Flecha

De Wikipedia
Flecha
weapon functional class (en) Traducir
proyectil (es) Traducir y Arma
Cambiar los datos en Wikidata

Una flecha[1] ye un proyeutil que se dispara con un arcu. Ta compuesta por una punta (de tiru sobre diana o caza), un astil y un emplumáu que de normal ye de tres plumes.

Les puntes pueden tener diverses formes. Les puntes de tiru sobre diana nun degolen el diámetru del astil de la flecha, ente que les puntes de caza sí lo faen y tienen formes varies, dende la conocida forma triangular hasta les que son cilíndriques, usaes na caza menor.

Los materiales del astil pueden ser fibra de vidriu, madera, aluminiu, carbonu o aluminiu-carbonu.

Remeres d'una flecha

Les plumes pueden ser naturales o de plásticu:

  • les plumes naturales usaes anguaño son de pavu y vienen de la industria alimentaria; úsense sobremanera colos arcos tradicionales. Históricamente utilizáronse plumes de gansu ya inclusive de distintes aves de presa.
  • les plumes de plásticu utilizar colos arcos olímpicu y compuestu.

Historia[editar | editar la fonte]

Punta de flecha prehistórica

Dómina prehistórica[editar | editar la fonte]

Nos xacimientos prehistóricos de mayor antigüedá atopáronse numberoses puntes de flecha de pedernal hábilmente tallaes. Yá nestos primeros exemplares apaez la punta de flecha con forma triangular, que se caltuvo dende entós. L'usu del arcu paez remontase n'Europa a una dómina bien alloñada, a la del Edá del Renu. En dalguna estación llacustre atopáronse restos d'arcos de madera perteneciente a la dómina neolítica.

Los tipos de fleches prehistóriques son bien numberosos: unos tienen la forma d'almendra, otros la forma de fueya de lloréu o d'olivar, otres son triangulares o romboidales. Na so base suelen presentar un semicírculu o bien dos puntes. Dalgunes d'estes puntes de pedernal o cristal de roca caltener nel Muséu Arqueolóxicu Nacional d'España.

Antiguu Exiptu[editar | editar la fonte]

Los exipcios, que, como ye sabíu, yeren escelentes arqueros, usaben fleches col estil de madera y la punta de bronce, xeneralmente de forma triangular. Pa la caza, sirvir de fleches con puntes de madera o de pequeños dardos con triple punta de pedernal suxeta al estil per mediu d'un mástil negru. Les fleches exipcies teníen, pel llau opuestu, tres plumes pa estabilizar el movimientu de l'arma mientres el vuelu. Nos monumentos que se caltienen presentar a los guerreros provistos de carcajes ricamente decoraos. Los carros de guerra lleven siempres a la banda un carcaj.

Antigua Mesopotamia[editar | editar la fonte]

Frisu de los arqueros en Susa.

Según puede apreciase nos baxorrelieves asirios, les fleches orientales yeren del mesmu tipu que les exipcies. La punta en forma de fueya de lloréu tenía de ser de bronce, l'estil ye bastante llarga y lleva suxetes al estremu unes plumes. Los arqueros lleven revistíu l'antebrazu d'una especie de manguitu, que tenía de ser de cueru, pa evitar la fregadura de la cuerda. Tamién nos informa Heródoto que los antiguos orientales, cuantimás los partos, yeren bien hábiles nel manexu de la flecha. Tamién paez que yera una arma tarrecible en manes de los etíopes, que nun llevaben carcaj, sinón qu'asitiaben les fleches sobre una especie de casquete con que se cubrir la cabeza. Los escites y los númides teníen l'habilidá de llanzar les sos fleches indistintamente cola mano derecha o la esquierda.

Grecia[editar | editar la fonte]

Vasía griega en que se representa a Artemisa (derecha) con arcu y fleches.

Los griegos nun fueron tan bonos tiradores de fleches como los orientales. Sicasí, tuvieron de copiar d'éstos l'arma. La flecha griega midía unos 60 cm, l'estil yera de madera bien llixero y la punta metálica, simple o barbada, xeneralmente trilobulada. L'apéndiz de les plumes yera idénticu al de los orientales. El carcaj griegu contenía de 12 a 20 fleches y llevar a la banda esquierda, guardando tamién nél delles vegaes l'arcu. El tiradores griegos acostumaben a llancar en tierra una rodía, tal que lo atestigüen los monumentos que conocemos, y ente ellos el frontón del templu d'Enfea d'Egina. Los cretenses teníen fama de diestros nel manexu del arcu dende los tiempos de Homero, y nuna dómina bastante avanzada de la Historia constituyeron un cuerpu especial del exércitu griegu.

Europa[editar | editar la fonte]

Los xermanos nun paez qu'utilizaren la flecha más que pa la caza. Sicasí, los celtes y galos emplegar como una arma de guerra. Los hunos usaben unes fleches de cueru indistintamente pa la caza o pa la guerra.

Tocantes a la Edá Media, los monumentos que conocemos sirven de testimoniu del usu de la flecha como arma de primera importancia ente la infantería de los primeros tiempos. Sabemos que pol sieglu XII l'arqueru llevaba dos carcajes de cueru: unu pa les fleches y otru pal arcu. Los fierros de les fleches yeren asemeyaes a los de les saetas de les ballestes; esto ye, que teníen dos, trés y hasta cuatro puntes y escasamente barbaes como na antigüedá. Tocantes a el llargor del estil, guardaba rellación cola mayor o menor rixidez del arcu, según la estatura del arqueru.

Los afamaos arqueros ingleses, que se dicía tiraben 12 fleches nun minutu hasta 220 m de distancia, llevaben un arcu de la so mesma estatura y fleches de 90 cm de llargor.

Hasta'l sieglu XIV paez que los fierros de les fleches usaos en Francia ufiertaben na so base una parte bueca pa suxetar al estil, y dende esa dómina'l fierro fíxose más estrechu y ufiertaba cuatro puntes cayíes. L'apaición de les armes de fueu desterró por completu n'Europa l'empléu de la flecha.

Restu del mundu[editar | editar la fonte]

N'América, Asia, África y Oceanía, la flecha usar dende tiempos bien antiguos ya inda s'utiliza por delles tribus. Les fleches envelenaes con zusmiu de plantes o venenos d'animal sirvieron d'arma de guerra n'América, India y a lo llargo de les mariñes dende Arabia hasta China.

Emplegábense enforma pa la caza y la doma del llar, tanto como adomar animales y depués come-y los.

Fleches como símbolos[editar | editar la fonte]

Símbolu en forma de flecha

Figures de fleches son llargamente utilizaes pa la señalización de trayeutoria y Sentíu de circulación sentíu nos dibuxos, según en señales de tránsitu. Polo xeneral una flecha ye una llinia que termina en punta prominente

L'astrónomu Carl Sagan suxurió que'l fechu d'incluyir una flecha nel dibuxu impresu sobre'l discu que se punxo na sonda Voyager indicaría a seres estraterrestres intelixentes que tenemos un pasáu de cazadores.

Materiales y procesos de fabricación[editar | editar la fonte]

Con resines utiliza'l procesu de Pultrusion

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]