Luis Eduardo Aute

De Wikipedia
Luis Eduardo Aute
Vida
Nacimientu Manila[1]13 de setiembre de 1943[2]
Nacionalidá España
Llingua materna castellanu
Muerte Madrid[3]4 d'abril de 2020[4] (76 años)
Causa de la muerte COVID-19[5]
Estudios
Llingües falaes castellanu[6]
catalán
francés
inglés
italianu
tagalu
Oficiu cantante, compositor de cantares, actor, artista d'estudiu, direutor de cine, guionista, compositor, poeta, pintorrealizador
Premios
Xéneru artísticu poesía
trova (es) Traducir
película de animación (es) Traducir
Instrumentu musical voz
guitarra
Discográfica RCA Victor
Ariola
Ariola
Virgin
Sony Music Entertainment
IMDb nm0042574
Cambiar los datos en Wikidata

Luis Eduardo Aute Gutiérrez (13 de setiembre de 1943Manila – 4 d'abril de 2020Madrid) foi un músicu, cantautor, direutor de cine, actor, escultor, escritor, pintor y poeta español.[7] Anque ye principalmente conocíu como cantautor, tamién destacó como pintor y como direutor de cine. Falaba les llingües española, inglesa, catalana, francesa, italiana y tagala.

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años en Filipines[editar | editar la fonte]

Luis Eduardo Aute nació en Manila, la capital de Filipines, el 13 de setiembre de 1943. El so padre, Gumersindo, nació en Barcelona, fíu d'andaluces y a los 18 años foi trabayase a Manila, a la compañía Tabacos de Filipines y ellí conoció a la so muyer, Amparo, una filipina de la burguesía d'ascendencia española fía de valenciana y santanderín.[8] Na so niñez, Luis Eduardo estudia nel colexu de La Salle, onde apriende inglés, una y bones tola enseñanza impartir nesi idioma; amás fala tagalu, qu'apriende nel día ente día, español y catalán, qu'utiliza cola so familia.[9] Dende neñu amuesa gran habilidá como dibuxante y pintor; otra pasión temprana ye'l cine, especialmente desque los sos padres regálen-y una cámara d'ocho milímetros cola que va realizar diverses películes colos sos amigos.

A los ocho años viaxa per primer vegada a España. En Madrid, acompañando a la orquesta del hotel Avenida, canta per primer vegada en públicu interpretando'l cantar Les fueyes muertes. A los nueve años ve per primer vegada La Llei del Silenciu, película que lu va marcar notablemente y va llevalu a escribir n'inglés los sos primeros poemes. Otra película que-y va influyir nesa dómina ye Niágara, onde afaya la sensualidá y l'erotismu de Marilyn Monroe.

Regresu de la familia a España[editar | editar la fonte]

En 1954 la familia, previa estancia en Barcelona, torna definitivamente a Madrid, onde Luis Eduardo estudia nel colexu La nuesa Señora de les Maravíes. Tres años más tarde, al cumplir los quince, y en regalándo-y el so padre una guitarra, actúa na fiesta de fin de cursu del colexu formando un tríu con otros dos amigos. Nesos mesmos años, bien influyíu pol espresionismu alemán, empieza a pintar ensin fuelgu, llogrando una medaya de plata nel II Certame Xuvenil d'Arte.

En 1960 tien llugar la so primer esposición individual de pintura na Galería Alcón de Madrid, con bastante ésitu. Esi mesmu añu naz el so hermanu José Ramón. Nel cursu preuniversitario forma parte de dellos grupos, como Los Sonor, del que surdiríen Los Bravos y nel que toca la guitarra acústica; Los Tigres, nel que canta n'inglés cantares d'Elvis Presley, y, acordies con José Ramón Pardo, Los Pekenikes.[10] Sicasí, el cine y la pintura, al igual que la escritura, siguen siendo les sos grandes pasiones. Con Los Sonor llegaría a interpretar dos canciones nel programa de televisión Salto a la fama, anque Aute abandona'l grupu pa centrase nos sos estudios.

En 1961 escribe el so primer guión de cine y presenta un curtiumetraxe de venti minutos al concursu de la revista Primer Planu. Tamién escribe Los postreros estertores, una especie de llibru con testos, poemes y guiones que manda enllibrar. Los sos padres dixébrense. Realiza otru curtiumetraxe, Senses, que ye refugáu por inmoral. En 1962 realiza la so segunda esposición individual de pintura, na galería Quixote, y conoz a la que sería la so novia, una ecuatoriana llamada Maritchu.

En 1963 empieza a estudiar arquiteutura na Escuela d'Apareyadores, anque solu dos selmanes dempués abandonaría la universidá y treslladaríase a París, onde vive tola fervencia cultural de la dómina, afaya la música de Jacques Brel y Georges Brassens, llee a Paul Éluard y a Nietzsche (Más allá del bien y del mal) y ve películes prohibíes n'España, como Lolita de Stanley Kubrick. Mientres los siguientes años torna delles vegaes a la capital francesa y empieza a vivir de los sos cuadros, realizando delles esposiciones fora d'España. El marchante estauxunidense Gregg Juárez viende los sos cuadros n'Estaos Xuníos. Tamién consigue empezar a trabayar nel mundu del cine, destacando la so participación na película Cleopatra de Joseph L. Mankiewicz, como intérprete d'inglés, francés y español y segundu ayudante de direición de la segunda unidá, que s'encarga de filmar les secuencies rodaes n'España. En Madrid trabaya como meritoriu de direición en La vida ye magnífica, una película de Maurice Ronet, y en Chaud, chaud, Les visons, de Marcel Ophüls.

Primeres composiciones y l'ésitu internacional[editar | editar la fonte]

En 1965 Luis Eduardo Aute empieza'l serviciu militar en Tremp (Lleida). El so capitán ye aficionáu al dibuxu y déxa-y tener tiempu pa terminar los cuadros d'una esposición que se va a realizar en California. Mientres un viaxe a Madrid conoz a la cantante Massiel. Al concluyir el serviciu militar en mayu del añu siguiente vuelve a Madrid y viaxa a São Paulo pa participar na Bienal de pintura con tres cuadros de gran formatu. En Brasil afaya la música de Bob Dylan y Joan Báez y al tornar, animáu por Massiel y sol influxu de Dylan, escribe cinco canciones: Don Ramón, Made in Spain, Coloráu sobre negru, Aleluya nᵘ y Rosas en el mar, que nun principiu ufierta a Massiel anque finalmente esta solo llega a grabar la postrera, convirtiéndola nun ésitu atayante.

Sicasí, un antiguu compañeru de Los Sonor llamáu Manuel Escobar escueye dos d'elles pa incluyiles nel discu que ta grabando y, mientres les ensaya nun estudiu con Aute a la guitarra, el productor y compositor Juan Carlos Calderón les escucha y propón a Aute que les grabe él mesmu, anque esti, pese al deséu tamién d'Ele Juárez, direutor artísticu de RCA, refuga la idea, yá que quier siguir centrándose na pintura y nel cine. En 1967, Massiel inclúi por fin nun nuevu discu Rosas en el mar y Hasta mañana, otra composición de Aute. Mentanto, la compañía RCA aportuna a Aute por que sía él mesmu'l que grabe les sos temes y esti por fin acepta, editando un single con Made in Spain y Don Ramón.

La versión de Rosas en el mar de Massiel foi un gran ésitu, polo que RCA decide publicar Aleluya nᵘ interpretada por Aute, mientres Zafiro publicar interpretada por Massiel. La tema ye un atayante ésitu a nivel internacional, realizándose por diversus cantantes versiones en Checoslovaquia, Francia, Italia, Brasil, Xapón y Hispanoamérica. N'Estaos Xuníos, Ed Ames fai una versión llamada Who will Answer afecha por Sheila Davis que llegaría al puestu númberu siete de la llista billboard. Aute cuntaría años dempués una interesada anéudota qu'escuchara según la cual Paul McCartney, al escuchar esta versión n'inglés del Aleluya, decidió contestala cola tema Let it be, de los Beatles.[11] Nesta dómina, Aute conocería a Joan Manuel Serrat.

Primer discu y retirada[editar | editar la fonte]

Pese al ésitu collecháu, Aute sigue considerándose principalmente pintor y plantégase esta incursión nel mundu de la música como daqué temporal. Sicasí, ente 1967 y 1968 publica delles temes sueltes (#Los burgueses, La mio tierra, la mio xente, Neñu de nada, Slowly, Clamo al firmamentu y Tiempu d'amores) y el so primer álbum, Diálogos de Rodrigo y Ximena, compuestu principalmente por esos cantares yá publicaes en single o interpretaes por otros, como Rosas en el mar o l'Aleluya nᵘ, y otres de calter satíricu. El discu incluyía nel so interior la reproducción d'una de les sos pintures y una definición de lo que pa él yera un cantar. Tamién realiza la so cuarta esposición de pintura. Esi mesmu añu conoz a la cantante Mari Trini, que cantaría dos de los sos cantares: L'alma nun voi vender y Nun sé qué va pasar, el primer cantar qu'escribiera Aute.

El 21 de marzu de 1968  casase cola so novia Maritchu y en mayu decide dexar el mundu de la música, que-y decepcionó, grabando seis meses dempués, a manera de testamentu musical, el discu 24 cantares curtios, una especie de crónica política y social de la España d'aquellos años.

Alloñáu del negociu de la música, en 1968 publica en Nueva Dimensión, una revista de ciencia-ficción, dos rellatos curtios, Los fuxitivos y P.A.P. En 1969 co-escribe, sol seudónimu de Luis Junquera, el guión de Cibeles, que va dirixir José Sámano y va ser premiu al meyor curtiu esperimental nel Festival de Cine de San Sebastián. Esi mesmu añu realiza delles películes promocionales de diversos músicos encargaes por RCA pa ser emitíes per televisión y conoz a la cantante Laura León.

Los años ochenta[editar | editar la fonte]

El 30 d'abril de 1981 naz la so fía Laura. Esi mesmu añu compón la música de la película Función de Nueche, de Josefina Molina, interpretada por Lola Herrera y Daniel Dicenta.

En marzu de 1982 publica Fuga, qu'inclúi clásicos como Siento que te toi perdiendo y Mira que yes canalla y constitúi el primeru d'una nueva triloxía, Cantares d'amor y dulda. Escribe la música de Pablo y Virginia, de Jaime Chávarri. El 4 de marzu de 1983, en dos funciones, grabase nel teatru Salamanca de Madrid el discu en direutu Ente amigos, nel que lu acompañen Teddy Bautista, Pablo Milanés, Silvio Rodríguez y Joan Manuel Serrat. Esti nuevu trabayu xubiría a les llistes d'ésitos y sería Premiu Nacional del Discu 1983 del Ministeriu de Cultura. Escribe la música pa Xuegu de poder, de Fausto Canal, y dellos cantares pa un discu de Pepa Flores.

A partir de 2001 y hasta l'actualidá[editar | editar la fonte]

Aute na Feria del Llibru de Madrid al pie de David Trueba.

En 2001 Luis Eduardo Aute, tres cinco años d'intensu trabayu, da a lluz la so película de llarga duración Un perru llamáu dolor, un proyeutu d'animación pal que realiza más de cuatro mil dibuxos a llápiz. El filme publicase en formatu  DVD acompañáu d'un discu cola banda sonora, compuesta por el mesmu Aute, Silvio Rodríguez, Suso Sáiz y Moraíto Chicu. La Fundación Salamanca Ciudá de Cultura dedíca-y un homenaxe tituláu SemanAute, la mayor retrospectiva hasta la fecha del artista. Dientro d'esti homenaxe, la esposición Aute. Tresfiguraciones amuesa la so obra pictórica ente 1951 y 2001. Al añu siguiente publicase el llibru Volver a l'agua, una escoyeta de tola so obra poética, qu'inclúi los llibros La Matemática del Espeyu, La Lliturxa del Desorde y Templu de Carne.

En 2003 publica Alas y balas, onde recupera la tema La vida al pasar, una tema que nel so día compunxera pa Marisol. Este mesmu añu sale'l recopilatorio Auterretratos Vol. 1 qu'inclúi nueves revisiones de temes clásiques de siempre. Dos años dempués sale la segunda parte d'esti trabayu, Auterretratos Vol. 2.

En 2005 publica animaLtresD, qu'inclúi más "poemigas" y dibuxos en tres dimensiones pa que'l so visionado inclúyense unes gafes especiales y que, según el mesmu autor, "nun son dibuxos surrealistes, más bien racionalistes". El trabayu, publicáu por Siruela, editase nel recopilatorio animaLhada, un llibru qu'inclúi tamién un resume de animaLuno y animaLdos más un CD y un DVD.

Nel añu 2006 Aute saca un nuevu llibro-discu, tituláu Díes d'amores. El llibru recueye la lletra d'unos setenta cantares del so repertoriu que tienen como tema principal l'amor. El CD que lu acompaña inclúi once nueves versiones de cantares clásicos del so repertoriu más la tema inédita A día de güei, que daría nome al so siguiente discu, publicáu al añu siguiente.

A día de güei (2007), producíu por Tony Carmona, ye'l primer discu de Aute con temes inédites en cinco años, cuando se celebren los cuarenta años dende la so primer grabación. Inclúi  doce canciones, ente elles l'Aleluya nᵘ8. P'acabar l'añu, Aute vuelve sorprender cola publicación d'un nuevu trabayu, animaLhito, continuación de animaLhada, nel que presenta la so nueva obra pictórica y lliteraria. El llibru, con una tirada de 5.000 exemplares, inclúi un CD con más de trenta nueves cantares de los sos "poemigas", con arreglos y producción de Javier Monforte, salvu cinco d'ellos, de Miguel Aute. El llibru ta prologáu por Alfonso López Gradolí. Per otru llau, #poner a la venta Fumu y azar, una caxa con dos CD y otros tantos DVD grabaos en direutu.

En 2008, collaboró nel tercer LP del raperu sevillanu Haze, na tema Xuego de neños y en 2009, col tamién raperu El Chojin na segunda versión (remix) del cantar "Ri cuando puedas, llora cuando lo precises", del so discu Cuesas que pasen, que nun pasen y que tendríen de pasar.

En 2009 ye convidáu a cantar nel conciertu 25 aniversariu na música de la cantautora ciezana María Esperanza nel qu'ella-y rinde homenaxe. Esta actuación tien llugar dientro de la Selmana Grande Cultural de CajaMurcia, nel auditoriu Aurelio Guirao de Cieza.

En 2010, una vegada más cola producción y l'acompañamientu de Tony Carmona, publica Abertal, un nuevu discu con 14 temes inédites.

En 2012 pon a la venta El neñu que miraba al mar, CD con 12 temes nueves que vien acompañáu d'un DVD cola película d'animación El neñu y el basiliscu, obra del propiu Aute.

A fines de payares d'esi mesmu añu, collaboró con María Dolores Pradera nel so discu "Gracies a Vós", interpretando a dúu el popular boleru "Caminemos".

En 2013 collabora nel LCD Manual pa escaecíos del poeta mexicanu Paco Álvarez, musicalizando ya interpretando el testu "Anque solo sía unu", Nesta especie de llibru - discu tamién participen otrus escritores y cantautores como Elena Poniatowska, Jaime Sabines, Tania Llibertá y Santiago Feliú ente otros.

En 2014 edita Clarescuros y otros pensamientos, llibru que recueye tolos sos cantares hasta la fecha.

Discografía[editar | editar la fonte]

Senciellos de la primer dómina[editar | editar la fonte]

  • Don Ramón / Made in Spain (RCA-Victor, 1967)
  • Aleluya nᵘ1 / Coloráu sobre negru (RCA-Victor, 1967)
  • Al-leluia nᵘ / Roig damunt el negre (RCA-Victor, 1967)
  • La mio tierra, la mio xente / Los güeyos (RCA-Victor, 1968)
  •  Los burgueses / Miraré nel to cuerpu (RCA-Victor, 1968)
  • Clamo al firmamentu (Aleluya nᵘ2) / Ausencia / Llabrador (RCA-Victor, 1968)
  • Yo pertenezo / Ónde va tar la verdá (RCA-Victor, 1968)
  • Tiempu d'amores / Sí, sí, señor (RCA-Victor, 1968)

Discos de llarga duración[editar | editar la fonte]

Estudiu

  • Diálogos de Rodrigo y Gimena (RCA-Victor, 1968)
  • 24 Cantares Curtios (1967-68) (RCA-Victor, 1968)
  • Ritu (Ariola, 1973)
  • Espluma (Ariola, 1974)
  • Babel (Ariola, 1975)
  • Sarcófagu (Ariola, 1976)
  • Forgesound (Ariola, 1977)
  • Albanta (Ariola, 1978)
  • De par en par (Ariola, 1979)
  • Alma (Movieplay, 1980)
  • Fuga (Movieplay, 1981)
  • Cuerpu a Cuerpu (Ariola, 1984)
  • Nuedu (Ariola, 1985)
  • Templu (Ariola, 1987)
  • Segundos Fuera (Ariola, 1989)
  • Ufff! (Ariola, 1991)
  • Slowly (Ariola, 1992)
  • Alevosía (Virgin, 1995)
  • Aire/Invisible (Virgin, 1998)
  • Alas y balas (Virgin, 2003)
  • A día de güei (BMG Ariola, 2007)
  • Auteclàssic (con Joan Isaac, Sony Music, Coleición Singulars Peralada, 2009)
  • Abertal (2010)
  • El neñu que miraba'l mar (2012)

En direutu

  • Ente Amigos (Movieplay, 1983)
  • Mano a mano (con Silvio Rodríguez; Ariola, 1993)
  • Fumu y azar (BMG Ariola, 2007)

Recopilatorios

  • Álbum 1966-67 (1972)
  • 20 Cantares d'Amor y un Poema Desesperáu (Ariola, 1986)
  • Paséu pol amor y el deséu (1996)
  • Querencies (2001)
  • Auterretratos Vol. 1 (BMG Ariola, 2003)
  • Auterretratos Vol. 2 (BMG Ariola, 2005)
  • Memorable cuerpu (Sony/BMG, 2008)
  • Auterretratos Vol.3 (BMG Ariola, 2009)

Coleutivos[editar | editar la fonte]

  • Tercer festival del Nuevu Cantar Llatinoamericanu (Discos Pentagrama, 1984)
  • Toles voces toes (1996)
  • Cantar pol cambéu (2004)
  • Manual pa Escaecíos (2013)

Poemarios[editar | editar la fonte]

  • La matemática del espeyu (Edició Ángel Caffarena, Málaga, 1975)
  • Cantares y poemes (Demófilo, 1976)
  • La lliturxa del desorde (Hiperión, Madrid, 1978)
  • Cantares (Hiperión, Madrid, 1980. Edición revisada, 1988)
  • Templu de carne (1986)
  • Cantares 2 (Hiperión, Madrid, 1991)
  • animaLuno (Editorial L'Européu/Allegro, Madrid, 1994). Discu-llibro.
  • animaLdos (Plaza/Janés, Madrid, 1999). Llibro-videu.
  • Cuerpu del delitu. Cantares (1966-1999) (Celeste, Madrid, 1999)
  • Volver a l'agua. Poesía completa (1970-2002) (Sial, Coleición #Contrapunto, Madrid, 2002)
  • animaLtresD (Siruela, 2005)
  • animaLhada (Siruela, 2005)
  • animaLhito (Siruela, 2007)
  • Nun hai quintu aniMaLo (Siruela, 2010)
  • Clarescuros y otros pentimentos (Pigmalión, 2014)

Filmografía[editar | editar la fonte]

  • Senses (curtiumetraxe, 1961)
  • Díes de vieyu color (1967)
  • Minutos dempués (curtiumetraxe, 1970)
  • Chambonada 1 (1971)
  • A flor de piel, (curtiumetraxe, 1975)
  • La viva semeya
  • El muriu de los llamentos, (curtiumetraxe, 1986).
  • La neñina del éxtasis (1989)
  • Un perru llamáu Dolor (2001)
  • El neñu y el basiliscu (2012)

Esposiciones de pintura[editar | editar la fonte]

Individuales[editar | editar la fonte]

  • 1960: Galería Alcón, Madrid
  • 1962: Galería Quixote, Madrid
  • 1963: Galería Grin-gho, Madrid
  • 1964: Galería Juárez, Palm beach, Florida. Galería Grin-gho, Madrid
  • 1966: Galería Juárez, Palm Beach, Florida. Galería Juárez, Los Angeles, California. Galería Syra, Barcelona
  • 1968: Galería Quixote, Madrid
  • 1971: Galería Cultart, Madrid
  • 1972: Diputación provincial de Málaga
  • 1973: Galería Tupac, Madrid
  • 1974: Galería Internacional d'Arte, Madrid. Galería Estiarte, Madrid.
  • 1975: Galería Matisse, Barcelona. Sala d'esposición de la Cuidadela, Pamplona.
  • 1980: Galería Faunes, Madrid
  • 1983: Pasión. Galería Kreisler Dos, Madrid. Galería Serrallonga, Barcelona.
  • 1984: #Galería Joan de Serrallonga, Barcelona
  • 1985: Muséu d'Albacete
  • 1986: Templu. Galería Kreisler Dos, Madrid. Muséu Municipal de Belles Artes, Santander
  • 1987: Galería D, Barcelona
  • 1989: Galería El Foru, Pozuelo de Alarcón, Madrid. Casa de Cultura, Majadahonda, Madrid
  • 1991: Can Sisteré, Santa Coloma de Gramenet, Barcelona
  • 1992: Galería Dadá, Granada
  • 1993: Sala d'Arte de la Universidá de Málaga. Sala Garibay, Kutxa, Donostia
  • 1994: Sala d'Art Josep Bages, Torres Muntadas, Barcelona
  • 1995: Galería Moriarty, Madrid. Sala Vinçon, Barcelona
  • 1996: Taller Mayor 28, Madrid. Galería Viciana, Valencia. #Galería Aurora, Murcia
  • 2004: Aute. Tresfiguraciones. Sala d'esposiciones de Santu Domingu, Salamanca
  • 2004: Fusión. Aute Tránsitu 1951-2001. Muséu d'Huesca.
  • 2005: Aute-tránsitu. Centru Buñuel de Calanda (Teruel)
  • 2008: Tresfiguraciones. Muséu de Belles Artes. L'Habana, Cuba
  • 2008: "Intercambiu de fluyíos" Galería Sharon-Art (Llión)

Coleutives[editar | editar la fonte]

  • 1960: II Certame Xuvenil d'Arte, Madrid (Medaya de Plata)
  • 1965: Bienal de Zaragoza. Les arts en Europe, Bruxeles. Biennale de París
  • 1967: Bienal de São Paulo
  • 1973: 25 Artistes Nuevos. Galería d'art del Vallés, Sant Cugat, Barcelona
  • 1974: Coleutiva de revistir Tropos, Galería Matisse, Barcelona. Coleutiva, Galería Kreisler Dos, Madrid. Escoyíu pa los Concursos Nacionales de Belles Artes, Madrid. XXVIII Mostra Internazionale Fondazione Michetti, Francavilla al Mare, Italia (Primer Premiu de pintura)
  • 1975: Coleutiva, Galería Atienza, Madrid.
  • 1982: Coleutiva del grupu ABRA, Galería Altex, Madrid. Kermesse Máxica, Galería Altex, Madrid. Kermesse Máxica, Galería Marie Blanchard, Santander
  • 1983: ARCU, Madrid
  • 1984: ARCU, Madrid. Coleutiva del grupu ABRA, Galería Weehuis Neumen, Holanda
  • 1985: Poemes autógrafos, Galería Moriarty, Madrid
  • 1996: Referente: Goya, Galería Bat, Madrid
  • 1998: II Salón Refractariu, Galería Buades, Madrid
  • 2003: Los colores de la música, Inauguración: Círculu de Belles Artes, Madrid (Esposición itinerante)

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Abel, David F.: Luis Eduardo Aute. Melodía Poética, Editorial La Mázcara, #Coleición Toles Músiques, Valencia, 1997.
  • González Lucini, Fernando: Testimonios musicales, Círculu de Llectores, Madrid, 1987.
  • Pardo, José Ramón: Hestoria del pop español, Caña Llamba Music, Madrid, 2005. ISBN 84-934307-0-6.
  • Plaza, José María: Luis Eduardo Aute, Júcar, Coleición Los Xuglares, Madrid, 1983.
  • Rodríguez Lenin, Jesús: Luis Eduardo Aute, Sociedá Xeneral d'Autores d'España, Madrid, 1993.
  • Shea, David: Aute. De la lluz y la solombra: el llatíu d'un cantar, Editorial Puentepalo, 2003.
  • Jijena Sánchez, Agustín Elías: "Reinu de Albanta", con prólogu de Luis Eduardo Aute, Reinu de Albanta Ediciones, 2002.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Le chanteur espagnol Luis Eduardo Aute est mort» (6 abril 2020).
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0042574. Data de consulta: 13 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. «Muere Luis Eduardo Aute, patrimonio de la canción de autor española» (4 abril 2020). Consultáu'l 4 abril 2020.
  4. «Muere el cantautor Luis Eduardo Aute a los 76 años» (4 abril 2020).
  5. URL de la referencia: https://www.lasexta.com/programas/lo-de-evole/mejores-momentos/el-recuerdo-de-sabina-a-su-amigo-luis-eduardo-aute-despues-de-que-el-coronavirus-se-lo-robara-en-abril-era-un-artista-quimicamente-puro_202004195e9ca4d0ea9fed0001c8679d.html.
  6. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jo2012701745. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  7. CMTV. «Luis Eduardo Aute». Consultáu'l 20 de xineru de 2012.
  8. El País. «Luis Eduardo Aute, pasado y futuro». Consultáu'l 1 de marzu de 2016.
  9. Cadena SER. «Aute: "Gané un concurso de baile a los 17 años"». Consultáu'l 1 de marzu de 2016.
  10. El País. «Alfonso Sainz, miembro fundador de Los Pekenikes». Consultáu'l 1 de marzu de 2016.
  11. En busca de la belleza humanaEn busca de la belleza humana (enlace roto disponible en Internet Archive; véase el historial y la última versión).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]