Mesíes

De Wikipedia

Mesíes (del llatín bíblicu Messĭas, y esti de la mesma del hebréu hebréu: מָשִׁיחַ Māšîaḥ, pronunciáu [maː.ʃi.aħ] pronunciación averada "Mashiaj", que significa «unxíu») ye, nes relixones abrahámiques, el Rei descendiente de David, prometíu polos profetes al pueblu hebréu, aquel home llenu del Espíritu Santu de Dios. A lo llargo de la historia esistieron munches persones a les que se-yos consideró Mesíes, pero xeneralmente, entiéndese qu'esti títulu en particular asignar al unviáu escoyíu por Dios, que va traer la paz a la humanidá instaurando'l Reinu de Dios.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

El términu Mesíes» provién del hebréu מָשִׁיחַ (mashíaj, ‘unxíu’), del raigañu verbal hebréu: למשוח (mašáḥ ‘unxir’) y referíase a un esperáu rei, del llinaxe de David, que lliberaría a los xudíos de les servidume estranxera y restablecería la edá dorada d'Israel. Denominábase-y asina yá que yera costume unxir n'aceites a los reis cuando-y los proclamaba. El términu equivalente en griegu ye χριστός (khristós ‘unxíu’), deriváu de χρίσμα (khrísma ‘unción’). El términu griegu, llargamente utilizáu na Septuaginta y el Nuevu Testamentu, dio n'español la forma Cristu,[1] que xunida al nome de Xesús, que los cristianos consideren el mesíes definitivu, Dios Xesucristu.

Diferencies ente doctrines[editar | editar la fonte]

De les relixones monoteístes nel mundu, podemos destacar tres rames principales y la rellación qu'elles tienen cola creencia nun Mesíes. El xudaísmu, cristianismu y l'islam.[ensin referencies]

Xudaísmu[editar | editar la fonte]

Dientro del xudaísmu, la creencia nel Mesíes encontar na revelación de Dios, fecha al traviés de la Torá o Llei de Dios. Dende'l Xénesis rexistraron munches profecíes mesiániques dientro de la llei, que dexaríen reconocelo cuando llegara. Darréu, cobró puxanza mientres el cautiverio de Babilonia, al adquirir una mayor importancia la concepción del mesíes como salvador. Sicasí la doctrina del Mesíes nun foi una tema importante d'estudiu por cuenta de que esta nun ye exa central del xudaísmu.

Maimónides, teólogu xudíu de la Edá Media y les sos escritures son base pal entendimientu del conceutu de Mesíes pa los xudíos, siendo unu de los personaxes que más trató esta tema. Él afirmó: «Yo creo con fe absoluta na llegada del Mesíes, y anque tardara, con tou lo voi esperar cualquier día».[2]

La escatoloxía xudía indica que la venida del Mesíes va venir acompañada d'una serie d'eventos específicos que nun asocedieron inda, incluyíu la torna de tolos xudíos a la Tierra Prometida, la reconstrucción del Templu, la era de la paz y entendimientu na cual «la conocencia de Dios» va enllenar la tierra.

El xudaísmu sobre Xesús[editar | editar la fonte]

Los xudíos vieron tradicionalmente a Xesús de Nazareth como unu de tantos falsos mesíes qu'apaecieron a lo llargo de la historia. Vése-y como'l que más influyó nel so pueblu y, por ello, el que más dañu causó.

El xudaísmu nunca aceptó nenguna de les profecíes que los cristianos atribúin a Xesús, y pallos, nenguna de les prerrogativas que van anunciar la venida del mesíes asocedieron mientres la so vida, polo que nun puede considerase siquier como candidatu a Mesíes.

Cristianismu[editar | editar la fonte]

Una de les representaciones más antigües de Xesús. Carauterizáu como'l bon pastor.

La Biblia paez faer referencia a delles facetes del Mesíes, una como rei, gobernante y restaurador, y otra como siervu sufriente. Esto dio llugar a distintes posiciones alrodiu de cómo tendría de ser el mesíes.

Los cristianos denominen Mesíes a Xesús de Nazaré, llamándo-y Cristu, traducción lliteral del hebréu Mesíes. Según la Torá la promesa de la venida del Mesíes estender a tola descendencia d'Abraham, Isaac y Jacob (depués Israel), de quien surdieron les 12 tribus d'Israel. Según la tradición cristiana, la promesa fecha a Israel en realidá tendría d'entendese como realizada a tolos homes, razón pola que Xesús sería entós el Mesíes y el redentor de la humanidá.

Otres corrientes cristianes[editar | editar la fonte]

Pa los Testigos de Xehová, la concepción de mesíes nun ye igual que nel restu de corrientes cristianes (anque tamién pa ellos cobra gran importancia'l advenimiento o Segunda Venida de Xesús), pos nun creen na doctrina de la Trinidá,[3] polo que'l mesíes, nesti casu, nun adquier personalidá divina, sinón solo d'unviáu de Jehová,[4] anque lo consideren como la persona que vieno reparar lo qu'Adán estropió al pecar y asina santificar el nome de Jehová.[ensin referencies]

Islam[editar | editar la fonte]

L'Islam señala a I'sa (Xesús de Nazaré), Mahdi o'l bien empuestu, como los que van inaugurar una era de xusticia.[5]

Pa la parte mayoritaria del Islam, el conceutu de Mahdi tien una escatoloxía según la cual el Mahdi va nacer én los Últimos Tiempos, polo que nun s'almite que fuera una persona concreta que yá esistiera. Tamién s'indicó que Mahdi va tener una rellación especial colos probes. En munchos ámbitos confunde'l términu de Mesíes axudicándolo al Mahdi, quien va emponer a la Umma, faía una torna a la creencia, siendo'l Mesíes Isa (Xesús) Fíu de María, quien va retornar pa lluchar xunto al Mahdi contra l'A el-Dajjal (Anticristu)

Anguaño, hai importantes Shaykhs Sunnis qu'afirmen que tamos na dómina de la venida de Mahdi.[ensin referencies] Inclusive hai dalgunos qu'afirmen tener contautu con Mahdi.[ensin referencies]

Movimientu rastafari[editar | editar la fonte]

Haile Selassie, el masías negru del movimientu rastafari.

L'emperador Haile Selassie I d'Etiopía, que según la tradición ye descendiente direutu de Salomón fíu de David, ye consideráu pol Movimientu rastafari como la tercer reencarnación –dempués de Melquisedec y Xesús– de Jah, el Mesíes.[6]

Gran parte d'esta creencia deber a la profecía» de Marcus Garvey, que consideren reencarnación de Xuan el bautista:

Miren escontra África porque cuando un Rei negru sía coronáu'l día de la lliberación va tar cerca.
Marcus Garvey

Selassie, devotu cristianu, negó ser el Mesíes, aun así los Rastas creen qu'él ye un mensaxeru de Dios.

Na cultura popular[editar | editar la fonte]

  • The Messiah, película iranina del 2007 sobre la vida de Xesús dende una perspeutiva islámica.
  • The Young Messiah, película d'Estaos Xuníos del 2016 sobre la infancia de Xesús dende una perspeutiva cristiana.
  • El mesíes de Dune, novela de Frank Herbert de 1969 parte de la triloxía de Dune.

Les siguientes obres inclúin el conceutu d'un mesíes como líder d'una causa o lliberador d'un pueblu:

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Kaplan, Aryeh. From Messiah to Christ, 2004. New York: Orthodox Union.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Comprendoria pa entender les Escritures, Volume 2, páx. 376, Watchtower Bible and Tract Society of New York, Inc., International Bible Students Association, Brooklyn (Nueva York), Estaos Xuníos d'América, 1991.
  2. Maimónides. Vida, pensamientu y obra, de Meir Orián. Trad. del hebréu de Zeev Zvi Rosenfeld, 1984, páx. 380; Cartes y testamentu de Maimónides (1138-1204), ed. de Carlos del Valle, 1989, páxs. 200, 201; The Book of Jewish Knowledge, de Nathan Ausubel, 1964, páx. 286; Encyclopaedia Xudaica, 1971, tomu 11, páx. 754.
  3. Wachtower. «¿Ye Xesús el Dios Toupoderosu?». Consultáu'l 11 de setiembre de 2011.
  4. Wachtower. «¿Precisamos un Mesíes?». Consultáu'l 11 de setiembre de 2011.
  5. La Talaya, Anunciando'l Reinu de Jehová, 1 d'ochobre de 1992, páxina 6, Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania, Broklyn, Nueva York, Estaos Xuníos d'América.
  6. Clarke, Peter B. (1986). Black Paradise: The Rastafarian Movement. Wellingborough: The Aquarian Press. ISBN 0-85030-428-8.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]