Tokugawa Ieyasu

De Wikipedia
Esti artículu ta tituláu d'acordies a la onomástica xaponesa, na que l'apellíu precede al nome.
Tokugawa Ieyasu
Daijō Daijin (es) Traducir

21 marzu 1616 - 17 abril 1616
ōgosho (en) Traducir

1605 -
Udaijin (es) Traducir

24 marzu 1603 - 18 payares 1603
Imadegawa Harusue - Toyotomi Hideyori
shōgun (es) Traducir

1603 - 1605
Ashikaga Yoshiaki - Tokugawa Hidetada
Vida
Nacimientu Castillo de Okazaki (es) Traducir31 de xineru de 1543[1]
Nacionalidá Bandera de Xapón Xapón
Shogunato Tokugawa
Residencia Castillo Edo (es) Traducir
Muerte Castillo de Sunpu (es) Traducir1 de xunu de 1616[2] (73 años)
Sepultura Kunōzan Tōshō-gū (en) Traducir
Nikkō Tōshō-gū (es) Traducir
Causa de la muerte cáncanu d'estómagu
Familia
Padre Matsudaira Hirotada
Madre Odai no kata
Casáu con Tsukiyama (es) Traducir
Seiei-in (en) Traducir
Seiunin (en) Traducir
Ryoūn-in (en) Traducir
Sutsien-si
Taieiin (en) Traducir
Shinjuin (en) Traducir
Fushoin (en) Traducir
Q24875678 Traducir
蓮華院
Sanjo
Yōgen-in
Yegonvie
Yōju-in
Shimoyama-dono
Asahi no kata (es) Traducir
Kame no kata
Chōshō-in (en) Traducir
Señora Chaa (es) Traducir
Saigō-no-Tsubone (es) Traducir
Okaji no Kata
松平重吉の娘
Pareyes Saigō-no-Tsubone (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu clan Tokugawa
Tokugawa family (en) Traducir
Clan Matsudaira (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes xaponés[3]
Oficiu samurái
Graduación xeneral
Cambiar los datos en Wikidata

Tokugawa Ieyasu (徳川 家康? 31 de xineru de 15431 de xunu de 1616), foi'l fundador y primer shōgun del shogunato Tokugawa de Xapón, quien gobernaron dende la batalla de Sekigahara, en 1600, hasta la Restauración Meiji en 1868. Ieyasu gobernó dende 1600 (oficialmente 1603) hasta'l so arrenunciu en 1605.

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia (1543-1556)[editar | editar la fonte]

Tokugawa Ieyasu nació'l 31 de xineru de 1543 na provincia de Mikawa. El so nome orixinal yera Matsudaira Takechiyo. Yera fíu de Matsudaira Hirotada (1526 – 1549), un daimyō de Mikawa que pasaba la mayoría del so tiempu en guerra contra'l clan Oda y el cla Imagawa. La familia Matsudaira taba estremada en dos facciones: un llau quería ser vasallu del clan Imagawa, ente que l'otru, prefería la cla Oda. Esta engarradiella familiar foi la razón del asesinatu del padre de Hirotada (güelu de Takechiyo), Matsudaira Kiyoyasu (¿? - 1536). A diferencia del so padre y la mayoría de la so familia, Hirotada atopó al clan Imagawa como'l menor de dos males. La llealtá de Hirotada escontra los Imagawa causó que'l restu de la so familia sofitara al clan Oda con más fuercia qu'antes. En 1548, cuando la cla Oda invadió Mikawa, Hirotada dirixir con Imagawa Yoshimoto, cabeza del clan Imagawa, en demanda d'ayuda pa combatir a los invasores. Yoshimoto aportó a ayudar cola condición de que Hirotada unviara al so fíu Takechiyo a Sumpu como un rehén n'exiliu. Hirotada aceptó, a pesar de la presión los miembros de la familia Matsudaira. Takechiyo y un grupu de sirvientes fueron unviaos escontra Sunpu como rehenes.

Oda Nobuhide, el líder de les Oda, enterar del arreglu de Hirotada y Imagawa y atacó la caravana na que viaxaba Takechiyo. Foi prindáu y lleváu al Castillo Kowatari en Owari. Nobuhide amenació con asesinar a Takechiyo nun siendo que Hirotada rompiera tolos venceyos que tenía col clan Imagawa. Hirotada dixo que'l sacrificar al so propiu fíu amosaría la seriedá del pactu col clan Imagawa.

Takechiyo, sicasí, nun sufrió nengún dañu. En 1549, Hirotada morrió de causes naturales; poco tiempu dempués, Nobuhide tamién morrió. Les muertes fixeron un gran dañu a un yá debilitáu clan Oda y dexaron a la familia Matsudaira ensin líder. Con Imagawa nuna posición fuerte, Yoshimoto unvió un exércitu a cargu del hermanu menor del so padre, Imagawa Sessai, p'atacar un castiellu Oda onde vivía Oda Nobuhiro, el fíu mayor de Nobuhide, y nueva cabeza de les Oda.

Sessai tomó'l castiellu y prindó a Nobuhiro como rehén. Axustando col segundu fíu de Nobuhide, Oda Nobunaga, ufiertó-y devolver el castiellu a les Oda y perdonar la vida de Nobuhiro en cuenta de que se dexara a Takechiyo tornar colos Imagawa. Nobunaga aceptó, Nobuhiro y el castiellu fueron devueltos a les Oda. Sessai tornó a Sunpu con Takechiyo. Takechiyo creció en Sunpu, pero los sos familiares en Mikawa, taben medrosos avera del futuru de los Matsudaira agora que la cla Oda taba debilitáu y que los Matsudaira yeren vasallos de los Imagawa.

La esguilada escontra'l poder (1556-1584)[editar | editar la fonte]

En 1556, cuando cuntaba 13 años, Takechiyo, camudó'l so nome pol de Matsudaira Motoyasu. En cuenta del so regresu a Mikawa, los Imagawa ordenáron-y engarrar contra la cla Oda nuna serie de batalles. Motoyasu ganó la so primer batalla en Terabe, algamando gran sonadía. Daquella, Oda Nobuhiro morriera, y el lideralgu del clan Oda pasara a manes d'Oda Nobunaga. Dempués d'eses batalles, los Matsudaira y los soldaos de Mikawa empezaron a demandar una mayor autonomía a los Imagawa. En 1560, Yoshimoto xuntó 20.000 homes (munchos d'ellos de Mikawa), colos que coló escontra Kioto: foi'l primera daimyō en faer esto dende 1538. Motoyasu foi unviáu de Mikawa colos sos homes p'atacar el fuerte Marune. Al prindar el fuerte, Motoyasu y los sos homes quedar nel llugar pa defendelo. Por esto, Motoyasu y los sos homes, evitaron la sangrienta batalla d'Okehazama, que tuvo llugar cerca de Nagoya, onde la cla Imagawa foi ganáu pol exércitu d'Oda, y Imagawa Yoshimoto asesináu. Motoyasu retiróse xunto colos sos homes a Mikawa, y finalmente, cola muerte de Yoshimoto, decidió llibrase de la influencia de los Imagawa.

Motoyasu decidió aliase coles Oda, apautando un tratu secretu con Oda Nobunaga. Esti secretismu yera necesariu por cuenta de que munchos miembros de la familia Matsudaira (incluyendo la esposa de Motoyasu y el so fíu, Hideyasu) entá yeren rehenes en Sunpu del nuevu líder de los Imagawa, Imagawa Ujizane, fíu de Yoshimoto. En 1561, Motoyasu y los sos homes colaron y prindaron el fuerte Kaminojo, perteneciente a los Imagawa, lo qu'indicó a Nobunaga que Motoyasu yá nun-y yera lleal a los Imagawa. Motoyasu mató al comandante del castiellu, Udono Nagamochi, y tomó a la so esposa y a los sos dos fíos como rehenes. Ujizane, dándose cunta que los Udono yeren más importantes que los Matsudaira, lliberó a la familia Matsudaira en cuenta de la esposa y los fíos de Udono.

Agora, teniendo llibertá d'aición col regresu de la so familia, Motoyasu empezó a reformar la cla Matsudaira dempués d'años de decadencia, y pacificar Mikawa. Tamién consolidó y fixo más poderosos a los sos vasallos regalándo-yos tierres y distribuyendo los castiellos de Mikawa a los más importantes (incluyendo Honda Tadakatsu, Ishikawa Kazumasa, Koriki Kiyonaga, Sakai Tadatsugu, y Sakikabara Yasumasa) en 1566.

En 1564, Motoyasu ganó al Mikawa Monto, un grupu militar anti Matsudaira, casi perdiendo la so vida nel procesu cuando foi cutíu por una bala que nun enfusó na so armadura. En 1565, atacó les defenses de Imagawa en Totomi. En 1567, pidió al Emperador Ogimachi camudar el so apellíu por Tokugawa, tomando'l nome Tokugawa Ieyasu. Dempués d'esto, empezó a demandar descendencia de parte del cla Minamoto al traviés del cla Nitta, y a la fin, demandó tener descendencia de la Familia Imperial. Coles mesmes, diseñó un árbol familiar que tomaba descendencia del cla Fujiwara. Historiadores modernos usen esto como prueba que los reclamos de Ieyasu d'heriedu imperial fueron fabricaos pa legitimarse a sigo mesmu.

Entá cuando la familia Tokugawa yera simbólicamente independiente, entá nun podíen sobrevivir ensin la cla Oda, y ensin el mesmu Nobunaga. Cuando Nobunaga toma Kioto en 1568, convertir nel líder de-facto de Xapón, munches de les tropes victorioses pertenecíen a Tokugawa. Coles mesmes, Ieayasu taba provecíu por empezar a espandir los sos propios territorios. El y Takeda Shingen, quien taba a la cabeza del cla Takeda en Kai, convinieron un pactu, onde xuntos facer del restu del territoriu de Imagawa. En 1570, les tropes de Ieayasu finalmente apoderáronse de Totomi, y dempués Shingen ocupó Suruga y Sumpu, la capital de los Imagawa. Sicasí, pa esti entós, l'alianza ente los Takeda y los Tokugawa diba en descensu, inclusive Ieyasu xunir col so enemigu Imagawa Ujizane prometiéndo-y que-y tornaría Totomi y Suruga. Coles mesmes, Ieyasu fixo otru pactu, esta vegada con Uesugi Kenshin, el xefe del clan Uesugi y archienemigo del clan Takeda. Teniendo aseguráu'l sofitu de los Uesugi, Ieyasu movió la so capital d'Okazaki en Mikawa a Hamamatsu en Totomi.

Coles tierres de los Imagawa dafechu absorbíes pola influencia Tokugawa, los miembros del clan Imagawa convertir en vasallos de los Tokugawa, colos Uesugi como los sos aliaos más fuertes. Los Tokugawa y los Takeda taben llistos pa la guerra. Ieayasu entá tenía'l sofitu de Nobunaga, pero esti pensaba que delles coses nes que Ieyasu taba metiéndose nun yeren del tou segures. En 1570, Ieyasu condució a 5,000 de los sos homes p'ayudar a Nobunaga na Batalla de Anegawa en contra de los Azai y los Asakura, esto consolidó l'alianza Tokugawa-Oda. Sicasí, Ieyasu nun foi capaz de volver ayudar a Nobunaga en dos años, la guerra colos Takeda empezó en 1571.

En 1572, los Takeda tomaron el castiellu Futamata perteneciente a Ieyasu, y Shingen ganó a Ieyasu na Batalla de Mikatagahara, onde Ieyasu casi pierde la so vida conduciendo a les sos tropes. Takeda Shingen morrió en 1573, y foi asocedíu pol so fíu Takeda Katsuyori, quien prindó'l castiellu Taketenjin en 1574. Sicasí, a pesar de la captura d'esti importante puertu Tokugawa, la predominancia de los Takeda averar al so fin. En 1575, Katsuyori atacó'l castiellu Nagashino en Mikawa, y Ieyasu pidió ayuda a Nobunaga. Cuando Nobunaga amosó daqué de aprehensión al atacar a Takeda, Ieyasu amenació faer les paces colos Takeda y atacar al clan Oda en Owari y en Mino. Nobunaga camudó de paecer y unvió el so exércitu escontra Mikawa. Forzar Oda-Tokugawa de 38,000 homes afararon a los Takeda el 28 de xunu de 1575, anque pelos próximos años, Takeda Katsuyori siguió atacando los territorios de les Oda y los Tokugawa.

En 1579, la esposa de Ieyasu y el so fíu mayor, Tokugawa Hideyasu, fueron acusaos de conspirar con Takeda Katsuyori p'asesinar a Nobunaga. La esposa de Ieyasu foi degollada, y Hideyasu foi forzáu a faer seppuku. Entós, Ieyasu nomó al so tercer fíu (y el so favoritu) Tokugawa Hidetada como herederu, pos el so segundu fíu foi adoptáu por Toyotomi Hideyoshi, un gran samurái.

En 1582, otru ataque combináu ente les Oda y los Tokugawa destruyó a los Takeda. Takeda Katsuyori, según el so fíu mayor y herederu, Takeda Nobukatsu, cometieron seppuku. Agora que los Takeda yá nun figuraben nel mapa, Ieyasu pudo ayudar a Nobunaga cola so campaña pa reunificar Xapón. Pola so ayuda, Ieyasu recibió'l control de la provincia de Suruga (incluyendo Sumpu) y les árees que se delimitaban col cla Hōjō. Los Tokugawa y los Hōjō aliáronse, pos Ieyasu llevábase bien con Hōjō Ujinori, hermanu menor de la cabeza de los Hōjō, Hōjō Ujimasa.

En 1582, Ieyasu taba quedándose en Sakai, na provincial de Settsu, cuando recibió la noticia de qu'Oda Nobunaga fuera asesináu por Akechi Mitsuhide, cabeza del cla Akechi. Ieyasu dirixir escontra Mikawa, medrosu de poder ser asesináu tamién. Ieyasu nun deseyaba atacar al clan Akechi, pero los Tokugawa tomaron ventaya de la situación tomando Kai y Shinano. Dempués d'una decisiva victoria na Batalla de Yamazaki. Hōjō Ujimasa, sintiéndose amenaciáu, unvió tropes escontra Kai. Sicasí, nun hubo batalles, los Hōjō y los Tokugawa fadríen llueu les paces. Pa quedar en bonos términos, Ieyasu dio-y a los Hojo tierres en Kai y en Shinano. Ieayasu empezó a modificar la so alministración, basándose nel modelu de los Takeda, integrando l'exércitu Takeda nel Tokugawa. En 1583, los principales candidatos a tomar el mandu de Xapón yeren Toyotomi Hideyoshi (padre adoptivu del segundu fíu de Ieyasu) y Shibata Katsuie. Ieyasu caltener al marxe nesti conflictu, y Hideyoshi ganó a Katsuie na Batalla de Shizugatake en 1583. Dempués de que Shibata Katsuie cometió seppuku, Toyotomi Hideyoshi y el cla Toyotomi, convertir nos gobernantes del Xapón.

Ieyasu y Hideyoshi (1584 - 1598)[editar | editar la fonte]

En 1584, Ieyasu decidió sofitar a Oda Nobukatsu, el fíu mayor y herederu d'Oda Nobunaga, en contra de Hideyoshi.

Tableru en que Hideyoshi y Ieyasu xugaron al go.

Les tropes de Tokugawa tomaron el castiellu tradicional de les Oda, el Castillo Owari, polo que Hideyoshi dirixó ende parte de les sos tropes. La Campaña de Komaki foi l'únicu episodiu en que los grandes unificadores de Xapón engarraron unu contra l'otru. Mientres esta batalla, Ieyasu llogró la victoria mientres la Campaña de Nagakute. Dempués de meses de marches infructuoses y regateos, la guerra terminó per mediu de diverses negociaciones; primero fixo la paz con Oda Nobuo y dempués ufiertó-y una tregua a Ieyasu. El pactu celebrar a finales d'esi mesmu añu y unu de los términos foi que'l segundu fíu de Ieyasu, OGi Maru convertir en fíu adoptivu de Hideyoshi.

En 1590 Hideyoshi atacó al postreru daimyō independiente de Xapón, Hōjō Ujimasa. La cla Hōjō gobernaba nesi entós ocho provincies na rexón de Kantō. Hideyoshi ordenólu que rindir a la so autoridá pero los miembros del clan refugar. Ieyasu xunir colos sos 30,000 homes a les tropes de Hideyoshi, que atacaron diversos castiellos allugaos nes fronteres de los dominios del clan, siendo'l más notable'l Asediu al Castillo Odawara, que cayó dempués de seis meses. Hideyoshi ufiertó-y los dominios qu'acababen de tomar de los Hōjō en cuenta de les 5 provincies que controlara hasta esi momentu na rexón de Kantō y ésti aceptó. Finalmente los principales líderes del clan Hōjō cometieron seppuku y Ieyasu tomó'l control de la rexón.

Dempués de treslladóse a tol so exércitu y vasallos al so nuevu dominiu, Ieyasu establecer nel castiellu Edo. Dempués de pocos años, Ieyasu convertir nel segundu más poderosu daimyō de tol país.

En 1592, Hideyoshi invadió Corea como preludiu nel so plan p'atacar China, pero les tropes de Tokugawa abstener de participar na invasión. A empiezos de 1593, Ieyasu foi nomáu por Hideyoshi como conseyeru militar pa la so corte en Nagoya, onde pasó cinco años nel puestu.

En 1598, Hideyoshi llamó a una xunta pa establecer el «Conseyu de los Cinco Rexentes», un órganu que s'encargaría de gobernar el país dempués de la so muerte hasta que'l so fíu Hideyori tuviera la edá abonda. Los cinco escoyíos fueron Maeda Toshiie, Mōri Terumoto, Ukita Hideie, Uesugi Kagekatsu y el mesmu Tokugawa Ieyasu.

La campaña de Sekigahara[editar | editar la fonte]

Hideyoshi, dempués de tres meses de convalecencia morrió finalmente'l 18 de setiembre de 1598. Yá que Hideyori cuntaba con tan solo cinco años d'edá, el «Conseyu de los Cinco Rexentes» tomó les riendes del país. Dende esi momentu, Ieyasu dedicar a establecer aliances con distintos daimyō. En 1599, el más vieyu y respetáu de los rexentes, Toshiie, finó polo que Ieyasu dirixó al so exércitu escontra Fushimi y tomó el Castillo Osaka, residencia de Hideyori. Ésta aición enfureció a los trés rexentes restantes, polo qu'en dambos bandos fixeron preparativos pa la guerra.

La oposición escontra Ieyasu centrar na figura d'Ishida Mitsunari, un poderosu daimyō que gociaba del sofitu de los trés rexentes y de dellos daimyō del este de Honshū, ente que Ieyasu aliar coles cles Date, Mogami, Satake y Maeda.

En xunu de 1600, Ieyasu y los sos aliaos dirixir en contra del cla Uesugi, acusaos de querer causar una revuelta en contra de l'alministración Toyotomi, pero enantes de llegar a los sos dominios Ieyasu recibió la información de que l'exércitu encabezáu por Mitsunari dirixir nel so contra, polo que se movieron escontra Kioto. A finales del branu d'esi mesmu añu, les fuercies de Mitsunari prindaron el castiellu Fushimi.

Ente que l'exércitu principal de Ieyasu coló por Tōkaidō, el so fíu Hidetada coló con 38.000 soldaos por Nakasendō. Una batalla que sostuvo en contra de Sanada Masayuki retrasar, polo que nun pudo algamar al so padre na batalla decisiva.

La Batalla de Sekigahara empezó'l 21 d'ochobre de 1600 con un total de 160.000 soldaos en dambos bandos y terminó con una victoria definitiva pal bandu de Tokugawa. L'Exércitu del Oeste» foi dafechu estrapáu y en pocos díes los principales líderes fueron prindaos y asesinaos. A partir d'esti momentu, Tokugawa Ieyasu convertir nel gobernante de facto de too Xapón.

Darréu dempués de la victoria en Sekigahara, Ieyasu redistribuyó la tierra ente'l so vasallos que lu habíen sofitáu. Ieyasu nun tomó represalies en contra de dellos daimyō del oeste como nel casu del del cla Shimazu, ente qu'otros fueron dafechu destruyíos. Toyotomi Hideyori perdió casi tolos sos dominios y foi degradáu a un daimyō común, yá non como gobernante del país. Años dempués, los daimyō que-y amosaren llealtá enantes de Sekigahara fueron conocíos como fudai daimyō, ente que los que lo fixeron dempués fueron conocíos como tozama daimyō.

Shōgun Ieyasu (1603–1605)[editar | editar la fonte]

Mon del cla Tokugawa.

En 1603, Tokugawa Ieyasu recibió'l títulu oficial de shōgun a manes del Emperador Go-Yōzei a los sos 60 años d'edá. Ieyasu pudo superar a tolos grandes homes de la so dómina: Oda Nobunaga, Toyotomi Hideyoshi, Takeda Shingen, Uesugi Kenshin. Ieyasu emplegó los sos años restantes en crear y asegurar el shogunato Tokugawa (que se conoz como Periodu Edo) y el cual perduraría más de 250 años, siendo'l tercer shogunato esistente dempués del shogunato Kamakura y el shogunato Ashikaga

Dempués d'establecer les bases del so gobiernu, Ieyasu abdicó a la so posición oficial como shōgun en 1605, nomando como'l so socesor al so fíu Tokugawa Hidetada, anque na realidá'l mesmu siguió asumiendo'l centru del poder.

Ōgosho Ieyasu (1605–1616)[editar | editar la fonte]

Entá col el títulu de Ōgosho (大御所 shōgun enclaustrado?), Ieyasu siguió calteniendo'l poder político del país. Ordenó'l treslláu de la capital del país de Kioto a Edo, amás de que supervisó la reconstrucción del Castillo Edo, que resultaría'l castiellu más grande de too Xapón, construcción na que los daimyō de tol país viéronse obligaos a participar. Ieyasu tamién supervisó les rellaciones diplomátiques con España, Portugal y los Países Baxos, anque dende 1609 prefirió caltener distancies con estos países, anque darréu a los Países Baxos sería-y aprobáu un permisu pa comerciar de manera llindada en 1611 na ciudá de Hirado. Dende 1605 hasta la so muerte recibió l'asesoría del pilotu inglés al serviciu de los holandeses William Adams, qu'exerció como conseyeru nes rellaciones con España y la Ilesia Católica.

En 1611 encabezó una delegación a Kioto de 50,000 persones pa ser testigu de la coronación del Emperador Go-Mizunō, y ordenó la remodelación de la Corte Imperial, y forzó a los daimyō del bloque occidental a roblar un xuramentu de llealtá a la so persona. En 1613, promulgó'l Kuge Shohatto, onde pon a los daimyō so estricta supervisión, dexándolos como títeres ceremoniales. En 1614 promulgó un edictu pa la Espulsión de los Cristianos, prohibiendo la relixón dafechu nel país.

En 1615, preparó'l Buke Shohatto, un documentu qu'establecería'l futuru del réxime Tokugawa.

Asediu d'Osaka[editar | editar la fonte]

Balta Ieyasu en Tōshō-gū.

La última amenaza esistente pal so gobiernu yera Hideyori, legitimo herederu de Hideyoshi, quien agora yera un mozu daimyō qu'ocupaba'l Castillo Osaka. Munchos samurái que s'oponíen a Ieyasu, xuniéronse en redol a Hideyori alegando qu'él yera'l llexítimu gobernador del país. Ieyasu ordenólu qu'abandonara'l castiellu polo qu'empezó a reclutar simpatizantes. Los Tokugawa, sol lideralgu del Ōgosho Ieyasu y del shōgun Hidetada (fíu de Ieyasu) dirixeron un numberosu exércitu al castiellu no que se conoz como "L'Asediu d'Iviernu d'Osaka". Eventualmente, Tokugawa fixo un tratu cola madre de Hideyori, Yodogimi y les tropes de Tokugawa empezaron a enllenar el foso con sable polo que Ieyasu tornó a Sunpu. Dempués de que Hideyori negóse nuevamente a abandonar el castiellu, el castiellu foi asediado, no que se conoz como Asediu de Branu d'Osaka. Finalmente a finales de 1615 el castiellu cayó sol exércitu de los Tokugawa y los defensores fueron muertos, incluyendo a Hideyori, la so madre Yodogimi y el fíu de Hideyori. La esposa de Hideyori, Senhime (nieta de Ieyasu), foi devuelta cola so familia a salvo. Colos Toyotomi finalmente esterminaos, yá nun esistíen amenaces pa la dominación de los Tokugawa de Xapón.

Muerte de Ieyasu[editar | editar la fonte]

En 1616, Ieyasu morrió a la edá de 75 años. El primer shōgun Tokugawa foi divinizáu póstumamente como Gongen o Gongen-sama. El nome gongen derivar del títulu divín Tōshō Dai-Gongen (東照大権現?), que significa un buda que s'apaeció so la forma d'un Kami. Mientres la so vida, Ieyasu espresó'l so deséu de ser divinizáu dempués de la so muerte al envís de «protexer a los sos descendientes del mal». Nel Mausoléu Gongen nel Templo Nikkō caltiénense los sos restos y el so testamentu.

Cultura Popular[editar | editar la fonte]

Nel videoxuegu d'estratexa en tiempu real Age of Empires III: The Asian Dynasties desenvueltu por Ensemble Studios y distribuyíu por Microsoft nel añu 2007, Tokugawa Ieyasu ye'l líder de los xaponeses, nun ye un aliáu bien arrogante, nin tampoco ye un enemigu caritatible.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «A Global Chronology of Conflict: From the Ancient World to the Modern Middle East» (23 avientu 2009).
  2. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Tokugawa-Ieyasu. Apaez como: Tokugawa Ieyasu. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
nengunu
Shōgun Tokugawa
1600 - 1605
Socesor:
Tokugawa Hidetada