Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2009-10

De Wikipedia
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2009-10
Lliga de Campeones de la UEFA 2009-10
Xeneral
Deporte fútbol
Sede Estadiu Santiago Bernabeu
Estáu España
Ganador Football Club Internazionale Milano
Estadístiques
Participantes Football Club Internazionale Milano (2)
FC Bayern München (0)
Asistencia total 73 490
Árbitru Howard Webb
Cronoloxía
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2008-09 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2009-10 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2010-2011
Cambiar los datos en Wikidata

La final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2009-10, apostóse'l día 22 de mayu de 2010 nel Estadiu Santiago Bernabéu de Madrid, España. Esta 55ª edición de la final de la Copa d'Europa y la 18ª nel actual formatu de Lliga de Campeones, foi apostada pol FC Internazionale Milano y el FC Bayern München. Esta foi la primer edición, na qu'una final apostar en sábadu y non en miércoles, como yera tradición.

El conxuntu italianu venció a los alemanes 2–0, llogrando la so tercer Copa d'Europa, dempués de 45 años.[1][2]

Simboloxía[editar | editar la fonte]

Vista esterior del Estadiu Santiago Bernabéu, el día de la Final.
Mosaicu esplegáu no fondero norte del estadiu polos aficionaos del Inter de Milán

[editar | editar la fonte]

El diseñu del logotipu de la final de la Lliga de Campeones 2010, foi presentáu na Ciudá del Fútbol de Las Rozas nun actu que cuntó cola presencia, ente otros, del secretariu xeneral de la RFEF, Jorge Pérez, del direutor xeneral del Real Madrid, Jorge Valdano, del direutor de rellaciones institucionales y embaxador de la final, Emilio Butragueño, y del direutor de competiciones de la UEFA, Giorgio Marchetti.

Cubiertu por una gran lona, el logotipu foi desatapáu nos últimos intres del actu. Con un diseñu dafechu novedosu y dotáu d'una identidá propio y esclusivo, l'oxetivu nel diseñu d'esta imaxe de la final foi la d'afigurar la esuberancia de la fiesta y de la cultura madrilana.

El diseñu, creáu con llamativos colores marrones, colloraos, mariellos y verdes, estiéndese y crez a partir d'una composición central qu'adopta la forma y la presencia iconográfica del troféu, incorporando motivos del estadiu, del arte y l'artesanía tradicional, del folclor y de la fiesta, según elementos col balón de les estrelles.[3]

El balón[editar | editar la fonte]

El balón de la final foi'l "Finale Madrid" y foi diseñáu pola holandesa Janneke van Oorschot, cabo destacar del esféricu que ye blancu, n'honor al Real Madrid, y colloráu, utilizáu pa representar la bandera d'España, anque tamién se llegó a dicir que correspuende a los color predominante de la bandera de la Comunidá de Madrid. Presentóse'l día 9 de marzu nel Palcu d'Honor del estadiu Santiago Bernabéu. Al actu allegaron l'embaxador de la final, Emilio Butragueño, y el direutor deportivu de la Real Federación Española de Fútbol (RFEF), Fernando Hierro.[4][5]

Les entraes[editar | editar la fonte]

El miércoles 5 de marzu de 2010, presentar nel Palaciu de la Comunidá de Madrid les entraes pa la finalísima de la Champions. La presidenta de la Comunidá de Madrid, Esperanza Aguirre, recibió la primer entrada d'un alcuentru nel que neses feches lluchaben por tar 16 equipos. Al actu allegaron personalidaes como Ángel María Villar, Florentino Pérez, Jorge Valdano, Miguel Pardeza, Raúl González y Cristiano Ronaldo, que foi ensin batura a duldes la sensación nel Palaciu de la Comunidá. Amás, tamién asistieron representantes de la UEFA y Michael van Praag que foi l'encargáu d'esplicar la forma d'adquisición de les entraes.[6]

La entrega del troféu[editar | editar la fonte]

El día 16 d'abril, llegar a cabu unu de los principales actos protocolarios; la entrega de "la Oreyona" a la ciudá antitriona de la final: nesti casu Madrid. El Barcelona, actual campeón de la Champions apurrió la Copa nel Conceyu de Madrid, que precisamente s'atopa a unos metros de La Cibeles, llugar onde'l Real Madrid celebra tolos sos títulos.[7][8][9]

Madrid como anfitrión[editar | editar la fonte]

  • Foi la cuarta vegada que la capital d'España acoyó la final d'esta competición, tres les ediciones de 1957, 1969 y 1980.
  • Instalóse dos Fan Zones, que son espacios seguros y atopadizos que van rexuntar a los aficionaos de cada unu de los equipos finalistes mientres el día previu y el del partíu, nun ambiente dafechu festivo.

La Fan Zone del Bayern tuvo asitiada nel Parque de Berlín, a escasos 15 minutos del estadiu. La del Inter asitiar nel parque de Azca, a diez minutos del Bernabéu.

[10] [11] [12]

La seguridá[editar | editar la fonte]

Más de 2.000 axentes de Policía Nacional intervinieron na denomada operación "FINCA" (Final de Campeones), que s'empezar a diseñar va diez meses pa garantizar la seguridá nes cais de Madrid por cuenta de la disputa de la final de la Lliga de Campeones, considerada "d'altu riesgu".

En total, la Delegación del Gobiernu de Madrid esplegó un dispositivu de Seguridá compuestu por más de 4.000 policías nacionales, policías municipales, guardias civiles y vixilantes de seguridá, xunto a efectivos d'emerxencies, que van velar pol normal desenvolvimientu de la final.

En concretu 2.000 policías nacionales, 500 municipales, 150 guardias civiles y numberosos efectivos de seguridá privada, Proteición Civil, sanitarios y bomberos van encargar de garantizar la seguridá antes, mientres y dempués del alcuentru.

L'interior del campu tuvo xixiláu por numberosos policías nacionales y 1.200 efectivos de seguridá privada y auxiliares del Real Madrid. L'estadiu Santiago Bernabéu y l'aeropuertu de Barajas son oxetivos preferentes de la operación FINCA y tamién les "Fan Zones", como se denominó a les zones d'ociu de los siguidores del Inter y el Bayern, según los llugares de residencia de los equipos, los árbitros y los representantes de la UEFA.

Trátase de que nel aeropuertu los dos aficiones nun coincidan -van llegar y van partir a hores distintes y utilizando distintes terminales-, de que tengan zones d'ociu dixebraes y de qu'entren y salgan del estáu por sitios distintos.

Como novedá destaca la instalación d'una doble valla perimetral nos accesos al Santiago Bernabéu y el sobrevuelu constante d'un helicópteru con sistema de videovigilancia. La "Fan Zone" del Inter de Milán ta na zona de Azca, ente que la del FC Bayern München atopar nel Parque de Berlín, y en nenguna de les dos televisará'l partíu por motivos de seguridá.

Ta previstu que dambes zones cierren pocu dempués del partíu, anque na del equipu ganador va haber una celebración que podrá allargar. Tocantes a los hinches más radicales, va haber un control especial y cada equipu tresllada dende'l so país a dolce axentes por que xixilen a estos grupos, en coordinación cola Policía española.

Quinientos axentes de la Policía municipal van controlar la llegada y salida de los aficionaos, van cubrir les zones reservaes pa éstos y van xixilar que se cumpla la normativa que prohibe la venta de bébores alcohóliques na cai. Amás, hasta mañana ta activáu un dispositivu formáu por 69 efectivos del Sámur, 9 bomberos, 75 axentes de la Movilidá y 173 operarios del Serviciu de Llimpieza Urxente (Selur).

Respectu al tráficu, dende los cuatro de la madrugada del día de final realizaron cortes na redoma al estadiu, polo que'l Conceyu encamentó l'usu del tresporte públicu, especialmente'l Metro, que va caltener abierta la llinia 8 mientres esa nueche del sábadu al domingu.[13][14]

Trayeutoria de los equipos finalistes[editar | editar la fonte]

Bayern Munich[editar | editar la fonte]

El Bayern empecipió la so andadura na Lliga de Campeones dientro del Grupu A de la primer fase xunto a Girondins de Burdeos, Maccabi Haifa y Juventus FC. Tres dos sonrojantes derrotes a manes de los franceses l'equipu teutón llogró'l pase a octavos de manera agónica al vencer al cuadru bianconero 1-4 a casa clasificándose como segundu de grupu. N'octavos de final enfrentar a la Fiorentina italiana; la ida, apostada en Munich terminó con una victoria por 2-1, resultáu que los alemanes fixeron valir tres la so derrota na vuelta por 3-2 en Florencia, gracies a la regla del gol de visitante.

L'enfrentamientu en cuartos de final contra'l subcampeón del añu pasáu, el Manchester United, repitió les mesmes resultaos de los octavos; los de Van Gaal llograron la victoria nel partíu d'ida gracies a un gol del croata Ivica Olić nel descuentu, en diendo por detrás mientres bona parte del alcuentru dende'l segundu minutu. Na vuelta, el ManU consiguió da-y la vuelta a la eliminatoria y ponese 3-0 en Old Trafford; sicasí, un gol d'Olić al filu del descansu fixo renacer la llapada de la esperanza pa los xermanos, quien vieron cómo l'holandés Arjen Robben volvía ser decisivu col últimu gol del partíu, de la mesma que nos octavos de final.

En semifinales el Bayern enfrentar a una de les revelaciones de la temporada, el Olympique Lyonnais. La ida, xugada nel Allianz Arena, terminó con un solitariu gol de Robben, nun alcuentru nel que les espulsiones de la estrella del conxuntu bávaru, Franck Ribéry y Jérémy Toulalan dexaron a dambos equipos con diez xugadores nel terrén de xuegu. Na vuelta, apostada en Francia, el Bayern dio una auténtica exhibición de contundencia venciendo 0-3 gracies a un hat-trick d'Olić que daba al Bayern el billete a la final de Madrid.

FC Internazionale[editar | editar la fonte]

L'Inter pela so parte, empezó nel Grupu F de la fase de grupos xunto al FC Barcelona, Dinamo de Kiev y Rubin Kazan. El conxuntu neroazzurri llogró'l so pase a la siguiente ronda como segundos de grupu sufriendo una sola gana ante'l Barça. N'octavos, los lombardos tuvieron qu'enfrentase al fuerte Chelsea d'Ancelotti. A pesar de la curtia victoria por 2-1 na ida, apostada nel San Siro, los italianos supieron aguantar el tipu na vuelta, onde un solitariu gol del camerunés Eto'o sentenció la eliminatoria pal cuadru interista.

El rival de cuartos foi'l CSKA Moscú, lo que llevó al equipu de Mourinho a visitar tierres ruses per segunda vegada na temporada. Los tresalpinos tuvieron una eliminatoria cómoda na que vencieron dambos partíos por idénticu resultancia (1-0), gracies a los goles de Milito en Milán y Sneijder en Moscú, suficientes pa consiguir el pase a semifinales.

En semifinales, el vixente campeón, el Barcelona, volvió cruciase nel camín del Inter. Na ida, l'equipu lombardu remontó'l gol inicial de Pedro, consiguiendo imponese por 3-1, resultancia que defendieron nel partíu de vuelta executando de manera perfecta'l famosu catenaccio, resultáu col que los neroazzurri llograron clasificase pa una final de la máxima competición europea dempués de 38 años.

Partíu[editar | editar la fonte]


Bandera d'Alemaña
Bayern München
0
Bandera d'Italia
FC Internazionale
2
22 de mayu de 2010, 20:45 CET
Santiago Bernabéu, Madrid — 71.569 espectadores
22 POR Bandera d'Alemaña Hans-Jörg Butt
21 DEF Bandera d'Alemaña Philipp Lahm
  5 DEF Bandera de Bélxica Daniel van Buyten
  6 DEF Bandera d'Arxentina Martín Demichelis
28 DEF Bandera d'Alemaña Holger Badstuber
17 MED Bandera de Países Baxos Mark van Bommel
31 MED Bandera d'Alemaña Bastian Schweinsteiger
10 MED Bandera de Países Baxos Arjen Robben
25 Alemaña}} Thomas Müller
  8 Turquía}} Hamit Altıntop Salió nel minutu 63' 63'
11 Croacia}} Ivica Olić Salió nel minutu 74' 74'
Entrenador Bandera de Países Baxos Louis van Gaal
12 POR Bandera de Brasil Júlio César
13 DEF Bandera de Brasil Maicon
  6 DEF Bandera de Brasil Lúcio
25 DEF Bandera d'Arxentina Walter Samuel
26 DEF Bandera de Rumanía Cristian Chivu Salió nel minutu 68' 68'
  4 MED Bandera d'Arxentina Javier Zanetti
19 MED Bandera d'Arxentina Esteban Cambiasso
10 MED Bandera de Países Baxos Wesley Sneijder
  9 Camerún}} Samuel Eto'o
22 Arxentina}} Diego Milito Xugador del partíu Salió nel minutu 90+2' 90+2'
27 Macedonia}}Goran Pandev Salió nel minutu 79' 79'
Entrenador Bandera de Portugal José Mourinho
Sustituciones
18 DEL Bandera d'Alemaña Miroslav Klose Entró nel minutu 63' 63'
33 Alemaña}} Mario Gómez Entró nel minutu 74' 74'
  5 MED Bandera de Serbia Dexen Stanković Entró nel minutu 68' 68'
11 MED Bandera de Ghana Sulley Muntari Entró nel minutu 79' 79'
23 DEF Bandera d'Italia Marco Materazzi Entró nel minutu 90+2' 90+2'
Goles
Gol 35' Diego Milito 0–1
Gol 70' Diego Milito 0–2
Amonestaciones
Tarxeta mariella 26' Martín Demichelis
Tarxeta mariella 78' Mark van Bommel
Tarxeta mariella 29' Cristian Chivu
align=left|Bandera de Inglaterra

Howard Webb

Árbitros asistentes Bandera de Inglaterra Mike Mullarkey
Bandera de Inglaterra Darren Cann
align=left|Bandera de Inglaterra

Martin Atkinson


Estadístiques Bandera d'Alemaña Bandera d'Italia
Tiros 21 12
Tiros a puerta 3 7
Faltes 16 13
Saques d'esquina 6 2
Penaltis 0 0
Fores de xuegu 0 0
Tarxetes marielles 2 1
Tarxetes coloraes 0 0
Posesión del balón 70% 30%
Alliniación inicial
Alliniación inicial
Bandera d'Italia
Campeón
FC Internazionale

3o títulu
  • 1-0 - Diego Milito recibe un pase llargu del so porteru Júlio César y dexa el balón de cabeza a Sneidjer quien-y devuelve rápido l'esféricu con un pase midíu y en fondura, qu'anula la presión de 4 xugadores del conxuntu alemán. Asina, el príncipe quédase namái ante Butt y define a la perfeición. Esta xugada del primer gol namái duró 9 segundos, desque sacó Júlio César hasta que Milito batió al porteru del Bayern.[15]
  • 2-0 - Olić dispara y Walter Samuel intercepta'l balón. El refugue da de la mesma a otru xugador del Bayern y Sneidjer recueye'l balón. L'holandés controla la pelota nel centru del campu, mientres Eto'o s'adelantra Sneidjer vencer al camerunés y esti se la pasa al arxentín, quien avanza pela banda esquierda, yá dientro del área, regatia a van Buyten, l'arxentín batió a Butt asitiando'l balón al palu esquierdu.[16]

Intereses[editar | editar la fonte]

  • L'estadiu Santiago Bernabéu ye un talismán pal fútbol italiano. Hasta cuatro títulos conquistó Italia nel feudu madristista. En 1964, l'Inter conquistó la Intercontinental ante Independiente. En 1982, la seleición Azurra conquistó'l so tercer títulu Mundial al vencer a la RFA por 3-1. Y, poques gracies, les dos Copes d'Europa conquistaes polos 2 grandes equipos de la capital lombarda: AC de Milán ya Inter. Los milanistas llograr en 1969 torando al Ajax d'Ámsterdam y la de los interistas superando al FC Bayern München colos dos goles de Diego Milito.[17]
  • Javier Zanetti, capitán del Inter de Milán, convirtióse nel primer arxentín na historia de la Lliga de Campeones que recueye'l máximu troféu intercontinental de manes del presidente de la UEFA, Michel Platini, amás, en tan importante alcuentru apostó'l so partíu 700 col conxuntu "nerazzurri".[18]
  • José Mourinho convertir nesi momentu nel tercer entrenador, pero nel más nuevu, que llogra ganar la Champions League con 2 equipos distintos (antes habíalo conquistáu col Porto en 2004), daqué que namái lo llograron l'austriacu Ernst Happel, l'alemán Ottmar Hitzfeld y agora tamién s'acopla a esti grupu l'alemán Jupp Heynkes y l'italianu Carlo Ancelotti.[19]
  • N'Inter, convertir nel sestu equipu en llograr el "triplete" n'Europa.[20]
  • El camerunés Samuel Eto'o entró na historia del fútbol mundial al encadenar dos "tripletes" consecutivos (Lliga, Copa y Lliga de Campeones), col Barcelona y l'Inter de Milán, respeutivamente.[21]
  • Nun hubo nengún xugador italianu titular nel Inter, solu Marco Materazzi ingresó nel minutu 90. Na so mayoría yeren xugadores arxentinos y brasilanos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
2008/09
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA
2009/10
Socesor:
2010/11