Cámara alta

De Wikipedia
(Redirixío dende Cámara Alta)
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Senáu d'España, cámara alta del Parllamentu español.

Denominar Cámara Alta[1] al órganu del poder llexislativu que, nun sistema bicameral, representa a los ciudadanos siguiendo, xeneralmente, dalgunu de los siguientes sistemes:

  • Por llibre eleición por aciu sufraxu universal. Nesti casu tratar d'una cámara de «segunda llectura» que sigue'l mesmu proceso que la Cámara baxa.
  • Una parte escoyida por sufraxu universal y otra parte por representación territorial. Este ye'l modelu español, onde una parte de los miembros son escoyíos directamente polos ciudadanos y otra parte poles Asamblees Lexislatives de les comunidaes autónomes.
  • Toos o parte de los miembros de la cámara ostenten una representación vitalicia en virtú d'un títulu (nobiliariu), d'una condición personal intransferible (ser Presidente del Gobiernu o de la República, p. ex.) o por ser designaos pa esi puestu por una autoridá (caso de la composición del Senáu español en 1977 onde una parte d'el senadores yeren escoyíos pol Rei). Ye tamién el casu de la Cámara alta del Reinu Xuníu, llamada Cámara de los Lores. A la cámara de senadores llamar cámara alta y a la cámara de diputaos llamar cámara baxa. L'orixe de too esto remóntase a dereches romanu: na república romana, el senadores yeren los «gerontes» (xerontes), xente mayor con más esperiencia de vida y a los que se respetaba; d'ellí, deriva'l nome de senáu (xenado) y el fechu de considerar cámara alta a la de los respetables vieyos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]


Cámara Alta