Vigilio

De Wikipedia
Vigilio
59. Papa

31 marzu 537 - 7 xunu 555 (Gregorianu)
Silverio - Pelagio I
apocrisiario papal en Constantinopla (es) Traducir

Vida
Nacimientu Roma, fecha desconocida
Muerte Siracusa7 de xunu de 555[1]
Familia
Padre João
Hermanos/es Reparato (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
Oficiu diplomáticu, sacerdote católicuautor
Llugares de trabayu Roma
Creencies
Relixón Ilesia Católica[3]
Cambiar los datos en Wikidata

Vigilio (fecha desconocida, Roma – 7 de xunu de 555Siracusa) foi'l papa nᵘ 59 de la Ilesia católica, de 537 a 555.[4]

Perteneciente a una noble familia romana, ye nomáu diáconu nel 531 y acompañó al papa Agapito I a Constantinopla nel añu 536, lo que-y dexó entablar amistá con Teodora, la esposa del emperador bizantín Xustinianu I y una siguidora de la doctrina monofisita.

Eleición[editar | editar la fonte]

Tres la muerte de Agapito I el 22 d'abril de 536, Teodora intentó que'l socesor d'esti fora'l so protexíu Vigilio, al qu'unvió a Roma por que, col sofitu del xeneral Belisario, quien tomó la ciudá, fora escoyíu Papa.

Pero en Roma, el rei ostrogodu Teodato adelantrar a los planes bizantinos faciendo escoyer papa, el 20 de xunu de 536, a Silverio, fíu del papa Hormisdas, polo que Belisario depunxo al pontífiz y en desterrándolo fíxo-y abdicar el 11 de payares de 537 (dempués finó'l 2 d'avientu de 537). Darréu fixo escoyer Papa a Vigilio.[5]

El Segundu Concilio de Constantinopla[editar | editar la fonte]

Como yera d'esperar el concilio tres la celebración d'ocho sesiones decretó, el 2 de xunu de 553, la ratificación de la condena de "Los Trés Capítulos" por aciu la promulgación de 14 cánones similares a los 13 que constituyíen la "Homoloxía" publicada por Xustinianu en 551. Y ello a pesar de que Vigilio unviara al Xustinianu con anterioridá, el 14 de mayu el documentu conocíu como "Primer Constitutum" nel que col sofitu d'otros dieciséis obispos condergaba sesenta proposiciones de Teodoro de Mopsuestia, pero onde nun condergaba les de Teodoreto de Ciro y les de Dibes de Edesa.

L'emperador ordenó'l destierru del papa si esti nun aceptaba íntegramente les decisiones conciliares polo que, pa poder tornar a Roma, tuvo qu'emitir, el 23 de febreru de 554, un segundu documentu conocíu como "Segundu Constitutum" nel que se plegaba totalmente a los deseos de Xustinianu y del concilio.

Cuando Vigilio tornaba a Roma, finó'l 7 de xunu de 555 en Siracusa (Sicilia).

Los continuos cambeos de postura de Vigilio respectu al monofisismu supunxeron la total perda de credibilidá del pontífiz polo qu'a la so muerte nun foi soterráu en San Pedro.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: https://www.britannica.com/biography/Vigilius.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 22 mayu 2020.
  3. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: vigiliu. Data de consulta: 15 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Kirsch, Johann Peter (1912), «Pope Vigilius» (n'inglés), Catholic Encyclopedia, 15, Nueva York: Robert Appleton Company, OCLC 1017058 
  5. Procopius, De bellu gothico I (V).25.13–14; translated by Dewing, vol. 3 p. 243


Predecesor:
Silverio

Papa

537 - 555
Socesor:
Pelagio I