Cublai Kan

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar
YuanEmperorAlbumKhubilaiPortrait.jpg

Cublai Kan (1215-1294) foi un Kan mongol, emperador de China y fundador de la dinastía Yuan.

Nietu de Xenxis Kan, sucedió al so hermanu Mongke como Gran Kan de los mongoles en 1260.

Cublai Kan acabó de conquistar China en 1279 tres de la victoria sobre los últimos emperadores de la dinastía Song. Sicasí, nun foi quien a conquistar Xapón, Indonesia nin Vietnam.

En 1280 Cublai Kan proclamóse emperador de China, entamando asina la dinastía Yuan. Asitió la capital del imperiu en Pequín, que se llamaba daquella Cambaluc (en turcu qan baliq: "ciudá del Kan"). La residencia de branu de la corte taba en Kai-ping-fu (anguaño Shang-tu, la famosa Xanadú).

Cublai Kan centralizó l'alministración del imperiu, reclutando xente de tolos territorios conquistaos pa los diferentes servicios, anque los puestos de responsablildá taben toos en manes de los mongoles. Pa favorecer la economía construyó la Gran Canal, graneros públicos y renovó la rede de carreteres.

Foi un gobernante tolerante coles diferentes relixones y abiertu al esterior. Na so corte recibió a lames tibetanos, misioneros nestorianos o viaxeros europeos como Marco Polo. Esti últimu llegó a ocupar puestos de responsabilidá nel so imperiu y dexa entender que Cublai Kan pensaba en convertise al cristianismu.