Mecanización

De Wikipedia
Mecanización
technical activity (en) Traducir
proceso de fabricación (es) Traducir y transformación (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Engranajes envolventes, unu de les grandes meyores de la mecanización que dexó nos primeros inventos solucionar problemes de tresporte, impulsión, elevación y movimientu. El de la izquierda conduz al de la derecha: les fleches azules indiquen les fuercies de contautu ente dambos engranajes. La llinia de fuercia o llinia d'aición que cuerre a lo llargo d'una tanxente común de les bases de dambos círculos. (Nesta situación, nun hai fuercia,y el contautu nun ye necesariu, a lo llargo de la tanxente común opuesta que nun s'amuesa).

Mecanización ye l'usu de máquines pa reemplazar parcial o totalmente el trabayu humanu o animal. Ye importante mentar qu'a diferencia de l'automatización que depende totalmente d'un operador humanu, la mecanización rique la participación d'una persona p'apurrir información o instrucción.[1] Otra acepción fai referencia a tou aquello que rique un poder de movimientu y un oxetu suxetu a la operación, que tuviera de terminase por que'l trabayu tea fechu.[2]

De xemes en cuando'l conceutu de mecanización inclúi tamién a les herramienta de mano. Nel usu modernu del términu utilizar pa describir procesos complexos en diverses cañes tales como la inxeniería o la economía, nos que yá nun fai referencia solo a la física que reemplaza un trabayu humanu por una máquina, sinón qu'amplía esta definición al amenorgamientu de grandes procesos a unu más eficiente que los simplifica.Depués de la invención de la electrificación, la mecanización dexó de tener como fonte enerxética la fuercia del home y empezó a ser sinónimu de máquines motorizadas.[3]

Historia[editar | editar la fonte]

Primeros Inventos[editar | editar la fonte]

Tou empezó cola invención de la rueda nel 3500 e. C. na civilización sumeria, col fin de facilitar en tresporte d'oxetos pesaos d'un llugar a otru, lo que dexó aumentar la eficiencia de la construcción y menguar los tiempos.[4]

Esquema de la ventaya mecánica que se llogra con diverses polees compuestes.

Depués nel añu 220 e. C. Arquímedes inventó la polea compuesta, lo qu'ayudó a llevantar oxetos pesaos aplicando menor fuercia.[5]

Más tarde nel añu 871 d.C apaez el documentu impresu de fecha conocida más antiguu que se caltién, el Sutra del Diamante atopáu na cueva de Dunhuang.[6] A pesar de qu'esti usu foi unu de los primeros conocíos, la etapa más famosa asocedió en 1440 d.C cuando l'alemán Johannes Gutenberg inventó la imprenta moderna, con un bien aldericáu creitu sobre l'orixe de la invensión.[7]

Revolución Industrial[editar | editar la fonte]

Na segunda metá del sieglu XVIII en Gran Bretaña empecipióse un procesu que xeneró un puntu d'inflexón na hestoria de la mecanización, la Revolución Industrial. Nesti periodu, producióse un cambéu radical de les xeres manuales y la traición animal poles maquinaries pa la fabricación industrial y el tresporte de mercancíes y pasaxeros.[8] Amás la producción tanto agrícola como industrial multiplicóse mientres los tiempos nos procesos granibles fueron cada vez menores, lo que provocó que la riqueza y la renta per cápita multiplicárense como nunca antes.[8]

El Ferrocarril[editar | editar la fonte]

Un ferrocarril alemán en 1895.

Mientres esti periodu unu de les meyores más importante foi'l ferrocarril, primeramente utilizábase la fuercia animal pa tresportar cargues como mediu de locomoción, lo raíles yeren de madera y l'usu llindar a les mines pal tresporte del carbón depués en 1801, el parllamentu británicu dio la primer concesión pa construyir un ferrocarril movíu a caballos de 13 quilómetros de llargor ente les ciudaes de Wandsworth y Croydon, con un costo de 60000 llibres.[9] Sicasí foi en 1821 cuando'l mesmu parllamentu autorizó la primer llinia de ferrocarril a vapor ente Stockon y darlington. La llinia inaugurar en 1825 tirando de 34 vagones a una velocidá media d'ente 10 y 12 milles per hora, el periódicu The Times describió la fazaña de la siguiente manera:

Tres máquines de vapor con cincuenta caballos de fuercia caúna sirvieron p'abasnar trece vagones, cargaos de mercancíes y productos diversos sobre l'altor del planu inclináu que forma la vía. Ellí engabitáronse los vagones a una máquina llamada "La Esperiencia" amás de ciertu númberu de vagones que llevaben a los accionistes, autoridaes y convidaos (...) Poner en marcha y homes a caballu intenten siguir los vagones pero llueu queden desamoraos, ellí onde la rimada yera más fuerte'l convói algamó les 25 milles/h.[10] (40km/h).

Depués nos 5 años siguientes construyéronse 23 nueves llinies autorizaes pol parllamentu inglés, dientro de les cualos creóse la ruta ente Mánchester y Liverpool, la primera n'ufiertar el serviciu de tresporte de pasaxeros.

El Barcu a Vapor[editar | editar la fonte]

El Turbinia, primer barcu propulsado con turbinas a vapor.

Otra meyora teunolóxica importante foi'l barcu a vapor. Antes de la revolución industrial la tradición naval europea basar nel control de los vientos como mediu de propulsión y la seguridá, más que la velocidá nel mar. Nos empiezos del sieglu pa cruciar l'Atlánticu d'este a oeste precisábense siquier dos o tres selmanes, ente que d'oeste a este yeren abondos ente 30 y 40 díes. Les meyores más grandes vinieron ente los años 1840 y 1860 cola invención de la héliz, basándose nos primeros torniellos de Arquímides, el condensador de superficie y la máquina Compound, lo que xeneró un gran aforru en cantidá de combustible y l'introducción de les calderes cilíndriques que dexaron la producción de vapor a alta presión.

Esti periodu de la historia universal terminó ente los años 1820 y 1840, dexando ensin dulda un mundu totalmente distintu al anterior, productu de la so influencia na economía mundial, los emplegos, los planes d'educación y los medios de tresporte.

L'Electroimán[editar | editar la fonte]

Foi inventáu en 1825 pol lletricista británicu William Sturgeon, pudiendo esti regular el campu magnético rápido nun ampliu rangu controlar una considerable cantidá de corriente, lo que foi un primer pasu pa la tresmisión de corriente a gran escala. Depués mientres la revolución industrial productu de la masificación de la maquinaria industrial, l'electroimán foi utilizáu na mayoría d'estos inventos tando presente en práuticamente toes.

El Sieglu XX[editar | editar la fonte]

El arcu llétricu ye una demostración de la enerxía llétrica, que foi utilizada p'acelerar y dexar una gran cantidá de mecániques de la dómina.

En dómines tempranes del sieglu XX les máquines fueron desenvueltes pa realizar xeres más complexes que riquíen habilidaes manuales más precises. Tou lo anterior foi potenciáu pol desenvolvimientu na conducción de la eletricidá, que pudo xenerar una meyora esponencial en materies de too tipu, como los armamentos, los aparatos llétricos, la informática, ente munchos otros, pudiendo llegar a realizar procesos de manufactura de casi tolos bienes.

La Informática[editar | editar la fonte]

La informática facilitó los trabayos repetitivu y monótonu del área alministrativa. L'automatización d'esos procesos traxo de resultes direuta un amenorgamientu de los costos y una medría na productividá. Na informática xunen les bases de les ciencies de la computación, la programación y metodoloxíes pal desenvolvimientu de software, l'arquiteutura d'ordenadores, les redes d'ordenadores, la intelixencia artificial y ciertes cuestiones rellacionaes cola electrónica. Puede entendese por informática a la unión sinérgica de too esti conxuntu de disciplines. Esta disciplina aplicar a numberoses y variaes árees de la conocencia o l'actividá humana.

Usu militar[editar | editar la fonte]

El términu tamién s'usa nel contestu militar pa referise al usu de vehículos de combate qu'usen traición de guxanu, particularmente vehículos pal tresporte de personal. La mecanización ameyoro dramáticamente la movilidá y capacidá de batalla de la infantería. Nes fuercies armaes de países industrializaos, tola infantería ye típicamente mecanizada, cola posible esceición de les fuercies aerotresportaes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1], Encyclopædia Britannica. Encyclopædia Britannica Online. Encyclopædia Britannica Inc., 2015. Web. 15 may. 2015.
  2. Willis, Robert (1861). Principles of Mechanism: Designed For The Use Of Students In The Universities And For Engineering Students Generally. Londres: John W. Parker.
  3. Jerome (1934) gives the industry classification of machine tools as being "other than hand power". Beginning with the 1900 U.S. census, power use was part of the definition of a factory, distinguishing it from a workshop.
  4. Encyclopædia Britannica. Encyclopædia Britannica Online.Encyclopædia Britannica Inc., 2015. Web. 15 may. 2015
  5. Hestories, VIII, 5ss.
  6. Coll, Juan Carlos (setiembre de 2007). «La invención y evolución del dineru en China». Observatoriu de la Economía y la Sociedá China (4). http://www.eumed.net/rev/china/04/jcmc.htm. Consultáu'l 15 d'agostu de 2010. 
  7. National Geographic. «Gutenberg, el padre de la imprenta».
  8. 8,0 8,1 Lucas, Robert Y. (2003). The Industrial Revolution Past and Future.
  9. Navarro, Francesc; Salvat, MC; Pérez, Alicia, páx. 69.
  10. Navarro, Francesc; Salvat, MC; Pérez, Alicia, páx. 72