Cósima Wagner

De Wikipedia
Cósima Wagner
Vida
Nacimientu Bellagio (es) Traducir[1]24 d'avientu de 1837[2]
Nacionalidá Bandera de Imperiu alemán Imperiu alemán
Muerte Bayreuth[3]1 d'abril de 1930[2] (92 años)
Sepultura Wahnfried (es) Traducir
Familia
Padre Franz Liszt
Madre Marie d'Agoult
Casada con Hans von Bülow (1859 – 1869)[4]
Richard Wagner (1870 – m. 1883)[5]
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes alemán[6]
Profesora de Anna von Mildenburg (es) Traducir
Oficiu compositora, escritorarealizadora
Miembru de Kampfbund für deutsche Kultur (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Deutsche Vaterlandspartei (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Cosima Francesca Gaetana Wagner (24 d'avientu de 1837Bellagio (es) Traducir – 1 d'abril de 1930Bayreuth) foi la fía illexítima del pianista y compositor húngaru Franz Liszt y la condesa y escritora Marie d'Agoult.

Casóse col direutor d'orquesta Hans von Bülow, a quien dexó pol compositor alemán Richard Wagner.

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia y mocedá[editar | editar la fonte]

Nació na vixilia de Navidá de 1837 en Bellagio, nel llagu de Como (el llugar preciso y momentaneo de la nacencia foi sicasí l'albergue «Dell'Angelo», en Como) de la rellación adúltera ente Liszt y la condesa Marie d'Agoult. Tres la separación de los padres, Cosima y los sos dos hermanos, Blandine (1835-1862) y Daniel (1839-1859), fueron confiaos a los cuidos de la güela paterna. El padre interesóse pocu por ellos. El primer curtiu alcuentru ente Cosima y Wagner tuvo llugar el 10 d'ochobre de 1853, cuando ella tenía solo 16 años.

Hans von Bülow[editar | editar la fonte]

En 1857, Cosima casóse con Hans von Bülow, famosu pianista y direutor d'orquesta, alumnu de Liszt y amigu de Wagner. El matrimoniu, del cual nacieron dos fíos, Daniela von Bülow y Blandine von Bülow, foi dictáu más pol deber del alumnu escontra'l maestru que por verdadero amor. Lo que xunía a dambos yera la pasión pol arte de Wagner.

La rellación con Wagner, 24 años mayor qu'ella y yá casáu tamién, afondar en 1862, hasta que los dos fixeron amantes nel branu de 1864 en Múnich, mientres Wagner y los Von Bülow yeren güéspedes del rei Lluis II de Baviera. Hans von Bülow, devotu a Wagner hasta la autoanulación, aceptó la situación, reconociendo que Cosima nun sería feliz con nengún otru, pero l'escándalu pola rellación foi una de les causes que llevaron al alloñamientu de Wagner de Múnich en 1865. Nesti casu, Wagner amosóse pocu arrogante al respective de Luis, aprovechando l'enfotu del mozu soberanu y faciéndo-y creer deliberadamente qu'ente él y Cosima nun había nenguna rellación.

Richard Wagner[editar | editar la fonte]

Mentanto, el 10 d'abril de 1865, naciera la primer fía de la pareya, Isolde von Bülow (1865-1919), oficialmente bautizada Von Bülow anque obviamente niciada por Wagner. Richard y Cosima tuvieron otros dos fíos, dambos nacíos antes de la so boda, Eva Wagner (1867-1942) y Siegfried (1869-1930).

Richard y Cosima fueron a vivir xuntos en 1866 a Triebschen, nuna villa sobre'l llagu de Lucerna, en Suiza. Sicasí, hasta 1870 nun lu concedió Hans el divorciu a Cosima, y ella pudo volver casase con Wagner el 25 d'agostu d'esi mesmu añu (la primer muyer de Wagner, Minna Planer, morriera en 1866).

El matrimoniu de Wagner y Cosima foi una unión feliz, y ella dedicóse al Maestru con absoluta fidelidá. A ella dedicó Richard el Idiliu de Sigfrido, una composición pa pequeña orquesta que foi executada per primer vegada na villa de Tribschen, una mañana de Navidá, con gran sorpresa pa Cosima.

Dende 1869 a 1883, llevó un diariu de la so vida privada de mancomún; la postrera entrada ta fechada'l 12 de febreru de 1883, en Venecia: a otru día Wagner morrió.

Cosima Wagner nuna fotografía de 1905.

Vilba de Wagner[editar | editar la fonte]

Tres la muerte del home, Cosima asumió la direición del Festival de Bayreuth creáu por Wagner pa la representación de los sos drames, nun nuevu teatru personalmente proyeutáu y fechu construyir en Bayreuth, onde él xunto cola familia treslladárense en 1872. La so llinia de conducta basar na estricta observancia de les tradiciones instauraes pol Maestru, torgando cualquier innovación y volviendo proponer les vieyes escenografíes orixinales (que seríen anovaes más tarde por decisión de Hitler en persona). Reconózse-y, sicasí, el méritu de dexar que'l Festival, fuertemente empeñáu a la muerte de Wagner, sobreviviera y consolidara la so reputación.

Fervosu antisemita, rellacionar col pensador y escritor inglés Houston Stewart Chamberlain, autor de Los fundamentos del sieglu XIX, y qu'acabó siendo'l so xenru al casase en 1908 con Eva Wagner. Nos sos últimos años de vida, vieya y enferma, pasó la xestión del Festival al so únicu fíu varón, Siegfried Wagner, compositor y direutor d'orquesta tamién él.

Morrió en 1930 a la edá de 92 años, y foi soterrada nel xardín de la villa familiar, Haus Wahnfried, al llau de Wagner. El so fíu Siegfried morrió cuatro meses dempués d'un infartu y la socesión del festival quedó al cargu de la so vilba, la inglesa Winifred Wagner.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bustu de Cosima Wagner nel Bayreuth Festspielpark.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Archivio Storico Ricordi. Data de consulta: 3 avientu 2020. Identificador del Archivio Storico Ricordi: 2699.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Afirmao en: Freebase. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. 5,0 5,1 Afirmao en: Kindred Britain.
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]