Maribel Verdú

De Wikipedia
Maribel Verdú
Vida
Nacimientu Madrid2 d'ochobre de 1970[1] (53 años)
Nacionalidá España
Residencia Madrid
Estudios
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu actriz, actriz de cinemodelu
Altor 1,66 m
Premios
Nominaciones
IMDb nm0893941
Cambiar los datos en Wikidata

María Isabel Verdú Rollán (2 d'ochobre de 1970Madrid) conocida como Maribel Verdú, ye una actriz española ganadora de dos Premios Goya y del Premiu Nacional de Cinematografía n'España, y del Premiu Ariel en Méxicu.

Anguaño, Verdú, pertenez a les Academies de Cine de Hollywood, España, Méxicu y l'Academia Europea.[5]

Biografía[editar | editar la fonte]

Entamos[editar | editar la fonte]

Nació'l 2 d'ochobre de 1970 na Clínica San José de la cai Cartaxena de Madrid.[6] Empezó la so carrera a los trelce años d'edá apaeciendo en dellos anuncios de publicidá. Actuó en más de 60 películes, la mayoría d'elles españoles, según en delles series de televisión y obres teatrales.

Carrera[editar | editar la fonte]

La so primer esperiencia #tener como modelu en spots y catálogos de moda de conocíes firmes comerciales. La so primer oportunidá en televisión #dar Vicente Aranda con El crime del capitán Sánchez, con tan solo 13 años.

Foi con 27 hores, de Montxo Armendáriz, onde interpretaba a una moza drogadicta, una de les esperiencies más fuertes que lu tocó vivir, cola qu'empezó a faese notar. Poco dempués vinieron películes tan importantes como La estanquera de Vallecas, d'Eloy de la Ilesia, y El añu de les lluces, de Fernando Trueba.

Según dixo ella mesma, el so papel n'Amantes, de Vicente Aranda, marca un antes y un dempués na so carrera cinematográfica y supunxo el so maduror como intérprete. A partir d'entós trabayó colos meyores direutores españoles: José Luis Garci, en Cantar de cuna; Bigas Luna, en Huevos de oro; de nuevu Trueba, na oscarizada Belle Époque; Emilio Martínez-Lázaro, en Carreteres secundaries; Carlos Saura, en Goya en Burdeos; Gonzalo Suárez, n'El porteru y Oviedo Express, ente otros. Nel ámbitu internacional, destaca'l so papel protagonista en Y tu mamá también, d'Alfonso Cuarón, a la que siguiría El laberinto del fauno, de Guillermo del Toro. Tres esta película, Maribel ye convidada a formar parte de l'Academia de Hollywood.

Nel teatru debutó en 1986 col personaxe de Julieta y dende entós hai simultaneado cine y teatru. Tamién intervieno en diverses series de televisión como Vez d'oficiu, Segunda enseñanza, etc.

Maribel Verdú foi nomada al Goya en diez causes, convirtiéndose na más nomada de la hestoria d'estos premios. La so primer nominación vieno de la mano de Vicente Aranda con Amantes, perdiendo'l premiu frente a Sílvia Munt pola so interpretación en Alas de mariposa. La so siguiente nominación foi como actriz de repartu por La Celestina, de Gerardo Vera, perdiendo frente a la veterana Mari Carrillo por Más allá del xardín. Con La bona estrella, de Ricardo Franco, llogró la so tercer diana, de nuevu perdiendo frente a Cecilia Roth en Martín Hache. En 2006 llogró la cuarta, con El laberinto del fauno, de Guillermo del Toro, perdiendo nesta ocasión frente a Penélope Cruz. Finalmente, y na so quinta nominación, Maribel llograba'l premiu por Siete mesas de billar francés, de Gracia Querejeta. Amás del Goya, Maribel tien dos premios Ondes y dos Fotogrames de Plata (d'ente siete nominaciones) como meyor actriz de televisión por #seriar Canguros y como meyor actriz por Los girasoles ciegos, de José Luis Cuerda, pola que llogró la so sesta nominación al Goya. Al añu siguiente repitiría nominación pola película Tetro de Francis Ford Coppola. El círculu d'escritores cinematográficos españoles tamién #lu hai premiáu como meyor actriz en 1998 por La bona estrella y en 2008 por Siete mesas de billar francés. En 2011, sería nomada como actriz de repartu por De tu ventana a la mía y en 2013 consigue'l so segundu Goya por Blancanieve de Pablo Berger. En 2014, llogra una nueva nominación, nesti casu como actriz de repartu por 15 años y un día de Gracia Querejeta perdiendo frente a Terele Pavez por Las brujas de Zugarramurdi.

Ye amás la única actriz española que ganó'l premiu Ariel a la meyor actriz en Méxicu, por El laberinto del fauno.

Maribel Verdú tamién tuvo cerca de grandes premios en festivales de cine categoría A, como'l de Berlín, cuando en 1991 la so compañera de #reparto Victoria Abril #alzar col Osu de Plata a la meyor actriz por Amantes. En 2007, y en San Sebastián, tamién vio cómo otra compañera protagonista de repartu, Blanca Portillo, llevábase la Concha de Plata a la meyor actriz por Siete mesas de billar francés, quedando ella, de nuevu, ensin premiu anque ganaría'l Goya por esta película.

En xunu de 2009 estrena la nueva película del direutor Francis Ford Coppola, Tetro, al pie de Vincent Gallo y a Carmen Maura.

N'ochobre de 2008 empezó a representar la obra de teatru de Yasmina Reza Un dios selvaxe, al pie de Aitana Sánchez-Gijón, Pere Ponce y Antonio Molero, y que foi tou un ésitu de públicu y crítica.

La so carrera cinematográfica viose compensada amás cola Medaya d'Oru de l'Academia Española de Cine y col Premiu Nacional de Cinematografía, convirtiéndose na sesta actriz que lo llogra tres Carmen Maura, Rafaela Aparicio, María Luisa Ponte, Marisa Paredes y Mercedes Sampietro.

A mediaos de payares de 2009 anúnciase que va recibir el Premiu Luis Buñuel al pie de Daniel Giménez Cachu en reconocencia a la so trayeutoria, mientres la segunda edición de la Muestra de Cine Español en Méxicu, a celebrase del 26 de payares al 3 d'avientu.[7]

N'ochobre de 2010 fíxose pública la so participación nel videoclip "Lola soledá", d'Alejandro Sanz, y que foi dirixíu por Gracia Querejeta.[8]

El 30 d'ochobre de 2014 foi una de los presentadores de la 1ª edición de los Premios Fénix de Cine Iberoamericanu, siendo amás protagonista de l'anécdota de la nueche pol apasionáu besu col so colega de #profesión Daniel Giménez Cachu.[9][10]

Vida personal[editar | editar la fonte]

Ta casada con Pedro Larrañaga dende'l 2 de setiembre de 1999, fíu de los actores Carlos Larrañaga y María Luisa Merlo, y hermanu de los tamién actores Luis Merlo, Amparo Larrañaga y Kako Larrañaga.

Nel so círculu d'amigos tán actores como Jorge Sanz o José Coronado y actrices como Ariadna Gil, Aitana Sánchez-Gijón, Cayetana Guillén Cuervo, Natalia Verbeke o Emma Suárez.[11][12][12]

Ye accionista de la clínica Premium de Estepona.[13]

Filmografía[editar | editar la fonte]

* 2019

Les más taquilleres[editar | editar la fonte]

  • 2006 - El laberinto del fauno - 83.258.226 $
  • 2001 - Y tu mamá también - 33.616.692 $
  • 1992 - Belle Époque - 11.080.021 $

Televisión[editar | editar la fonte]

Fixa[editar | editar la fonte]

  • Códigu fueu (2003)
  • Ellas son así (1999)
  • Canguros (1994)
  • Los caballeros del alba (1991)
  • El mundu de Juan Llobón (1989)
  • Segunda enseñanza: La era d'Acuariu (1986)
  • La buelga del crime 1: El crime del capitán Sánchez (1985)

Episódica[editar | editar la fonte]

  • Siete vidas (1 cap.: 21-nov-04) con una audiencia de 4.275.000 espectadores (22,5%)
  • Vez d'oficiu (1 cap: 11-nov-1986), capítulu 5°: "Collecha del 73".

Webseries[editar | editar la fonte]

  • Llueven vaques (2013)[29]

Teatru[editar | editar la fonte]

  • 2016: Invencible, con Jorge Calvo, Jorge Bosch y Pilar Castro.[30] Como Emilia
  • 2013: Los fíos de Kennedy, con Ariadna Gil, Emma Suárez, Álex García y Fernando Cayo.[31] Como Carla[32]
  • 2012: Hélade, dirixida por Joan Ollé; con #Concha Velasco, Lluís Homar y Josep Maria Pou.[33]
  • 2012: El tipu de la tumba d'al llau, de Katarina Mazetti y empobinada por Josep Maria Pou; con Antonio Molero.[34] Como Paula[35]
  • 2008-2010: Un Dios selvaxe, de Yasmina Reza. Dir. Tamzin Townsend; con Aitana Sánchez-Gijón, Pere Ponce y Antonio Molero. Como Annette
  • 2003: Por amor al arte, de Neil LaBute. Dir. Gerardo Vera; con Juanjo Artero, Cristóbal Suárez, Beatriz Santana y Pedro Alonso. Como Martha
  • 2001: Dangerous Liaisons, de Christopher Hampton. Dir. Ernesto Caballero; con Toni Cantó y Amparo Larrañaga. Como Madame de Tourvel
  • 2000-2001: Te quiero... muñeca, d'Ernesto Caballero. Dir. Ernesto Caballero; con Luis Merlo, Marisa Pinu, Federico Celada y Aurora Sánchez. Como Nora
  • 1996: Dempués de l'agua, de Sergi Belbel. Dir. Sergi Belbel
  • 1992: Xuegu de reines, de Carmen Romero. Dir. Gerardo Malla. Como Juana la Lloca
  • 1989: Miles gloriosus, de Plauto. Dir. José Luis Alonso de Santos
  • 1988: Romeo y Julieta, de William Shakespeare. Dir. Antonio Guirau. Como Julieta
  • 1987-1988: #Don Juan Tenorio, de José Zorrilla. Dir. Antonio Guirau. Como Doña Inés

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0893941. Data de consulta: 14 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador CONOR.SI: 27118179. Afirmao en: CONOR.SI.
  3. URL de la referencia: https://www.informadoresdecine.es/ix-premios-feroz/. Data de consulta: 7 febreru 2022.
  4. URL de la referencia: https://www.premiojosemariaforque.com/JMF_EDICIONACTUAL.asp. Data de consulta: 15 febreru 2022.
  5. Verdú, pertenece a la Academia de Cine de Hollywood, España, Méxicu y a la Academia Europea
  6. Maribel Verdú, Nuria Vidal, PLAZA & JANES, 13/09/2012
  7. Recibirán Maribel Verdú y Giménez Cacho el premiu Luis Buñuel
  8. Maribel Verdú, protagonista del nuevo videoclip de Alejandro Sanz
  9. De la Reguera y Verdú presentarán premios Fénix
  10. El beso apasionado de Maribel Verdú y Daniel Giménez Cacho en los Premios Fenix 2014
  11. «Maribel Verdú y Ariadna Gil, amigas y confidentes» Hola. Consultáu'l 12 d'abril de 2013
  12. 12,0 12,1 «Maribel y Aitana, en Ibiza con su amiga Cayetana» Diez Minutos. Consultáu'l 12 d'abril de 2013
  13. «Trasladan a Larrañaga a la clínica de Maribel Verdú» Vanitatis. Consultáu'l 7 d'abril de 2013
  14. Maribel Verdú será la protagonista de ‘Grietas', primer llargumetraxe d'Adrián López
  15. Así es 'Ola de crímenes', lo nuevo de Gracia Querejeta con Maribel Verdú
  16. Maribel Verdú, villana en "Superlópez"
  17. Maribel Verdú, protagonista de "Sin filtro"
  18. Maribel Verdú: "La verdad es que ahora voy a volver a repetir con Pablo en una comedia que se titula "Abracadabra""
  19. [1]
  20. Gerardo Olivares vuelve con Maribel Verdú de protagonista en la película "El faro de las orcas"
  21. La película "La punta del iceberg", del teatro al cine con Maribel Verdú de protagonista
  22. Maribel Verdú estrena un año de nuevos proyeutos en Argentina, su 'segunda casa'
  23. Gracia Querejeta rodará ´Felices 140´ con Maribel Verdú en Ciudad de la Luz
  24. Gracia Querejeta vuelve a trabajar con Maribel Verdú en el film 15 años y un día
  25. Maribel Verdú en el rodaje de la película hispano-italiana “Como estrellas fugaces”, de Anna Di Francisca
  26. Blancanieves made in Spain con Maribel Verdú
  27. Ya se rueda "Blancanieves", el cuento en blanco y negro de la madrastra Verdú
  28. Maribel Verdú y Clara Lago encabezarán el reparto de 'Fin', el debut en el largo Jorge Torregrossa
  29. Maribel Verdú y Eduardo Noriega se pasan a las 'webseries' en "Llueven Vacas"
  30. 'Invencible', con Jorge Calvo, Jorge Bosch y Pilar Castro, en setiembre en el Arriaga de Bilbao
  31. 'Los hijos de Kennedy', del 26 al 29 de setiembre de 2013 en el Teatro Arriaga de Bilbao
  32. Maribel Verdú hace el papel de Carla en "Los hijos de Kennedy"
  33. La obra 'Hélade' abrirá el Festival de Mérida
  34. ´El tipo de la tumba de al lado´, con Maribel Verdú y Antonio Molero
  35. http://www.diariocritico.com/ocio-cultura/teatro/verdu-maribel/el-tipo-de-la-tumba-de-al-lado/407435 Maribel Verdú interpreta a Paula en ´El tipo de la tumba de al lado´]