Daily Herald

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

El Daily Herald foi un periódicu británicu publicáu en Londres de 1912 a 1964 —anque la so publicación foi selmanal mientres la Primer Guerra Mundial—. Dexó de publicar cuando foi rellanzáu como The Sun.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

N'avientu de 1910, la unión d'imprentadores, conocida como London Union of Compositors (LSC), comprometer nuna llucha por establecer la selmana llaboral de 48 hores y empezó a publicar un boletín de fuelga diariu llamáu The World. Will Dyson, un artista australianu aniciáu en Londres, contribuyó con una caricatura. A partir del 25 de xineru de 1911 el boletín camudó de nome a Daily Herald y publicóse hasta'l final de la fuelga n'abril de 1911. Nel so apoxéu tuvo vientes diaries de 25 000 exemplares.

Ben Tillett, líder de los estibadores, y otros sindicalistes radicales tuvieron la inspiración de recaldar fondos pa crear un diariu permanente que representara al movimientu llaboral y que compitiera colos periódicos que defendíen a los dos principales partíos políticos, el Lliberal y el Conservador, pero independiente del Partíu Llaborista oficial y del Trades Union Congress —Congresu de sindicatos—, que taben entamando establecer un diariu propiu, qu'empecipió la so publicación como Daily Citizen n'ochobre de 1912.

El grupu organizador inicial incluyía a Tillett, T. Y. Naylor del LSC, George Lansbury —políticu socialista—, Robert Williams de Transport and Xeneral Workers' Union —la unión de los trabayadores del tresporte—, W. N. Ewer y Francis Meynell. Caltuvieron el nome del boletín de fuelga y formaron la empresa del Daily Herald. El llectores y partidarios formaron sucursales locales de la Daily Herald League, al traviés de la cual axustaben el rotativu.

Periodu sindicalista 1912-1913[editar | editar la fonte]

El primer exemplar apaeció'l 15 d'abril de 1912, editáu por William H. Seed. Un detalle clave fueron les caricarturas de Dyson, que contribuyeron a da-y tonu políticu al periódicu. El so enclín foi principalmente sindicalista: brindaba sofitu incondicional a les fuelgues y defendía una revolución socialista basada na organización de los obreros en sindicatos. Amás sofitó a los sufraxistes y a les lluches anticolonialismo, principalmente n'Irlanda. Los primeros exemplares tuvieron que documentar el naufraxu del RMS Titanic y fixeron énfasis nes desproporcionaes perdes ente los miembros de la tripulación y los pasaxeros probes de tercer clase, demostrando la distinta perspeutiva del nuevu diariu.

Los escritores del staff incluyíen a W. P. Ryan, Langdon Everard y George Slocombe. G. K. Chesterton yera un contribuidor frecuente y el so hermanu Cecil y Hilaire Belloc facer dacuando. Dempués de que Seed fuera removíu de la xefatura de redaición, Roland Kenney, Sheridan Jones y, finalmente, Charles Lapworth tuvieron nel cargu.

En xunu de 1913, la compañía Daily Herald foi forzada a lliquidación. Lansbury y Lapworth formaron una nueva compañía, Limit Printing and Publishing Company. El déficit nos costos de producción yera garantizáu polos amigos ricos de Lansbury y Francis Meynell xunir a la xunta directiva como representante d'estos. D'avientu de 1912 hasta agostu de 1914, unu de los principales patrocinadores financieros foi H. D. Harben, fundador del New Statesman. A partir d'esta dómina, los miembros de la Daily Herald League nun tuvieron más influencia formal sobre'l periódicu.

A finales de 1913, los otros dos miembros de la xunta directiva pidiéron-y a Lapworth que dimitiera como editor. Lansbury y los financiadores del diariu taben inquietos polos ataques de Lapworth y d'otru escritores a ciertos individuos dientro del establishment y el movimientu llaboral. «Odiu de les condiciones por tolos medios, pero non de les persones», foi cómo Lapworth citó a Lansbury. Les consecuencies fueron espublizaes nes páxines de cartes de The New Age ente avientu de 1913 y abril de 1914.

El Herald sol mandu de Lansbury 1914-1922[editar | editar la fonte]

El nuevu periódicu lluchó financieramente, pero de dalguna manera llogró sobrevivir, y Lansbury desempeñó un papel creciente en consiguir caltenelo a flote. Sol so mandu, el Herald tomó una posición política ecléctica pero implacablemente militante y llogró vientes de 50 000-150 000 exemplares al día. Pero, la Primer Guerra Mundial n'agostu de 1914 –o más bien la posterior división de la izquierda ente aquellos que sofitaben o s'oponíen al conflictu bélicu– amenorgó radicalmente la so circunscripción. Lansbury y los sos colegues, el centru de la izquierda antiguerra, decidieron publicar semanalmente. El periódicu desempeñó un papel clave na campaña contra la guerra mientres los próximos cuatro años. Taba na vanguardia del movimientu contra'l serviciu militar obligatoriu y sofitó a los oxetores de conciencia; amás, acoyó con beneplácito les revoluciones ruses de febreru y ochobre de 1917. Hubo notables primicias periodístiques, la más famosa, la so hestoria de 1917, en «How they starve at the Ritz», una esposición del consumu conspicuo per parte de los ricos nun momentu nel que les dificultaes nacionales causaron que'l Gobiernu, motiváu pola llerza, racionara los alimentos.

El Herald volvió a entamar la publicación diaria en 1919 y otra vegada desempeñó'l so papel como propaganda de fuelgues y contra la intervención armada en Rusia metanes el baturiciu social de 1919-21. Tamién en 1919, el Herald empezó a publicar la tira risible de Bobby Bear. Cuando la onda radical menguó, el Herald taba en quiebra y yera incapaz de siguir como un diariu d'izquierda independiente. Lansbury apurrió'l periódicu al Trades Union Congress y al Partíu Llaborista en 1922.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Stanley Reynolds: Poor Men's Guardians: A Record of the Struggles for a Democratic Newspaper Press, 1763-1973 (ISBN 0853153019) pp. 173-178.
  • Notes inédites escrites en 1960 por Robin Page Arnot, que s'atopen en Working Class Movement Library.
  • The New Age – Letters to the Editor, particularlmente 18 d'avientu de 1913, 8 de xineru, 26 de febreru y 5 de marzu de 1914.
  • James Curran: The British Press: a Manifesto, Macmillan, Londres, 1978



Daily Herald