Barcu

De Wikipedia
Barcu
tipo de embarcación (es) Traducir y tipu d'embarcación
embarcación y vehículu
Información
Fecha de fabricación va 900 000 años
Cambiar los datos en Wikidata

Un barcu[1] ye cualesquier construcción cóncavu y fusiforme, de madera, metal, fibra de vidriu formigón o otru material, que pola so forma ye capaz de llexar nel agua y que s'utiliza pa navegar como mediu de tresporte. Barcu, poro, ye un términu xenéricu col que puede referise tanto a una llixera canoa como a un pimpanu portaviones.

Tamién puede considerase como barcu a tou vasu flotante de forma simétrica respectu d'un planu llonxitudinal vertical, llamáu planu de llarpiaba, provistu de medios de propulsión y gobiernu, qu'axunta les siguientes condiciones:

  • Flotabilidá,
  • Solidez o resistencia,
  • Estanqueidad,
  • Capacidá de Carga,
  • Estabilidá,
  • Gobernabilidad,
  • Movilidá.

Historia[editar | editar la fonte]

Un drakkar viquingu.
Retruque de la nao Santa María de Colón.
El Gloire, primer buque acorazáu.
Fragata acorazada Numancia.
Acorazáu británicu HMS Dreadnought.
Portacontenedores.
Submarín nuclear.
NS Savannah, primer nave mercante a propulsión nuclear.
Una de les poques fotografíes de los dos barcos hermanos (el Titanic ye'l de la derecha).

L'home utilizó les embarcaciones dende hai miles d'años, tiénense rexistru de hai más de 100.000 años en que l'home utilizaba un tueru debidamente talláu como mediu de tresporte na agua.

El mar siempres causó fascinación nel ser humanu dende l'empiezu de los tiempos. Asina mesmu, siempres-y hai provistu d'alimentu pal so sustentu. Na mariña sur central de Perú na provincia de Pisco, nel distritu de Paracas escontra'l 10.000 e.C.; los primeros homes volviéronse sedentarios pola mor del abondosu alimentu esistente nes sos sableres. Entá'l progresu escontra l'agricultura y la ganadería taba en marcha nos sos similares del Cordal de los Andes. Como nesti casu, en munches otres costes diéronse les condiciones por que los homes en viviendes precaries volviérense sedentarios, por cuenta de la bayura de recursos que'l mar depositaba nes sos sableres.

Primero la recueya de mariscos y moluscos, depués la pesca y finalmente aventuróse a enfusase nesi mar que generosamente aprovía-y d'alimentu. La teunoloxía foi progresando y l'home construyó elementos pa llexar na agua; probablemente usó tueros d'árboles o otros materiales abondosos na so redolada que teníen flotabilidá. Pa impulsase y nun quedar al debalu, echó mano del remu hasta qu'afayó que la fuercia eólico podía impulsalo con menor esfuerciu y mayor efectividá; depués, afayó la manera de llevar la embarcación escontra onde quería ya inventó el timón. Ye a partir d'acá que l'home al traviés del tiempu foi introduciendo meyores a les sos naves, dándo-yos cada vegada meyor impulsión y gobiernu, hasta llegar a les modernes naves que derruempen güei día los océanos del mundu.

Pero al par del gobiernu y derivar, l'home foi atopándo-y nuevos usos a les naves que yá tenía a la mano; usar pa recreación, pesca, mediu de tresporte y pa la guerra y foi especializando l'inventu, con nueves téuniques, mayores velocidaes, meyor maniobrabilidad, y claro, con armamentu cada vegada más mortíferu. La embarcación que güei conocemos como buque o barcu, afayó nueves tierres. Mientres munchos sieglos foi l'únicu mediu de comunicación ente los continentes y fixo famosos a munchos personaxes en tiempu de paz y de guerra.

L'empléu de los remos condicionó la vida a bordu hasta'l sieglu XVII; unu de los peores castigos que podía recibir una persona yera ser condergáu a sirvir nuna galera, «por que la vida sía-y un supliciu y la muerte un aliviu», como sentenció un xuez romanu nel sieglu XVI.[ensin referencies]

Non tolos marineros que taben nos remos yeren condergaos. Tamién había homes llibres que s'embarcaben por necesidá; yeren llamaos «de bona gana». La so única diferencia colos condergaos consistía en que podíen llevar bigote y pelo, que los condergaos nun teníen, pos yeren rasuraos y pelaos al rape. Amás, mientres el día, los homes llibres que nun taben remando podíen pasiar y falar llibremente, pero al anochecerín yeren encadenaos igual que los condergaos.[ensin referencies]

La disciplina yera bien estricta pa toos, la comida escaso y malo. L'aspeutu hixénicu resulta inconcebible y malo d'imaxinar. Los homes de mar, oficiales y marineros, nun se llavaben, una y bones toos namái llevaben la ropa que teníen puesta, sicasí los galeotes taben obligaos a caltenese llimpios, debíen a primer hora del día asomarse por sobre la borda, d'alcuerdu a lo que-yos dexaba'l llongura de la cadena, pa despiojarse y llimpiar los harapos que llevaben. Teníen De faer les sos necesidaes nel so llugar pos nunca yeren lliberaos de la so cadena. Los marineros que los xixilaben, cada ciertu tiempu refundiáben-yos un balde d'agua por que los morgazos corrieren hasta la sentina.

Edá de la vela canela[editar | editar la fonte]

Les carraques yeren navíos grandes y robustos, redondos, d'altu bordu, de veles, especializaos nel tresporte de grandes cargues en travesíes llargues, aptos pal comerciu ente Flandes y el Mediterraneu, y darréu pa travesar l'Atlánticu. Hubo carraques dende'l sieglu XII hasta'l sieglu XVI. Fueron los mayores buques de la so dómina. Proveníen de modificar la coca nórdica.

Más pequeña que la carraca, pero d'escelentes condiciones marineres foi la carabela, embarcación a vela, llixera, alta y llarga hasta 30 m, estrecha que cuntaba con trés mástiles sobre una sola cubierta y un castiellu eleváu na proa y otru na popa. Llevaba veles cortes nos palos trinquete y mayor, y apareyu llatín nel mesana. Gracies a estes carauterístiques pudo encarar con ésitu los viaxes al traviés del océanu. Saleaba a diez quilómetros per hora, y foi utilizada por españoles y portugueses nos viaxes d'esploración mientres el sieglu XV. La carabela copió de la escuela mediterránea'l cascu, l'usu de dellos mástiles y la vela triangular, mal llamada llatina porque provién del mundu árabe. De la escuela del mar del Norte y Bálticu, de los viquingos y de les ciudaes Hanseátiques, tomó l'exemplu de la coca” y d'esta última dos elementos: el timón de codaste y la vela corte nel palu mayor. El timón de codaste, gruesa pieza de madera asitiada na popa dexába-y a la nave caltener una direición o aldu.

El galeón foi una embarcación a vela utilizada dende mediaos del sieglu XV. Consistía nun bajel grande, d'altu bordu que se movía pola aición del vientu. Foi una derivación de la carraca pero combinada cola velocidá de la carabela. Los galeones yeren barcos de gran tamañu y teníen gran capacidá de fueu.

Nel sieglu XVI, dempués que Juan Sebastián Elcano efectuara la primera circunnavegación a la Tierra, el comerciu marítimu tresatlánticu aumentó considerablemente, lo qu'incentivó la investigación y la creación de nuevos tipos de naves, más apropiaes pa llargues travesíes y pa soportar los rigores de la mar en forma siguida. Asina foi como apaeció'l bergantín y, nel ámbitu comercial, la urca y los yá nomaos galeones.

Más palantre apaecieron, na marina militar, la fragata, nave que tenía dos pontes y la corbeta con namái unu. Na marina comercial apaeció'l bergantín-goleta y la goleta. Los barcos más grandes de madera fueron los navíos o navíos de llinia, como'l HMS Victory o'l Santísima Trinidá. L'últimu tipu importante de nave a vela foi'l clíper qu'apaeció en 1840 construyíu nos Estaos Xuníos d'América, destináu primeramente al tráficu ente América del Norte y Europa y que depués s'estendió a Oceanía y Asia. Yera de cascu de madera, finu y llixeru. Algamaba gran velocidá nes sos travesíes compitiendo coles naves a vapor que yá taben apaeciendo.

Tamién nel sieglu XIX apaeció'l buque de pesca de mayor tonelaxe, el balleneru. De gran caláu y espaciu en cubierta pa poder afaenar a les ballenes y cachalotes que cazaben.

Vida a bordu d'un navío[editar | editar la fonte]

Como los viaxes fixéronse más llargos, les epidemies d'escorbutu y de tifus siguieron siendo comunes. Unu pregúntase ¿cómo yera posible que tantos homes dedicar a la vida del mar so eses condiciones? La respuesta ye que non munchos marineros yeren voluntarios, la gran mayoría yera reclutados per aciu lleves forzoses”.

La vida a bordu empezó a camudar gracies a les observaciones de James Cook, oficial de la marina inglesa, qu'entendió la importancia de la hixene a bordu en comprobando que nos sos buques, de cada diez marineros muertos, namái unu fuera n'actu del serviciu y nueve morrieren por escorbutu, desnutrición y enfermedaes infeicioses. Empezó a partir llimón contra l'escorbutu, ameyoró la dieta y lluchó porque les tripulaciones tuvieren cámares más espacioses, ventilaes y cómodes.

Edá del vapor[editar | editar la fonte]

Nel sieglu XIX la construcción naval empezó a utilizar el fierro pal cascu y el vapor pa la propulsión, lo que constituyó una revolución nel ámbitu marítimu.

El 'Clermont, pequeña nave de madera construyío nos Estaos Xuníos por Robert Fulton, foi'l primer barcu propulsado por ruedes movíes per aciu maquinaria a vapor. Emprestó servicios efectivos al navegación, remontando'l ríu Hudson en 1807. Dende esa fecha los buques a vapor multiplicáronse. A les naves asitiáronse-yos mástiles y veles amás de ruedes nes sos bandes pa da-yos más velocidá nes sos travesíes oceániques.

En 1819 el Savannah, veleru norteamericanu con propulsión auxiliar de ruedes foi la primer nave a vapor en travesar l'Atlánticu dende New York a Liverpool. En 1821 construyir n'Inglaterra'l primer buque a vapor con cascu de fierro'l Aaron Manby qu'en 1822 efectuó'l so primer navegación dende Londres al Havre. Depués, en 1845, Isambard Brunel construyó'l paquebote Great Britain, primer tresatlánticu con cascu de fierro y héliz, dando entamu a la verdadera yera de la construcción naval de fierro. A partir d'entós el progresu na construcción naval nun se detuvo.

Mientres la guerra de Crimea, en 1855, probar con ésitu unes bateríes flotantes acorazaes y en 1858 l'inxenieru naval Dupuy de Lome construyó'l primer buque acorazáu, el Gloire, nave de madera, blindada. Tenía motor de vapor y apareyu de fragata.

En 1859 construyóse'l primera acorazáu, el británicu Warrior y en 1866 la fragata acorazada española Numancia, foi la primer nave acorazada en dar la vuelta al mundu, al mandu del almirante Casto Méndez Núñez.

Na década de 1860 sumieron los buques a vapor y vela, esto porque yá la maquinaria de propulsión perfeccionárase abondo. Nel sieglu XX apaecieron los motores de combustión interna y a fines d'esi mesmu sieglu la propulsión nuclear.

La marina mercante ye factor fundamental nel desarrollu de los países. L'actividá naviera xenera una importante actividá económica que se reflexa nos sos puertos y na economía.

La marina mercante, nos últimos tiempos, desenvolvióse al par que la marina de guerra. Dende 1873 establecióse una gran competencia pola velocidá de les naves col propósitu d'encurtiar los sos tiempos de navegación. Partiendo con 14,4 nuedos en 1873, 23,36 nuedos en 1900. Foi tantu la busca de la velocidá que s'estableció un troféu pa los campeones de velocidá nel mar, un gallardete azul que ganaron naves como'l Mauritania en 1908 con 26 nuedos y el Queen Mary en 1936 al consiguir 30,63 nuedos.

Los grandes cruceros[editar | editar la fonte]

El Lusitania, xunto col so ximielgu'l Mauretania, non yá destacaron pola so velocidá, sinón poles comodidaes a bordu, aportando a los sos salones interiores tan luxosos como cualquier instalación de sonadía en tierra. Pertenecientes a la naviera Cunard, bien podría dicise qu'empecipiaron la edá d'oru de los grandes tresatlánticos, al afalar a les demás empreses navieres a la competencia por llograr la supremacía tocantes a luxu, tamañu y velocidá de los sos respeutivos barcos.

La empresa de la competencia, la White Star Line, decidió faer frente a la fama d'estos dos buques construyendo trés grandes barcos de pasaxeros que superaríen a los de la Cunard: el Olympic, el Titanic y el Britannic. L'accidente del Titanic, asocedíu nel so viaxe inaugural y nel cual perdiéronse tanto la nave como munchos de los sos pasaxeros y tripulantes, supunxo una serie de cambeos radicales en materia de seguridá, diseñu y construcción naval que perduraron hasta los nuesos díes.

De cuasi 270 metros de llargu y 11 pisos d'altu, estos grandes buques sentaron tamién un precedente tocantes a tamañu y decoración de los interiores refierse. Tres el fundimientu del Titanic en 1912, la competencia intensificóse, y otros grandes barcos fueron construyíos. El Imperator superaba al Titanic por cuasi 8 000 tonelaes, y yera práuticamente igual de luxosu. Los buques hermanos del Titanic, el Olympic y el Britannic siguieron emprestando servicios inclusive mientres la Primer Guerra Mundial. El Britannic nunca operó como barcu de pasaxeros, foi requisado pol Almirantazgo británicu y usáu como barcu hospital mientres el conflictu, fundiéndose en 1916 en topetando con una mina.

Los buques de pasaxeros tresformáronse en verdaderos hoteles flotantes, de munchos pisos con camarotes, comedores ya instalaciones de luxu. Dalgunos tienen cancha de tenis en cubierta, piscines, sales de tar y de xuegu, teatru, cine, capiya y tiendes.

Los mayores barcos de pasaxeros de tiempos modernos superen les 100 000 tonelaes de pesu, y disponen de 14 o 15, y en dellos casos más, pisos d'agospiamientos y árees comunes. Barcos como'l RMS Queen Mary 2, de la Cunard Line, el Freedom of the Seas, de la Royal Caribbean, o'l Carnival Dream, son exemplos de les grandes meyores de la inxeniería y l'arquiteutura naval de tiempos modernos.

Ente les instalaciones y amenidades a bordu de cualesquier d'estos grandes buques, pueden atopase boulevares internos de dellos pisos d'altor, y en dellos casos tan estensos como un campu de fútbol o entá mayores, con habitaciones con balcones que dan a estes espacioses árees interiores, grandes atrios internos con ascensores de cristal, ximnasios de dellos niveles, teatros de 2, 3, 4 o inclusive más pisos d'altor, luxosos y amplios comedores de dellos niveles, salones de conferencies, biblioteques con miles de volúmenes ya inclusive sales de proyeición holografica y planetarios.

Buques de guerra[editar | editar la fonte]

Tripulación d'un barcu.

Primeramente los buques de guerra fueron los que más progresaron comparaos coles naves mercantes, que s'estremaben en de pasaxeros y de carga. A fines del sieglu XIX apaecieron los submarinos y dempués de la Primer Guerra Mundial los portaviones sustituyeron a los acorazaos, pero escontra finales del sieglu XX los buques mercantes empezaron a especializase d'alcuerdu al tipu de carga a tresportar: carga seca, graneleros, carga xeneral, petroleros, frigoríficos y la gran revolución de los contenedores y l'apaición de los buque porta contenedores. Tamién apaeció la propulsión nuclear nes naves mercantes, el Savannah foi'l primeru d'esti tipu.

Al empezar el sieglu XX apaecieron los primeres acorazaos, teníen 15.000 t de desplazamientu y cañones de 305 mm montaos en torres dobles. Tamién lleven tubos lanzatorpedos.

En 1906 l'acorazáu británicu Dreadnought yera'l buque más poderosu del mundu, tenía 5 torres dobles de cañones de 305 mm y 24 cañones de 76 mm, el so desplazamientu yera de 17.000 t y consumía petroleu.

Dempués de la Primer Guerra Mundial había acorazaos d'hasta 72.000 t de desplazamientu a plena carga. Estos fueron los protagonistes de la Segunda Guerra Mundial de 1939-1945.

Vida a bordu en tiempos modernos[editar | editar la fonte]

La vida a bordu camudó descomanadamente col advenimiento del vapor. Les naves tuvieron “xardinos” dientro de la nave. “Xardinos” llamábense les tables con una abertura al centru que s'asitiaben sobre la borda que sirvíen por que toa la tripulación, dende l'almirante hasta'l postreru grumete, sacuparen el banduyu direutamente al mar a la vista de quien deseyara reparalo.

Tola tripulación tien cámares alcontradizos, entretenimientos y polo xeneral tou tipu xuegos. La comida ye variada, bien preparada y abondosa, les remuneraciones son de los meyores nel mercáu llaboral, pero cada vegada ye más difícil consiguir marinos pa los buques mercantes. L'alloñamientu de los sos llares mientres enforma tiempu ye un inconveniente bien difícil de superar.

Tripulantes pa los buques de guerra nun ye tan malo de llograr como lo ye pa les naves mercantes. Los marinos de guerra más que na remuneración piensen que tán sirviendo a la Patria y que formen parte d'una institución importante lo que compensa en demasía los sos sacrificios y los alloñamientos de los sos llares, amás de que l'alloñanza nun ye tan enllargada como la que se produz nes naves mercantes.

Edá nuclear[editar | editar la fonte]

Estaos Xuníos en 1940 empecipió la construcción del USS Enterprise (CVN-65), primer portaviones nuclear de l'Armada de los Estaos Xuníos qu'amás, ente los años 1961 y 1972, foi'l buque de guerra más grande del mundu. Tien 342,3 m d'eslora, 78,4 m de manga y 11,9 m de caláu. El so desplazamientu a plena carga yera de 93.500 t, podía tresportar 85 aviones y la so velocidá máxima yera sobre los 30 nuedos con 8 reactores nucleares y 4 hélices. Tenía misiles antiaéreos teledirigidos.

En xunetu de 1959 foi botáu a l'agua'l Savannah perteneciente a la marina mercante estauxunidense, siendo'l primer buque mercante qu'emplegó la enerxía nuclear.

A empiezos del sieglu XXI l'Armada de los Estaos Xuníos álzase como la más grande Armada nunca enantes vista, que tien 9 portaviones nucleares de la clase Nimitz devasando dellos d'ellos les 100.000 t de desplazamientu.

Un tipu especial de buque: el submarín[editar | editar la fonte]

USS Luisiana (SSBN 743).

El submarín ye un tipu especial de buque que tien la capacidá de navegar so l'agua.

Estaos Xuníos foi'l país que construyó'l primer submarín. En 1741 David Bushnell escurrió una nave submarina, nave que tuvo operativa en 1776. Yera totalmente de madera y cola forma de dos conches xuníes pol so cantu planu, yera tripulada por solo un home y movida per aciu pedales o per aciu los brazos dando vuelta unes maniyes que movíen una héliz. La tortúa foi emplegada na guerra de la independencia americana contra una fragata inglesa que s'atopaba fondiada nel puertu de Nueva York. La nave llevaba un torpedu que nun pudo afirmar a la quilla de la fragata, anque llegó a asitiase so esta.

Un barcu policía en venecia.

En 18, Robert Fulton, trabayando pal gobiernu de Francia construyó'l Nautilus, que foi probáu primeramente nel ríu Sena y depués nel mar. Tenía forma de pexe y yera tripuláu por 3 homes. Nunca pudo ser emplegáu n'aiciones béliques. El mesmu Fulton destruyó'l Nautilus en 1803.

En 1850, Wilhelm Bauer construyó n'Alemaña'l Brandtaucher, que la so héliz yera movida a mano. El cascu yera de fierro.

En 1888, l'español Isaac Peral construyó'l Peral, de 22 m de llargu, propulsado por un motor llétricu aicionáu por acumuladores inventaos pola mesma Peral. Esti submarín resultó ser el meyor construyíu hasta esa fecha por nación dalguna.

Mientres la Primer Guerra Mundial el submarín yera propulsado por motores a combustión en superficie y por bateríes llétriques somorguiáu, siendo necesariu la so frecuente xubida a la superficie pa poder recargar les bateríes. A fines del sieglu XX son propulsados por enerxía nuclear, lo que-yos dexa permanecer so l'agua un tiempu llindáu namái pol aspeutu loxísticu.

A finales del sieglu XX apaecieron los submarinos de flota con misiles balísticos. Son submarinos a propulsión nuclear que tán forníos con misiles estratéxicos de llargu algame. Son los submarinos más grandes de les armaes. Como exemplu vamos dicir que'l USS Luisiana (SSBN 743) de l'Armada de los Estaos Xuníos tien una eslora de 171 m, manga de 12,8 m y caláu de 11,1 m con un desplazamientu somorguiáu de 18.750 t. Da una velocidá sobre los 20 nuedos con un reactor nuclear y tripular alredor de 150 homes.

Clasificación[editar | editar la fonte]

Esisten munches formes de clasificar un barcu:

  • Según el so tamañu. N'inxeniería naval estrémense dos tipos: los barcos menores, que son los barcos con una eslora (llargu) menor de 24 m y con 50 o menos de volume interno T.R.G. y los barcos mayores, que son aquellos que la so eslora (llargu) supera esa distancia y esos volúmenes internos T.R.G.[ensin referencies]
  • Según la so métodu de propulsión. Estrémense tres tipos: los de propulsión humana (como les canoes, los kayaks, los faluchos y los antiguos trirremes etc.), los de propulsión eólica (como los barcos de vela, los barcos a rotor) y los de propulsión mecánica (como los barcos de motor, y los barcos de turbinas).

Barcos comerciales oceánicos de carga bien llarga[editar | editar la fonte]

Barcos comerciales oceánicos de carga media o de sofitu[editar | editar la fonte]

Barcos comerciales oceánicos d'usos varios[editar | editar la fonte]

Nomes de barcos según el so tipu[editar | editar la fonte]

Teunoloxía a bordu[editar | editar la fonte]

Anguaño los barcos usen modernos sistemes de comunicaciones, que van dende localizadores satelitales que reporten la so posición en tiempu real, hasta tener una conexón de voz, data o fax y email.

Lo que s'implementó ye la comunicación por sistemes satelitales de comunicación, pa lo cual tenemos dos sistemes que son bien importantes: el Cospas-Sarsat y el sistema Inmarsat c; el primeru tien una cobertoria de tol globu terrestre y el sistema inmarsat c tien una cobertoria de lat70°n y lat70°s lo que nos dexa tener un viaxe comunicaos.

Pa lo cual estos dos sistemes nomaos enantes dexen l'usu de les radiobalizas epir (son sistemes de llocalización d'accidentes) estos sistemes son componentes del GMSS (sistema mundial de socorru y seguridá marítima smss).

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]