Muhammad Iqbal

De Wikipedia
Muhammad Iqbal
Vida
Nacimientu Sialkot9 de payares de 1877[1]
Nacionalidá Bandera de Paquistán Paquistán
Raj británicu  (9 payares 1877 -  21 abril 1938)
Residencia Lahore
Sialkot
Muerte Lahore21 d'abril de 1938[1] (60 años)
Familia
Padre Sheikh Noor Muhammad
Madre Imam Bi
Casáu con Karim Bibi (en) Traducir
Mukhtar Begum (en) Traducir
Sardar Begum (en) Traducir
Fíos/es Javid Iqbal
Estudios
Estudios Oriental College (en) Traducir
Universidá de Heidelberg
Murray College (en) Traducir
(5 mayu 1893 - 1895) : facultad de arte (es) Traducir
Government College University (en) Traducir
(1895 - 1897) Grau n'Artes
Government College University (en) Traducir
(1897 - 1899) Maestría n'Artes
Trinity College (es) Traducir
(6 payares 1905 - 1r xunetu 1908) Grau n'Artes
Universidá de Cambridge
(6 payares 1905 - 13 xunu 1907) Grau n'Artes
Universidá de Munich
(4 payares 1907 - 20 xunetu 1907) Philosophiæ doctor
Llingües falaes urdú[2]
persa[3]
alemán
árabe
urdú[3]
inglés[3]
Oficiu filósofu, escritor, poeta, escritor de lliteratura infantil, políticuabogáu
Trabayos destacaos Ilm Al-Iqtisad (en) Traducir
The Development of Metaphysics in Persia (en) Traducir
The Reconstruction of Religious Thought in Islam (en) Traducir
The Secrets of the Self (en) Traducir
The Mysteries of Self­lessness (en) Traducir
Message from the East (en) Traducir
The Call of the Marching Bell (en) Traducir
Persian Psalms (en) Traducir
Javid Nama (en) Traducir
Gabriel's Wing (en) Traducir
The Rod of Moses (en) Traducir
What should then be done O people of the East (en) Traducir
Gift from Hijaz (en) Traducir
Premios
Influyencies León Tolstói, Johann Wolfgang von Goethe, Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Friedrich Nietzsche, Aristóteles, Thomas Walker Arnold, Henri Bergson, Mahoma, Yalal ad-Din Muhammad Rumi, Ahmad Sirhindi (es) Traducir, Abul A'la Maududi (es) Traducir y Bayazid Bastami (es) Traducir
Creencies
Relixón islam
allamaiqbal.com
Cambiar los datos en Wikidata

Muhammad Iqbal (urdú/persa: محمد اقبال, hindi:मुहम्मद इक़बाल) (9 de payares de 1877Sialkot – 21 d'abril de 1938Lahore) foi un poeta, barrister, filósofu, políticu Pakistano, que la so poesía destacar ente les más importantes nos idiomes persa y urdú de los tiempos modernos.[4] Tamién ye famosu pola so obra en filosofía política y relixosa del Islam. Acredítase-y con proponer la idea d'un estáu independiente pa indios musulmanes, qu'habría d'inspirar la creación de Paquistán. Ye comúnmente referíu como Allama Iqbal, onde allama significa eruditu.

En realizando estudios n'Inglaterra y n'Alemaña, Iqbal dedicar a les lleis, pero dedicóse principalmente a temes relixoses y filosóficos, escribiendo trabayos académicos sobre política, economía, historia, filosofía y relixón. Ye meyor conocíu pola so obra poética la cual inclúi Los secretos del yo (Asrar-y-Khudi), pol cual foi honráu como caballeru del gobiernu británicu, Los misterios del desinterés (Rumuz-i-Bekhudi), y La llamada de la campana (Bang-i-Dara). Iqbal foi tamién autor de dellos comentarios políticos, filosóficos y históricos. Reconózse-y oficialmente como'l poeta nacional de Paquistán.

Iqbal proponía fervientemente la renacencia político y espiritual de la civilización islámica a lo llargo del mundu, especialmente n'India. Iqbal ufiertó una serie de conferencies famoses con al respective de esta tema fueron publicaes sol títulu de La reconstrucción del pensamientu relixosu nel islam. Al ser unu del los miembros más prominentes de la Lliga Musulmana, Iqbal promovió la creación d'un estáu al noroeste de la India pa los indios musulmanes nun discursu presidencial en 1930. Iqbal trabayó de cerca con Muhammad Ali Jinnah, consideráu padre de la nación pakistaní. Muhammad Iqbal foi llamáu tamién Muffakir-y-Pakistan ("El Pensador de Paquistán"), Shair-i-Mashriq ("El Poeta del Este"), y Hakeem-ul-Ummat ("El Sabiu de la Umma").

Biografía[editar | editar la fonte]

Mocedá[editar | editar la fonte]

Muhammad Iqbal en 1899.

Shaij Muhammad Iqbal nació en in Sialkot, Panyab, nel actual Paquistán, nesi entós incorporada a la India, siendo'l mayor de cinco hermanos nel senu d'una familia cachemira. Créese que la familia de Iqbal orixinalmente foi hindú de casta brahmín, sicasí convirtiéronse en musulmanes tres la conversión al Islam de Sahaj Ram Sapru, pariente d'ellos, sicasí ésta versión foi apostada por dellos académicos.[5][6] El padre de Muhammad Iqbal, Shaij Nur Muhammad, foi un xastre prósperu, conocíu pola so devoción al Islam. La familia Iqbal crio a los sos fíos con fondos raigaños relixosos. Muhammad Iqbal foi educáu primeramente por tutores n'idiomes, escritura, historia, poesía y relixón. El so potencial como poeta y escritor foi reconocíu por unu de los sos tutores, Sayyid Mir Hassán, quien habría de ser profesor de Iqbal nel Colexu de la Misión Escocesa (Scotch Mission College), en Sialkot, colexu del cual Iqbal habría de graduase en 1892, teniendo habilidá nel dominiu de dellos idiomes, lo mesmo que de la lliteratura, tantu en prosa como na poesía. A la edá de quince años la so familia iguó'l so matrimoniu, como lo dictaba'l costume, con Karim Bibi, fía d'un solvente médicu gujaratí. La pareya tuvo dos fíos: El mio'raj Begam, nacida en 1895, y Aftab, nacíu en 1899; un tercer fíu morrería tres el partu. Sicasí, el matrimoniu nun tuvo bon fin, lo que llevaría al divorciu en 1916.

Iqbal llogra la so llicenciatura de la Government College University en Lahore, onde estudia filosofía, lliteratura inglesa y árabe, graduándose cum laude, y ganando una medaya d'oru por sobresalir nel exame de filosofía. Iqbal estudia la so maestría so Sir Thomas Walker Arnold, profesor académicu de filosofía moderna ya Islam na universidá. Arnold espón-y a Iqbal les idees y cultura d'Occidente. Iqbal habría de ser asignáu como llector d'árabe, cargu de menor categoría al de profesor, en Oriental College en Lahore. Publica'l so primer llibru n'urdú, La conocencia de la economía (The Knowledge of Economics) en 1903. En 1905, Iqbal publica'l so cantar patrióticu Cantar de la India (Tarana-y-Hind).

Afaláu por Thomas Arnold, Iqbal viaxa y pasa dellos años estudiando n'Europa. Llogra un segundu títulu de llicenciatura de Trinity College na Universidá de Cambridge en 1907, mientres estudia lleis en Lincoln’s Inn, onde se certifica como barrister en 1908. Iqbal conoz en 1907 a una estudiante musulmana, Atiyah Faizi, con quien caltién una rellación cercana. N'Europa empieza a escribir poesía en persa. A lo llargo de la so vida, Iqbal prefier escribir en persa por cuenta de que él pensaba que per mediu d'esti idioma podría espresar conceutos filosóficos dafechu y que-y daría una mayor audiencia.[4] N'Inglaterra participa per vegada primera na política. Tres la creación de la Lliga Musulmana en 1906, Iqbal foi escoyíu al comité executivu de la fracción británica en 1908. Xunto colos políticos Sayyid Hassan Bilgrami y Syed Ameer Alí, Iqbal formó parte del subcomité que diseñó la constitución de la Lliga Musulmana. En 1907, Iqbal viaxa a Alemaña pa estudiar el doctoráu na facultá de filosofía de la Universidá Ludwig Maximilian de Múnich. Trabayando so la supervisión de Friedrich Hommel, Iqbal publica una tesis titulada El desenvolvimientu de la metafísica en Persia.[7]

Carrera lliteraria[editar | editar la fonte]

Tres el so regresu a la India en 1908, Iqbal consiguió un puestu como profesor asistente nel Government College en Lahore, yá que dexó nun añu pa dedicase a les lleis, por cuenta de la so precaria situación económica. Mientres esti periodu, la vida personal de Iqbal foi tou baturiciu. Mientres se dedicaba a les lleis, Iqbal empezó a concentrar el so interés en temes espirituales y relixosos, publicando poesía y obres lliteraries. Foi miembru activu de l'Asociación al Serviciu del Islam (Anjuman-i-Himayat-i-Islam), un congresu d'intelectuales musulmanes, escritores y poetes, según políticos. Iqbal foi secretariu xeneral d'esta organización en 1919. La obra de Iqbal enfocaríase principalmente na direición espiritual y nel desenvolvimientu de la sociedá, centrada alredor de les sos esperiencies recoyíes a lo llargo de los sos viaxes y la so estadía n'Europa Occidental y el Mediu Oriente. Iqbal foi influyíu notablemente por filósofos como Friedrich Nietzsche, Henri Bergson y Johann Wolfgang von Goethe, y habría de volvese un feroz críticu de la sociedá occidental no tocante a la separación del estáu y la relixón, percibiendo una obsesión con ideales materialistes.

La poesía y filosofía de Rumi tuvo una fonda influencia nel pensamientu de Iqbal. Teniendo fondos raigaños relixosos dende la so infancia, Iqbal dedicóse arduamente al estudiu del Islam, la cultura y historia de la civilización islámica y el so futuru políticu, tomando a Rumi como'l so "guía." Iqbal asitió a Rumi nel papel de guía en munchos de los sos poemes, y la so obra enfocar en recorda-yos a les sos llectores de les pasaes glories de la civilización islámica, llevando un mensaxe con enfoque espiritual puru nel Islam como una fonte pal grandor y l'emancipación sociopolítica. Iqbal denunció los divisionismos políticos dientro y a lo llargo de les naciones musulmanes; frecuentemente aludió y faló en términos d'una comunidá global musulmana, o Ummah.[5]

Carrera política[editar | editar la fonte]

Mientres estremaba'l so tiempu ente'l derechu y la poesía, Iqbal caltuviérase activu dientro de la Lliga Musulmana. Sofitó la participación de la India na Primer Guerra Mundial, según al movimientu Khilafat y caltuvo un contautu cercanos con líderes políticos musulmanes como Maulana Mohammad Ali y Muhammad Ali Jinnah. Foi un críticu del Congresu Nacional Indiu qu'él consideraba apoderáu polos hindús y llamentó que la Lliga estremar en facciones ente'l grupu pro-británicu empobináu por Muhammad Shafi y el grupu centrista dirixíu por Jinnah mientres la década de 1920.

En payares de 1926 Iqbal compitió por un asientu na Asamblea Llexislativa de Panyab representando al distritu musulmán de Lahore, siendo sofitáu por amigos y simpatizantes, y ganó al so oponente per un marxe de 3.177 votos.[8] Sofitó les propuestes constitucionales presentaes por Jinnah al envís de garantizar los derechos políticos musulmanes y la influyencia nuna coalición col Congresu, y trabayó col Aga Khan III y otros líderes musulmanes pa reparar les divisiones internes de la Lliga Musulmana pa llograr la so unidá.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 29 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. 3,0 3,1 3,2 Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jx20080730003. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  4. 4,0 4,1 Bhatti, Anil (28 de xunu de 2006). «Iqbal and Goethe». Goethezeit. Consultáu'l 28 de xunu de 2006.
  5. 5,0 5,1 Allama Iqbal. Pakistan Times. 9 de payares de 2004. http://pakistantimes.net/2004/11/09/specialreport.htm. Consultáu'l 3 de xunu de 2006.  Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «Iqbal's ancestry» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  6. Kak, Ram Nath (1995), Autumn Leaves Kashmiri Reminiscences, South Asia Books, ISBN 81-86588-00-0
  7. Iqbal, Muhammad (1908), "Development of Metaphysics in Persia", tesis doctoral, London Luzac and Company.
  8. «Allama Iqbal - Biography - Iqbal and Politics» (2006-05-26). Consultáu'l 19 d'avientu de 2006.