Cárcova

De Wikipedia
(Redirixío dende Foso)
Cárcova
Instalaciones
Formáu por city grade offset (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Cárcova de la casa señorial de Baddesley Clinton en Warwickshire, Inglaterra.
Escavación arqueolóxica na cárcova escavada na roca del Castro de la Lomba en Santibáñez de la Peña (Palencia, Castiella y Lleón).
El Castiellu de Bodiam llevántase sobre la so cárcova.

La cárcova ye una zanxa fonda, dacuando enllena d'agua, escavada pa formar una barrera contra ataques a les muralles de los castiellos o otres fortificaciones. Una fondigonada enzanca l'accesu de les máquines d'asediu, como la torre d'asediu o'l ariete, que precisen tar xunto al muriu pa ser eficaces. Una carauterística bien importante ye qu'enzanca enforma los intentos de minar los cimientos de los murios por aciu túneles con vista a colapsalos, per una parte obligando a afondar más na escavación y en casu d'haber agua, esta anubriría esos túneles o causaría que se tuvieren que reforzar enforma.

Este mesmu conceutu aplícase na construcción o ameyoramientu d'estadios. Estos tienen en permediu 3 m d'anchu arrodiaos por una malla de kevlar.

Historia[editar | editar la fonte]

Na violenta redolada del sieglu XIV y el sieglu XV n'Inglaterra, los murios defensivos riquíen un permisu escritu del rei, pero una cárcova arrodiando una casa señorial podía disuadir inclusive a los intrusos más resueltos. Les corrientes fueron de cutiu esviaes na Edá Media pa enllenar la cabiana. Les cárcoves riquíen caltenimientu. Teníen que ser dragaes pa evitar que pudiera acabase formando una ponte natural por sedimentu, oxetos cayíos por fuercia o refundiaos polos enemigos.

Les pontes desmontables dexaben travesar la cárcova na Edá Media. De primeres yeren solamente simples pontes de madera, fácilmente desmontables si l'enemigu intentaba asaltar la fortificación. Fueron sustituyíos por pontes llevantadores y colgantes.

Cola evolución de la téunica de fortificación, constrúyense tamién cárcoves seques. Nesti casu la torga constitúila la mesma cárcova al establecer una zona estena onde l'asaltante constitúi un blancu fácil pal fueu cruciáu de los defensores zarraos na fortaleza y parapetados tres les muralles. Los baluartes asítiense de forma que la so artillería pueda barrer la cárcova en casu de llegar a este los asaltantes.

Na cárcova, la parte del mesmu que da al interior de la fortaleza ye llamada la escarpia y la paré que da al campu enemigo la contraescarpa. Sobre la contraescarpa escurre de normal el camín cubiertu y nel interior de la cárcova asítiense les fortificaciones auxiliares como revellines, hornabeques y contraguardies.

Les cárcoves teníen dacuando llargos palos de madera dientro, pa evitar que los enemigos travesar nadando.

Anque les cárcoves acomúñense polo común colos castiellos europeos, tamién fueron usaos comúnmente nos shiros o castiellos xaponeses, de los que queden dellos exemplos en Xapón. Amás polos indios norteamericanos de la cultura del Mississippi como una defensa esterna de les sos aldegues fortificaes. Los restos d'una cárcova del sieglu XVI siguen siendo visibles nel Parque Arqueolóxicu estatal de Parkin, al este d'Arkansas.

Les cárcoves utilícense tamién pa dixebrar animales d'espectadores en munchos zoos modernos. La estructura con un muriu de contención vertical esternu, llevantándose direutamente de la cárcova, ye un usu estendíu del Hai hai de la xardinería inglesa.

En 2004 suxuriéronse planes pa una cárcova de dos milles a lo llargo de la frontera sur de la Franxa de Gaza pa evitar que pudiera faese un túnel dende territoriu d'Exiptu a la ciudá fronteriza de Rafah.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Boddy-Evans, Alistair. «Two-mile Gaza moat to foil tunnels to Egypt». Consultáu'l 2006.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]