Bernardo Bertolucci

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Bernardo Bertolucci
Bernardo Bertolucci.jpg
Nome real Bernardo Bertolucci
Nacencia 16 de marzu de 1941 (76 años)
Pareya/es Adriana Asti
Clare Peploe (1990-)
Ficha en IMDb

Bernardo Bertolucci (n. Parma, del Reinu d'Italia, 16 de marzu de 1941) ye un direutor de cine y guionista italianu. La so película L'últimu emperador (The Last Emperor) ganó nueve Premiu Óscar en 1988. Tamién dirixió Novecento y L'últimu tangu en París y escribió el guión de Hasta que llegó la so hora, unu de los meyores Spaghetti western de la hestoria.

Biografía[editar | editar la fonte]

El so padre, Attilio, yera poeta. Bernardo estudió na Universidá de Roma, onde se ganó una cierta fama como poeta. Empecipiar nel mundu del cine realizando curtiumetraxes en 16 mm col so hermanu Giuseppe. En 1961 fixo d'ayudante de dirección en Accattone, primer llargumetraxe de Pier Paolo Pasolini. Un añu dempués estrenábase como direutor con La commare secca. En 1968 estrenaba Hasta que llegó la so hora, dirixida por direutor italianu Sergio Leone.

En 1972 la so película El conformista foi candidata a los Óscar pol meyor guión afechu. Dos años dempués él mesmu yera nomáu pal Óscar a la meyor dirección, nesta ocasión pa Peracabo tangu a Parigi (Últimu tangu en París). En 1976 dirixe Novecento una superproducción sobre la hestoria d'Italia cola collaboración d'actores de la talla de Robert De Niro y Gerard Depardieu. La so obra más premiada nos Estaos Xuníos foi L'últimu emperador (The Last Emperor), que ganó nueve estatuilles en 1988, amás d'otros premios internacionales.

El trabayu con Pasolini ye una influencia que marcó tola so obra posterior, xuntu cola obra d'otru direutores como Godard, Kurosawa o los neorrealistas.

El suyu ye un cine d'autor. Los sos principales característiques son un esmerado usu de la cámara y del montaxe, y el trabayu de la fotografía con finalidaes simbóliques.

Estilu[editar | editar la fonte]

La Ciudá Prohibida, tal como ye representada en L'Últimu Emperador.

La mayoría de les sos películes trescurren n'escenarios aparentemente intrescendentes —grises, si querer pal espectador occidental estándar, cola importante esceición d'un grupu de películes ambientadas en llugares más exóticos como en L'últimu emperador, The Sheltering Sky y Pequenu Buda (Little Buddha).

Pero ye destacable el fechu que la contextualización de l'acción n'escenarios europeos rehúye el recursu a los tópicos. El llugar de l'acción paez, pos, un tanto accesoriu al so aportar, aportunando nes importantes esceiciones enantes mentaes. Podríamos dicir que les narraciones de Bertolucci parten de la cotidianidá p'afayar el surdimientu de la hestoria.

Filmografía (como direutor)[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

Premiu Óscar[editar | editar la fonte]

Categoría Película Resultancia
Meyor Guión Afechu El conformista Nomáu
Meyor Direutor L'últimu tangu en París Nomáu
Meyor Película L'últimu emperador Ganador
Meyor Direutor L'últimu emperador Ganador
Meyor Guion Afechu L'últimu emperador Ganador
Meyor Música L'últimu emperador Ganador
Meyor Fotografia L'últimu emperador Ganador
Meyor Dirección Artística L'últimu emperador Ganador
Meyor Vestuariu L'últimu emperador Ganador
Meyor Soníu L'últimu emperador Ganador
Meyor Montaxe L'últimu emperador Ganador

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]





Bernardo Bertolucci