Gestapo

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Ficha d'organismu oficial

Cuarteles xenerales de la Gestapo en Prinz-Albrecht-Straßy 8 (actual Niederkirchnerstraßy), Berlín (1937).

L'Audiu|De-Gestapo.ogg|Gestapo}} (contracción de Gueheime Staatspolizei: 'Policía Secreta del Estáu') foi la policía secreta oficial de la Alemaña nazi, dirixida dende 1936 por Reinhard Heydrich hasta la so muerte nel atentáu de Praga en 1942. Totalmente subordinada a les SS, foi alministrada pola Reichssicherheitshauptamt (RSHA) y considerada como una organización dual del Sicherheitsdienst (SD) y tamién una Suboficina de la Sicherheitspolizei (SiPo). Establecida por decretu'l 26 d'abril de 1933 y eslleida el 7 de mayu de 1945 por orde del Xeneral Dwight D. Eisenhower.

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

Formada por oficiales de policía de carrera y profesionales del Derechu, la so organización y funciones fueron rápido afitaos por Hermann Göring dempués que Hitler aportara al poder en xineru de 1933. Rudolf Diels foi'l primer xefe de la organización.

La función de la Gestapo yera la d'investigar y combatir «toes los enclinos peligrosos pal Estáu». Tenía autoridá pa investigar los casos de traición, espionaxe y sabotaxe, amás de los casos d'ataques criminales al Partíu Nazi y al Estáu.

La norma de 1936 que regulaba la so actuación otorgó-y carta blanca y asitiar percima de la llei al escluyila comoquier de control xurisdiccional. En particular, foi eximida de responsabilidad ante los tribunales alministrativos, los que pelo normal s'encargaben de resolver los pleitos que los ciudadanos dirixíen contra'l Tao si consideraben que la so actuación nun s'afaía a Derechu. Werner Best, asesor xurídicu de la Gestapo,[1] llegó a declarar: «Mientres la policía cumpla la voluntá de los líderes políticos, ta actuando legalmente».[2]

El poder de la Gestapo que más-y dexaba abusar yera la Schutzhaft o 'custodia preventiva', un eufemismu pa designar los encarcelamientos ensin procedimientos llegales, típicamente en campo de concentración. La persona encarcelada inclusive tenía que roblar el so propiu Schutzhaftbefehl (documentu onde declaraba'l so deséu de ser encarcelada). De normal esto llográbase sometiéndola a tortura.Plantía:Sinreferencias

Historia[editar | editar la fonte]

La Gestapo foi creada por decretu'l 26 d'abril de 1933, en Alemaña, partiendo de la organización que tenía la Policía Secreta Prusiana. La Gestapo foi, nel so momentu, a cencielles la primer caña de la Policía Prusiana, conocida como «Departamentu 1A de la Policía Estatal Prusiana».

Yá en tiempos del Tercer Reich, la Policía Secreta del Estáu (Geheime Staats Polizei) respondía directamente al Führer y Canciller del Reich Adolf Hitler y el so primer Director foi Rudolf Diels, quien reclutó miembros dende los departamentos de policía profesional y convirtió la Gestapo nuna axencia policial con xurisdicción nacional, comparable con munchos exemplos modernos, tales como'l FBI nos Estaos Xuníos. El rol de la Gestapo como fuerza policial política nun resultó evidente hasta que Hermann Göring foi nomáu socesor de Diels como comandante de la Gestapo en Prusia. Göring encamentó al gobiernu nazi estender el poder de la Gestapo más allá de Prusia hasta tomar toa Alemaña. Esto consiguir Göring sacante en Baviera, onde'l Reichsführer-SS Heinrich Himmler desempeñó'l papel de Presidente de la Policía de Baviera y usó les unidaes locales de la SS como fuerza policial política.

N'abril de 1934, Göring y Himmler alcordaron poner a un llau les sos diferencies (debíu en gran midida al odiu que dambos sentíen poles Sturmabteilung (SA) de Ernst Röhm) y Göring tresfirió tola autoridá de la Gestapo a les SS. En tal puntu, la Gestapo foi incorporada dientro de la Sicherheitspolizei y considerada una organización hermana del Serviciu d'Información Sicherheitsdienst o SD.

El fin[editar | editar la fonte]

Edificiu de Gestapo en Prinz-Albrecht-Straßy 8, tres los bombardeos de 1945.

A midida que los aliaos averar por tolos frentes escontra l'interior de Alemaña, la institución diba sumiendo. La mañana del 3 de febreru de 1945, aviones norteamericanos realizaron un feroz bombardéu sobre toa Berlín, concentrándose na zona gubernamental y provocando la muerte d'unos trés mil berlineses. Tanto la Cancillería del Reich, la del Partíu Nazi, el Cuartel Xeneral de la Gestapo en Prinz-Albrech-Strasse y el Tribunal del Pueblu viéronse afectaos. A partir de los primeros díes del mes d'abril, funcionarios de la Gestapo empezaron a quemar arquivos y documentos nes instalaciones y patios centrales del edificiu, siendo visible les columnes de fumu dende la Wilhelmstrasse o avenida principal de los Ministerios.

A l'amanecida del 29 d'abril de 1945, la 301º División de fusileros pertenecientes al coronel soviéticu Antonov, llanzaron un asaltu con dos reximientos y llograron asitiar una bandera colorada na see de la Gestapo pero tuvieron que replegase esa mesma tarde por un fuerte y nutríu contraataque de la Waffen SS que los fixo recular ensin poder lliberar a los últimos siete deteníos políticos que sobrevivieren a una masacre de deteníos el 23 d'abril. Nes ruines del edificiu instalóse una unidá d'homes de la SS franceses al mandu del SS Hauptsturmführer Henri Fenet, quien defendieron el sitiu hasta'l momentu de la llegada de les tropes soviétiques.

El 1 de mayu mientres la nueche, homes de la SS sacaron a los siete prisioneros de la celda principal y treslladar a otra celda nun suétanu, dando muerte a unu de los deteníos, un suboficial de la Wehrmacht. Na madrugada del 2 de mayu, l'edificiu foi tomáu pol Exércitu soviéticu, que lliberó a los deteníos y dio-yos alimentos; sicasí a un soldáu rusu escapóse-y un disparu y mató por fuerza al ex Gauleiter Joseph Wagner quien cayera en desgracia col réxime nazi poles sos creencia católiques y yera unu de los seis deteníos.

Xuicios de Núremberg[editar | editar la fonte]

La organización foi eslleida por decretu del xeneral Dwight Eisenhower, comandante de les Fuerces Espedicionaries Aliaes, el 7 de mayu de 1945. Nos xuicios de Núremberg, la Gestapo foi considerada una organización criminal y quedó prohibida en toa Alemaña.

Organización[editar | editar la fonte]

La see central de la Gestapo en Berlín atopar na Prinz Albrechtrasse, númberu 8, un edificiu que fuera un teatru y anguaño alluga una exhibición sobre la Topografía del terror». Dende 1934, los berlineses conocíen comúnmente al edificiu como la casa de los horrores» poles tortures y el maltratu a los deteníos que yeren esposados por curties cadenes a les parés de manera horizontal. En Múnich, la Gestapo tuvo como see'l Wittelsbacher Palais, Brienner Straßy 50, siendo güei día'l correspondiente a casar númberu 20.

Graos xerárquicos[editar | editar la fonte]

Pasiellu principal de la see central, en Berlín, de la Gestapo, nel añu 1934.

Los funcionarios de la SS (Schutzstaffel) que formaben parte de la Gestapo calteníen el so rangu habitual. Sicasí los funcionarios de carrera civil, amás de ser abogáus o universitarios graduaos en materies allegaes a los requisitos de la institución, teníen una escala de graos particular, colos siguientes rangos:

  • Kriminaldirektor.
  • Kriminalrat.
  • Kriminalkommissar
  • Kriminalinspektor.
  • Kriminalobersekretär.
  • Kriminalsekretär
  • Kriminaloberassistent.
  • Kriminalassistent.

Estructura interna[editar | editar la fonte]

OFICINA IV. INVESTIGACIÓN D'OPONENTES — SS Gruppenführer Heinrich Müller

Sección IVA1: Comunismu, marxismu y organizaciones rellacionaes, crímenes de guerra, propaganda enemiga ya illegal — Primer Xefe: SS Sturmbannführer Heinrich Vogt, Segundu Xefe: SS Hauptsturmführer Franz Konigshaus
Sección IVA2: Contra-sabotaxe, combate al sabotaxe, comisionado políticu pa la Policía, falsificación política — SS Sturmbannführer Horst Kopkow
Sección IVA3: Reacción, oposición, lliberales, emigrantes, traición a la Patria — SS Sturmbannführer Litzenberg
Sección IVA4: Protección, reportes d'asesinatos, misiones especiales, supervivencia, investigación criminal — SS Sturmbannführer Franz Schulz
Sección IVB1: Catolicismu políticu — SS Sturmbannführer Joseph Roth
Sección IVB2: Protestantismu políticu, sectes — SS Sturmbannführer Joseph Roth
Sección IVB3: Otres ilesies, Masonería — (vacante)
Sección IVB4: Asuntos xudíos, asuntos rellacionaos a la evacuación — SS Obersturmbannführer Adolf Eichmann
Sección IVC1: Evaluación, archivu principal fiches, alministración de personal, información, estadía d'estranxeros, oficina central de visaos — Matzke
Sección IVC2: Asuntos de custodia preventiva — Berndorff
Sección IVC3: Asuntos de lliteratura y prensa — SS Obersturmbannführer Richard Jahr
Sección IVC4: Asuntos del Partíu y les sos organizaciones — SS Standartenführer Kurt Stage
Sección IVD1: Asuntos del Protectoráu, checos dientro del Reich — Jonak
Sección IVD2: Asuntos del Gobiernu Xeneral, polacos dientro del Reich — SS Hauptsturmführer Karl Thiemann
Sección IVD3: Informantes, enemigos del estranxeru y del Estáu — Schröder
Sección IVD4: Árees Ocupaes: Francia, Luxemburgu, Alsacia y Lorena, Bélxica, Países Baxos, Noruega, Dinamarca — Baatz
Sección IVE1: Asuntos xenerales de defensa, entrega de reportes alrodiu d'alta traición, seguridá de les fábriques y guardia aduanera — Lindow
Sección IVE2: Asuntos xenerales de la economía, defensa espionaxe económicu :Sección

IVE3: Abwehr Oeste — Fischer

Sección IVE4: Abwehr Norte — Schambacher
Sección IVE5: Abwehr Esti — Kubitzky
Sección IVE6: Abwehr Sur — Schmitz

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Fuentes[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • BUTLER, Rupert. Gestapo. Motorbooks International, 1992, ISBN 0-87938-801-3
  • DELARUE, Jacques. Gestapo. editorial Bruguera, 1967
  • BEEVOR, Antony. Berlín, la cayida. 1945. Ediciones Memoria Crítica, añu 2002, ISBN 84-8432-365-X

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. McNab, Chris (2009). The SS, 1923-45 : the essential facts and figures for Himmler's stormtroopers (en inglés). Amber Books, 156. ISBN 9781906626495.
  2. Shirer, William (1960). The Rise and Fall of the Third Reich (en inglés). Nuevu York: Simon & Schuster. ISBN 0-671-72868-7.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Gestapo