PEN Club Internacional

De Wikipedia
PEN Club Internacional
International PEN (en)
PEN International (en)
organización no gubernamental internacional (es) Traducir
Llocalización
Sede Londres
Historia
Fundación21 ochobre 1921
Fundador Catherine Amy Dawson Scott
Organigrama
Presidente Jennifer Clement (2015)
Participación empresarial
Formáu por PEN Club français (en) Traducir
PEN Centre Germany (en) Traducir
Centro PEN esloveno (es) Traducir
PEN America (en) Traducir
PEN Canada (en) Traducir
Hungarian PEN Club (en) Traducir
PEN Austria (en) Traducir
P.E.N.-Club Liechtenstein (en) Traducir
PEN Center for German language writers abroad (en) Traducir
PEN-center for writers in exile in German language countries (en) Traducir
The Japan P.E.N Club (en) Traducir
PEN Bangladesh (en) Traducir
English PEN (en) Traducir
PEN Hong Kong (en) Traducir
PEN Ucrania (es) Traducir
Kurdish PEN Center (en) Traducir
New Zealand Society of Authors (en) Traducir
Sydney PEN (en) Traducir
Serbian PEN Center (en) Traducir
Russian PEN Center (en) Traducir
Centro PEN de esperanto (es) Traducir
Independent Chinese PEN Center (en) Traducir
Montenegrin PEN Center (en) Traducir
Polish PEN Club (en) Traducir
Belarusian PEN Centre (en) Traducir
Irish PEN (en) Traducir
Norsk PEN (en) Traducir
P.E.N. Clube Português (en) Traducir
Finnish PEN (en) Traducir
Czech Center of PEN (en) Traducir
Palestinian PEN Centre (en) Traducir
Turkish PEN Center (en) Traducir
Bulgarian PEN Centre (en) Traducir
Croatian PEN Centre (en) Traducir
PEN Club de Brasil (es) Traducir
PEN Club Español (es) Traducir
PEN Club Galicia (es) Traducir
PEN català (es) Traducir
Basque PEN (en) Traducir
Pen-Club Vlaanderen (en) Traducir
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El PEN Internacional, única asociación mundial d'escritores, foi fundáu en Londres en 1921[1] pa promover l'amistá y cooperación intelectual ente escritores de tol mundu. Orixinalmente, el acrónimu PEN referir a «Poetes, Ensayistes y Novelistes»,[2] pero anguaño, con más de 25.000 socios, inclúi a tou tipu de persones dedicaes a les lletres, tales como periodistes, historiadores, traductores ya inclusive blogueros. L'asociación cunta con 149 centros PEN International independientes, distribuyíos en más de 100 países.

Ente los sos oxetivos atópense: enfatizar el rol de la lliteratura nel desenvolvimientu del entendimientu mutuu y la cultura mundial, lluchar pola llibertá d'espresión[3] y actuar como una voz potente en nome de los escritores asediados, encarcelaos o asesinaos poles sos postures. PEN Internacional ye la más antigua organización de defensa de los derechos humanos y organización lliteraria internacional.[4]

Historia[editar | editar la fonte]

El 5 d'ochobre de 1921, la escritora, poeta y periodista británica Catherine Amy Dawson Scott, tamién conocida pol seudónimu de Sappho, creó en Londres el PEN Internacional. Unos díes dempués, el 8 d'ochobre, tuvo llugar la xunta fundacional, na que participaron cuarenta y cuatro escritor y periodistes; ente ellos atopábense Joseph Conrad, George Bernard Shaw y H. G. Wells. El Premiu Nobel John Galsworthy foi'l primer presidente, exerciendo como tal mientres más d'once años, hasta la so muerte en xineru de 1933.

La primer xunta del Comité Internacional del PEN realizóse'l 22 de febreru de 1922 na casa de Sappho. En poco tiempu, la organización estender pol restu d'Europa y escritores de la talla d'Anatole France, Paul Valéry, Thomas Mann, Benedetto Croce y Karel Čapek contribuyeron a fecundizar el so legáu. Al traviés de los años, fundáronse Centros PEN nos cinco continentes y un ampliu númberu de los sos miembros fueron gallardoniaos col Premiu Nobel de Lliteratura, el Premiu Cervantes, el Príncipe d'Asturies o recibieron otres distinciones nacionales ya internacionales de máxima importancia. Ente los sos presidentes podemos mentar a H. G. Wells, Alberto Moravia, Heinrich Böll, Arthur Miller, Pierre Emmanuel, Jiri Grusa y, dende ochobre de 2015, Jennifer Clement. Son presidentes eméritos Homero Aridjis, Ronald Harwood, György Konrád, Mario Vargas Llosa, John Ralston Saul y Per Wästberg.[5]

En 1949, PEN Internacional adquier estatus consultivu na Naciones Xuníes como «representantes de los escritores».

PEN Internacional dexó de ser un club d'escritores», como foi nos sos empiezos, pa pasar a ser una rede de Centros PEN autárquicos arreyaos políticamente na defensa de la llibertá d'espresión y en promover la lliteratura.

Funciones[editar | editar la fonte]

El principal oxetivu del PEN Internacional ye promover la cooperación intelectual y la tolerancia mutua ente los escritores por que, nesta midida, realcen el papel relevante de la lliteratura como tresmisora de la memoria tanxible ya intanxible de los pueblos y defender ante les vicisitúes de la sociedá contemporánea.

Coles mesmes y dau el fechu de qu'estos fines impliquen una collaboración internacional que nun puede dase ensin la necesaria llibertá d'espresión, PEN llucha enérxicamente contra la censura política y trabaya con eficacia pa defender los derechos de los creadores que cayen víctimes de les tortures, de los encarcelamientos o de los asesinatos, propios de les tiraníes y les dictadures.

El PEN ye una entidá plural, ensin vinculación partidista dalguna. Tien estatus especial consultivu en Naciones Xuníes (ONX) y estatus d'asociáu cola UNESCO. La so participación ta abierta a tolos escritores que tengan obra publicada, ensin distinción de clase, relixón, nacionalidá, color de piel o xéneru.

Organización[editar | editar la fonte]

Cada unu de los sos centros ye autónomu na organización d'aquelles actividaes culturales ya intelectuales que busquen favorecer el diálogu, la conocencia y fortalecimientu de la identidá cultural y l'alcuentru al traviés del arte, de la lliteratura y del analís de los fechos sociales y científicos. Realiza les sos xeres dientro del so país d'orixe, entama conferencies, talleres y seminarios nacionales y rexonales, defende al traviés de la lliteratura los espacios de convivencia social y caltién estrechos venceyos colos demás centros al traviés de la sede central de la organización, allugada en Londres.

L'Asamblea de Delegaos, órganu llexislativu del PEN onde los respeutivos centros tópense representaos por aciu el so presidente y el so secretariu xeneral, axúntase añalmente con ocasión del Congresu Mundial, que tien como sede distintes ciudaes del mundu. Mientres estos congresos, llevar a cabo talleres de trabayu, conferencies sobre bienes culturales, recitales y eventos qu'aguiyen el llabor intelectual, social y política de la organización y favorecen, sobremanera, un coloquiu útil ente los sos numberosos miembros.

Coles mesmes, nestos congresos celebren les sos sesiones los cuatro comités qu'integren la organización:

  • El Comité d'Escritores Encarcelaos: ye unu de los más activos. Lleva a cabu innumberables aiciones pa defender los derechos d'aquellos que fueren encarcelaos o escorríos inxustamente por rexímenes que violen la llibertá de pensamientu, escritura y espresión.
  • El Comité de Derechos Llingüísticos y de Traducción: defende los derechos llingüísticos de les minoríes y trabaya na llexislación sobre derechos d'autor y de traducción a otres llingües de les obres de los sos miembros.
  • El Comité d'Escritores: sofita l'insertamientu de la muyer nel mundu de les lletres y denuncia les violaciones de los sos derechos, políticos, intelectuales y sociales.
  • El Comité de la Paz: promueve, al traviés de seminarios y programes especializaos, caminos por que los escritores sían conscientes de cómo l'usu inadmitible, inoportunu o inexactu del llinguaxe fomenta la violencia, amazcara prexuicios étnicos o xenéricos y desamarra pasiones que favorecen conflictos internacionales o fratricides.

Premios afiliaos a PEN[editar | editar la fonte]

Les distintes afiliaciones PEN ufierten munchos premios lliterarios nun ampliu espectru.

Acta constitutiva del PEN[editar | editar la fonte]

El PEN basar en resolvimientos aprobaos nos sos congresos Internacionales y puede resumise de la siguiente manera:[6]

La lliteratura, nun tien fronteres y tien de permanecer una divisa común ente la xente, a pesar de los trestornos políticos o internacionales.

En toles circunstancies, y en particular en tiempos de guerra, les obres d'arte y biblioteques, patrimoniu de la humanidá polo xeneral, tienen de dexase al marxe de la pasión política o nacional.

Los Miembros del PEN deben siempres usar cualquier influencia que tienen en favor del bon entendimientu y respetu mutuu ente les naciones. Comprometer a faer tolo posible pa estenar la raza, clase, los odios nacionales y pa defender l'ideal d'una humanidá que vive en paz nel mundu.

PEN defende el principiu de tresmisión ensin torgues del pensamientu dientro de cada nación y ente toles naciones , y los miembros comprometer a oponese a cualquier forma de represión de la llibertá d'espresión nel país y la comunidá a la que pertenecen , según en tol mundu siempres que sía posible.

PEN declara por una prensa llibre y opónse a la censura arbitraria en tiempu de paz . Cree que la meyora necesaria del mundu escontra un orde políticu y económicu más altamente entamáu, fai una llibre crítica de los gobiernos , alministraciones ya instituciones imperatives. Y yá que la llibertá implica restricción voluntaria , los miembros comprometer a oponese a los males de la llibertá de prensa como la publicación mendaz , la falsedá, y la distorsión de los fechos con fines políticos y personales.

Comité d'Escritores Encarcelaos de PEN[editar | editar la fonte]

El Comité d'Escritores Encarcelaos de PEN (PEN International Writers in Prison Committee)[7] trabaya en nome d'escritores escorríos en tol mundu. Foi establecíu en 1960 en respuesta al aumentu de los intentos de callar les voces disidentes, encarcelando a los escritores. El comité d'escritores encarcelaos supervisa los casos d'un máximu de 900 escritores añales que fueron encarcelaos, torturaos, amenaciaos, atacaos, sumíos, y asesinaos a cencielles por prauticar el so oficiu pacíficamente.

Publicar una llista de casos de violaciones d'espresión en contra d'escritores de tol mundu de manera biañal.[8] El Comité tamién coordina les campañes de los miembros de PEN Internacional qu'apunten escontra un fin a estos ataques contra la llibertá d'espresión alredor del mundu.[9]

El Comité ye un miembru fundador d'Intercambiu Internacional pola Llibertá d'Espresión (International Freedom of Expression Exchange, IFEX), una rede mundial de 90 organizaciones non gubernamentales que controla la censura en tol mundu y defende a los periodistes, escritores, usuarios d'Internet y otros que son escorríos por exercer el so derechu a la llibertá d'espresión.[10]

Tamién ye miembru de Tunisia Monitoring Group (IFEX-TMG), una coalición de ventiún organizaciones de llibre espresión qu'empezó a primir al gobiernu de Túnez p'ameyorar el so historial de derechos humanos en 2005.[11] Dende los acontecimientos de la Primavera árabe que llevaron al colapsu del gobiernu de Túnez, TMG trabayó p'asegurar les garantíes constitucionales de llibertá d'espresión y los derechos humanos nel país.[11]

Memoriales[editar | editar la fonte]

Un bosquecillo al llau del llagu Burley Griffin (Canberra, capital d'Australia) forma'l monumentu PEN Internacional, inauguráu'l 17 de payares de 1997. La dedicatoria diz: «L'espíritu muerre en toos aquellos que guardamos callo ante la tiranía».

Por encargu del PEN Inglés pa marcar el so 90 aniversariu, una escultura de fierro fundíu creada por Antony Gormley y titulada Testigu estrenóse'l 13 d'avientu de 2011 ante la Biblioteca Británica en Londres. Representa una siella vacida, símbolu utilizáu mientres trenta años pol PEN Inglés pa representar a escritores encarcelaos en tol mundu.

Miembros notables de PEN Internacional[editar | editar la fonte]

Presidentes de PEN International[editar | editar la fonte]

Presidentes PEN International
John Galsworthy 1921–1932
H.G. Wells 1932–1935
Jules Romains 1936–1939
Denis Saurat, François Mauriac, Thornton Wilder, Hu Shih 1941–1946
Maurice Maeterlinck 1947–1949
Benedetto Croce 1949–1953
Charles Langbridge Morgan 1954–1956
Andre Chamson 1957–1959
Alberto Moravia 1960–1962
Victor Y. van Vriesland 1963–1965
Arthur Miller 1966–1969
Pierre Emmanuel 1970–1971
Heinrich Böll 1972–1973
V.S. Pritchett 1974–1976
Mario Vargas Llosa 1977–1979
Per Wästberg 1979–1986
Francis King 1986–1989
René Tavernier Mayu – Nov 1989
Per Wästberg (Interim) Nov 1989 – Mayu 90
György Konrád 1990–1993
Ronald Harwood 1993–1997
Homero Aridjis 1997–2003
Jiri Grusa 2003–2009
John Ralston Saul 2009 –2015
Jennifer Clement 2015 –

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Halsband, Robert (10 de xineru de 1968). «LeRoi Jones Sentence» (inglés). The New York Times páx. 42. Consultáu'l 4 de mayu de 2009.
  2. Levin, Stewart A.. «About John Chipman Farrar» (inglés). Consultáu'l 4 de mayu de 2009.
  3. San Antonio Express News, 30 d'ochobre de 2005
  4. San Antonio Express-News – Factiva, from Dow Jones – 30 October 2005
  5. «PEN Presidents PEN International». Consultáu'l 29 d'avientu de 2015.
  6. «http://www.pen-international.org/wp-content/uploads/2011/04/PEN-Charter.pdf».
  7. "PEN International – Writers in Prison Committee". Pen-international.org. Retrieved 2013-07-10.
  8. "PEN International – Case List". Pen-international.org. Retrieved 2013-07-10.
  9. "PEN International – Campaigns". Pen-international.org. 10 December 2012. Retrieved 2013-07-10.
  10. "members". IFEX. Retrieved 2013-07-10.
  11. 11,0 11,1 "Tunisia". IFEX. Retrieved 2013-07-10.
  12. «Margaret Atwood at Western». Usc.uwo.ca (19 de xineru de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2011. Consultáu'l 15 de payares de 2011.
  13. «JK Rowling writes prequel for PEN». BBC News (11 d'agostu de 2008). Consultáu'l 10 de xunetu de 2013.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]