Oswald Spengler

De Wikipedia
Oswald Spengler
Vida
Nacimientu Blankenburg[1]29 de mayu de 1880[2]
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Muerte Munich[3]8 de mayu de 1936[2] (55 años)
Sepultura Nordfriedhof (en) Traducir
Causa de la muerte insuficiencia cardiaca
Familia
Casáu con ensin valor
Estudios
Estudios Universidá de Halle-Wittenberg Philosophiæ doctor : filosofía
Universidá Humboldt de Berlín
Universidá de Munich
Nivel d'estudios doctoráu
Direutor de tesis Alois Riehl
Llingües falaes alemán[4]
Oficiu historiador, filósofu, sociólogu, matemáticuescritor
Trabayos destacaos La decadencia de Occidente (es) Traducir
Influyencies Johann Wolfgang von Goethe
Movimientu Movimiento revolucionario conservador (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Oswald Spengler (29 de mayu de 1880Blankenburg – 8 de mayu de 1936Munich) foi un filósofu ya historiador alemán, conocíu principalmente pola so obra La decadencia d'Occidente. Spengler modelu de postulaos d'historia que cualquier cultura ye un superorganismu con un llindáu y tiempu de vida previsible.

Spengler agoráu que sobro l'añu 2000, la civilización Occidental introduciría'l periodu de pre‑emerxencia de muerte de quién compensando necessitate Caesarism (extraconstitutional omnipotence de la caña executiva del gobiernu central). Spengler ta clasificáu como nacionalista, anti-democráticu, y un miembru prominente de la Revolución Conservadora, pero refugue Socialismu Nacional por cuenta de los sos elementos racistes. Sicasí, vea'l so ideal dau cuenta en Benito Mussolini, el dictador d'Italia Fascista.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu de Bernhard Spengler y de Pauline Grantzow, foi'l mayor de cuatro hermanos y pasó una infancia marcada poles cefalees y les crisis d'ansiedá. En 1891, la familia dexó Blankenburg pa instalase n'Halle, onde Spengler frecuentó les clases de llatín de la Fundación Francke. Como consideraba la educación normal anquilosante procuró formase como un autodidacta y esaminóse de bachilleratu en 1899. Refugáu del serviciu militar por insuficiencia cardiaca, estudió matemátiques, ciencies naturales y filosofía nes universidaes de Halle, Múnich y Berlín. Doctorar en filosofía cola tesis Fundamentos metafísicos de la filosofía de Heráclito (Die metaphysische Grundgedanke der Heraklitischen Philosophie) so la direición de Alois Riegl en Halle'l 6 d'abril de 1904. Esi mesmu añu empezó a trabayar como profesor de ciencies nun institutu por concursu. Nel so disertación para esti puestu, El desenvolvimientu de los órganos de la vista ente les principales especies animales (Die Entwicklung des Sehorgans bei dean Hauptstufen des Tierreiches), anuncia una constante del so pensamientu, espresa nes sos obres L'home y la téunica (Der Mensch und die Technik, 1931) y nes sos Cuestiones sobro los oríxenes (Urfragen) póstumes. Fundamentalmente, el so imaxinariu ta marcáu, al marxe de pol pietismu de la Fundación Francke y de la so formación científica, pol Darvinismu d'Ernst Haeckel, el Ficcionalismu de Hans Vaihinger (Filosofía del "como si...") y, sobremanera, pola crítica de la cultura exercida por Friedrich Nietzsche, amenorgada a clavar «decadencia» y «voluntá de poder» (por non mentar la so veneración pola obra de Goethe, que va asitiar mientres tola so vida nel cume de la cultura occidental).

Tres un añu de seminariu profesional, exerció como profesor interín antes de llograr en 1908 una plaza de profesor titular en Hamburgu. Pero la enseñanza nun lu convencía: «La simple visión de los murios del institutu provocaba en mi una depresión nerviosa». Una pequeñu heriedu a la muerte de la so madre dexó a Spengler retirase de la enseñanza y establecese a partir de 1911 en Múnich como escritor a tiempu completu. Ellí collaboró en diversos periódicos mientres trabayaba na redaición del ensayu La decadencia d'Occidente. Esquisa d'una morfoloxía de la historia universal, pol que ye xeneralmente recordáu. Apaeció en dos volúmenes (1918 y 1922) y valió-y una celebridá inmediata desencadenando alderiques y discutinios ensin fin tantu en medios científicos como lliterarios. Ente les fontes d'inspiración d'esti llibru'l mesmu autor menta la crisis de Agadir (primero de xunetu de 1911), nel cursu de la cual la cañonera Pantera foi unviada pol estáu mayor alemán al puertu de Agadir en Marruecos; les bravuconadas de los militares saldáronse a la fin con un fiascu diplomáticu p'Alemaña. Spengler vio nesti fechu la señal de que'l mundu colaba escontra una guerra mundial y una señal de crisis para Alemaña. La filosofía política de Spengler ta dafechu tenida pola idea de qu'Occidente s'atopa empuestu a una llucha ensin piedá pol dominiu del mundu. Ente 1914 y 1917, Spengler escribió dos cartes abiertes non fechaes de les que nun queden sinón fragmentos. Una a Guillermo II, otra a la nobleza alemana. Al emperador Guillermo II abóga-y por una reconciliación ente conservadores y socialistes, ente los cualos él puede "cerrar l'istmu" pa mayor beneficiu del «Imperium Germanicum»: nesto amuésase favorable al réxime parllamentariu. Tocantes a la nobleza, convidar a escoyer a les sos meyores naturaleces pa la educación y la disciplina.

Cola cayida d'Alemaña en 1918, Spengler vuélvese un adversariu declaráu de la Democracia y espón estos convencimientos nos sos manifiestos Prusianismu y socialismu (1919) o La rexeneración del Imperiu Alemán (1924). Spengler llama a la dictadura a que ponga fin a la República de Weimar y encare con ésitu los grandes problemes de la política interior y esterior, cuantimás na era de la guerra d'aniquilación. (cf. Decadencia d'Occidente, III, tabla «correspondencies de dómines polítiques»). Les sos idees tuvieron gran influencia nel Movimientu Revolucionariu Conservador d'Alemaña. Dende esti puntu de vista, Hitler nun-y paez axuntar les cualidaes riquíes: l'actitú de Spengler escontra los nazis fluctuará largamente, primero que refugue tou alcuerdu cola República de Weimar. Cuenta ente los sos amigos colos industriales Paul Reusch y Albert Vögler, que lu ayudar financieramente, según del poeta Adolf Weigel (qu'usaba'l seudónimu de Droem Ernst), col que visitó Praga.

Nos años venti dirixó los Archivos Nietzsche ya intentó entrar en política. En 1922, col empresariu periodísticu Nikolaus Cossmann, l'universitariu nacionalista Martin Spahn y l'industrial Albert Vögler yá mentáu, intentó caltener un cartelu nacionalista, pero la empresa viénose embaxo por falta de subsidios.

El 14 de xunu de 1933 Spengler foi propuestu pa ocupar una plaza na Universidá de Leipzig, pero lo refugó como yá refugara'l que-y ufiertaron na de Göttingen en 1919. Realcontrar con Adolf Hitler en Bayreuth el 25 de xunetu siguiente. Nel so Años decisivos, apaecíu n'Alemaña'l 18 d'agostu de 1933, Spengler toma distancia clara col canciller del Reich y el nacional-socialismu emponderando sicasí'l fascismu a la manera de Benito Mussolini. Nel historicismu de Spengler, el Duce ye comparanza del cesarismu, el prototipu del César que se va llevantar del Occidente en ruines pa reinar na Era de la civilización avanzada por analoxía a los césares de l'antigüedá. Sicasí la so almiración inicial, l'actitú delirante de Mussolini terminó exasperando a Spengler.[5] El llibru foi sicasí autorizáu pola censura del III Reich, non ensin una curtia campaña de prensa en contra orquestada por Joseph Goebbels, quien buscaba sobremanera reconciliase con Spengler. Namái cuando esti negar a redactar un artículu (pa la prensa) sofitando a los nazis nes inminentes eleiciones, censuróse-y por completu.[6][7] Los ideólogos conservadores que sofitaron a los fascistes contra la República de Weimar detentaban una ideoloxía qu'ellos nun podíen asumir. La rotura definitiva de Spengler colos nazis vieno a consecuencia del golpe internu contra la SA que sirvió de sida a Hitler pa esaniciar físicamente a Ernst Röhm na Nueche de los cuchiellos llargos el 30 de xunu de 1934. Gregor Strasser, unu de los amigos políticos de Spengler, foi una de les víctimes, pero foi l'asesinatu del críticu musical Willi Schmid, confundíu poles SS col oficial SA Wilhelm Schmidt, lo que soliviantó más a Spengler, quien compunxo'l so aponderamientu aciagu (poema «A la memoria de Willi Schmid», publicáu en 1935 na antoloxía Reden und Aufsätze), una señal de coraxe y audacia neses circunstancies.

Nos sos últimos años Spengler consagrar al inventariu de les cuestiones científiques nes cualos les grandes civilizaciones enfrentáronse como partes integrantes d'una historia universal. Paralelamente escribió sol acrónimu «DiG» (Deutschland in Gefahr, «Alemaña en peligru»), notes pal segundu tomu de los Años decisivos, nos cualos terminó de rindir cuentes contra'l nacional-socialismu y el bolxevismu, doctrina que designara yá como'l más grande de tolos fraudes políticos. Reafitó sicasí la so almiración por Mussolini. N'ochobre de 1935 retirar de les sos funciones d'alministrador del Archivu Nietzsche pa denunciar la nueva interpretación de la obra del filósofu pola propaganda nazi. Morrió na nueche del 7 al 8 de mayu de 1936 d'ataque cardiacu nel so apartamentu muniqués. La so muerte prematura dio creitu a la hipótesis d'un asesinatu políticu. Ta soterráu nel Campusantu Norte de Múnich (seición 125, llote númberu 2).

Pensamientu[editar | editar la fonte]

Caricatura de Spengler por Rudolf Grossmann (1922).

Nel so ensayu La decadencia d'Occidente (1.er volume 1918 y 2º volume 1923) pretendía llevar a cabu un estudiu de les formes subxacentes a los acontecimientos concretos, de la macroestructura dientro de la cual flúin tolos acontecimientos históricos particulares. Spengler presentaba la historia universal como un conxuntu de cultures (Antigua o Apolínea, Exipcia, India, Babilónica, China, Mexicana, Occidental o Fáustica) que se desenvolvíen independientemente unes d'otres —como cuerpos individuales— pasando al traviés d'un ciclu vital compuestu por cuatro etapes: Mocedá, Crecedera, Florecimientu y Decadencia, como'l ciclu vital d'un ser vivu, que tien un empiezu y un fin determinaos. Amás, caúna de les etapes que conformaben el ciclu vital d'una cultura presentaba, según l'esquema spengleriano, una serie de traces distintives que se manifestaben en toles cultures por igual enmarcando los acontecimientos particulares. Con base nesti esquema y aplicando un métodu qu'él llamó la morfoloxía comparativa de les cultures”, Spengler proclamó que la cultura Occidental atopar na so etapa final, esto ye, la decadencia, y afirmó que yera posible predicir los fechos por venir na historia del Occidente.

Spengler toma de la tradición romántica de Goethe y Nietzsche (tamién Schopenhauer) l'afirmación del ser orixinariu como vida. Tou ye esencialmente ser "orgánicu": la naturaleza, l'individuu y, primordialmente, la historia. Esti ser orixinariu nun se conoz al traviés de la reflexón o l'entendimientu, sinón al traviés de la esperiencia intima, la vivencia (averándose a San Agustin y alloñar de Kant). El ser de la vida ye'l tiempu y la so espresión el destín", tanto individual como coleutivu. L'organismu vivu de la historia ye la cultura, que na so maurecer tórnase civilización que camina yá escontra'l so destín final: la muerte.

Frente a esti idealismu y romanticismu, Spengler opón un realismu y materialismu qu'integra na so visión. El ser de la vida ye puru "producir" que al realizase apuerta "lo producío". La naturaleza, y l'espaciu como'l so intima categoría, ye la superficie onde se realiza y faise efectivu'l ser interior y fondu de la vida. Esti ser esterior ye xustamente'l que conoz la racionalidá científica, aplicando'l métodu matemáticu capaz de desentrañar la llei causal. Asina, na mesma historia tamién atopamos "naturaleza": los fechos, el soceder, los oxetos, la cronoloxía, son toos ellos fenómenos históricos "muertos", mecánicos. So esta superficie ye onde s'atopa la estructura de la vida que puede llevanos a la comprensión de cualquier cultura.

Parar de categoríes de la filosofía de Spengler son: historia/naturaleza; tiempu/espaciu; producir/lo producío; interior/esterior; destino/causalidá; etc... Tenemos De tomar les primeres categoríes d'estes dualidaes como les fundamentales y orixinaries, siendo les segundes solo derivaes y esplicaes poles otres.

Ye Spengler un filósofu de corte idealista, onde l'individuu tien siempres un importancia mayor que'l grupu o la clase. Coles mesmes, nun siendo racional ya igualitariu l'accesu a la conocencia, afirma ciertu elitismu del saber, onde solo los grandes xenios apuerten al valor de la vida, superando'l mieu a la muerte y encarando el mesmu destín. Amás, al pie de un romanticismu escesivu amuésase un realismu que xustifica lo fáctico dende lo ideolóxico; belicismu, grandor d'Alemaña, etc... A pesar d'ello, Spengler remana con gran orixinalidá múltiples y amplios datos del conxuntu de la historia que resulten fundamentales nel so esfuerciu por enllazalos y entendelos intrínsecamente.

Spengler, gran espertu na filosofía de Heráclito, basa la so idea del isomorfismu nos estudios naturalistes de Goethe. A partir d'ellos concibe un orde natural intrínsecu a cualquier sistema dau, orde que tien de cumplir obligatoriamente a lo llargo del so desenvolvimientu y manifestación. Como esti orde o forma ye generalizable a tolos niveles de la realidá, cumplir dende les plantes na so crecedera hasta les civilizaciones, pasando pol Cosmos mesmu. Ye según acuña'l conceutu d'isomorfismu aplicáu al ámbitu de la realidá social y la Historia.

Como conclusión al so estudiu de Heráclito, Spengler sostién que la vida humana y la historia de la humanidá son una llucha constante ente la estabilidá y la movilidá, ente estaos y procesos.

Spengler, magar lo poco citáu que resulta nos círculos académicos, ye una influencia constante nel sieglu XX. Ente otros, determinó los escritos de Georg Henrik von Wright sobro la nuesa sociedá. Tamién foi influencia nodal en Francis Parker Yockey, quien escribió Imperium. La filosofía de la Historia y la Política a manera de remortina de La decadencia d'Occidente. Yockey llamó a Spengler "El filósofu del sieglu XX".

Obres[editar | editar la fonte]

  • Der metaphysische Grundgedanke der heraklitischen Philosophie, 1904.
  • Prusianidad y Socialismu (Preußentum und Sozialismus), Múnich, 1919.
  • La decadencia d'occidente (Der Untergang des Abendlandes. Umrisse einer Morphologie der Weltgeschichte n'alemán. 1.er volumen Viena, 1918; 2º volume Múnich, 1922).
  • Neubau des Deutschen Reiches, Múnich, 1924.
  • Politische Pflichten der deutschen Jugend. Rede gehalten am 26. Februar 1924 vor dem Hochschulring deutscher Art in Innsbruck, Múnich, 1924.
  • L'home y la téunica. Contribución a una filosofía de la vida (Der Mensch und die Technik. Beitrag zu einer Philosophie des Lebens, Múnich, 1931)
  • Escritos políticos (Politische Schriften), Múnich, 1932.
  • Los años decisivos, (Jahre der Entscheidung. Erster Teil. Deutschland und die weltgeschichtliche Entwicklung, Múnich, 1933.
  • Cartes abiertes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. Carta a Gerhard von Janson 27/10/1935, publicada en Spengler Letters edited and translated by Arthur Helps, London GEORGE ALLEN & UNWIN LTD 1966 páxina 305: "... Mussolini ha perdido esa calma superior de los hombres de estado... de lo contrario no se embarcaria hacia una aventura (Segunda Guerra Ítalo-Etíope) tan perversa y, pase lo que pase, fatal para Italia".
  6. Carta a Goebbels 3/11/1933, publicada en "Spengler Letters" (traducidas por Arthur Helps); London: GEORGE ALLEN & UNWIN LTD. 1966; páxina 290
  7. Felken, Detlef (1988). Oswald Spengler, Konservativer Denker zwischen Kaiserreich und Diktataur. München: C.H. Beck. pp. 221-222.Felken, Detlef (1988). Oswald Spengler, Konservativer Denker zwischen Kaiserreich und Diktataur. München: C.H. Beck.