Isabel de Valois (1546-1568)

De Wikipedia
Isabel de Valois
reina consorte d'España

22 xunetu 1559 (Gregorianu) - 3 payares 1568 (Gregorianu)
María I d'Inglaterra - Ana d'Austria
Vida
Nacimientu Fontainebleau[1]2 d'abril de 1545[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
España
Muerte Aranjuez[3]3 d'ochobre de 1568 (23 años)
Sepultura Panteón de Infantes
Causa de la muerte Pielonefritis (es) Traducir
Familia
Padre Enrique II de Francia
Madre Catalina de Médici
Casada con Felipe II d'España (1559 (Gregorianu) – 1568)[4]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Dinastía Valois (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu aristócrata
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Isabel de Valois, Isabel de Francia o Isabel de la Paz (Fontainebleau, Francia; 13 d'abril de 1546 - Aranjuez, España; 3 d'ochobre de 1568), foi la tercer esposa del rei Felipe II d'España —frutu del Tratáu de Cateau-Cambresis qu'estableció la paz ente España y Francia— y reina consorte d'España.

Biografía[editar | editar la fonte]

Isabel de Valois foi fía del rei Enrique II de Francia y Catalina de Médicis.

La so infancia ye daqué incierta. Pero créese que tuvo marcada pola #rellación del so padre con Diana de Poitiers, quien nunca despintó los sos amoríos reales.

El primer pretendiente d'Isabel foi Eduardo VI d'Inglaterra, pero finó en 1553. El so sustitutu foi'l príncipe Carlos, pero al quedar vilbu per segunda vegada'l so padre, Felipe II d'España, los planes modificáronse y Felipe #convertir nel maríu de la moza Isabel. La boda por poderes tuvo llugar el 22 de xunu de 1559 en París. El rei Felipe II foi representáu por Fernando Álvarez de Toledo y Pimentel, el Gran Duque d'Alba. Isabel trió territoriu español per primer vegada'l 6 de xineru de 1560 al llegar a Roncesvalles. El 2 de febreru d'esi mesmu añu celebró la misa de velaciones en Guadalaxara con Isabel y Felipe presentes. Yera la primer vegada que dambos maríos víense de frente. #Casar nel Palaciu del Infantado d'esta ciudá.

En mayu de 1564 anuncióse'l primer embaranzu de la reina. #Tres meses dempués, Isabel albortó un par de ximielgues. Ante la tardanza d'un nuevu embaranzu, la reina mandó traer a Madrid los restos de San Eugenio, primer obispu de París y mártir. Yá fora por ayuda divina o poles lleis de la naturaleza, el 12 d'agostu de 1566 llegó al mundu la primer fía de Felipe ya Isabel que recibió'l nome d'Isabel Clara Eugenia: Isabel pola so madre, Clara pola onomástica del día y Eugenia pol santu al que clamió la so madre. El 10 d'ochobre de 1567 nació la segunda fía que se llamó Catalina Micaela. Dempués del partu, a Isabel sobreviénolu la fiebre.[5]

En mayu de 1568 la salú de la reina resintióse. Un nuevu embaranzu provocó nella vultures, vértigos, mareos que trataron de ser solliviaos polos galenos de la corte. El 3 d'ochobre d'esi mesmu añu sufría l'albuertu d'una neña de cinco meses de xestación, que vivió lo suficiente p'aplica-y l'agua de socorru (recibiendo'l nome de Juana), finando una hora y media dempués de nacer.[6]

Los médicos pensaron que cola espulsión del fetu la salú de la reina ameyoraría, pero equivocáronse, yá que solo unes hores dempués del albuertu, Isabel de Valois finó. Foi soterrada nel Panteón de los Infantes de la Cripta Real del Monesteriu d'El Escorial, non al pie del so maríu y otres reines, pos nun #aportar# a la madre d'un rei d'España.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Isabel de Valois y el rei Felipe II tuvieron cinco fíos:

    • Dos neñes ximielgues (agostu de 1564), albuertu bonal.
    • Isabel Clara Eugenia (1566-1633), casada col so primu hermanu, l'archiduque Alberto d'Austria.
    • Catalina Micaela (1567-1597), casada con Carlos Manuel I, Duque de Saboya.
    • Juana (3 d'ochobre de 1568), morrió a les poques hores de nacer.

Ancestros[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 119232820. Data de consulta: 13 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: https://dbe.rah.es/biografias/13111/isabel-de-valois.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. Paula Usó: Isabel De Valois - El Gran Amor de Felipe II, p. 10.
  6. Isabel de Valois (Elisabeth de Valois), Queen of Spain en: forum.alexanderpalace.org

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Predecesor:
María Tudor

Reina consorte de España

1559 - 1568
Socesor: