Voyager

De Wikipedia
Voyager
programa de la NASA y proyeutu
Información
Fecha de fabricación 1977
Historia
Operadores
   NASA
Acontecimientos significativos primer vuelu (5 setiembre 1977)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Voyager.

Denominar Voyager a cualesquier de los dos sondes espaciales estauxunidenses unviaes a los planetes esteriores. La Voyager 1 foi llanzada'l 5 de setiembre de 1977 dende Cabu Cañaveral. Pasó por Xúpiter en 1979 y por Saturnu en 1980. La Voyager 2 foi unviada'l 20 d'agostu de 1977, pasando per Xúpiter y Saturno pa llegar a Uranu en 1986 y Neptunu en 1989. La Voyager 2 ye la única sonda que visitó esos dos planetes.

Equipamientu[editar | editar la fonte]

Imaxe de la cubierta del discu d'oru a bordu de la Voyager 1.

Dambes sondes lleven consigo un discu d'oru con una selección d'hora y media de duración de música proveniente de delles partes y cultures del mundu, saludos en 55 idiomes humanos, un saludu del entós Secretariu Xeneral de les Naciones Xuníes y l'ensayu Soníos de la Tierra, que ye un amiestu de soníos carauterísticos del planeta. Tamién contién 115 imáxenes (+1 de calibración) onde s'esplica en llinguaxe científicu la llocalización del sistema solar, les unidaes de midida que s'utilicen, carauterístiques de la Tierra y carauterístiques del cuerpu y la sociedá humana. Esti discu foi escurríu por un comité científicu presidíu pol astrónomu Carl Sagan, quien, refiriéndose al mensaxe, aseguraba que'l so oxetivu principal nun ye'l ser descifráu, pol fechu de que la so simple esistencia pon de manifiestu la de los humanos, según los sos esfuercios por contautar a otres especies intelixentes que pudieren esistir fora del sistema solar.

Misión[editar | editar la fonte]

Imaxe amosando les trayectories de los Voyager y la so llegada a la heliopausa.

Anguaño les sondes Voyager estudien l'ambiente del Sistema Solar Esterior, esperando que la so vida útil sía abonda pa llegar a la zona denominada heliopausa. Esta capa deber al alcuentru ente les partícules llétriques producíes pol Sol, denominaes vientu solar, coles partícules llétriques del mediu interestelar. Poro, les sondes Voyager convirtiéronse nos preseos artificiales más alloñaos enxamás unviaos pol home. Les naves contienen xeneradores llétricos nucleares que dexen que sigan funcionando los sos preseos científicos. A finales de 2003 la Voyager 1 unvió datos qu'indiquen que podría travesar esta barrera. Estos datos tán sicasí en disputa. El 15 d'agostu de 2006 la sonda Voyager 1 algamó la distancia de 100 UA; esto ye, atopar a más de 15.000 millones de km del Sol. Anguaño, por cuenta de problemes de presupuestu, el proyeutu ye controláu por un grupu de tan solo diez persones pertenecientes al Jet Propulsion Laboratory, y podría ser abandonáu nun futuru próximu xunto con otres misiones, dexando a dambes sondes siguir el so camín ensin qu'haya naide que les escuche na Tierra.

La misión, que se proyeutó pa durar cinco años, cumple'l so cuarentenu aniversariu en 2017. Los científicos de la NASA siguen recibiendo datos de les sondes Voyager al traviés de la rede del espaciu fondu DSN (Deep Space Network).

Les señales que s'unvien dende MDSCC (Madrid Deep Space Communications Complex) a la Voyager 1 tarden a la velocidá de la lluz 14 hores y 20 minutos en llegar hasta ella y otru tantu en volver (28 hores 40 minutos en total). Y síguese alloñando.

La potencia de tresmisión de la Voyager 1 ye inferior a los 20 vatios. Debilitada pola distancia, llega a la Tierra una señal del orde de 10-17,26 milivatios.

El primer oxetu humanu n'algamar l'espaciu interestelar[editar | editar la fonte]

El 13 de setiembre de 2013, informar por parte de la NASA que la Voyager 1 convertir nel primer oxetu creáu pol home n'algamar l'espaciu interestelar, non n'abandonar el sistema solar, pos esti estender hasta más allá de la nube d'Oort, qu'empieza a una distancia d'alredor de 2000 UA del Sol, ente que la sonda Voyager 2 atópase aproximao a pocu más de 112 UA del Sol.

Depués tomó l'aldu de salida del sistema solar y alloñóse yá de la Tierra hasta una distancia de seis veces la órbita de Neptunu, el planeta más esterior, más de 20 000 millones de quilómetros del Sol. Agora ta “nel abismu del espaciu interestelar”, como diz el ciéntifico Richard A. Kerr a la revista Science. Aparentemente crució la frontera'l 12 d'agostu de 2012. La noticia agora ye que, dempués de munchos alderiques sobre si efeutivamente la Voyager 1 salió o non de la denominada heliosfera va unos años, los nuevos datos recibíos de la sonda y los analises de rexistros anteriores de la misión amuesen que efeutivamente, tal que s'anunció, foi entós cuando esta nave de la NASA abandonó la burbuya de partícules cargaes, calientes, qu'arrodia al sistema solar y entró na redolada frío y escuro del espaciu interestelar, anque entá s'atopa dientro del ámbitu de la nube d'Oort. Los preseos de la Voyager 1 unvien acaldía datos a 160 bits per segundu que se capten coles grandes antenes de la Rede d'Espaciu Fondu (DSN) que l'axencia espacial d'Estaos Xuníos tien asitiaes estratéxicamente alredor del mundu, incluyíes les de Robledo de Chavela (Madrid). El costu total de la misión Voyager, colos dos naves, los llanzamientos, y toles operaciones de control dende 1977 hasta agora mesmu xube a 988 millones de dólares (741 millones d'euros).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]