Violette Szabo

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Violette Szabo
Violette Szabo IWM photo.jpg
Vida
Nacimientu Levallois-Perret26  de xunu de 1921
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Fallecimientu

Campo de concentración de Ravensbrück Traducir5  de febreru de 1945

(23 años)
Causa de la muerte fusilamiento Traducir
Oficiu
Oficiu espía
Premios
Serviciu militar
Graduación alférez Traducir
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
IMDb ch0441598
Cambiar los datos en Wikidata

.


Violette Szabo (París; 26 de xunu de 1921 - Ravensbrück; 5 de febreru de 1945) foi un miembru británica del SOE (Special Operations Executive) mientres la Segunda Guerra Mundial. Trabayó pal espionaxe británicu en misiones de reconocencia y sofitó a la Resistencia Francesa dende 1944 hasta 1945.

Biografía[editar | editar la fonte]

Violette Reine Elizabeth Bushell nació en París en 1921. Fía de padre inglés y madre francesa, que llueu se camudaron a Londres, Inglaterra, onde se crió. Dende los 14 años desempeñó distintos oficios, ente ellos estilista de peluquería y vendedora nos barrios londinenses. Violette sobresalía pola so guapura, intelixencia y dinamismu.

En 1940, a los 19 años, y yá empezada la guerra conoció a un oficial de la Lexón Estranxera de ascendecia húngara llamáu Etienne Szabo con quien se casó esi mesmu añu y al que siguió nos sos distintos destinos. Szabo foi destináu a África y Violette sirvió como camillera de ambulancia hasta que quedó embarazada del so primer fíu.

De vuelta a Londres, con 21 años d'edá, nació la so fía Tania el 8 de xunu de 1942, mientres el so home sirvía n'África, onde finaría n'aición nel intre de la batalla d'El Alamein, el 24 d'ochobre de 1942.

Como axente na II Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Mientres permanecía en Londres, el Serviciu Secretu Británicu considerar como candidata y reclutó a Violette Szabo como axente especial pal SOE por cuenta de los sos raigaños anglu-franceses. Violette, qu'apoderaba'l francés, aceptó darréu la ufierta y sometióse a un aceleráu entrenamientu como axente de reconocencia, recibiendo llecciones de manexu d'armes y esplosivos, defensa personal, paracaidismu, operaciones tapaes y sabotaxe.

A principiu de 1944, na so primer misión, foi tresportada nun Westland Lysander y llanzada en paracaíes sobre Rouen, en Francia, onde se punxo en contautu cola Resistencia francesa, que lu asignó Corinne como nome de guerra. La so misión consistía en reconocer les debilidaes de dellos sectores de les fortificaciones alemanes de la Muralla del Atlánticu. Foi arrestada como sospechosa en dos causes consiguiendo ser lliberada en dambes, dempués de lo cual otru Lysander devolver a Inglaterra.

Captura y execución[editar | editar la fonte]

El 7 de xunu de 1944, asignóse-y una segunda misión que consistía en sirvir d'enllaz ente los maquis na zona de Limoges pa integrar les aiciones de los partisanos en xunto coles operaciones aliaes del Día-D, el desembarco en Normandía. Realizando esa misión y tando en compañía d'un partisanu a bordu d'un automóvil Citroën foi interceptada por patrulles de les SS, pertenecientes a la Das Reich. Ella yera pasaxera nel coche que llevantó los barruntos de les tropes alemanes nun reten inesperáu que s'estableciera p'atopar al Sturmbannführer (mayor) Helmut Kampfe de la División Das Reich, que fuera prindáu pola resistencia local y darréu executáu sumariamente. Szabo foi llevada a les oficines de la Gestapo onde foi entrugada, torturada y depués unviada al campu de concentración de Ravensbrück onde foi executada'l 5 de febreru de 1945 al pie de otros axentes del SOE, Denise Bloch, Cecily Lefort y Lilian Rolfe. De los 55 miembros femeninos del SOE mientres la Segunda Guerra Mundial, 13 morrieron n'aición o en campos de concentración nazis.

Llibru[editar | editar la fonte]

La so fía, Tania Szabo, escribió una reconstrucción refecho y cuidadoso de los sos dos misiones en 1944 nes árees más peligroses de Francia naquella dómina, con alcordances de la so infancia. L'autor Jack Higgins escribió'l prólogu y el radioperador francés Jean-Claude Guiet, quien la acompañara na misión na rexón de Lemosín, escribió la introducción. El 15 de payares de 2007, mientres la presentación del llibru Moza valiente y formosa: Les misiones de l'axente del SOE, teniente Violette Szabo, la condecorada exagente del SOE Odette Churchill dixo: «ella yera la más valiente de toos nós».

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]





Violette Szabo