Physalia physalis

De Wikipedia
Physalia physalis
balandra
Estáu de caltenimientu
Non evaluáu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Cnidaria
Clas: Hydrozoa
Orde: Siphonophora
Familia: Physaliidae
Xéneru: Physalia
Especie: P. physalis
(Linnaeus, 1758)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

La balandra[1] (Physalia physalis) ye una especie monotípica d'hidrozoo sifonóforo de la familia Physaliidae.[2] Suelse atopar en mar abiertu en toles agües templaes del planeta, cuantimás nes rexones tropicales y subtropicales de los océanos Pacíficu y Índicu, según na corriente del Golfu atlántica. La so picadura ye peligrosa y bien doliosa.[3]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Carabela portuguesa en Colombia.

Con apariencia d'aguamala, la carabela ye en realidá un organismu colonial que los sos individuos especializar pa caltener viva la colonia. Trátase d'una agrupación de hidroides que s'estremen el trabayu: el neumatóforo (parte que llexa o vela), los gastrozoides (dixestión), dactilozoides (detección y captura de preses, y defensa) y los gonozoides (ocupar de la reproducción).[4]

Ta formada por una vela xelatinosa d'ente 15 y 30 cm[5] que-y dexa percorrer los océanos impulsada polos vientos, les marees y les corrientes marines, ente que del cuerpu central cuelguen numberosos tentáculos que lu sirven p'atrapar a les sos preses y qu'estendíos puede llegar a midir hasta 50 metros,[6] anque de normal tienen una estensión d'unos 10 metros.[7]

Estos tentáculos tán provistos de cápsules urticantes denominaes cnidocitos que pueden paralizar a un pexe grande y afectar seriamente al ser humanu. Estes cápsules, ante l'estímulu apropiáu, lliberen un filamentu buecu espiralado d'un únicu usu llamáu nematocisto, que puede ser de distintos tipos: simples airoses, allongamientos llargos de los tentáculos que s'endolquen alredor de la presa, y escayos o escayos que pueden inyectar una toxina proteica que paraliza a la presa.

Los tentáculos tienen por oxetu envolubrar a les preses ya introduciles na boca hasta la cuévanu gastrovascular, onde empieza la dixestión.

Ilustración de la Physalia physalis, 1807

Depredador y presa[editar | editar la fonte]

La carabela portuguesa ye un carnívoru. Colos sos tentáculos que son venenosos, atrapa y paraliza a la so presa. Polo xeneral, prinda pequeños organismos acuáticos como peces y plancton.

Como depredadores tán les tortúes boba y de carey yá que la so piel ye demasiáu gruesa por que'l venenu de la picadura afectar.

El llimiagu de mar Glaucus atlanticus tamién s'alimenta de la carabela portuguesa al igual que'l cascoxu violeta Janthina janthina.

El pulpo manta ye inmune al venenu de la Carabela portuguesa, ya individuos nuevos lleven tentáculos de Carabela portuguesa, presumiblemente con fines ofensivos y/o defensivos.

La dieta principal del pez lluna consta d'aguamales, pero tamién puede incluyir exemplares de carabela.

Comensalismo y simbiosis[editar | editar la fonte]

Un pequeñu pexe, Nomeus gronovii (pez carabela portuguesa), ye parcialmente inmune al venenu de les célules urticantes y puede vivir ente los tentáculos. Al paecer, evita los tentáculos más grandes, que son urticantes, pero alimentar de los tentáculos más pequeños debaxo de la vexiga de gas. La carabela portuguesa atópase de cutiu con una variedá d'otros pexes marinos, incluyendo pexe payasu y el xurel. El pexe payasu puede nadar ente los tentáculos con inmunidá, posiblemente por cuenta del so mocu, que nun activa los nematocistos.

Toos estos pexes ardíciense llogrando abellugu de los depredadores proporcionáu polos tentáculu urticantes, y pa la carabela, la presencia d'estos pexes puede atraer a otros pexes p'alimentase.

Rellación col ser humanu[editar | editar la fonte]

Nel ser humanu, el venenu de la carabela portuguesa tien consecuencies neurotóxicas, citotóxicas y cardiotóxicas, produciendo un dolor bien intensu,[5] ya inclusive se rexistraron casos de muerte.[8]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.
  2. Sistema Integráu d'Información Taxonómica. «Physalia physalis (TSN 719181)» (inglés).
  3. Institutu Oceanográficu de Murcia. «Physalia physalis». Consultáu'l 2 de xunetu de 2010.
  4. Marine Invertebrates of Bermuda
  5. 5,0 5,1 «Physalia physalis». Consultáu'l 26 de febreru de 2014.
  6. Portuguese Man-Of-War Archiváu el 16 d'avientu de 2009 na Wayback Machine. Key Biscayne, Florida
  7. Portuguese Man-of-War. National Geographic.
  8. Riedl, R. (2011). Fauna y Flora del Mar Mediterraneu (en castellanu). Barcelona, España: Ediciones Omega, páx. 904. ISBN 978-84-282-0767-6.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Reportaxe fotográficu y esplicativu en National Geographic.