Guerra acorazada

De Wikipedia
Una fuercia combinao de M1 Abrams, vehículos de combate d'infantería M2 Bradley y un convói loxísticu avanzando mientres la Guerra del Golfu.

La guerra acorazada na guerra moderna entiéndese como l'usu de los vehículos blindaos de combate como un componente central de los métodos de guerra.

Historia[editar | editar la fonte]

Primer Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

La guerra acorazada moderna empezó col desenvolvimientu del carru de combate mientres la Primer Guerra Mundial. El tanque británicu Mark I entró per primer vegada n'aición na batalla del Somme, en setiembre de 1916, pero nun consiguió romper el puntu muertu de la guerra de trincheres. Na Batalla de Cambrai (1917), los tanques británicos tuvieron más ésitu y rompieron el sistema de llinia de trincheres alemán, la Llinia Hindenburg.

Dempués de la desastrosa ofensiva final alemana, los tanques usar na Batalla de Amiens, terminando col puntu muertu impuestu pola guerra de trincheres nel Frente Occidental, y acabando de manera efectiva cola guerra. Dempués de la Primer Guerra Mundial, los aspeutos téunicos y de doctrina de la guerra acorazada fueron evolucionando, aportando a más sofisticaos y creándose múltiples escueles.

Periodu d'enteguerres[editar | editar la fonte]

Dempués de la Gran Guerra, dellos comandantes qu'habíen estáu arreyaos nel desenvolvimientu del tanque, tuvieron envolubraos nel desenvolvimientu de nueves idees. Liddell Hart escribió estensamente alrodiu de la guerra de tanques y alrodiu de les teoríes del Coronel Fuller. La Oficina de Guerra Británica sancionó la creación de la Fuercia Mecanizada Esperimental que foi formada'l 1 de mayu de 1927, sol mandu del Coronel R. J. Collins. Les unidaes yeren dafechu móviles y consistíen en tanquetes de reconocencia y en coches acorazaos, un batallón de 48 tanques medios Vickers, un batallón d'ametralladores acorazaes, un reximientu d'artillería mecanizado, que tenía una batería de cañones dafechu autopropulsados con cadenes, capaz d'actuar como artillería convencional o antiaérea (Cañones Birch), y una compañía motorizada d'inxenieros de campu. La unidá realizó operaciones na Llanura de Salisbury y foi reparada por otres naciones importantes: los Estaos Xuníos, Alemaña y la Xunión Soviética. Anque se reconoció la so actuación, foi llicenciada en 1928. Entós los Estaos Xuníos crearon la so propia fuercia mecanizada esperimental. L'Exércitu Británicu empezó la conversión de la so caballería del caballu a los tanques. Anque hubo diferencies en si la fuercia del Exércitu Británicu tendría de desenvolvese conxuntamente cola Royal Air Force y siendo favorecida la Marina Real Británica por delles persones nel gobiernu, toos sacante unos pocos reximientos taben dafechu convertíos en 1939.

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Tanques británicos avanzando sol fueu enemigo mientres la Segunda Batalla d'El Alamein en 1942.
Un Tiger I alemán en combate mientres la Batalla de Kursk en 1943.

La doctrina de la guerra acorazada moderna foi desenvuelta y establecida mientres la Segunda Guerra Mundial, en munchos casos usando los medios acorazaos como una arma de sofitu a la infantería col papel d'enfusar les defenses enemigues. Una clave fundamental na guerra convencional ye la concentración de fuercia nun puntu determináu. La concentración de fuercia amonta les posibilidaes de victoria nun enfrentamientu determináu. Correutamente escoyíu y esplotáu, la victoria nun enfrentamientu dau o nun pequeñu númberu d'enfrentamientos ye de cutiu abondu pa ganar la batalla.

Por casu, visualiza una llinia defensiva recta compuesta por dos divisiones d'infantería y dos divisiones acorazaes, esplegaes d'igual forma a lo llargo de la llinia. Un atacante numbéricamente igualáu puede ganar concentrando los sos medios acorazaos nun puntu (cola so infantería aguantando'l restu de la llinia), garantizando asina'l forzáu de la llinia, dempués travesándola, volviéndose escontra los lladrales de los dos metaes de la llinia defensiva y dempués arollándoles.

La llinia defensiva podría intentar el contraataque, pero nun ye fuerte en nengún puntu y anque l'ataque combináu de la infantería medios acorazaos de los defensores ye más fuerte qu'un ataque de namái infantería, nun ye muncho más fuerte (una y bones les divisiones tán estendíes a lo llargo de tola llinia del frente) y asina polo xeneral ye muncho más fácil defender qu'atacar.

Un aspeutu importante pa tolos tipos de guerra ye una fórmula bien simple, conocida como la Llei del Cuadráu de Lanchester, na que'l poder de combate d'una unidá de combate relativu al poder relativu de combate d'un enemigu d'un determináu tamañu ye'l cuadráu del númberu de miembros d'esa unidá:

  • Un tanque tien obviamente el poder de combate d'un tanque. (1² = 1)
  • Dos tanques tienen cuatro veces el poder relativo de combate d'un solu tanque. (2² = 4)

Básicamente, una diferencia del doble en númberu de tanques cuadriplicará el poder de fueu relativo - relativu a la cantidá de poder de fueu que l'enemigu tien por miembru de la unidá amiga; tamién podría espresase esto diciendo que'l so castigu relativu por cuenta de la aición enemiga ye amenorgáu cuatro veces, que ye lo mesmo que dicir - non solo dóblase'l so propiu númberu absolutu, sinón que'l númberu de tanques enemigos relativu a cada unu de los suyos, tamién s'amenorga pola metá.

Asina, concentrando dos divisiones nun puntu y atacándolo xenera una fuercia muncho más grande de lo que se consigue estendiendo dos divisiones nuna llinia y atacando escontra alantre nun frente anchu.

La concentración de fuercia rique movilidá (pa dexar una rápida concentración) y poder de fueu (pa ser efectivu nel combate una vegada que se concentró). El tanque incorpora estos dos propiedaes y conviértese asina na arma primaria.

Antes de la Segunda Guerra Mundial, la caballería montada a caballu realizaba la xera qu'anguaño realiza'l tanque: rompiendo'l frente o arrodiando al enemigu y atacándolo pola retaguardia. En tolos exércitos hubo una gran resistencia contra la introducción del tanque (debíu al subsiguiente reemplazu del caballu)sobremanera porque les unidaes de caballería taben consideraes como unidaes d'élite y teníen una gran influencia dientro del exércitu.

Doctrina alemana[editar | editar la fonte]

Cuando llega la Segunda Guerra Mundial, les fuercies acorazaes alemanes desenvolvieron una doctrina más fonda y flexible que la de los Aliaos a nivel tácticu y operacional. Nun esistía nenguna doctrina a nivel estratéxicu, pero por aciu la concentración de les sos divisiones Panzer en 1940 na Batalla de Francia esplotaron estratéxicamente les fiendes nes llinies defensives aliaes, feches pola so infantería y fuercia aérea, con un efeutu enorme, conduciendo a l'adopción oficial per parte del Exércitu como un tou de les táctiques de la "Blitzkrieg". Esti desenvolvimientu, producíu en gran parte so la influencia de Guderian, foi facilitáu pol fechu de que se formara una Arma de Tanques por razones polítiques, el "Panzertruppe" o "Panzerwaffe", distintu de la Infantería y de la Caballería. El "Panzertruppe" foi apostráu, sicasí, hasta 1940 pola muncho más influyente Infantería, ejemplificado pola baxa prioridá dada a la producción de tanques y al fechu de que los tanques tuvieron ente 1936 y 1939 estremaos ente la Infantería y la Caballería. Guderian, cola ayuda de dellos otros, estableció los equipos d'armes acorazaes combinaos, distintes d'una formación d'infantería o caballería. Esti desenvolvimientu foi lastrado hasta 1941 pola falta inicial de vehículos semiorugas p'acompañar a los tanques: en 1940 hubo poca cooperación práutica ente los tanques alemanes y l'infantería a nivel tácticu, pero sí lu hubo al nivel operacional. La investigación en fondura llograda al traviés de los estudios teóricos, con xuegos de guerra, y exercicios práuticos desenvolvieron un gran enfotu nel "Panzertruppe" (y un sofitu políticu per parte de Hitler), y na formación acorazada como l'elementu clave nel campu de batalla - anque esti puntu de vista nun yera compartíu poles otres cañes del Serviciu antes de 1940. Una parte importante d'esta doctrina yera la de les comunicaciones ameyoraes, por aciu la introducción de radios en tolos tanques - y nuevamente esti ideal sufrió de llimitaciones téuniques cuando munchos tanques solo teníen equipos de receición. La so cimera doctrina táctica y operacional, combinada con una aplicación estratéxica más apropiada, capacitaron a los alemanes en 1940 pa ganar a fuercies cuantitativamente cimeres en fuercies acorazaes, n'infantería y artillería mientres la so campaña en Francia. Pero xustu cuando se convirtió la "Blitzkrieg" nuna doctrina apostada, en 1941, falló a la fin nel frente del este, anque consiguió de primeres ésitos espectaculares.

Doctrina británica y francesa[editar | editar la fonte]

Nel Reinu Xuníu y en Francia, los vehículos acorazaos fueron aceptaos dientro del Exércitu, pero usando una división de funciones: dalgunos como armes de sofitu de la infantería, y otros sustituyendo a la caballería. Como tales, los tanques d'infantería británicos y franceses taben bien acorazaos y en consecuencia yeren demasiáu lentos, ente que los tanques de caballería británicos ("cruiser") yeren rápidos y como resultancia taben ruinamente acorazaos. Los tanques alemanes taben diseñaos pa operaciones móviles independientes y yeren tanques pa tou: más llixeros, considerablemente más móviles pero más sele armaos y acorazaos que los tanques d'infantería; inda nun se vía a los tanques como una arma principalmente antitanque. Cuando los tanques alemanes enfrentáronse realmente a los tanques d'infantería británicos en combate, nun taben na meyor de les condiciones, pero reponer pa echar a los tanques británicos fora de la Europa continental. Al empiezu de la invasión alemana, los franceses teníen más tanques y, mirándolos unu a unu, meyores tanques que los alemanes; pero lo qu'importó foi cómo s'usaben los tanques, y los franceses distribuyeron la metá de los suyos ente batallones independientes de tanques pal sofitu de la infantería, volviéndolos inútiles. Los alemanes en 1940 concentraron tolos sos tanques en divisiones Panzer y usar pa consiguir un cercu estratéxicu, cutiendo y abriendo el so camín al traviés de la llinia defensiva francesa y dirixiéndose escontra la canal.

Pa compensar tales ataques, tien de caltenese una fuercia adelantrada móvil antitanque en reserva y movela escontra la zona del ataque. Los franceses nun teníen nengún tipu de reserva estratéxica; menos entá una reserva con gran movilidá como los sos trés divisiones acorazaes de caballería. Les úniques unidaes acorazaes entamaes que podíen habese llanzáu escontra les llinies de les divisiones acorazaes alemanes yá s'emplegaren nos Países Baxos, lo que foi crucial nel fallu francés en responder a la penetración alemana, según qu'a les divisiones acorazaes franceses d'infantería faltába-yos abondu movilidá estratéxica. Sicasí, consiguieron utilizar una nueva táctica que probó ser bastante eficiente contra los ataques de la Blitzkrieg. Llamóse la defensa corcuspín. Sicasí, por cuenta de les perdes sufiertes, los franceses nunca pudieron contraatacar, y los corpuspinos fueron eventualmente devasaos.

Nos desiertos del Norte d'África, los británicos desenvolvieron una táctica alternativa, combinando medios acorazaos, infantería y artillería, tou xuníu, formando un "equipu equilibráu d'armes combinaes"; l'exércitu italianu, mal armáu y empuestu, colapsóse.

La llegada del Afrika Korps alemán amosó les debilidaes de la táctica británica: el pequeñu númberu d'infantes y artillería de cada división acorazada bastaba cuando s'atacaba a los inmóviles y descoordinados italianos, pero contra los alemanes baxu Erwin Rommel, bien coordinaos y con una gran movilidá, les formaciones britániques de pocos homes yeren insuficientes.

Realmente, solo nos últimos años de la guerra, cola invasión de la Europa continental, los exércitos aliaos fueron más efectivos na guerra acorazada. En 1942 y 1943 , los aliaos de cutio perdieron les batalles acorazaes nel desiertu del Norte d'África por cuenta de les sos táctiques desaparentes; particularmente, llanzando formaciones acorazaes contra posiciones enemigues antitanque.

Doctrina d'Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

L'exércitu de los Estaos Xuníos tuvo influyíu poles aiciones de los tanques alemanes na Campaña Polaca de 1939. La idea más popular nos Estaos Xuníos yera que los tanques usárense d'una manera valiente ya innovadora nun nuevu sistema de guerra llamáu Tank war. Sol mandu del Xeneral Jacob Devers, Xefe de les Fuercies Acorazaes, la doctrina evolucionó nuna fuercia operacional d'armes combinaes que consistía principalmente n'infantería, artillería y tanques, siendo los tanques el componente principal de maniobra. Con esta doctrina, a les tripulaciones de tanques norteamericanes de les divisiones acorazaes y de los batallones de tanques del Cuartel Xeneral enseñóse-yos a combatir n'enfrentamiento tanque a tanque. El personal de la Fuercia Acorazada mientres y dempués de la guerra criticó a la infantería por usar los batallones de tanques del Cuartel Xeneral asignaos a les divisiones d'infantería solamente en sofitu de la infantería.

L'equipu d'armes combinaes de los Estaos Xuníos incluyía sofitu aereu, artillería, inxenieros, y un componente de tanques suplementado pol conceutu del Destructor de tanques. Esti últimu conceutu ta identificáu de manera precisa col Xefe de les Fuercies del Exércitu de Tierra, el Xeneral Leslie McNair, que creía nos cañones antitanque arremolcaos de 57 mm, nos bazuques tresportaos a mano y nos Destructores de tanques llixeramente acorazaos que seríen cimeros a los tanques propios al combatir a los tanques enemigos. Con esta doctrina, suponíase que los tanques evitaríen el combate tanque contra tanque lo más posible, dexando los tanques enemigos a los destructores de tanques. En combate real, la doctrina de McNair condució a los tanques de los Estaos Xuníos a tener cañones más débiles y menor proteición acorazada que los sos homólogos alemanes, y nes estreches llendes del terrén de Normandía nun pudieron evitar los alcuentros unu contra unu colos tanques alemanes.

Táctiques defensives alemanes[editar | editar la fonte]

Más palantre mientres la Segunda Guerra Mundial, los alemanes tuvieron a la defensiva, tratando de contener el golpe de les fuercies acorazaes aliaes, agora bien cimeres en númberu. Amás d'usar los tanques en posiciones escavaes en tierra, fixeron usu de los tipos más vieyos convirtiéndolos en destructores de tanques, básicamente en tanques ensin torreta con cañones más pesaos y delles vegaes cubrir con una coraza pesada. Estos vehículos, como'l Sturmgeschütz III, yeren cimeros en númberu a los tanques alemanes y destruyeron numberosos tanques aliaos nos campos de batalla europeos. Formaron parte d'una táctica xeneral antitanque bien efectiva qu'incluyía l'usu d'equipos antitanque armaos col Panzerfaust (pequeños cohetes ensin retrocesu), cañones antitanque y estensos campos de mina antitanques. Tou xuntu fizo que l'usu con ésitu de la táctica de la Blitzkrieg fuera bien difícil.

Guerres árabe-israelines[editar | editar la fonte]

Na serie de conflictos de les guerres árabe-israelines, dambos bandos fixeron un usu intensivu de los tanques y d'otros vehículos acorazaos. Hasta la guerra de Yom Kippur en 1973, les unidaes acorazaes israelines tuvieron de normal ventaya, debíu principalmente d'a bones táctiques y una bona cohesión de les sos unidaes. En 1973, Israel falló n'entender la importancia de la introducción de los misiles empuestos antitanque (ATGMs n'inglés). Cientos de misiles empuestos antitanque AT-3 Sagger, capaces de ser tresportaos pola infantería, fueron suministraos a los exipcios pola Xunión Soviética y infligieron graves perdes a los tanques israelinos. De magar, los ATGMs tamién xugaron un papel clave nes fuercies israelines. Los israelinos son líderes nel desenvolvimientu de los "destructores de tanques" basaos en misiles. Cuando una unidá d'infantería mover pa enfrentase a los misiles antitanque, fueron capaces de gana-yos fácilmente - fuerte evidencia que los tanques operando solos tienen graves debilidaes.

OTAN y Pactu de Varsovia[editar | editar la fonte]

Mientres la Guerra Fría, la OTAN y el Pactu de Varsovia asumieron que la guerra acorazada sería l'aspeutu dominante de la guerra terrestre convencional n'Europa.

Los vehículos de combate d'infantería fueron desenvueltos per vegada primera nos años 1960 colos BMP-1 de la Xunión Soviética.[1]

Desenvolvióse l'usu del helicópteru como arma antitanque.

Creóse'l carru de combate principal, combinando munchos de los distintos tipos de tanques qu'hubo mientres la Segunda Guerra Mundial.

Presente[editar | editar la fonte]

Los carros de combate raramente trabayen solos; de normal el tamañu mínimu d'una unidá ye de pelotón (pelotón ye la unidá más pequeña nel exércitu y los marines de los Estaos Xuníos, que ta dirixida por un oficial, y un componente d'una compañía o tropa) de cuatro a cinco tanques. Los tanques del pelotón trabayen xuntos apurriéndose sofitu mutuu: dos podríen avanzar mientres el restu cúbrelos y dempués paran p'aprovir cobertoria al restu que se mueven escontra alantre.

De normal, múltiples pelotones coordinar cola infantería mecanizada y utilicen la so movilidá y poder de fueu pa enfusar polos puntos débiles de les llinies enemigues. Nesta situación los poderosos motores, cadenes y torretas entren n'aición. L'habilidá pa rotar la torreta los 360° completos, dexa movimientos coordinaos dientro de y ente pelotones, mientres se defenden contra ataques que vengan dende múltiples direiciones y enfréntense contra tropes y vehículos ensin parar o amenorgar velocidá. Cuando tán a la defensiva, esperen en posiciones preparaes o usen los elementos naturales del terrén (como pequeñes llombes) pa ponese a cubiertu. Un tanque asitiáu xusto detrás de la cresta d'una llomba ("desenfilada"), espón solamente la parte cimera de la so torreta, col cañón y los sensores, apuntando al enemigu, dexando'l blancu espuestu más pequeñu posible al enemigu, ente que esto déxa-y inda enfrentase al enemigu al otru llau de la llomba. Los tanques de normal son capaces de baxar el cañón principal per debaxo de la horizontal desque la moderna munición d'enerxía cinética (KE), tienen trayectories casi planes. Ensin esto, nun podríen esplotar esti tipu de posiciones. Sicasí, dempués de degolar el visu de la cresta, el tanque puede esponer a les armes enemigues los sos baxos sele acorazaos.

Pueden surdir problemes cuando los tanques y l'infantería nun trabayen xuntos. Mientres la guerra del Yom Kippur, tanques israelitas qu'operaben solos en grandes númberos fueron abrasaos pola infantería exipcia que tenía misiles empuestos antitanque. Cuando traxeron a la infantería y a l'artillería israelita en sofitu de los tanques, volviéronse tornar y les unidaes exipcies fueron suprimíes con perdes amenorgaes pa les tropes israelines. Este ye un exemplu estremu, pero ejemplifica lo que s'hai documentáu con bastante rigor dende'l final de la Segunda Guerra Mundial: los tanques y l'infantería trabayen meyor tomando ventaya de les fuercies que tien cada unu y combinándoles pa embrivir les debilidaes. En munchos conflictos, ye normal ver a la infantería montada na parte trasera de los tanques, llista pa saltar y emprestar el so sofitu cuando seya necesariu. Desafortunadamente, el diseñu de munchos tanques modernos convierte esta práutica en peligrosa. El M1 Abrams, por casu, tien los gases d'escape tan calientes, que la infantería que tea cerca, tien que tener curiáu d'onde se coloque. Los tanques tamién pueden ser bien vulnerables a l'artillería bien apuntada; el sofitu aereu bien coordináu y les unidaes d'artillería de contrabatería son de gran ayuda a la de compensar el fueu artillero.

La coraza alredor d'un carru de combate nun ye uniforme; la parte frontera de normal ta meyor blindada que los llaterales o la parte trasera. Por cuenta de esto, la práutica normal consiste en caltener la parte frontera mirando al enemigu en tou momentu, el tanque retírase dando marcha tras en cuenta de dase la vuelta. Conducir marcha tras alloñar del enemigu ye inclusive más seguru que conducir escontra alantre averándose a él yá que un bache puede llanzar la parte frontera del tanque escontra riba nel aire, dexando espuesta la delgada coraza de los baxos y faciendo que'l cañón dexe d'apuntar al blancu debíu al ángulu llindáu de depresión.

Les cadenes, ruedes y la suspensión d'un carru de combate tán fora del cascu acorazáu y son dalgunos de los puntos más vulnerables. La forma más fácil de incapacitar a un tanque (otra distinta a un impautu direutu nun área vulnerable con tol poder d'una arma antitanque) ye apuntar a les cadenes pa una "muerte de movilidá" (m-kill n'inglés). Una vegada qu'un tanque ta incapacitado ye más bono de destruyir. Esta ye la razón pola que les cortines de proteición llateral son importantes; pueden deflectar les bales de les ametralladores pesaes y faer qu'esploten prematuramente la munición HEAT primero que cuta'l tren móvil. Otres partes vulnerables d'un tanque típicu inclúin la cubierta del motor (coles entraes d'aire, radiadores, etc.) y l'aniellu de la torreta, onde la torreta xunir al cascu.

Cuando s'usen defensivamente, los tanques fúndense de cutiu en trincheres o s'asitien detrás de murios de tierra p'amontar la so proteición. Los tanques pueden disparar unos pocos disparos detrás de les sos posiciones defensives, y dempués retirase (marcha tras) a otra posición preparada más tras y conducir detrás de los murios o dientro de les trincheres. Estes posiciones pueden ser construyíes poles tripulaciones de los tanques, pero les preparaciones son meyores y más rápides si realizar inxenieros de combate con bulldozers. La proteición na parte cimera, inclusive si ye bastante delgada, pue ser bien útil yá que puede ayudar a predetonar los obuses d'infantería y evitar los impautos direutos dende enriba, lo que puede ser mortal pa un tanque, cutiéndolos onde la so coraza ye más delgada. En resume, les tripulaciones de tanques, atopen tantos medios como-yos seya posible p'aumentar la coraza de los sos vehículos.

Los tanques de normal van a la batalla con un obús nel cañón, llistu pa disparar, pa embrivir el tiempu de reaición cuando s'atopen col enemigu. La doctrina de los Estaos Xuníos rique qu'esti obús seya munición d'enerxía cinética (KE), una y bones el tiempu de reaición ye bien importante cuando s'atopa a tanques enemigos, pa consiguir el primer disparu (y posiblemente la primer muerte). Si atopar a tropes o vehículos llixeros, la respuesta habitual consiste en disparar esti obús escontra ellos, a pesar de que nun ye la munición ideal - ye difícil y consume tiempu'l quitar un obús que yá ta na recámara. Nesti casu, dempués que se dispara la munición KE, cargaríase una munición HEAT pa siguir col enfrentamientu.

Los carros de combate pueden ser decisivos na llucha urbana, cola habilidá de baltar murios y disparar ametralladores medies y pesaes en munches direiciones simultáneamente. Sicasí, los tanques son especialmente vulnerables nel combate urbanu. Ye más fácil pa la infantería enemiga l'esmucise detrás d'un tanque o dispara-y a los sos llaos, onde ye más vulnerable. Amás, disparar escontra baxo dende edificios con múltiples altores, dexa que se dispare a la nidia coraza de la parte cimera de la torretea, ya inclusive armes básiques como los cóctel molotov, si apuntar a les entraes d'aire del motor, pueden incapacitar a un tanque. Por cuenta de esta llimitaciones, los tanques son difíciles d'usar nos conflictos en ciudaes onde pue haber civiles o fuercies amigues barganales, yá que'l so poder de fueu nun puede usase d'una forma óptima.

Táctiques y amenaces dende l'aire[editar | editar la fonte]

AH-64 Apache, un helicópteru d'ataque diseñáu pa destruyir vehículos acorazaos.

Los tanques y otros vehículos acorazaos son vulnerables a los ataques dende l'aire por delles razones. Una ye que son detectables fácilmente - el metal del que tán fechos amuésase perbién nel radar, y ye especialmente obviu que se mueven en formación. Un tanque que se mueva tamién produz un montón de calor, ruiu y polvu. El calor fai que se vean perbién nos sistemes de mira anterior d'infrarroxos y el polvu ye una bien bona pista visual mientres el día. La otra razón importante ye que munchos vehículos acorazaos tienen una coraza más delgada nel techu de la torreta y sobre la cubierta del motor, asina que los misiles empuestos antitanque (dende un helicópteru d'ataque o dende un jet d'ataque a tierra) cutiría-yos dende la parte cimera onde sería mortal llevando inclusive una pequeña carga. Inclusive les ametralladores y pequeños cañones automáticos son capaces d'enfusar al traviés de les seiciones de la parte trasera y de la parte cimera del compartimientu del motor d'un tanque.

Imaxe cercana del cañón A-10 GAU-8 Avenger.

Ciertos aviones fueron diseñaos p'atacar vehículos acorazaos. El más notable construyíu con esti propósitu ye'l Fairchild-Republic A-10 Thunderbolt II, afectuosamente conocíu como'l "Xabalín Verrugosu" ("Warthog" n'inglés) por cuenta de la so forma (en contraste colos aviones militares con formes más estéticamente prestoses). El "Gochu" puede nun tener llinies bien espodaes pero ye escepcionalmente efectivu na so función: caza y matu a los enemigos acorazaos y a los sos vehículos, y la so reputación de ser un efectivu "Revientatanques" nun ye infundada. Anque ye capaza de tresportar distintu númberu de misiles y bombes (incluyendo armes antitanque como'l AGM-65 Maverick), la so arma principal ye'l cañón Gatlin de 30mm GAU-8/A Avenger que ye capaz de disparar 3.900 rondes d'uraniu aprobetáu capaz de travesar coraza per minutu (una creencia popular ye que l'avión foi realmente construyíu alredor del cañón y non a la inversa). Capaz d'un vuelu de baxa velocidá y baxa altitú, l'A-10 ye en sí mesmu un vehículu acorazáu volador con una cubierta de titaniu alredor del pilotu, con un armazón de vuelu capaz de sobrevivir impautos direutos de proyeutiles traviesa coraces y d'altu esplosivu y con una triple redundancia nos sos sistemes de vuelu, con sistemes mecánicos pa sofitar hidraúlicos de doble redundancia.

Similarmente, diseñáronse dellos helicóptero d'ataque pa enfrentase principalmente con vehículos enemigos acorazaos. L'AH-64 Apache, Westland Lynx, Mil Mi-24, Eurocopter Tigre y el Denel AH-2A Rooivalk son dalgunos d'estos exemplos. Los helicópteros son bien efectivos contra los vehículos acorazaos por munches razones. L'AH-64D Longbow Apache, por casu, ta forníu con ensame de sensores y de sistemes d'armes ameyoraos, ente que'l domo de control radar de fueu del AN/APG-78 Longbow ta instaláu sobre'l rotor principal.

Les amenaces aérees pueden ser contrarestadas de delles maneres. Una manera ye cola supremacía aérea. Este ye la manera nel que los Estaos Xuníos confía más, lo que se demuestra pola so distintiva falta de vehículos móviles de defensa aérea de curtiu algame, p'acompañar a les sos unidaes acorazaes. Munchos otros países acompañen a les sos fuercies acorazaes con cañones antiaéreos autopropulsados altamente móviles, como los rusos ZSU-23, sistemes de misiles tierra-aire de curtiu y mediu algame como'l SA-6, SA-8 y el SA-11, o combinar dambos nel mesmu vehículu (el ZSU-23 por casu puede allugar tamién misiles antiaéreos SA-18 o SA-16).

Sofitu[editar | editar la fonte]

La guerra acorazada ye bien intensa dende'l puntu de vista mecánicu y loxísticu, y require un sofitu mecánicu bien estensu.

Los vehículos de combate acorazaos riquen de vehículos acorazaos capaces de trabayar nel mesmu terrén pa sofita-yos. Estos tán operaos poles cañes apropiaes del exércitu. Por casu, nel Exércitu Británicu la recuperación y caltenimientu de vehículos llevar el REME y los vehículos de combate d'inxenieros llevar el RE.

Estos inclúin:

  • Vehículos de Recuperación Acorazada (ARV n'inglés)

Munchos d'estos vehículos tán basaos nel xasis pal vehículu que sofiten. Por casu el ARV pal tanque del RU Challenger ye'l cascu del Challenger con un winche.

  • Vehículos de sofitu acorazaos
  • (acorazaos) Vehículos d'Inxenieros de combate Combat Engineering Vehicles (CEV n'inglés)

Por casu, bulldozers

Futuru[editar | editar la fonte]

Ente que el carru de combate foi una parte integral na guerra acorazada del pasáu, los conflictos recién punxeron mayor énfasis na movilidá, que los carros de combate principales nun pueden aprovir. Lleva unes cuantes selmanes el tresferir los tanques y al so equipamientu de sofitu per mar o aire, y los vehículos inda riquen un caltenimientu frecuente.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

B. H. Liddell Hart, ** Percy Hobart

Mijaíl Tujachevski, ** David Evangelidis, ** Heinz Guderian, ** Erwin Rommel

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Guderian, Heinz (2001). Panzer Leader, Da Capo Press Reissue edition, Nueva York: Da Capo Press. ISBN 0-306-81101-4. (n'inglés).
  • von Mellenthin, Major Xeneral F. W. (1971). Panzer Battles: A Study of the Employment of Armor in the Second World War, First Ballantine Books Edition, Nueva York: Ballantine Books. ISBN 0-345-24440-0. (n'inglés).
  • Xen. Donn A. Starry & George F. Hofmann. "Camp Colt to Desert Storm: The History of the U.S. Armored Forces," (n'inglés).