Maria de Medeiros

De Wikipedia
Maria de Medeiros
Vida
Nacimientu Lisboa[1]19 d'agostu de 1965[2] (58 años)
Nacionalidá Bandera de Portugal Portugal
Bandera de Francia Francia [3]
Familia
Padre António Victorino de Almeida
Hermanos/es
Estudios
Estudios Conservatoire national supérieur d'art dramatique
Llingües falaes francés
Oficiu actriz, direutora de cine, guionista, cantanteactriz de cine
Altor 1,6 m
Premios
Instrumentu musical voz
IMDb nm0210218
mariademedeiros.net
Cambiar los datos en Wikidata

Maria de Medeiros Esteves Victorino d'Almeida, conocida artísticamente como Maria de Medeiros (19 d'agostu de 1965Lisboa) ye una actriz, direutora de cine y cantante portuguesa. Ye una de les actrices portugueses de mayor proyeición internacional y ta considerada nel so país como la meyor actriz de la so xeneración.[ensin referencies]

Biografía[editar | editar la fonte]

Ye fía del compositor António Vitorino de Almeida y de Maria Armanda de Saint-Maurice Ferreira Esteves, hermana d'Inês de Medeiros, tamién actriz y nieta de la escritora xuvenil Odette de Saint-Maurice y del pediatra Constantino Ferreira Esteves. Pasó la so infancia n'Austria, tornando a Portugal dempués del 25 d'abril de 1974 (Revolución de los Claveles). Estudió nel Liceu Francês Charles Lepierre de Lisboa y darréu instalóse en París.

Cursó estudios de filosofía na Sorbona, pero abandonó pola interpretación. Ye diplomada pola École Nationale Supérieure des Arts et Techniques du Théâtre y el Conservatoire National d'Art de París.

De la mano de Brigitte Jacques - que la dirixó n'espectáculos como La muerte de Pompeyo, de Pierre Corneille o Elvire Jouvet 40, de Louis Jouvet - empecipió definitivamente la so carrera d'actriz, primero nel teatru, y dempués nel cine, onde foi reconocida como la más internacional de les actrices portugueses.

Empecipió'l so filmografía col llargumetraxe Montés de João César Monteiro (1982). Consolidó la so carrera internacional con dos películes estauxunidenses: Henry y June (1990), de Philip Kaufman, que coprotagonizó xunto a Fred Ward y Uma Thurman, y Pulp Fiction (1994), de Quentin Tarantino, onde actuó al llau de Bruce Willis, John Travolta, Samuel L. Jackson y, de nuevu, Uma Thurman. Sobresalen los sos papeles en A Divina Comédia, de Manoel de Oliveira (1991); Huevos de oro, de Bigas Luna (1993); Três Irmãos, de Teresa Villaverde (1994), que-y valió'l premiu a la meyor actriz del Festival de Venecia y el Festival de Cancún; Adão y Eva, de Joaquim Leitão (1995) que-y fixo ganar el Globu de Ouro portugués a la meyor actriz del añu; O Xangô de Baker Street, de Miguel Faria Jr.. Tien una filmografía de cerca de 90 películes, incluyendo los curtiumetraxes.

Nel 2000 dirixe'l so opera prima Capitanes d'Abril, sobre la Revolución de los Claveles en Portugal, escoyíu pol Festival de Cannes y premiáu nel Festival de São Paulo, que cuntó cola participación d'actores como Stefano Accorsi, Joaquim de Almeida o Fele Martínez. Realizó otros filmes como Bem-Vindo a São Paulo (2004), Mathilde au Matin (2004), Je t'aime, moi non plus: artistes et critiques (2004), A Morte do Principe (1991), Fragmentu II (1988) y Sévérine C. (1987).

En 2007 graba'l so primera CD de música A little more blue, una escoyeta de cantares de resistencia a la dictadura militar brasilana, d'autores como Chico Buarque, Caetano Veloso, Gilberto Gil, Ivan Lins o Dolores Duran.

En mayu de 2007 formó parte del Xuráu oficial del Festival de Cannes.

El 17 de marzu de 2008 foi nomada artista pola paz de la Unesco.

En 2010 publica'l so segundu álbum Penínsules & Continentes y en 2012, publica'l so tercer CD con composiciones mesmes tituláu Páxaros eternos.

Participó n'unu de los capítulos de la famosa serie de televisión, Cúntame como pasu nel cual interpretaba a una periodista portuguesa mientres la Revolución de los claveles y onde tamién caltién una esporádica rellación col personaxe de Toni Alcántara, interpretáu por Pablo Rivero.

Dende 2012 vive en Barcelona.[5][6]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Cine[editar | editar la fonte]

Curtiumetraxes[editar | editar la fonte]

Televisión[editar | editar la fonte]

Discografía[editar | editar la fonte]

Álbumes[editar | editar la fonte]

  • A Little More Blue 2006
  • Penínsules & Continentes 2010
  • Páxaros eternos 2012

Collaboraciones y otros discos[editar | editar la fonte]

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]