Aniversariu de bodes

De Wikipedia

Un aniversariu de bodes ye la fecha en que se cumple un númberu d'años exactu dende un sucesu importante. Dientro de los aniversarios personales, la fecha de la boda ye unu de los más populares, celebrándose como l'empiezu d'una nueva etapa na vida y de un proyeutu de mancomún. Cada añu, l'aniversariu de boda ye un momentu pa recordar ente los contrayentes, siendo tradicional la entrega d'un regalu o la realización d'una actividá conmemorativa (como una cena fuera del llar).

Ye habitual que los aniversarios celebrar en priváu, sacante nos aniversarios nᵘ 25, 50 y 75, en que se realiza una fiesta con invitaos.

Tamién ye tradicional que los contrayentes reciban un regalu conmemorativo per parte de los sos familiares y amigos. P'aquellos que profesen dalguna relixón, ye costume que se lleve a cabu dalgún tipu de celebración según les sos creencies.

Por estensión, tamién se fala de bodes (d'oru, de plata, etc.) respectu de los aniversarios d'instituciones, eventos, o de la condición d'una persona.[1]

Aniversariu Regalu tradicional[2]
1 Papel
2 Algodón
3 Cueru
4 Llinu
5 Madera
6 Fierro
7 Llana
8 Bronce
9 Magre
10 Aluminiu
11 Aceru
12 Seda
13 Encaxe
14 Marfil
15 Cristal
16 Hedra
17 Alhelí
18 Cuarzu
19 Madreselva
20 Porzolana
21 Carbayu
22 Cobre
23 Agua
24 Granitu
25 Plata
26 Roses
27 Acebache
28 Ámbare
29 Granate
30 Perlla
31 Ébanu
32 Cobre
33 Estañu
34 Amapola
35 Coral
36 Xil
37 Piedra
38 Jade
39 Ágata
40 Rubín
41 Topaciu
42 Xaspe
43 Ópalo
44 Turquesa
45 Zafiru
46 Nácare
47 Amatista
48 Feldespatu
49 Circón
50 Oru
55 Esmeralda
60 Diamante
65 Platín
70 Titaniu
75 Brilloses
80 Carbayu
85 Mármol
90 Granitu
95 Ónix
100 Güesu

Nomes de los aniversarios de boda[editar | editar la fonte]

Esisten desque s'instauró la tradición d'apurrir a los maríos un regalu en cada unu de los sos aniversarios de boda. Cada añu, los obsequios taben iguaos con distintos materiales progresando dende los más fráxiles hasta los más sólidos conforme diben pasando los años. D'esta manera, simbolizábase la mayor fortaleza de la rellación.

Los nomes daos a dichos aniversarios aproven una guía pa regalos apropiaos o tradicionales que se dan los maríos unu al otru o, si esiste una fiesta, estos regalos pueden ser daos polos invitaos. Coles mesmes el nome puede influyir na tema de decoración usáu na fiesta.

Estos regalos pueden variar en distintos países, anque dellos aniversarios faen referencia a materiales bien establecíos qu'agora son comunes a la mayoría de los países, estos son: 1 de Papel, 5 de Madera, 10 d'Aluminiu, 15 de Cristal, 20 de Porzolana, 25 de Plata, 30 de Perlla, 35 de Coral, 40 de Rubín, 45 de zafiru, 50 d'Oru, 60 de Diamante. La llista completa atópase a la izquierda d'esta páxina.

La tradición aniciar na Alemaña medieval, na que si una pareya de casaos llograben celebrar el ventenu quintu aniversariu de la so boda, la esposa yera presentada polos sos amigos y vecinos con una corona de plata, en parte pa felicitalos pola bona fortuna d'enllargar la vida de pareya mientres tantos años, y n'otra parte como reconocencia al fechu d'esfrutar d'una rellación harmoniosa; na celebración del cincuentenu, la muyer recibía entós una corona d'oru. Estos aniversarios fueron dende entós conocíos como les bodes de plata y el día de bodes d'oru respeutivamente.

Col pasar del tiempu'l númberu de símbolos usaos amontóse y la tradición alemana d'asignar regalos específicos que tienen conexón direuta con caúna de les etapes de la vida espandióse per tol mundu occidental.

Taba prohibíu regalar perlles a una novia, yá que representaben lloru nel matrimoniu. Exhibir perlles el día de la boda yera señal de mala suerte, una y bones les perlles paecer a les llárimes, polo que la xente creía que la novia lloraría mientres tol so matrimoniu.

Sicasí regalar diamantes, pola so pureza y durez, daba bona suerte.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Por casu, el cincuentenariu del club Real Madrid conmemoróse como les Bodes d'Oru del Real Madrid Club de Fútbol. Tamién puede falase de les "bodes de (elementu) sacerdotales" d'un clérigu.
  2. "(n'inglés) Wedding Anniversaries," compiled by librarians at the Chicago Public Library's Information Center (Avientu de 2000).