Gracia Querejeta

De Wikipedia
Gracia Querejeta
Vida
Nacimientu Madrid13 d'agostu de 1962[1] (61 años)
Nacionalidá España
Familia
Padre Elías Querejeta
Estudios
Estudios Universidá Complutense de Madrid
Llingües falaes castellanu
Oficiu direutora de cineguionista
Premios
IMDb nm0703265
Cambiar los datos en Wikidata

Gracia Querejeta (13 d'agostu de 1962Madrid) ye una cineasta española.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Querejeta ye la fía de la diseñadora de vestuario María del Carmen Marín Maikila y del productor Elías Querejeta, que-y abrió'l camín nel mundu del cine. Nunca tuvo vocación de ser actriz y estudió Historia Antigua na Universidá Complutense de Madrid.

Carrera profesional[editar | editar la fonte]

En 1992 dirixe la so primer película en solitariu, Una estación de paso, premiu especial del Xuráu na Selmana de Cine de Valladolid. A la so ópera prima siguieron El último viaje de Robert Rylands y Cuando vuelvas a mi lado, una película que cunta la hestoria de trés hermanes que vuelven axuntase dempués de finar la so madre. Nesta película participaron les actrices Mercedes Sampietro, Julieta Serrano y Adriana Ozores.

En 2004 dirixó Héctor, que foi gallardoniada col premiu a la meyor película nel Festival de Málaga de Cine Español en mayu de 2004. Siete mesas de billar francés del 2007 supúnxo-y diversu nominaciones al premiu Goya como meyor direición y adautación d'un guión. En 2008 recibió'l premiu 'Ciudá de Cuenca' del Festival internacional de cine de Muyeres en Direición en reconocencia a la so trayeutoria.[2][3]

Premios[editar | editar la fonte]

  • En 2004 volvió ganar la Medaya del CEC al meyor direutor y tamién la Medaya al meyor guión orixinal por Héctor.[5]

Obra[editar | editar la fonte]

Discutiniu con Javier Marías[editar | editar la fonte]

La so película El último viaje de Robert Rylands ta basada na novela Todas las almas de Javier Marías. L'escritor sostuvo una agria polémica nel periódicu El País con Elías y Gracia Querejeta, a los qu'acusaba d'haber desfigurado el so llibru hasta faelo irreconocible. Esixó que se suprimiera toa mención al so nome y a la so novela nos títulos de creitu de la mesma y empecipió un llargu procesu xudicial que, tres dos sentencies favorables al escritor en 1998 y 2002, terminó'l 7 de marzu de 2006 cuando'l Tribunal Supremu refugó los recursos presentaos pola productora de Elías Querejeta y ratificó les sentencies anteriores.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6bx1vtq. Apaez como: Gracia Querejeta. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. http://www.biografiasyvidas.com/biografia/q/querejeta_gracia.htm
  3. https://www.abc.es/personajes/famoso.asp?biografia=Gracia%20Querejeta&historia=326
  4. «Medayes del CEC a la producción española de 1996». CEC. Consultáu'l 16 d'ochobre de 2016.
  5. «Medayes del CEC a la producción española de 2004». CEC. Consultáu'l 21 d'ochobre de 2016.