de la India impon delles restricciones en Rajya Sabha que fai Lok Sabha más potente en ciertes zones de comparanza.

El dineru de les factures[editar | editar la fonte]

El dineru de les factures, tal como se define na Constitución de la India la Llei 110, namái puede ser introducíu na Lok Sabha. Cuando Lok Sabha pasa un proyeutu de dineru, y tresmitir a Rajya Sabha, nel Rajya Sabha tien namái catorce díes pa devolver el proyeutu de llei (con o ensin cambeos) a la Lok Sabha. Si Rajya Sabha nun devuelve'l proyeutu de llei en catorce díes, que'l proyeutu de llei va considerase que pasaron por tantu nes Cases. Tamién, si Lok Sabha refuga cualesquier (o toes) de les enmiendes propuestes por Rajya Sabha, el proyeutu de llei considérase que foi aprobada por dambes cámares del Parllamentu na forma de Lok Sabha finalmente pasa. Poro, Rajya Sabha nun puede enllancase, o modificar un proyeutu de dineru ensin Lok Sabha de la concurrencia nel mesmu.[4]

Sesión conxunta del Parllamentu[editar | editar la fonte]

Artículu 108 preve una sesión conxunta de los dos cámares del Parllamentu en ciertos casos. Una sesión conxunta pue ser convocada pol Presidente de la India, cuando una casa refugóse un proyeutu de llei aprobáu pola otra casa, nun tomó nenguna aición nun proyeutu de llei que foi tresmitida pola otra casa mientres seis meses, o tien en desalcuerdu coles enmiendes propuestes pol Lok Sabha nun proyeutu de llei pasó por ella. Teniendo en cuenta que la fuercia de la Lok Sabha ye más del doble que'l de la Rajya Sabha (Lok Sabha tiende a tener una mayor influencia nuna sesión conxunta del Parllamentu. Nuna sesión conxunta ye presidíu pol presidente de Lok Sabha. Tamién, por cuenta de que la sesión conxunta convocada pol Presidente en conseyu de gobiernu, que yá tien una mayoría nel Lok Sabha, la sesión conxunta ye xeneralmente convocada pa llograr factures del pasáu al traviés d'un Rajya Sabha, nel que'l gobiernu d'una minoría.

  • 1961: Llei De Prohibición De La Dote, 1958
  • 1978: La Banca De La Comisión De Servicios (Derogación De La Llei De 1977
  • 2002: Llei de Prevención del Terrorismu de 2002

Non-moción d'enfotu[editar | editar la fonte]

A diferencia de la Lok Sabha, un miembru de la Rajya Sabha nun puede traer a la casa d'una moción de censura contra'l gobiernu.

Poderes[editar | editar la fonte]

Na India estructura federal, Rajya Sabha ye un representante de los Estaos de la Unión llexislatura (d'Ende'l nome, el Conseyu de los Estaos). Poro, Rajya Sabha concédese poderes que protexen los derechos de los Estaos en contra de la Unión.

La Unión De Los Estaos De Les Rellaciones[editar | editar la fonte]

La Constitución faculta al Parllamentu de la India pa faer les lleis nos asuntos reservaos pa los Estaos (Miembros de la Llista). Sicasí, esto namái puede faese si Rajya Sabha primer aprueba un resolución por mayoría de dos tercios mayoría especial de otorgamiento d'un poder pal Parllamentu de la Unión. El gobiernu de la unión nun puede faer una llei sobre un asuntu reserváu a los estaos ensin l'autorización de la Rajya Sabha.

La creación de tolos Servicios de la India[editar | editar la fonte]

Rajya Sabha, por dos tercios de súper mayoría puede aprobar un resolución de empoderamiento de que'l Gobiernu de la India pa crear más de Tola India de los Servicios comunes a dambos de la Unión y los Estaos, incluyendo un serviciu xudicial.

La pertenencia y la composición[editar | editar la fonte]

Los escaños asignar en proporción a la población de persones de cada estáu o territoriu de la unión , de tal manera que los estaos más pequeños tienen una llixera ventaya sobre los estaos más poblaos.[5] amás, los más pequeños Territorios de la Unión que nun tienen les llexislatures nun tienen representación nel Rajya Sabha. Poro, Islles Andamán Y Nicobar, Lakshadweep, Chandigarh, Daman Y Diu y Dadra Y Nagar Haveli nun unviar representantes a la Rajya Sabha. 12 miembros son nomaos pol Presidente.[6][7]

Según el anexu iv de la Constitución de la India el 26 de xineru de 1950, la Rajya Sabha diba consistir de 216 persones, de les cualos 12 miembros nomaos pol Presidente y el restu de 204 escoyíu pa representar a los Estaos xuníos. La fuercia presente, sicasí, ye de 245 miembros de los cualos 233 son representantes de los estaos y territorios de la unión y 12 son nomaos pol Presidente. Los dolce miembros designaos de la Rajya Sabha son les persones que son eminentes en determinaos campos, y son bien conocíos los contribuyentes nel campu en particular. Dellos exemplos de tales persones propuestes son de críquet iconu de Sachin Tendulkar, ex RBI Gobernador Bimal Jalan y famosu lletrista y poeta Javed Akhtar. A partir de Marzu de 2014, cada estáu o territoriu de la unión especificaos na primer columna de la siguiente tabla, nun va ser asignáu'l númberu d'escaños que s'especifica na segunda columna de la mesma frente a esi Estáu o que'l territoriu de la unión, como pue ser el casu:[8]

Nome del estáu y unión territorial Non. d'asientos
Andhra Pradesh[9] 11
Arunachal Pradesh 1
Assam 7
Bihar 16
Chhattisgarh 5
Goa 1
Gujarat 11
Haryana 5
Himachal Pradesh 3
Jammu & Kashmir 4
Jharkhand 6
Karnataka 12
Kerala 9
Madhya Pradesh 11
Maharastra 19
Manipur 1
Meghalaya 1
Mizoram 1
Nagaland 1
National Capital Territory (Delhi) 3
Nominated 12
Odisha 10
Pondicherry 1
Punjab 7
Rajasthan 10
Sikkim 1
Tamil Nadu 18
Telangana 7
Tripura 1
Uttar Pradesh 31
Uttarakhand 3
West Bengal 16
Total 245

L'afiliación por partíu[editar | editar la fonte]

Alianza democrática nacional
Asientos: 74 Alianza Progresista Xunida|A]]lianza xunida progresiva
Asientos: 65 Asientos: 15
Alliances Partíu MP
Bharatiya Janata 56
Telugu Desam 6
Shiromani Akali Dal 3
Shiv Sena 3
Jammu and Kashmir Partíu de les persones democrátiques 2
Bodoland frente de la xente |

1

Naga frente de la xente |

1

Partíu Republicanu d'India (A) 1
Sikkim Frente Democráticu |

1

Congresu Nacional d'India |

59

Dravida Munnetra Kazhagam 4
Indian Union Muslim League (IUML) Lliga d'Unión Indues musulmanes 1
Congresu de Kerala (M) 1
Janata Dal (Xuníu) 10
Rashtriya Janata Dal 3
Nacional Indian Lok Dal 1
Janata Dal (Secular) 1
Otros partíos

asientos: 76

Partíu Samajwadi 18
All India Anna Dravida Munnetra Kazhagam 13
Congresu India Trinamool 12
Biju Janata Dal 8
Partíu comunista d'India (Marxista) 8
Partíu Bahujan Samaj 6
Partíu Congresu Nacional 5
Telangana Rashtra Samithi 3
Partíu comunista d'India |

1

Jharkhand Mukti Morcha 1
Partíu congresista YSR 1
Nomaos 8
Independientes 6
Asientos disponibles 1
Total 245

Los oficiales[editar | editar la fonte]

El líder de la Casa[editar | editar la fonte]

Amás del Presidente (Vice-Presidente de la India) y el Vice-Presidente, tamién hai una función llamada Líder de la Casa. Este ye un ministru del gabinete - el primer ministru, si él ye un miembru de la Casa o n'otru nomáu ministru. El Líder tien un asientu xunto a la Presidente, na primer fila.

El líder de la Oposición (LOP)[editar | editar la fonte]

Amás de la Líder de la Casa, que ye'l líder de la mayoría, tamién hai un Líder de la Oposición líder de los partíos minoritarios. La función namái foi reconocida nel Sueldu y les Prestaciones de los Líderes de la Oposición nel Parllamentu la Llei de 1977. Este ye xeneralmente'l líder del mayor partíu de la minoría, y ye reconocíu como tal pol Presidente.

Les siguientes persones fueron el Líder de la Oposición na Rajya Sabha:

Non Nome Dende !Hasta
1 Shyam Nandan Mishra Avientu de 1969 Marzu

1971

2 M. S. Gurupadaswamy Marzu de 1971 Abril de 1972
3 Kamlapati Tripathi 30.3.1977 15.2.1978
4 Bhola Paswan Shastri 24.2.1978 23.3.1978
5 Kamlapati Tripathi 23.3.1978 2.4.1978
6 Kamlapati Tripathi 18.4.1978 8.1.1980
7 Lal Krishna Advani 21.1.1980 7.4.1980
8 P. Shiv Shankar 18.12.1989 2.1.1991
9 M. S. Gurupadaswamy 28.6.1991 21.7.1991
10 Jaipal Reddy 22.7.1991 29.6.1992
11 Sikander Bakht 7.7.1992 10.4.1996
12 Sikander Bakht 10.4.1996 23.5.1996
13 Shankarrao Chavan 23.5.1996 1.6.1996
14 Sikander Bakht 1.6.1996 19.3.1998
15 Dr. Manmohan Singh 21.3.1998 21.5.2004
16 Jaswant Singh 3.6.2004 4.7.2004
17 Jaswant Singh 5.7.2004 16.5.2009
18 Arun Jaitley 3.6.2009 26.5.2014
19 Ghulam Nabi Azad 8.6.2014 Presente


Secretaría[editar | editar la fonte]

La Secretaría de la Rajya Sabha foi establecíu de conformidá coles disposiciones conteníes nel Artículu 98 de la Constitución. Dichu Artículu, que s'apurre por separáu, el personal de secretaría pa cada Casa del Parllamentu, lléese como sigue:- 98. Secretaría del Parllamentu -Cada cámara del Parllamentu dixebráronse de personal de secretaría: a condición de que nada de lo dispuesto nesta clausa va interpretase como una torga pa la creación de puestos comunes a dambes cámares del Parllamentu. (2) el Parllamentu puede, por llei, regulen la contratación y les condiciones de serviciu de les persones nomaes pal personal de secretaría de cualesquier de les cámares del Parllamentu.

La Rajya Sabha les funciones de la Secretaría so la orientación xeneral y el control del Presidente. Les principales actividaes de la Secretaría, ente otres coses, les siguientes :-

(i) la prestación d'asistencia secretarial y de sofitu pal funcionamientu efectivu del Conseyu de los Estaos (Rajya Sabha)ssible a los Miembros de la Rajya Sabha; (iv) caltenimientu de les distintes Comisiones Parllamentaries; (v) la preparación de la investigación y el material de referencia y llevar a cabu diverses publicaciones; (vi) la contratación de mano d'obra na Sabha Secretaría y atención d'asuntos de personal; y (vii) preparar y publicar un rexistru del día-a-día de les actuaciones de la Rajya Sabha y llevar a cabu tales publicaciones, como pue ser necesaria en rellación col funcionamientu de la Rajya Sabha y de los sos Comités. Nel desempeñu de los sos constitucional y estatutariu de responsabilidaes, el Presidente de la Rajya Sabha ye asistíu pol Secretariu Xeneral, quien tien el rangu equivalente[16] pal Secretariu de Gabinete del Gobiernu de la India. El Secretariu Xeneral, de la mesma, ye asistida polos altos funcionarios a nivel de Secretariu, Adicional el Secretariu, el Secretariu axuntu y los demás funcionarios y personal de la Secretaría.

Los medios de comunicación[editar | editar la fonte]

Rajya Sabha Televisión (RSTV) ye un 24x7 parllamentaria de la canal de TV totalmente propiedá de y operáu pola Rajya Sabha. La canal ta dirixíu a apurrir una cobertoria en fondura y l'analís d'asuntos parllamentarios, especialmente'l funcionamientu de y fechos rellacionaos col Rajya Sabha. Mientres los periodos de sesiones del Parllamentu, amás de telecasting la cobertoria en direuto de les actes de la Rajya Sabha, RSTV presenta caltriante analís de les actuaciones de la Casa, según otru día-a día parllamentaria de los eventos y acontecimientos.[10]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Deshmukh, Yashwant (11 de xunu de 2016). «Crucial polls today: A guide to calculus of Rajya Sabha for dummies». Consultáu'l 20 de xunu de 2016.
  2. «OUR PARLIAMENT». Indian Parliament. Consultáu'l 11 de mayu de 2011.
  3. «Council of States (Rajya Sabha) - rajyasabha.in».
  4. Wikisource:Constitution of India/Part V#Article 109 .7BSpecial procedure in respect of Money Bills.7D
  5. «642 Sidharth Chauhan, Bicameralism: comparative insights and lessons». Consultáu'l 15 de mayu de 2015.
  6. «FREQUENTLY ASKED QUESTIONS ABOUT RAJYA SABHA». Indian Parliament. Archiváu dende l'orixinal, el 24 de xunetu de 2013. Consultáu'l 8 d'avientu de 2012.
  7. «Composition of Rajya Sabha - Rajya Sabha At Work». Rajya Sabha Secretariat, New Delhi. Archiváu dende l'orixinal, el 5 de marzu de 2016. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  8. «Fourth Schedule». Consultáu'l 18 de mayu de 2015.
  9. Rajya Sabha members alloted [sic] to Telangana, Andhra Pradesh. The Economic Times. 30 de mayu de 2014. http://articles.economictimes.indiatimes.com/2014-05-30/news/50211274_1_c-m-ramesh-telangana-palvai-govardhan-reddy. Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015. 
  10. «About Rajya Sabha TV». Rajya Sabha. Consultáu'l 19 de mayu de 2014.