Luis II de Baviera

De Wikipedia
Luis II de Baviera
Reis de Baviera

10 marzu 1864 - 13 xunu 1886
Maximiliano II de Baviera (es) Traducir - Otón I de Baviera (es) Traducir
Vida
Nacimientu Nymphenburg25 d'agostu de 1845[1]
Nacionalidá Bandera de Reinu de Baviera Reinu de Baviera
Muerte Lago de Starnberg (es) Traducir[2]13 de xunu de 1886[1] (40 años)
Sepultura ilesia de San Miguel[3]
Causa de la muerte afogamientu
Familia
Padre Maximiliano II de Baviera
Madre María de Prusia
Casáu con ensin valor
Hermanos/es Otón I de Baviera (es) Traducir
Pueblu Casa de Wittelsbach (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes alemán[4]
Oficiu coleicionista d'artemonarca
Altor 193 cm
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Luis de Wittelsbach (n'alemán: Ludwig Otto Frederik Wilhelm; Palaciu de Nymphenburg, Múnich, Baviera; 25 d'agostu de 1845-Llagu de Starnberg, ibidem; 13 de xunu de 1886). Príncipe bávaru de la Casa de Wittelsbach, rei de Baviera de 1864 a 1886 col nome de Lluis II de Baviera.

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia y mocedá[editar | editar la fonte]

Luis y el so hermanu pequeñu, Otón, mientres la so infancia.

Foi fíu del rei Maximiliano II de Baviera y de la princesa María de Prusia. Por cuenta de la so posición como herederu de la corona, foi consentíu inusitadamente en dellos aspeutos, pero severamente controláu polos sos preceptores y suxetu a un estrictu réxime d'estudiu y exercicios. Dalgunos de los sos biógrafos afirmen que munchos aspeutos del so excéntrico comportamientu pueden esplicase pola presión de crecer na familia real.

Magar tou, la so mocedá tuvo momentos felices, como les visites al castiellu de Hohenschwangau y al llagu de Starnberg cola so familia. Mientres l'adolescencia, Luis forxó una estrecha amistá cola so ayuda de campu, l'apuestu aristócrata Paul Maximilian Lamoral de Thurn und Taxis (1843-1879), miembru d'una de les families más riques de Baviera. Los dos nuevos acaballaben xuntos, lleíen poesía en voz alta y representaben escenes de les óperes romántiques de Richard Wagner. La primer vegada que'l nuevu príncipe Luis guardó una obra wagneriana foi'l 25 d'agostu de 1861, cuando se representó ante él Lohengrin, y dende entós amosó siempres un entusiasmu inusitado pola música de Wagner. La so rellación con Paul rompióse cuando ésti empezó a interesase poles muyeres. Paralelamente, el príncipe empecipiara una amistá cola so prima, Sabela de Baviera, más conocida como Sissi. Dambos amaben la naturaleza y la poesía, y nel so mundu priváu llamábense «Águila» (Luis) y «Cisne» (Isabel).

Reináu[editar | editar la fonte]

Lluis II de Baviera.

Luis asocedió al so padre, Maximiliano II de Baviera, en 1864, a la edá de 18 años, pasando a ser conocíu como Lluis II de Baviera. Tuvo siempres como ideal los reis absolutistes y quixo reconciliar a los Estaos alemanes. Llueu surdieron dos problemes: la mira, siempres atayada, de niciar un herederu y les rellaciones con Prusia. Taba comprometíu cola princesa Sofía, la so prima, hermana menor de Sissi, pero dempués de retardar l'enllaz delles vegaes, Luis anuló'l compromisu y Sofía casóse al poco col duque d'Alençon; darréu morrería nuna quema.

A pesar de la so alianza con Austria contra Prusia na Guerra de les Siete Selmanes, aceptó un tratáu de defensa mutua colos prusianos en 1867 dempués de ser derrotáu. De resultes d'esti tratáu, Baviera tuvo que ser aliada de Prusia na guerra Franco-prusiana. Otto von Bismarck persuadió a Luis de la idea d'un imperiu alemán, colo que la posibilidá d'independencia de Baviera viose amenorgada.

Desilusionáu de gobernar na dómina en que-y había tocáu, Lluis II foise retirando cada vez más de la capital constitucional, Múnich, en que tenía de morar un númberu mínimu de meses al añu, cumpliendo tan solo el mínimu esixente, y faciendo que los sos ministros dirixir al castiellu de Linderhof, onde moraba davezu, pa roblar les lleis propuestes por estos.

A pesar de que se suxuriera una rellación amorosa ente Lluis II y la emperatriz Isabel, hai pocu fundamentu pa considerala real. La so amistá, sicasí, sí foi bien estrecha, reforzada pola so afición pola hípica, la música y la naturaleza.

A lo llargo del so reináu, conociéronse dellos namoramientos del rei con homes apuestos, incluyendo al principal caballerizo de la casa real, Richard Hornig (1843-1911), la estrella de teatru húngara Josef Kainz (1858-1910) y el cortesanu Alfons Weber (c. 1862). En 1869, empezó a llevar un diariu nel que rexistraba los sos pensamientos privaos y falaba de tentatives de suprimir los sos deseos sexuales y caltenese fiel a los dogmes católicos. Los diarios orixinales del rei tresmanar mientres la Segunda Guerra Mundial, y tou lo que queda güei son copies d'escritos fechos antes de la guerra. Estos escritos copiaos del diariu, xunto con cartes privaes y otros documentos personales que sobrevivieron, suxuren que Luis lluchó contra'l so homosexualidá.[5]

Muerte[editar | editar la fonte]

Cruz nel llugar onde s'atopó'l so cuerpu nel llagu de Starnberg.
Tumba de Lluis II de Baviera na ilesia de San Miguel de Múnich.

La vida escéntrica del rei y la so personalidá murnia conducieron al dictame médicu que lu declaró, finalmente, incapacitado pa gobernar (anque se suxurió qu'ésta nun foi sinón una estrataxema familiar p'arrampuña-y el tronu). Pasó los sos últimos díes so atención psiquiátrica. La so muerte tuvo llugar nel llagu de Starnberg el 13 de xunu de 1886. Al atapecer, Luis pidió pasiar pola contorna del llagu col so médicu psiquiatra Gudden (quien-y diagnosticara una esquizofrenia paranoide). Ésti aceptó d'acordies y mandó a los guardias que nun-yos siguieren, pos últimamente Luis diera muestres d'ameyoramientu que-y fixeron confiar. Los dos homes nunca volvieron: atopóse-yos afogaos nel llagu a les 23.30. La muerte xeneró barruntos sobre toos, pos, ello ye que Luis yera un gran nadador. Dizse qu'hubo dos homes qu'atentamente-y acompañaron hasta'l llagu.

Sicasí, otra versión de la hestoria diz que la mesma construcción de Neuschwanstein (onde acabó viviendo a la fin de la so vida, supervisando la so edificación) desmonta la supuesta llocura del gobernante, que nun sería sinón una distorsión de la so figura a posteriori realizada polos que quixeron estremalu del tronu. Pa la construcción d'esti palaciu, el rei esixó puramente trabayadores y materiales bávaros, ensin apenes importaciones. Asina se desenvolvió una poderosa industria artesanal faciendo, lo que ye güei, que Baviera siga siendo unu de los enclaves industriales más poderosos d'Alemaña.

Nel llugar de la so muerte construyó una pequeña capiya na que se realiza una ceremonia n'alcordanza del rei cada 13 de xunu. El so cuerpu foi soterráu na ilesia de San Miguel en Múnich, y el so corazón reposa na ilesia de la Imaxe Milagrosa d'Altötting, como mandaba la tradición de los reis bávaros.

Legáu[editar | editar la fonte]

Castiellos[editar | editar la fonte]

Castiellu de Neuschwanstein.

Entornó les sos mayores enerxíes en paraísos artificiales, diseñando y construyendo trés grandiosos castiellos siguiendo l'estilu historicista imperante na dómina: Linderhof, Neuschwanstein y Herrenchiemsee. Nesto perpetuaba la tradición de la so familia, qu'había construyíu grandes aveníes en Múnich y castiellos por toa Baviera. Lluis II gastó la so fortuna familiar pa la construcción d'estos castiellos, contrariamente a lo que se piensa, ensin arruinar les arques del Estáu. Na construcción de los castiellos foi asesoráu pol diseñador d'edificios Christian Jank.

Les artes[editar | editar la fonte]

Castiellos bávaros.

Foi'l gran mecenes de Richard Wagner, al qu'almiraba desque yera príncipe herederu. Ello ye que el refugu del pueblu y el gobiernu de Baviera a los Wagner (debíu, ente otres coses, a les sos continues interferencies en política) sumiéron-y na murria (Wagner acabó buscándose otru mecenes) y fueron un factor determinante nel so alloñamientu de la corte y de les responsabilidaes de gobernante. Dicen que se trataba probablemente del rei más cercanu a los cuentos de fades: almiraba estos rellatos dende la so infancia. Les sos narraciones preferíes (y nes que se basaron los sos palacios) fueron les lleendes tradicionales alemanes (Tristán y Isolda), y la so propia semeya nel momentu de la coronación (la cual reflexa la forma en que se presentó ante los bávaros) nun andar bien lloñe de la representación clásica d'un príncipe azul. Según esti puntu de vista, Lluis II, tamién llamáu'l Rei Llocu, deseyaba vivir nun mundu de fantasía, y de ende que buscara abellugu nos palacios que construyó. Impulsó la construcción del Teatru del Festival de Bayreuth.

Bruckner dedicó-y el so Séptima sinfonía, compuesta ente 1881 y 1883.

Un datu interesáu ye que'l rei acostumaba a cenar arrodiáu d'estatues de reis anteriores porque nun-yos gustaba comer con persones.

Na ficción[editar | editar la fonte]

Cine[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Allgemeine Deutsche Biographie. Autor: dellos autores. Editorial: Duncker & Humblot. Llingua de la obra o nome: alemán. Data d'espublización: 1875.
  3. URL de la referencia: http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=21119988.
  4. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 4 marzu 2020.
  5. McIntosh, páxs. 155-158.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Maximilano II
Rei de Baviera
1864-1886
Escudu del Reinu de Baviera.
Socesor:
Otón I