Natación

De Wikipedia
(Redirixío dende Nadador)
La natación como deporte ye unu de los usos más populares.

La natación ye'l movimientu y el desplazamientu al traviés de l'agua por aciu l'usu de les estremidaes corporales y polo xeneral ensin utilizar nengún preséu o sofitu p'avanzar, xeneralmente la natación facer pa recreación, deporte, exerciciu o sobrevivencia. Los seres humanos pueden contener la respiración so l'agua y realizar natación llocomotora rudimentaria, esto puédese faer selmanes dempués de la nacencia como una respuesta evolutiva.[1]

La natación ye consistentemente una de les principales actividaes recreatives públiques,[2][3][4][5] y en dellos países, les lleiciones de natación son una parte obligatoria del currículu educativu.[6] Como un deporte formal, la natación tien competencies locales, nacionales ya internacionales, los Xuegos Olímpicos son los más importantes onde la natación ye una disciplina.

Ciencia[editar | editar la fonte]

La natación basar na flotabilidá natural del cuerpu humanu. En permediu, el cuerpu tien una densidá relativa de 0,98 en comparanza cola agua, que fai que'l cuerpu llexe. Sicasí, la flotabilidá varia en función de la composición corporal y el salín de l'agua. Niveles más altos de densidá del cuerpu o agua más salao con un cuerpu de densidá menor fai qu'aumente la so flotabilidá.

Yá que el cuerpu humanu solo ye llixeramente menos trupu que l'agua, l'agua soporta'l pesu del cuerpu mientres la natación. Como resultancia, la natación ye un "impautu so" en comparanza coles actividaes que pueden realizase en tierra como correr. La densidá y la mafa de l'agua tamién crean resistencia pa oxetos que se mueven al traviés de l'agua. Los movimientos que'l cuerpu tien de faer pa nadar aprovechen esta resistencia pa crear propulsión, pero esta mesma resistencia tamién xenera resistencia nel cuerpu.

La hidrodinámica ye una importante téunica pa nadar más rápidu, ye utilizáu por nadadores que quieren nadar más rápidu o amenorgar el resfregón del movimientu del cuerpu al traviés de l'agua. Pa ser más hidrodinámicu, los nadadores pueden aumentar la potencia de los sos golpes, o amenorgar la resistencia a l'agua, anque la enerxía tien d'aumentar por un factor de trés pa llograr el mesmu efeutu qu'amenorgar resistencia.[7] La natación eficiente puede llograse amenorgando la resistencia a l'agua, consiste nuna posición horizontal na agua, valumbu del cuerpu p'amenorgar l'amplitú del cuerpu na agua y estendiendo los brazos tanto como sía posible p'amenorgar la resistencia d'onda.

Xustu antes de somorguiase nel banzáu, los nadadores pueden realizar exercicios tales como cuclillas. Ponese en cliques ayuda a ameyorar la salida d'un nadador por calentamientu de los músculos de la zanca.[8]

Natación Infantil[editar | editar la fonte]

Los ñácaros demuestren una natación innata y reflexos de buceos de naciellos hasta la edá d'aproximao seis meses.[9] Otros mamíferos tamién amuesen esti fenómenu (debíu al Reflexu d'inmersión mamífero). Los ñácaros somorguiaos n'agua bonalmente contienen la so respiración, mengüen la so frecuencia cardiaca y amenorguen la circulación de sangre a les estremidaes (deos y deos de los pies).

Téunica[editar | editar la fonte]

Nadador realizando l'estilu caparina

La natación puede realizase utilizando una amplia gama d'estilos, conocida como "strokes", y estos movimientos utilizar pa diversos propósitos, o pa estremar ente les clases de natación competitiva. Nun ye necesariu utilizar un trazu definíu pa la propulsión na agua, dellos nadadores inespertos utilicen un "Nado estilu perru", esti estilu sacar del movimientu de brazos y piernes, similar al que faen los animales de cuatro pates al nadar.

Hai cuatro movimientos principales que son utilizaos en competiciones de natación y n'actividaes de recreación de natación: el crol o estilu llibre, l'estilu pechu (estilo braza), l'estilu espalda y l'estilu mariposa. La natación competitiva n'Europa empezó alredor del añu 1800, usando principalmente l'estilu de brazada. En 1873, John Arthur Trudgen introdució una téunica de natación llamada trudgen en competiciones de natación occidentales, l'estilu crol foi copiáu de los indios americanos, pero sustituyendo una patada de tisoria pola tradicional patada aletéu qu'amenorgaba les chiscadures. L'estilu caparina facer na década de los 30 ya introducióse na mesma década, yera consideráu una variante de la brazada hasta qu'en 1952 foi aceptada como un estilu separáu. L'estilu caparina ye pa munchos l'estilu más difícil, l'estilu caparina quema más caloríes en comparanza colos otros 3 estilos.

Otros movimientos esisten pa propósitos específicos, tales como entrenamientu o rescate, y tamién ye posible afaer movimientos pa evitar l'usu de partes del cuerpu, yá sía p'aisllar ciertes partes del cuerpu, tales como nadar con solamente los brazos o les piernes, estos estilos utilizar na so mayoría pa faer los entrenamientos más difíciles, o pa persones con amputaciones o afeutaos por paralís.

Historia[editar | editar la fonte]

Tropes de la dinastía Timúrida nadando nun ríu

La natación foi rexistrada dende los tiempos prehistóricos, los espedientes más antiguos de la natación son pintures feches na Edá de piedra, hai aproximao 7000 años. Referencies escrites sobre la natación daten del añu 2000 e. C. Dalgunes de les referencies más tempranes de la natación atopar en: la Ilíada, la Odisea, la Biblia (Ezequiel 47:5, fechos 27:42, Isaiah 25: 11), Beowulf y otres histories.

Les tribus costeres que vivíen onde anguaño ye Países Baxos yeren conocíes como escelentes tribus nadadores polos romanos. Los bátavos podíen cruciar al ríu Rin ensin perder la formación, según Tacitus. Dio Cassius describió una táctica sorpresa emplegada por Aulus Plautius contra los celtes na batalla del Medway:[10]

Los celtes británicos pensaron que los romanos nun yeren capaces de cruciar ensin una ponte y acamparon de forma desdexada na vera opuesta; pero los romanos unviaron a un destacamentu de bátavos, que taben acostumaos a nadar fácilmente n'armadura completa al traviés de los ríos más aturbolinaos... Los bátavos cruciaron fácilmente porque sabíen que la tierra firme y los pasos fáciles nesta rexón teníen de ser atopaos; pero los romanos al intentar siguilos nun tuvieron tanto ésitu. Sicasí, los batavii nadaron y otros cruciaron por una ponte que s'atopaba más arriba, dempués ellos atacaron a los británicos por tolos llaos.

En 1538, Nikolaus Wynmann, un profesor alemán d'idiomes, escribió'l primer llibru de la natación, El nadador o un diálogu nel arte de nadar (Die Zweigespräch Der Schwimmer oder ein über Schwimmkunst).[ensin referencies]

Propósitos[editar | editar la fonte]

Ocupación[editar | editar la fonte]

Nes Fuercies Armaes ye obligatoriu saber nadar

Dellos trabayos riquen persones que sepan nadar bien. Por casu, los buceadores que busquen estrelles de mar no fondero del mar o los pescadores submarinos pa llograr un beneficiu económicu, ente otros.

La natación utilizar pa rescatar a persones n'apuros o en situación d'afogamientu. La mayoría de les ciudaes y países modernos cunten con socorristes entrenaos en piscines y sableres. Hai una serie d'estilos de natación especializaos, particularmente pa fines de salvamentu (vease la llista d'estilos de la natación), que son aprendíos polos socorristes o miembros de la Guardia Costera.

La natación ye utilizada na bioloxía marina pa reparar distintes especies nel so hábitat natural. Otres árees d'estudiu utilicen la natación pa consiguir diversos oxetivos; por casu, el médicu y zoólogu austriacu Konrad Lorenz nadó colos gansos, como parte de los sos estudios sobre'l comportamientu animal.

La natación tien fines militares. La natación militar ye realizada davezu por fuercies especiales, como los Navy SEAL n'Estaos Xuníos; esta utilízase p'averase a un oxetivu, axuntar información d'intelixencia, actos de sabotaxe o de combate y pa alloñar d'un allugamientu, tamién puede incluyir l'insertamientu dende l'aire a l'agua o al salir d'un submarín. Por cuenta de la esposición regular a los grandes cuerpos d'agua, tolos reclutes de la Marina de los Estaos Xuníos Cuerpu de Marines y la Guardia Costera tienen de completar la natación de base o d'entrenamientu de sobrevivencia na agua.

La natación ye un deporte profesional. Les empreses patrocinen a los nadadores que tán nel nivel internacional, anque munchu nadadores compiten col fin de representar al so país d'orixe nos Xuegos Olímpicos. Los premios n'efeutivu por bater marques tamién se dan en munches de les competiciones más importantes [ensin referencies]. Los nadadores profesionales tamién pueden ganase la vida como artistes, nel casu de la natación sincronizada.

Viaxes[editar | editar la fonte]

Cuando nun esisten más alternatives, les persones pueden realizar viaxes de curtia distancia a nadu. Innumberables emigrantes cruciaron a nadu ríos y mares; son famosos por ello'l ríu Bravo y el ríu Bug Occidental. Hai casos conocíos de refuxaos políticos que nadaron nel mar Bálticu,[11] y de xente que saltó d'embarcaciones pa llegar a nadu a destinos a los que nun s'entamaba dir.[12] Na década de 1980 miles de soldaos iraquinos en retirada cruciaron a nadu el ríu Shatt al-Arab.[13] El presidente de EE.  UU. John F. Kennedy dirixó a los sos marineros nadando d'una islla a otra dempués de que la so torpedero fuera fundíu na Segunda Guerra Mundial. El so hermanu, el senador Ted Kennedy afirmó abandonar la islla de Chappaquiddick a nadu.[ensin referencies]

Exerciciu y actividá lúdica[editar | editar la fonte]

Los propósitos más comunes de la natación son la recreación, l'exerciciu, l'entrenamientu atlético y deportivo. La natación recreativa ye una bona manera de relaxase, mientres s'esfruta d'un exerciciu completu.[14]

La natación ye una escelente forma d'exerciciu, por cuenta de que la densidá del cuerpu humanu ye bien similar a la de l'agua, esta soporta'l cuerpu polo que les articulaciones y los güesos reciben menor impautu. La natación utilizar con frecuencia como un exerciciu de rehabilitación dempués de mancadures o pa persones con discapacidá.

La natación con resistencia ye una forma d'exerciciu de natación. Llevar a cabu, yá sía con fines de formación, pa caltener al nadador estacionariu pa la observación de la brazada o pa poder nadar nun espaciu zarráu por razones deportives o terapéutiques. La natación con resistencia puede faese frente a una corriente d'agua en movimientu nuna máquina de natación o calteniendo al nadador estacionariu con cintes elástiques.

La natación ye principalmente un exerciciu aeróbico, por cuenta de les carauterístiques intrínseques del exerciciu, lo que rique un suministru constante d'osíxenu a los músculos, sacante carreres curties, onde prima la intensidá y la velocidá, y onde los músculos trabayen anaeróbicamente. Como la mayoría de los exercicios aeróbicos, la natación amenorga los efeutos dañibles del estrés, puede ameyorar y correxir la postura y desenvolver un físicu carauterísticu, de cutiu llamáu "figura de nadador".

Nos últimos años hubo una crecedera na popularidá de la natación n'agües abiertes, tamién conocíu como "wild swimming" en parte por cuenta de la publicación de llibros best-seller de Kate Rew y Daniel Start. Nesta especialidá tien de mentase al tragamillas, campeón y récor de delles travesíes, el nadador español David Meca.

Beneficios de la natación como exerciciu físicu[editar | editar la fonte]

La natación ye una actividá útil y recreativo pa les persones, ye beneficiosa pa la salú tanto a nivel físicu como psíquicu, ye unu de los exercicios físicos más completos pa trabayar la mente y el cuerpu, caltién en forma, fortalez los músculos y la memoria, polo que ye recomendable la so práutica a cualquier edá.

Como rutina física la natación tien una serie de ventayes pal cuerpu, ente les cualos atópense: rebaxar los niveles de tensión arterial, ameyorar el funcionamientu de l'actividá osteomuscular, ameyorar la capacidá respiratoria, ayudar a fortalecer los texíos del cuerpu, ameyorar l'actividá del corazón, aumentar la circulación sanguínea, prevenir y solliviar enfermedaes como'l asma, y mancadures musculares nervioses, relaxar la musculatura, ameyorar el sistema cardiovascular, el sistema respiratoriu, la psique y la calidá de vida de les persones.

La natación ye una actividá ensin impautos, rebotes y movimientos sópitos qu'apurre seguridá y la baxa complexidá dexa la so práutica a persones que por distintos motivos nun pueden prauticar dalgún deporte. La natación actúa contra'l dolor nes mancadures y l'avieyamientu, siempres y cuando la téunica utilizada sía la correuta.

La natación ye un deporte aeróbico, yá que se mueven de forma coordinada tolos grupos musculares y ameyórase la resistencia.

Deporte[editar | editar la fonte]

La competencia en natación ye indivudualizada anque s'entrene n'equipu, l'oxetivu ye ser el más rápidu en completar la distancia establecida nel menor tiempu posible.

El deporte acuático en natación implica la competencia ente participantes pa ser el más rápidu sobre una distancia establecida, puramente por aciu propulsión propia. Esto facer ser un deporte individualizáu, yá que anque s'entrene como equipu enfrentar ente pares. Les distintes distancies a percorrer establecer según los distintos niveles de competencia. Por casu, l'actual programa olímpicu de natación contién estilu llibre de 50 m, 100 m, 200 m, 400 m, 800 m y 1500 m; envés, caparina, y pechu de 50 m, 100 m y 200 m; combináu de 200 m, esto ye, caparina de 50 m, envés de 50 m, pechu de 50 m y estilu llibre de 50 m; combináu de 400 m, caparina de 100 m, envés de 100 m, pechu de 100 m y estilu llibre de 100 m y relevos combinaos, lo que quier dicir que cada participante realiza una prueba yá sía de 100 m o 200 m.

Nadador compitiendo nos JORJ 2016

La mayoría de les escueles de natación cubren estes distancies; estilu llibre de 50, 100, 200 y 400 m; envés, caparina y pechu de 100 m y 200 m. Tamién hai relevos combinaos n'equipu, qu'inclúin carreres de distintos estilos entrepolaos.

Les distintes competencies van tenese que realizar en piscines especiales, por que puedan tener validez nacional o internacional. Una piscina entiéndese como la escavación nun área determinada que tien la capacidá d'almacenar agua, cola cuenta de desenvolver actividaes acuátiques. Les parés de les piscines xeneralmente tán cubiertes con mosaicos especiales por que los nadadores nun s'esnidiar.

Esisten dos tipos de piscines: piscina semi-olímpica y olímpica. La piscina semi-olímpica ye esautamente la metá d'una piscina olímpica. Les sos midíes son de 25 metros de llargor por 12.50 m d'anchu. La so fondura varia de 0.80 m hasta los 2.70 m. Les piscines olímpiques, que xeneralmente son les más conocíes pola población polo xeneral por cuenta de que los Xuegos Olímpicos desenvolver nesti tipu de piscines, miden 50 m de llargor y 25 m d'anchor. La so fondura, al igual que les piscines semi-olímpiques, puede variar de 0.80 m hasta 2.70 m. En dambes piscines ye necesariu qu'esistan ente seis y ocho carriles que dexen a los nadadores tar dixebraos con una mesma distancia ente ellos.

Toa piscina pa usu competitivu precisa cuntar con bancos de salida allugaos de primeres de cada carril, dos banderinos que tean asitiaos cada unu nun estremu de la piscina (estos son de muncha utilidá nel estilu de llombu) con un altor d'ente 1.80 m-2.5 m a partir de la superficie de l'agua y con una separación de 5 m del estremu final de la piscina, una cuerda de salida en falsu asitiada a los 15 m que sirva pa detener a los nadadores en casu de que se produxera una salida en falsu.

Mientres munchos años s'especuló y faló de los factores que posiblemente pudieren afectar el rendimientu de los nadadores nuna piscina. Grandes espertos na materia concluyeron que la temperatura de l'agua ye unu d'ellos, yá que si l'agua ta bien caliente, la gastadura del organismu va ser enforma mayor. La temperatura ideal de l'agua ye alredor de 24-28 graos. El tipu de traxi de bañu o les gorres que s'utilicen pueden ayudar al nadador nel so desplazamientu, polo que se dexa que cada participante realice la so prueba col paxellu qu'este crea meyor.

En competición y entrenamientu el percorríu en llargor y la torna al puntu de partida denominar vuelta; asina puede dicise que se percorrió dos vueltes en llugar de 100 metros, en piscines de 25 metros. Una llongura fai referencia al llargor percorríu ensin dar la vuelta. Les piscines públiques y los clubes d'entrenamientu tienden frecuentemente a tener piscines de 25 metros de llargu, anque dalgunes pueden ser de 50 m; les olímpiques, sicasí son siempres de 50 metros de llargu.

Más allá de les carreres de natación, esisten otres modalidaes competitives, caúna con carauterístiques bien distintes.[15]

Estilos de natación[editar | editar la fonte]

Son cuatro los estilos de nadar que se suelen estremar nes competiciones. Trés d'ellos tán regulaos pola FINA (Federación Internacional de Natación) que son los estilos que riquen d'un control pa la so bona execución: braza, caparina y llombu.

Gordan Kožulj nadando de llombu na Euru 2008
  1. Crol: Nesti estilu unu de los brazos del nadador mover nel aire cola palma escontra baxo dispuesta a entrar na agua y el coldu relaxáu, mientres l'otru brazu avanza so l'agua. Les piernes muévense d'alcuerdu a lo que nos últimos años evolucionó como patada trémbole, un movimientu alternativu de los cadriles enriba y embaxo coles piernes relaxaes, los pies escontra adientro y los deos en punta. Per cada ciclu completu de brazos tienen llugar de dos a ocho pataes trémboles. Nesti estilu ye bien importante alendar de manera fayadiza. Puede tomase una respiración completa per cada ciclu de los brazos, esneldando pela boca al xirar la cabeza a un llau cuando pasa'l brazu y exhalando dempués so l'agua cuando'l brazu avanza de nuevu. Porque ye'l que dexa consiguir más velocidá ente los cuatro estilos disponibles, l'estilu crol ye'l que de normal escueyen los nadadores nes competencies d'estilu llibre.
  2. Braza o Pechu: Nesti estilu'l nadador llexa pámpana abaxo y executa la siguiente secuencia de movimientos horizontales: colos brazos apuntando al frente y les palmes vueltes, ábrense los brazos escontra tras hasta quedar en llinia colos costazos, siempres debaxo de la superficie de l'agua, y depués recuéyense per debaxo del pechu pa dempués movelos escontra alantre. Les brazaes tienen de ser llaterales, non verticales. Este ye un puntu bien importante y aldericáu na natación de competición. Mientres se completa la última fase del movimientu de brazos recueyen les piernes p'averales al cuerpu y depués, coles rodíes y los deos de los pies escontra fuera, espurrir con un impulsu, aprovechando que los brazos volvieron al puntu de partida y apúrren-y hidrodinamia al cuerpu. Depués empieza de nuevu tol ciclu. El nadador esnelda cuando l'impulsu de los brazos déxa-y asomar la cabeza per fora de l'agua, y exhala debaxo de l'agua.
  3. Caparina: Nesti estilu, que se desenvolvió a partir del estilu pechu o braza, dambos brazos llévense xuntos al frente percima de l'agua y depués escontra tras y les bandes simultáneamente, nun movimientu de brazos continuu. El movimientu de los pies ye llamada "patada de delfín", y consiste nun movimientu descendente y sópitu de les piernes y los pies, que tienen de permanecer xuníos. Esta combinación obliga a un movimientu ondulante de los cadriles.
  4. Llombu o Envés: Nesti estilu ye esencialmente una variante invertida del estilu crol, na que'l nadador llexa col llombu escontra baxo. La secuencia de movimientos ye alternativa, un brazu nel aire cola palma de la mano escontra fuera saliendo de debaxo de la pierna, mientres l'otru impulsa'l cuerpu na agua. Tamién s'utiliza equí la patada trémbole del crol.

Cañes de la Natación[editar | editar la fonte]

Nes competencies pueden haber distintes distancies, tou depende de la categoría na que'l nadador atópese (la categoría definir según la edá), polo que puede nadase dende los 25 metros hasta un quilómetru o más. Cuando se nada nesti tipu de competición ye posible nadar cualquier estilu de la llista. Casi tolos nadadores usen el crol fronteru o'l crol habitual por cuenta de la so velocidá cimera. Pa les competiciones d'estilos, tanto si son individuales como de relevos, l'estilu llibre pue ser cualquier estilu salvu braza, llombu y caparina.

  1. Trampolín: 1 y 3 metros individual, 3 metros sincronizáu.
  2. Plataforma: 10 metros individual y 10 metros sincronizáu.
  • Water-polo: Por eliminatories hasta llegar a les finales.
  • Natación sincronizada:
  1. Solo.
  2. Dúu.
  3. Equipu.
  4. Rutina llibre combinada.

La natación foi parte de los Xuegos Olímpicos modernos dende la so creación en 1896 (vease Natación nos Xuegos Olímpicos). Xunto coles otres disciplines acuátiques, el deporte ríxese internacionalmente pola Federación Internacional de Natación (FINA), y cada país tien la so propia federación, como la Real Federación Española de Natación.

Los meyores nadadores de la historia[editar | editar la fonte]

  • Michael Phelps: Nadador d'Estaos Xuníos ganador d'ocho medayes d'oru nos Xuegos Olímpicos de Beixín (China) de 2008. Ye'l deportista olímpicu más condecoráu de tolos tiempos, con un total de 28 medayes: 23 d'oru, 3 de plata y 2 de bronce. Phelps tamién tien los récores de más medayes olímpiques d'oru (23). Phelps presentar por primer en los Xuegos Olímpicos en Sydney 2000, siendo'l nadador más nuevu con 15 años d'edá [[Ficheru:Michael

Phelps and Davis Tarwater 2012 US Olympic Trials.jpg|thumb|230px|Michael Phelps (nel carril del centru) nos Trials Americanos pa los Xuegos Olímpicos de Londres 2012]]

  • Alexander Popov: Nadador rusu que con ocho medayes olímpiques tien unu de los meyores palmarés de la historia de la natación.El 23 d'avientu de 2004, retirar de la natación dempués de ganar 9 medayes en los Xuegos Olímpicos
  • Mark Spitz: Nadador d'Estaos Xuníos que ganó siete medayes d'oru nos Xuegos Olímpicos de Múnich Alemaña de 1972. A pesar del ésitu alcanzáu y con tan solo 22 años decidió retirase pa trabayar en Bienes Raíz. Ye consideráu unu de los más grandes atletes olímpicos de tolos tiempos.
  • Franziska van Almsick: Nadadora alemana campeona del mundu y ganadora de cuatro medayes de plata nos Xuegos Olímpicos. Magar ser la máxima figura de la natación femenina mientres la década de 1990 l'alemana Franziska van Almsick nun pudo consiguir l'oru olímpico nin en Barcelona (1992) nin n'Atlanta (1996). Sicasí les medayes llograes en felicidaes cites según el so espectacular palmarés en distintes ediciones de los campeonatos d'Europa y del Mundu respuenden por una de les más brilloses trayectories d'esti deporte nes últimes décades.
  • Michael Groß: Nadador alemán el meyor especialista en pruebes de caparina de tolos tiempos y unu de los más gallardoniaos de la historia. La so elevada estatura y una estraordinaria potencia derivada del so gran valumbu dotáron-y d'una forma de nado bien carauterística pola que recibió'l nomatu d'El Albatros ave marina a que los sos movimientos asemeyar.
  • Kristin Otto: Nadadora alemana que ganó seis medayes d'oru nos Xuegos Olímpicos de 1988. La so irrupción na élite mundial tuvo llugar en los Campeonatos del Mundu de Guayaquil en 1982, onde con solu 16 años facer con tres medayes d'oru, una d'elles nos 100 metros espalda y les otres dos nos relevos 4x100 llibres y 4x100 estilos.
  • Matt Biondi: Nadador d'Estaos Xuníos que les sos 11 medayes en tres ediciones de los Xuegos Olímpicos convirtiéron-y n'unu de los meyores nadadores mientres la década de 1980 y los primeros años de la de 1990.
  • Vladimir Salnikov: Ganó cuatro medayes d'oru olímpicu cuatro oros en campeonatos mundiales y batió doce récores del mundu nes pruebes de 400, 800 y 1500 metros llibres.[16]

Lleiciones[editar | editar la fonte]

La tabla de natación ayuda a caltenese a flote na agua

Tradicionalmente, los neños yeren consideraos non capaces pa nadar independientemente hasta los cuatro años d'edá,[17] anque agora les clases de natación infantil encamentar pa prevenir l'afogamientu.[18]

En Suecia, Dinamarca, Noruega, Estonia y Finlandia, el plan d'estudios pal quintu grau (cuartu grau n'Estonia) obliga que tolos neños apriendan a nadar, según cómo remanar emerxencies cerca de l'agua. Comúnmente, espérase que los neños sían capaces de nadar 200 metros (660 pies), y siquier 50 metros (160 pies) col so llombu, tamién se-yos instrúi p'aguantar la respiración so l'agua. A pesar de que cerca del 95% de los neños de les escueles sueques saben nadar, l'afogamientu sigue siendo la tercer causa más común de muerte ente los neños.[19]

Nos Países Baxos y Bélxica hai clases de natación (schoolzwemmen, escuela de natación), les clases son sofitaes pol gobiernu. La mayoría de les escueles ufierten clases de natación. Hai una llarga tradición de clases de natación n'Holanda y Bélxica. En Francia, la natación ye una parte obligatoria del plan d'estudios pa les escueles primaries. Los neños xeneralmente pasen un semestre per añu n'aprendizaxe de natación mientres CE1/CE2/CM1 (2 º, 3 º y 4 º grau).

En munchos llugares, les clases de natación son apurríes por piscines locales, tanto a executar pola autoridá local y como por empreses d'ociu priváu. Munches escueles tamién inclúin clases de natación nos sos planes d'estudiu d'educación física, a les escueles déxase-yos dar eses clases siempres y cuando sía nun banzáu de la mesma escuela, o nel banzáu públicu más cercana.

Nel Reinu Xuníu, el "Top-ups scheme" convoca a neños que nun pueden nadar a la edá de 11 pa recibir lleiciones diaries intensives. Esti proyeutu nun algamó'l grau de plan d'estudios nacional en Reinu Xuníu, dempués de dexar la primaria esti entrenamientu intensivu amenórgase y reciben una lleición de media hora acaldía mientres dos selmanes hasta que termina.[20]

En Canadá y Méxicu foi puestu nel plan d'estudios de delles escueles públiques.[21]

Nos Estaos Xuníos esiste una iniciativa qu'ufierta clases de natación pa neños,[22] pa faer frente a una emerxencia onde cayeren a l'agua. Enséñase-yos cómo caltenese a flote, contener la respiración so l'agua, nadar sobre'l so llombu, llexar ensin ayuda, folgar y alendar hasta que llegue l'ayuda.

Ropa y equipamiento[editar | editar la fonte]

Traje de bañu[editar | editar la fonte]

La ropa diario estándar ye xeneralmente impráutica pa la natación ya insegura en delles circunstancies. La mayoría de les persones utilicen traxes de bañu especial pa la natación.

Dos tipos de traxes populares de muyeres

Los traxes de bañu masculín comúnmente son pantalones curtios. Los traxes de bañu casual pa home son les bermudes, a diferencia del traxe de bañu competitivo. Na mayoría de los casos, neños y homes naden col so cuerpu cimeru espuestu, sacante en países onde ye costume o la llei prohibir nuna redolada pública, o por razones práutiques como proteición contra'l sol.

Los traxes de bañu modernu de muyeres son xeneralmente pegaos a la piel, que cubre la rexón púbica y los senos (vease bikini). El traxe de bañu femenín tamién cubre la parte submamaria. El traxe de bañu femenín ye de cutiu una declaración de moda, y sía modestu o nun ye una tema d'alderique por munchos grupos, relixosos y seculares.

El traxe de bañu competitivo ta fechu por que el usuariu pueda nadar más rápidu y más eficientemente. El traxe competitivu modernu ye cinxíu y llixeru. Hai munchos tipos de traxe de bañu competitivo pa cada xéneru. Utilizar en competiciones acuátiques como water-polo, carreres de natación, bucéu y Remu.

Los traxes de neoprenu apurren aislamientu térmicu y flotación. Munchu nadadores escarecen de flotabilidá nes piernes. El traxe amenorga la densidá y polo tanto ameyora la flotabilidá y natación. Apurre aislamientu al absorber parte de l'agua circundante, l'agua absorbida calecer al faer contautu cola piel. El traxe neoprenu ye una opción habitual p'aquellos que naden n'agua frío mientres llargos periodos de tiempu, yá que amenorguen la susceptibilidá a la hipotermia.

Delles persones tamién opten por nadar ensin ropa. Esto conozse como nado nudista. Yera común pa los homes nadar desnudos nuna redolada pública a principios del sieglu 20. Anguaño, el nado nudista pue ser una actividá rebalba, o a cencielles una actividá casual.

Accesorios[editar | editar la fonte]

Un nadador utilizando un gorru y gafes sueques de natación
  • Los Noseclips pueden evitar que l'agua enfuse na ñariz. Sicasí, esto ye xeneralmente utilizáu pal nado sincronizáu. Usando noseclips na natación competitiva puede causar una desventaxa a la mayoría de los nadadores. Ye por ello que los noseclips solo utilícense para nado sincronizáu y natación recreativa.
  • Les Gafes proteutores protexen a los güeyos d'agua clorada y pueden ameyorar la visibilidá so l'agua. Les gafes polarizaes protexen los güeyos de la lluz solar que se reflexa dende'l fondu de la piscina.
  • El Gorru de natación protexe'l pelo de l'agua clorada.
  • La Tabla de natación utilizar pa caltener a flote la parte cimera del cuerpu mientres s'exercita la parte inferior del cuerpu.
  • Les Boyes de tracción utilizar pa caltener a flote la parte inferior del cuerpu mientres s'exercita la parte cimera del cuerpu.
  • Les aletes utilizar p'allargar el nado y ameyorar la téunica y la velocidá.
  • Les paletes de mano utilizar p'aumentar la resistencia mientres los movimientos del brazu, coles mires d'ameyorar la téunica y el poder.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Swimming behavior of the human infant». The Journal of Pediatrics 15:  páxs. 485-490. 1939. doi:10.1016/s0022-3476(39)80003-8. http://psycnet.apa.org/psycinfo/1940-01122-001. 
  2. Pereira da Costa, Lamartine; Miragaya, Ana (2002) Worldwide Experiences and Trends in Sport for All. Meyer & Meyer Verlag.
  3. Jones, Helen; Millward, Peter; Buraimo, Babtunde (agostu de 2011) Adult participation in sport. Department for Culture, Media and Sport.
  4. Swimming remains England's most popular sport despite free scheme setback. The Telegraph. 18 de xunu de 2010. http://www.telegraph.co.uk/sport/olympics/swimming/7838072/Swimming-remains-Englands-most-popular-sport-despite-free-scheme-setback.html. 
  5. «America's Swim Team». USA Swimming.
  6. «Swimming Lessons in Educational Curriculum Across the World». Aquamobile.
  7. Laughlin, Terry (1996). Total Immersion. Fireside, New York.
  8. Swimming Anatomy, Publisher: Human Kinetics, Year: 2010, ISBN 9781450409179, páx. 147
  9. «Bradycardic response during submersion in infant swimming». Acta Paediatr 91 (3):  páxs. 307-312. 2002. doi:10.1111/j.1651-2227.2002.tb01720.x. PMID 12022304. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12022304. Consultáu'l 17 d'agostu de 2014. 
  10. [1]
  11. «Top athlete escaped the GDR using his aquatic talents» http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4862742,00.html
  12. «Chronology of Albanian Immigration to Italy» http://ccat.sas.upenn.edu/italians/resources/Amiciprize/1998/Chronology.html
  13. [2]
  14. Katz, Jane (2003). Your water Workout, Primer, Broadway Books. ISBN 0-7679-1482-1.
  15. A. Hernández. «Historia de la natación». Consultáu'l 11 de xunetu de 2012.
  16. |url=http://listas.20minutos.es/deportes/mejores-nadadores-de-la historia-299778/|títulu= Meyores nadadores de la historia|
  17. Injury Prevention Committee (2003). «Swimming lessons for infants and toddlers». Paediatrics & Child Health 8 (2):  páxs. 113-114. http://www.cps.ca/english/statements/IP/IP03-01.htm. 
  18. «Drowning Happens Quickly– Learn How to Reduce Your Risk». Consultáu'l 18 d'agostu de 2014.
  19. Lindmark, Ulrika. «Tillsyn av simkunnighet och förmåga att hantera nödsituationer vide vatten» (suecu). Consultáu'l 28 de xunu de 2006.
  20. Davies, Catriona (14 de xunu de 2006). escritu en London. Children unable to swim at 11 are given top-up lessons. Telegraph Group Limited. http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/06/14/nswim14.xml&sSheet=/news/2006/06/14/ixuknews.html. Consultáu'l 12 de xunetu de 2006. 
  21. Federal minister calls for school swim lessons. CTV. 18 de xunetu de 2005. http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/story/CTVNews/20050718/swim_in_school_050718?s_name=&noUS95ads. Consultáu'l 28 de xunu de 2006. 
  22. «Infant Swimming Resource site». Infantswim.com. Consultáu'l 13 d'abril de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]