Matilde d'Inglaterra

De Wikipedia
Matilde d'Inglaterra
monarca

7 abril 1141 - 1r payares 1141
Esteban de Inglaterra (es) Traducir - Esteban de Inglaterra (es) Traducir
reina consorte

Vida
Nacimientu Sutton Courtenay (es) Traducir[1]circa 7 de febreru de 1102 (greg.)[2]
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Rouen10 de setiembre de 1167 (greg.)[3] (65 años)
Sepultura Catedral de Ruan (es) Traducir
Familia
Padre Enrique I de Inglaterra
Madre Edith d'Escocia
Casada con Enrique V del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu (1114 (Gregorianu), 1114 (Gregorianu) – 1125 (Gregorianu))[4]
Godofredu V d'Anjou (1128 (Gregorianu), 1128 (Gregorianu) – 1151 (Gregorianu))[4]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Plantagenet
Oficiu rexenta
Cambiar los datos en Wikidata

Matilde d'Inglaterra, tamién conocida como Maud o emperatriz Matilde (circa 7 de febreru de 1102 (greg.)Sutton Courtenay (es) Traducir – 10 de setiembre de 1167 (greg.)Rouen), foi una emperatriz consorte del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu (11141125) y reina d'Inglaterra (abrilpayares de 1141), siendo la primer muyer n'aportar al tronu inglés. Yera la segunda fía del rei Enrique I d'Inglaterra y d'Edith d'Escocia.

Biografía[editar | editar la fonte]

P'asegurar l'alianza apocayá formada col Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, Matilde casóse col emperador Enrique V, nacíu en 1086. El matrimoniu celebrar na ciudá de Maguncia el 7 de xineru de 1114. Matilde cuntaba 11 años d'edá y el so maríu con 28 años, diferencia d'edá que podría evitar la consumación del matrimoniu hasta años más tarde. La emperatriz Matilde foi bien popular n'Alemaña, pero a la muerte d'Enrique V (23 de mayu de 1125), torna, viuda y ensin fíos, a Inglaterra.

El 25 de payares de 1120, el so hermanu Guillermo, herederu del tronu, morriera afogáu en Barfleur, cerca de Normandía, con tan solo 17 años d'edá. El rei Enrique I, que tenía alredor de venti hijos bastardos, esplega toles sos enerxíes por que Matilde, la so única fía llexítima sobreviviente, fora reconocida como heredera del tronu inglés, entá a sabiendes de que nunca –hasta esi entós– una muyer reinara n'Inglaterra por derechu propiu. Viendo que los nobles taben estremaos, badagüeyu d'una guerra civil, el rei decide casar nuevamente a la so fía, esta vegada con dalgún poderosu noble estranxeru capaz de contener l'ambición de los nobles.

L'escoyíu foi Godofredo V d'Anjou, herederu de los condaos d'Anjou, Turena y Maine, moteyáu Plantagenet. La boda celebrar na catedral de la ciudá de Le Mans, el 26 d'agostu de 1127. Matilde cuntaba entós 25 años d'edá, ente que Godofredo acaba de cumplir los 14 años.

En 1129 el padre de Godofredo, Foulques V, casóse con Melisenda de Rethel, reina de Xerusalén, colo que se convertía en rei. Antes de partir a Tierra Santa, vénce-y al so fíu tolos territorios de la familia en Francia, convirtiéndose en Godofredo V, conde d'Anjou.

Matilde y Godofredo tuvieron trés fíos:

El rei Enrique I fina na ciudá de St-Denis--y-Fermont, cerca de Rouen, el 1 d'avientu de 1135. Antes de morrer, fixo xurar a los barones del reinu que Matilde y el so home seríen los sos socesores nel tronu.

Sicasí, los barones prefirieron proclamar a Esteban de Blois –fíu de Adela, hermana d'Enrique I y por tanto primu de Matilde–, lo qu'acabó en venti años de reináu convulso y de guerra civil, situación amontada pola Carta de Llibertaes que dio Esteban de Blois a los barones, dexándo-yos llibres de la férula feudal a la que-yos sometiera Guillermo'l Conquistador.

Matilde desembarcó entós n'Inglaterra pa faer valir los sos derechos, mas foi-y imposible defender la so posición al falta-y el sofitu militar del so maríu Godofredo V, más esmolecíu n'incorporar Normandía a los sos propios dominios, basándose nos derechos de la so esposa a dichu ducáu. N'abril de 1141, Matilde llogra recuperar el tronu, siendo escoyida "Señora de los Ingleses" por un concilio clerical en Winchester, entrando na capital, Londres, nel mes de xunu. Pero la so falta de tactu pa gobernar y les sos esixencies de dineru fixeron qu'Esteban de Blois llograra deponela, con sofitu de los nobles, teniendo que fuxir a Oxford antes de poder ser coronada reina (payares de 1141). Matilde llogra caltener la resistencia nel oeste del país, sofitada por un sector de la nobleza, lleal a la dinastía normanda. Pero a la fin, en 1148, Matilde abandona la llucha y retírase a Normandía, onde yera la duquesa titular dende 1135 pero reinante dende 1144–. El so home, Godofredo V, muerre en Château-du-Loir, el 7 de setiembre de 1151, a la temprana edá de 38 años.

El desgobiernu inglés resultante tuviera un interesáu efeutu: el d'ampliar los Estaos de la casa d'Anjou –aumentaos col ducáu de Normandía, a la fin conquistáu por Godofredo V en 1144–, que'l so beneficiariu había de ser Enrique, el fíu mayor de Godofredo y Matilde. En 1153 llégase a la fin a un alcuerdu socesoriu, el Tratáu de Wallingford, pol cual Esteban reconoció a Enrique como'l so herederu. Esteban de Blois muerre en Dover el 25 d'ochobre de 1154, y Enrique Plantagenet xube al tronu inglés como Enrique II.

Matilde finó en Rouen el 10 de setiembre de 1167 a los 65 años d'edá, siendo soterrada na abadía de Bec.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Marjorie Chibnall (2004). «Oxford Dictionary of National Biography» (inglés). Oxford University Press.
  2. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 8619917. Apaez como: Matilda of England. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Matilda-daughter-of-Henry-I. Apaez como: Matilda. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. 4,0 4,1 4,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. 5,0 5,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Eufrasia de Kiev
Emperatriz del Sacru Imperiu
11141125
Socesor:
Richenza de Northeim
Predecesor:
Esteban de Blois
Reina d'Inglaterra
1141
Socesor:
Esteban de Blois