Marco Polo

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Uiquipedia:Wikipedia:Llista d'artículos que toa Wikipedia tien que tener/Archivu
Marco Polo
Marco Polo portrait.jpg
embajador

Vida
Nacimientu Venecia15 de setiembre de 1254
Nacionalidá República de Venecia
Grupu étnicu italianos
Fallecimientu

Venecia16 de xineru de 1324

(69 años)
Sepultura San Lorenzo, Venice
Familia
Padre Niccolò Polo
Casáu con Donata Badoer  (1300 -
Fíos/es
Estudios
Llingües Venecianu
Oficiu
Oficiu comerciante, explorador, escritor y diplomáticu
Trabayos destacaos Los viajes de Marco Polo
IMDb ch0026847
Cambiar los datos en Wikidata

Marco Polo (12541324) foi un viaxeru y esplorador italianu. Con so padre Nicolayo (Nicolò ) y so tíu Mateo (Maffeo o Maffio) foi ún de los primeros europeos en viaxar pela ruta de la seda hasta China ( qu'él llamaba Catai). Nesti país quedóse diecisiete años al serviciu de Cublai Kan. El rellatu de los sos viaxes per Oriente tuvo enforma popularidá a finales de la edá media y foi per munchu tiempu una de les poques fontes d’información sobre Asia pal mundu occidental.

Biografía[editar | editar la fonte]

Marco Polo nació’l 15 de setiembre de 1254 nuna familia de mercadores de Venecia.

Cuando Marco tenía un añu, en 1255, so padre Nicolayo y so tíu Mateo fixeron un primer viaxe per Asia. Marco Polo quedó en Venecia a cargu de so madre.

En 1266 Nicolayo y Mateo llegaron a la corte del Gran Kan na ciudá de Cambaluc (anguaño Pequín). Ellí conocieron a Cublai Kan, que –yos encomendó una carta pal Papa pidiendo que –y mandare “cien homes sabios” pa conocer meyor la relixón cristiana. Cuando llegaron a Venecia en 1269, Marco Polo tenía quince años y so madre yá morriera.

En 1271 Mateo y Nicolayo Polo entamaron un segundu viaxe cola respuesta del Papa. Esta vez diben acompañaos de Marco. Dempués de trés años d’un viaxe nel que pasaron per Armenia, Persia y Afganistán, llegaron a la ciudá de Kai-ping-fu (anguaño Shang-tu), residencia de branu de Cublai Kan .

Los Polo quedaron doce años en China al serviciu de Cublai Kan. Nesti tiempu, Marco Polo aprendió a falar chinu, tártaru y persa y desempeñó varies misiones oficiales per tierres del imperiu del Gran Kan. Estes misiones permitieron-y conocer de primera mano la flora , la fauna y les costumes de los habitantes d’un inmensu territoriu.

En 1291 los venecianos entamaron un viaxe de trés años pelos mares del Sur, escoltando a la princesa Cocacin, que debía casase col rei de Persia. A la fin de la misión, volvieron a Venecia en 1295, dempués de pasar per Trebisonda y Constantinopla. En volviendo a Venecia, Marco Polo participó na guerra contra Xénova. Na batalla de Curzola (1298), na que taba al mandu d’una galera veneciana fixéronlu prisioneru los xenoveses.

Na cárcel conoció a Rustichello de Pisa. , que redactó en francés el Llibru de les maravíes del Mundu (o Llibru de los millones ) a partir del rellatu de los sos viaxes. [Esiste una traducción asturiana del llibru, fecha en 1996.]

En 1299 Marco Polo salió de la cárcel, Pocu dempués casóse, tuvo trés fíes y y foi nomáu miembru del Gran Conseyu de Venecia. Morrió nesta ciudá el 8 de xineru de 1324.