The Sun

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
The Sun
The Sun.svg
Datos
Tipu Periódicu (diariu), disponible de llunes a sábadu sacante Día de Navidá (con una tirada especial los domingos)
Fundación 1964
Idioma Inglés
Sede Wapping Traducir
Editorial News Corp Traducir
Formatu tabloide Traducir
Fundador News International
Propietariu News International
Posición política Conservadora
Páxina web www.thesun.co.uk
Cambiar los datos en Wikidata

The Sun ye un periódicu en formatu tabloide publicáu nel Reinu Xuníu. Ye anguaño'l diariu más lleíu en idioma inglés,[ensin referencies] con una tirada d'alredor de 3 200 000 exemplares y unos 8 500 000 llectores. Ye publicáu por News Group Newspapers, subsidiaria de News Corporation. News Corporation ye de la mesma propiedá del magnate Rupert Murdoch.

The Sun antes de Murdoch[editar | editar la fonte]

The Sun yera orixinalmente un periódicu de formatu grande y estrenóse en 1964 pa reemplazar al Daily Herald. Mirror Group Newspapers mercó The Sun a Odhams Press y TUC. El Herald, foi hasta la so vienta al Mirror Group en 1960 oficialmente partidariu del Partíu Llaborista del Reinu Xuníu y permaneció lleal al mesmu partíu tamién dempués. La tirada del Mirror nel momentu de la so compra yera 1,2 millones d'exemplares acaldía. Sicasí, el llectores, provenientes de la clase obrera y con edá mayor, nun fueron bien curiosos pa les axencies de publicidá, y el Mirror Group nun quixo faer competencia a sigo mesmu con The Herald.

Seya como quier, The Sun desilusionó al so dueñu, el Mirror Group. La tirada menguó y en 1969 el Mirror Group vendió'l periódicu a Rupert Murdoch. Los sindicatos sofitaron a Murdoch porque fixo un compromisu de qu'el so trabayu taría a salvo.

Los primeros años con Murdoch[editar | editar la fonte]

De momentu, Murdoch camudó'l periódicu a pequeñu formatu, y fixo de The Sun un periódicu hermanu col News of the World, un periódicu mariellu de los domingos el cual mercara l'añu anterior. Los dos periódicos utilizaben les mesmes máquines de prensa, y dambos fueron xestionaos xuntos.

El conteníu del periódicu resultó más sensacionalista, en concretu cola introducción de la "Page Three Girl", una moza dafechu desnuda y depués en 1970, semidesnuda. The Sun tenía alta rentabilidá nos años setenta, a pesar del comportamientu restrictivu de los sindicatos de prensa y Murdoch llogró abondo capital de mano negocios nos Estaos Xuníos en 1973.

Políticamente, The Sun sofitó al Partíu Llaborista nos primeros años de Murdoch. Nes eleiciones de 1974, según Roy Greenslade en Press Gang (2003), el periódicu yera neutral. L'entós editor, Larry Lamb, venía de una redolada llaborista, inclusive socialista. Bernard Shrimsley venía de la clase media y sofitó d'una manera pocu convincente al Partíu Tory (conservador).

Dende la eleición de Margaret Thatcher al lideralgu de los Tories en 1975 The Sun camudó d'aldu, y sofitó a Thatcher na eleición de 1979.

Titulares notables[editar | editar la fonte]

«Gotcha»
4 de mayu de 1982. [Tr. ¡Te pillé! / Te tengo, guacho [Ríu de la Plata]) Mientres la Guerra de les Islles Malvines cuando'l barcu Xeneral Belgrano fundióse, cola consecuente muerte de 321 persones.
«Up Yours, Delors»
1 de payares de 1990. (Tr. Sobre ti, Delors, / enriba de ti... / enriba to...[Conu Sur d'América], referíu a la posición más frecuente del home nel actu sexual). Mientres un alderique sobre la introducción del euru, a cuenta de un representante del gobiernu francés, Jacques Delors.
«Our Boys»
La frase que siempres s'utiliza pal exércitu del Reinu Xuníu. (Tr. Los nuesos mozos)
«Are we being run by a gay mafia?»
9 de payares de 1989. (Tr. ¿Tamos siendo controlaos por una mafia gai?)
«Is THIS the most dangerous man in EUROPE?»
25 de payares de 1998. (Tr- ¿Ye este l'home más peligrosu d'Europa?).
«-y worm»
2 de febreru de 2003. (Tr- El vierme) Los líderes estranxeros fueron despreciaos pol periódicu de manera asidua. Nesti casu tratar de Jacques Chirac, el presidente francés, pola so oposición a la invasión d'Iraq. Nun editorial a otru día, el periódicu escribió „The French President is an unscrupulous, conniving, preening, lying, cheating hypocrite“ (Tr- El presidente francés ye un hipócrita inescrupuloso, confabulador, arrayante y tramposu.). En París, una edición gratis del periódicu foi distribuyida col títulu I bet you cant read this... peace!" Chirac est un ver".
«From Hitler Youth to Papa Ratzi»
20 d'abril de 2005. (Tr- De les Mocedaes Hitlerianes a Papa Ratzi) Cuando Joseph Ratzinger foi escoyíu Papa. Cuando terminó la Segunda Guerra Mundial en 1945, Ratzinger tenía 18 años.
«Tyrant's in his Pants»
20 de mayu de 2005. (tr- El tiranu nos sos calzoncíos) The Sun, igual qu'otru periódicu de Rupert Murdoch, The New York Post, amosó na so primer páxina una semeya de Sadam Husein en calzoncíos blancos col enfotu de facer# risión.
«One down... three to go»
23 de xunetu de 2005.(tr- Unu cayó... falten trés) Sobre'l fallecimientu del brasileñu Jean Charles de Menezes (27 años), tirotiáu pola policía del Reinu Xuníu por error.
BeLeave in Britain
14 de Xunu de 2016 pidiendo'l votu a favor del Brexit
Up Yours Senors
4 d'Abril de 2017 en referencia a la soberanía de Xibraltar

Editores[editar | editar la fonte]

Periodistes y columnistes actuales[editar | editar la fonte]

  • Pete Bell
  • Victoria Raymond
  • Emily Smith, US editor
  • George Pascoe-Watson
  • Alex Kasriel
  • Corinne Abrams
  • Victoria Newton
  • Frank Praverman
  • Robin Amlot
  • John Cole
  • James Clench
  • David Wooding, whitehall editor
  • Richard White
  • Gary OShea
  • Andrew Parker
  • Dave Masters
  • Veronica Lorraine
  • Lucy Faigan
  • Jamie Pyatt
  • Jerome Starkey
  • Ian King, business editor
  • Jon Gaunt
  • Jane Moore
  • Fergus Shanahan

Referencies[editar | editar la fonte]


The Sun