Xuana Grey

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Xuana Grey
Streathamladyjayne.jpg
monarca de Inglaterra

1553 - 1553
Vida
Nacimientu Bradgate Houseochobre de 1537
Nacionalidá Reinu d'Inglaterra
Fallecimientu

Londres12 de febreru de 1554

(16 años)
Sepultura Capilla Real de San Pedro ad Vincula
Causa de la muerte Decapitación
Familia
Padre Enrique Grey
Madre Frances Brandon
Casáu/ada con Guilford Dudley  (1553 -  1554)
Hermanos/es
Familia
Pueblu Condado de Suffolk
Oficiu
Oficiu reina consorte
Creencies
Relixón anglicanismu
Janegreysig.jpg
Cambiar los datos en Wikidata

Juana Grey (n'inglés: Lady Jane Grey, inglés: Lady Jane Grey) o biinglés: Lady Jane Grey Juana d'Inglaterra (Bradgate, Leicestershire, 12 d'ochobre de 1537Londres, 12 de febreru de 1554) foi de facto reina d'Inglaterra mientres nueve díes en 1553, lo que la convirtió na segunda muyer n'aportar al tronu inglés, dempués de la bajomedieval reina Matilde d'Inglaterra.

Magar la so curtia edá, #considerar una de les muyeres más cultes de la corte inglesa del so tiempu. Yera nieta de María Tudor, duquesa de Suffolk y reina consorte de Francia, bisnieta d'Enrique VII d'Inglaterra, sobrina nieta d'Enrique VIII y poro, sobrina segunda del so predecesor Eduardo VI y de les reines sucesores, María I y d'Isabel I d'Inglaterra.

Biografía[editar | editar la fonte]

Juana foi la tercera de los cinco fíos —anque primoxénita superviviente— d'Enrique Grey, III marqués de Dorset (dempués de 1551, I duque de Suffolk) con lady Frances Brandon sobrina d'Enrique VIII por ser fía de María Tudor quien fora la hermana menor d'Enrique VIII.

#Beneficiar d'un nuevu modelu intensivu d'educación pa muyeres. Tuvo como tutor a John Aylmer, quien tamién foi tutor de la reina Isabel I d'Inglaterra.

Al igual qu'Isabel, Grey pasó llargues temporaes na residencia de Catalina Parr. Yera la sobrina segunda —por ser Eduardo primu de la so madre Frances Brandon— d'Eduardo VI, a quien asocedió.

Reclamación del tronu inglés[editar | editar la fonte]

"My devise for the Succession" ("El mio diseñu pa la sucesión") d'Eduardo VI d'Inglaterra. El proyectu de voluntá foi la base de les cartes patentes que declararon sucesora a Juana Grey a la Corona.[1] El testu autógrafu d'Eduardo VI amuesa l'alteración del so testu, de "L Janes heires masles" ("los herederos varones de #Doña Juana") a "L Jane and her heires masles" ("#Doña Juana y los sos herederos varones").[2]

La sucesión al tronu #convertir n'unu de los grandes problemes mientres el gobiernu del rei Enrique VIII, por causa de los constantes conflictos y enfrentamientos relixosos del períodu.

Al producise'l tempranu fallecimientu d'Eduardo VI, la primera na llínea de sucesión yera la hermana mayor del rei, la princesa María, y de la mesma prima carnal de la so madre Frances Brandon. El problema yera que María yera católica y tarrecíase que pudiera revertir los cambeos relixosos qu'efectuara Eduardo mientres el so reináu.

Un grupu de nobles, lideraos por John Dudley, duque de Northumberland, qu'actuó como rexente d'Eduardo VI, buscaba un herederu que siguiera la política relixosa del rei fináu.

Fixeron que Juana Grey contraxera matrimoniu en Londres el 12 de mayu de 1553, en Durham House, con lord Guilford Dudley, fíu menor del duque de Northumberland. Dichu duque intentaba asina caltener el so poder que podía perdese si efectuábense cambeos nel país con un nuevu monarca católicu.

Nel momentu de la muerte d'Eduardo VI, Grey yera la quinta na llínea de sucesión al tronu por detrás de les princeses María ya Isabel (fíes d'Enrique VIII), de la reina de los escoceses María Estuardo (nieta de Margarita Tudor, hermana mayor d'Enrique VIII) y de lady Frances Brandon, la so propia madre, fía de María Tudor, duquesa de Suffolk, hermana menor d'Enrique VIII.

Por tanto, les sos pretensiones de preceder nel tronu a les otres candidates tenía escasos fundamentos llegales.

Ascensu y cayida[editar | editar la fonte]

El rei Eduardo VI morrió'l 6 de xunetu de 1553. Juana foi proclamada reina d'Inglaterra'l 10 de xunetu de 1553. Según delles fontes, foi engañada pola so familia por qu'optara al tronu; refugó nomar al so maríu rei.

María yera muncho más popular que Grey, en parte pol maltratu que recibiera la so madre Catalina d'Aragón pol so maríu, Enrique VIII. Cuando la reina Juana Grey foi derrocada, María unvió un emisariu pa intentar que Juana se convirtiera al catolicismu.

Condena y muerte[editar | editar la fonte]

La execución de lady Jane Grey, cuadru de Paul Delaroche (1833). National Gallery de Londres.

La rebelión encabezao y empobinao por sir Thomas Wyatt el Mozu en febreru del añu 1554 selló'l destín de Grey, a pesar de que nun tuvo en nengún momentu rellacionada o venceyada cola rebelión. La rebelión bastióse ante l'inminente matrimoniu de María con Felipe II d'España.

Tan solo cinco díes dempués del arrestu de Wyatt, Grey foi executada. Amás, #el españoles encamentaron y sofitaron a María a executala pa esaniciar una posible torga nel reináu de María. La execución tuvo llugar na Torre de Londres. Juana tenía solamente 16 años d'edá. Aquel mesmu día foi executáu tamién el so maríu lord Guilford Dudley. Once díes más tarde, el 23 de febreru, el so padre Enrique #siguir al cadafalsu. Foi soterrada col so home na capiya de San Pedro-ad-Venceya asitiada al interior de la Torre de Londres, a unos metros de la estrecha Torre Beauchamp, cortil de prisión onde permaneció arrestada.

Según el relatu de la so execución, dáu nuna crónica anónima de la reina Juana y de dos primeros años de la reina María, que sirvió de base pa la representación de Rafael Holinshed, Juana dio un discursu al xubir al patíbulu:[3]

Buenas gentes, he venido aquí para morir y por una ley estoy condenada justamente. Los actos de traición contra su alteza la reina fueron ilegales y accedí a aceptar el trono. Pero nunca lo busqué o deseé y por eso me lavo las manos en la inocencia. Ante Dios y ante ustedes, buenos cristianos, ruego que todos ustedes sean testigos de que yo muero como una verdadera mujer cristiana, y que espero sean salvos por medio nada menos que la misericordia de Dios, en los méritos de la sangre de su único hijo, Jesucristo. Y confieso que, cuando hice conocer la palabra de Dios, me olvidé de lo mismo, amándome a mí misma y al mundo, y por lo tanto, me merezco este castigo por mis pecados. Y sin embargo, doy gracias a Dios por su bondad que me ha dado tiempo para arrepentirme. Y ahora buenas personas, mientras estoy viva, les pido que me ayuden con sus oraciones.

Representaciones nel cine[editar | editar la fonte]

Añu Película Director Actriz
1923 Lady Jane Grey; Or, The Court of Intrigue Edwin Greenwood Nina Vanna
1936 Tudor Rose Robert Stevenson Nova Pilbeam
1986 Lady Jane Sir Trevor Nunn Helena Bonham Carter
1996 The Prince and the Pauper Andrew Morgan Sophia Myles
2006 Lady Jane Camiya Robinson Lucy Thomson

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Eduardo VI
Coat of Arms of England (1509-1554).svg

Reina de facto de Inglaterra e Irlanda

10 de julio de 1553 - 19 de julio de 1553
Socesor:
 

Vease tamién[editar | editar la fonte]

  • Enrique Grey, duque de Suffolk
  • Burke's Peerage & Baronetage

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Ives 2009, p. 137
  2. Alford 2002, pp. 171–172
  3. Anónimo (1997) [1850], "1554, la ejecución de doña Jane Grey y don Guilford Dudley", en Nichols, John Gough, Crónica de la reina Juana y de dos años de la reina María, La Sociedad de Camden, Marilee Hanson

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]