Inseutu

De Wikipedia
(Redirixío dende Insecta)
Saltar a: navegación, buscar

Los inseutos o insectos (Insecta) son una clase d'animales Invertebraos del filu de los atrópodos, carauterizaos por presentar un par d'antenes, tres pares de pates y dos pares de nales (que, sicasí, puen amenorgase o faltar). La ciencia qu'estudia los insectos denomínase entomoloxía. El so nome provién del llatín insectum , calcu del griegu ἔντομα, 'cortao en mediu'.

Los inseutos entienden el grupu d'animales más diversu de la Tierra, con aprosimadamente un millón d'especies descrites, más que tolos demás grupos d'animales xuntos, y con estimaciones d'hasta 30 millones d'especies ensin describir, colo que, potencialmente, representaríen más del 90 % de les formes de vida del planeta. Otros estudios de más recién rebaxen la cifra d'inseutos por afayar a ente 6 y 10 millones.

Los inseutos puen atopase en cuasi tolos ambientes del planeta, anque solo un pequenu númberu d'especies afíxose a la vida nos océanos. Hai aprosimadamente 5000 especies d'odonatos (libélules, caballinos del diablu), 20 000 d'ortópteros (saltapraos, grillos), 120 000 de lepidópteros (caparines y poliyes), 120 000 de dípteros (mosques, mosquitos), 82 000 de hemípteros (chinches, pulgones, billorios), 350 000 de coleópteros (escarabayos, maruxos), y 110 000 especies de himenópteros (abeyes, aviespes, formigues).

Los inseutos nun presenten sólo una gran diversidá, sinón que tamién son increíblemente abondoses. Dalgunos formigueros contienen más de 20 millones d'individuos y calcúlase qu'hai 1015 formigues viviendo sobre la Tierra. Na selva amazónica envalórase qu'hai unes 60 000 especies y 3,2 x 108 individuos por hectárea. Envalórase qu'hai 200 millones d'inseutos por cada ser humanu.

Artrópodos terrestres tales como los ciempiés, milpiés, escorpiones y arañes confundise de cutiu colos inseutos por cuenta de que tienen estructures corporales similares, pero son fácilmente estremables, una y bones los inseutos presenten tres pares de pates, ente que los escorpiones y les arañes tienen cuatro pares y escarecen d'antenes, y los ciempiés y milpiés tienen munchos pares de pates.

Uiquipedia:Wikipedia:Llista d'artículos que toa Wikipedia tien que tener/Archivu
Inseutos
Insectu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Subfilu: Hexapoda
Clas: Insecta
Ordenes
Subclase Apterygota

Subclás Archaeognatha
Subclás Dicondylia

Subclás Pterygota

Icono de esbozo
Esti artículu ye un entamu. Pues ayudar a la Wikipedia n'asturianu ampliándolu.