Médici

De Wikipedia
Médici
casa noble (es) Traducir y familia real (es) Traducir
Formáu por León XI (es) Traducir, Cosimo II de' Medici, Cosme I de Médici, Lorenzo de Médici, Cosimo de' Medici, Clemente VII (es) Traducir, Juan de Médicis (es) Traducir, Catalina de Médici y Ana María Luisa de Médici (es) Traducir
Estáu Ducáu de Florencia
Propiedaes Banco Medici (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Escudu d'armes de los papes Médici, Lleón X, Clemente VII, Pío IV y Lleón XI.
Miembros de la familia Médici nun frescu pintáu por Benozzo Gozzoli en 1461.

Los Médici o Médicis (pronunciáu médichi,-is) fueron una poderosa ya influyente familia del Renacimientu en Florencia ente que los sos miembros destacar trés papes, Lleón X, Clemente VII, y Lleón XI; dos reines de Francia Catalina de Médici y María de Médici; amás de numberosos dirixentes florentinos, miembros de les cases reales de Francia ya Inglaterra y que sobresalieron por ser mecenes, patrocinando artistes y científicos de la so dómina.

D'orixe modestu —el raigañu del apellíu ye incierta, reflexando posiblemente l'oficiu de “médicu”—, el poderíu inicial de la familia surdió de la banca. La Banca Médici foi unu de los bancos más prósperos y respetaos n'Europa. Con esta base, adquirieron poder políticu primeramente en Florencia, onde apaecieron ocupando'l cargu de gonfaloniero o xefe de la ciudá dende'l sieglu XIV (Salvestro di Médici foi gonfaloniero en 1378). El so poder ya influencia estendióse depués en toa Italia y el restu del continente européu.

Juan de Médici, primer banqueru de la familia, empezó la influencia del llinaxe sobre'l gobiernu florentín, pero los Médici convirtiéronse en cabeza oficiosa de la república en 1434, cuando'l so fíu mayor Cosme de Médici tomó ente los sos títulos el de Pater Patriae y el de «Gran Maestru». La caña principal de la familia formada polos sos descendientes— rixó los destinos de Florencia hasta l'asesinatu d'Alejandro de Médici, primer duque de Florencia, en 1537.

El poder pasó depués a la caña menor de los Médici —a los descendientes de Lorenzo'l Viejo— fíu menor de Juan de Médici, empezando col so tataranieto, Cosme I de Médici, II duque de Florencia (1537-1569) y I Gran Duque de Toscana (1569–1574). Nel duque Cosme I xunen les dos rames familiares yá que ye fíu de Juan de les Bandes Negres de la caña Popolana y de María Salviati nieta de Lorenzo de Médici.

La esguilada de los Médici al poder foi rellatada en detalle na crónica de Benedetto Dei.

"El dineru pa consiguir el poder, y el poder pa guardar el dineru."
Lema de la Casa de Médici

Arte y arquiteutura[editar | editar la fonte]

Los Médici fueron unu de los llinaxes de mecenes más importantes d'Italia y d'Europa. Los llogros más significativos de la familia fueron nel campu del arte y de l'arquiteutura, tantu que los talentos qu'ellos emplegaron son güei les referencies principales.

Juan di Bicci de Médici, el primer mecenes —patrocinador financieru d'arte— de la familia, ayudó a Masaccio, y ordenó la reconstrucción de la basílica de San Llorienzo de Florencia.

Cosme de Médici patrocinó a notables artistes como Donatello y Fra Angelico. Pero'l so mayor patrociniu foi a Brunelleschi pa realizar la obra más importante de la dómina, la cúpula de la catedral de Santa María del Fiore.

Sol mecenalgu de Lorenzo de Médici trabayaron artistes como Sandro Botticelli, Andrea Verrocchio, Domenico Ghirlandaio y Leonardo Da Vinci. Tamién patrocinó y sofitó a poetes y humanistes de la talla de Marsilio Ficino, Cristoforo Landino, Angelo Poliziano y Giovanni Pico della Mirandola, toos ellos miembros de l'Academia Platónica Florentina fundada por Cosme de Médici.

Pero la principal “adquisición” de los Médici al traviés de la historia foi Michelangelo, un arquiteutu, escultor y pintor —consideráu unu de los meyores nos trés campos—, quien produció una serie d'obres pa distintos miembros de la familia, empezando con Lorenzo'l Magníficu. Amás de contratistes d'obres d'arquiteutura y mecenes artísticos, los Médici fueron prolíficos coleicionistes, axuntando ensame d'obres que güei formen la coleición central de la Galería Uffizi en Florencia.

N'arquiteutura, los Médici son responsables de dellos edificios notables en Florencia, incluyendo la Galería Uffizi, el Palaciu Pitti, los Xardinos de Boboli, el Belvedere, y el Palaciu Medici.

Lorenzo'l Magníficu visita a Fernando d'Aragón en Nápoles, pintura del Palazzo Vecchio en Florencia.

Miembros notables[editar | editar la fonte]

Árbol xenealóxicu de la familia Médici[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]