Rupert Murdoch

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Rupert Murdoch
Rupert Murdoch 2011 Shankbone 3.JPG
Rupert Murdoch en 2011.
Nacimientu Melbourne
Etnia australianos
Ocupación empresariu, inversionista, Presidente y Director Executivu de News Corp y 21st Century Fox
Patrimoniu CrecienteUS 13.4 mil millones (2013)[1]
Creyencies relixoses Católicu[2]
Cónxugue Jerry Hall
Fíos Prudence, Elisabeth, Lachlan, James, Grace y Chloe.
Padres Elisabeth Joy Greene
Keith Murdoch (18851952)
Premios Orde d'Australia en 1984.[3]
Comendador de la Orde de San Gregorio Magno
[editar datos en Wikidata]

Keith Rupert Murdoch (Melbourne, Australia, 11 de marzu de 1931) ye un empresariu, inversor y magnate australianu nacionalizado estadounidense, director executivu y principal accionista de les compañíes News Corp y 21st Century Fox, qu'entienden medios tales como The Sun y The Times y cadenes de televisión como Fox y Sky.

Fíu del periodista Sir Keith Murdoch, quien consolidara'l holding empresarial News Limited, que heredó tres la muerte del so proxenitor, en 1952, asumió la presidencia a los sos escasos 20 años. A partir d'entós, Murdoch empezó a adquirir dellos periódicos en Australia y Nueva Zelanda, dempués de lo que espandióse al Reinu Uníu, cola alquisición de los diarios The Sun y News of the World, lo que foi'l puntu de partida pa la construcción del vastu imperiu mediáticu, que daría forma a News Corporation.

A lo llargo de la so vida, dos elementos fueron constantes na so carrera empresarial, el so enclín a usar los medios pa favorecer les sos posiciones polítiques, y los numberosos casos llegales a los que debió enfrentase, con acusaciones que van dende practicar acciones monopolísticas hasta enriar los beneficios de los sos negocios, por aciu paraísos fiscales.

En xunetu de 2011, Murdoch tuvo qu'enfrentase a delles denuncies contra les sos compañíes, incluyendo a News of the World, propiedá de News Corporation, sobre la intervención de teléfonos de delles celebridaes, persones de la realeza y ciudadanos. Enfrentó les investigaciones de la policía y del gobiernu sobre sobornu y corrupción nel Reinu Uníu, y les investigaciones del FBI nos Estaos Xuníos. El 21 de xunetu del 2012, Murdoch dimitió como director de News International.[4]

Mocedá[editar | editar la fonte]

Rupert nació en Australia y foi l'únicu fíu varón de Sir Keith Murdoch (1885-1952) y Elisabeth Murdoch (de soltera, Greene; 1909-2012). La so ascendencia ye inglesa, irlandesa y escocesa. Los sos padres nacieron en Melbourne. Keith Murdoch foi un renombráu corresponsal de guerra, y más tarde un magnate de la prensa rexonal. Keith pidió una cita con Elisabeth dempués de ver una fotografía so n'unu de los sos propios periódicos. Casar en 1928, cuando ella tenía 19 años d'edá y él llevábalu 23. Amás de Rupert, la pareya tuvo tres hijo: Jane Calvert-Jones, Anne Kantor y Helen Handbury (1929-2004).

Murdoch asistió a la escuela d'élite Geelong Grammar School, onde tuvo la so primer esperiencia na edición d'una publicación siendo co-editor de The Corian, el periódicu oficial de la escuela, amás de ser l'editor del periódicu estudiantil If Revived. Trabayó de mediu tiempu nel diariu Melbourne Herald y foi preparáu pol so padre dende temprana edá pa encargase del negociu familiar. Murdoch estudió Filosofía, Política y Economía nel Worcester College de la universidá de Oxford (Inglaterra), onde sofitó al Partíu Llaborista, y alministró la Oxford Student Publications Limited, la casa editorial del Cherwell Newspaper.

Dempués de la muerte del so maríu en 1952 por cáncer, Elisabeth Murdoch dedicar a obres de caridá como miembru vitaliciu del Comité de Gobernadores del Royal Women's Hospital en Melbourne y fundando el Murdoch Children's Research Institute (Institutu Murdoch pa la Investigación Infantil). A los 102 años (nel añu 2011) tenía 74 descendientes.

Murdoch llogró'l grau de Master of Arts antes de trabayar como subeditor nel periódicu británicu Daily Express mientres dos años.

Negocios[editar | editar la fonte]

Depués de la muerte del so padre, Murdoch regresu del Worcester College a Australia a los 21 años d'edá pa tomar les riendes de la empresa familiar News Limited. A lo llargo de los años, mercó numberosos periódicos d'Australia y Nueva Zelanda, ente ellos el Sunday Times de Perth en 1956, el Daily Mirror de Sídney en 1960, el The Dominion de Wellington en 1964, y el The Daily Telegraph de Sídney en 1972. Dio un enfoque amarillista a les sos publicaciones, priorizando la cobertoria d'escándalos y deportes, lo que lu produció bones resultancies financieres. Tamién en 1964 llanzó The Australian, el primer periódicu nacional d'Australia, ésti d'enfoque más seriu. Per otra parte, en 1961 mercó'l sellu musical Festival Records.

Murdoch espandió los negocios de News Limited al Reinu Uníu, al mercar los tabloides News of the World y The Sun en 1969, y darréu los periódicos The Times y The Sunday Times en 1981. Tamién incursionó n'Estaos Xuníos, al mercar el periódicu San Antonio Express-News en 1973, fundar la revista de celebridaes Star en 1974 y mercar el tabloide New York Post en 1976.

L'empresariu Murdoch intentó incursionar na televisión en directu n'Australia, pero les lleis del país torgaben qu'una mesma empresa tuviera una emisora y un periódicu na mesma ciudá. En 1983, Murdoch mercó la empresa británica de televisión vía satélite Sky, y en 1990 fundir cola British Satellite Broadcasting pa convertise na British Sky Broadcasting.

N'Estaos Xuníos, Murdoch mercó l'estudiu de cine 20th Century Fox en 1984 y les estaciones de televisión en directu Metromedia en 1985, dempués de lo que llanzó la cadena de televisión FOX, qu'en pocos años convertir en rival de los trés grandes cadenes (ABC, CBS y NBC). En 1993 mercó la empresa de televisión asiática Star TV. L'empresariu llanzó la empresa de televisión per suscripción australiana Foxtel en 1995. Mercó la empresa de televisión per satélite estadounidense DirecTV en 2003, que depués vendió en 2008.

En 2007, Murdoch mercó la empresa d'información financiera Dow Jones & Company, que publica'l The Wall Street Journal y el Índiz Dow Jones. En 2014 intentó mercar el multimedio Time Warner por 80.000 millones de dólares, pero refugaron la so ufierta.

Murdoch participó na guerra del rugby league d'Australia de mediaos de la década de 1990, na que fundó la Super League, un campeonatu paralelu a la Lliga Australiana, que depués fundieron na National Rugby League. En 1998, Murdoch mercó los Los Angeles Dodgers de Peter O'Malley supuestamente por 311 millones de dólares. Ésti foi'l preciu más altu nunca pagáu por un equipu deportivu de los Estaos Xuníos. L'empresariu vendió l'equipu a Frank McCourt en 2004. Murdoch intentó mercar el Manchester United FC de fútbol por 625 millones de llibres esterlinas en 1998, pero la comisión de competencia británica torgar.

En 1979, News Limited pasó a ser propiedá del holding News Corporation. La empresa yera originalmente australiana, y en 2004 reincorporar n'Estaos Xuníos. En 2013, News Corporation pasó a denominase 21st Century Fox, ente que les empreses de periódicos biforcar pa conformar la nueva News Corp.

L'escándalu de los teléfonos interveníos[editar | editar la fonte]

En xunetu de 2011 Rupert Murdoch y el so fíu James testificaron ante un comité del parlamentu británicu debíu al escándalu de los teléfonos interveníos. El so imperiu mediáticu nel Reinu Uníu sigue nel puntu de mira mientres el investigadores busquen pruebes de más teléfonos interveníos.[5]

El 12 de xunetu, el comité de cultura, deporte y comunicación de la Cámara de los Lores unvió una citación xudicial a Murdoch, al so fíu James y a la so directora executiva Rebekah Brooks pa testificar ante'l día 19 de xunetu. Magar una primer negativa, Murdoch y el so fíu aportaron a emprestar declaración dempués de que'l comité citára-yos nel Parlamentu. El día anterior a la comparecencia, la páxina web de la publicación The Sun, que pertenez al grupu News Corporation de Rupert Murdoch, foi alteriada, dando pasu a l'apaición en primer páxina d'una hestoria falsa qu'anunciaba la muerte de Murdoch. Según el mesmu Rupert, esi foi “el momentu más humillante de la mio vida”. Sofitó los sos argumentos diciendo qu'el so negociu internacional constaba de 53 000 emplegaos y que los del selmanal News of the World solo representaben un 1%, de manera que nun se faía responsable n'absolutu de lo qu'apaecía o dexaba d'apaecer en dichu periódicu sensacionalista. Añedió, amás, que nun consideraba de nenguna manera la idea de dimitir y que tanto él como los otros altos executivos nun fueren conscientes del piratio de los teléfonos.[6][7]

El 15 de xunetu, Rupert Murdoch asistió a una xunta privada en Londres pa esculpase personalmente cola familia de Milly Dowler debíu al piratio del contestador del móvil de la nueva (la cual morriera) por unu de los periódicos de la so compañía.[8][9] Los díes 16 y 17 de xunetu, News International publicó en munchos de los periódicos nacionales británicos dos páxines enteres de sides. La primera d'elles, roblada pol mesmu Murdoch y constituyida en forma de carta ufiertaba sides polos desafortunaos acontecimientos que tuvieren llugar. Nel mediu de toles acusaciones, Murdoch aceptó la dimisión de Rebekah Brooks, principal encargada de toles sos operaciones en Gran Bretaña, y de -yos Hinton, xefe de Dow Jones y director de la revista cuando asocedieron dalgunos de los abusos. Dambos nieguen tener conocencia dalguna de lo que taba asocediendo mientres taben al mandu.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Murdoch casóse cuatro veces. Primero en 1956 con Patricia Booker, con quien tien una fía, Prudence Murdoch. Divorciar en 1962. Poco se sabe alrodiu de esta unión y Murdoch nun faló públicamente sobre l'asuntu. El mesmu añu, casar cola so emplegada Anna Maria Torv, tía de l'actriz australiana Anna Torv.

Torv y Murdoch tuvieron tres hijo: Elisabeth Murdoch, Lachlan Murdoch y James Murdoch. Depués, divorciar en 1998. Anna Torv recibió aprosimao 1700 millones de dólares estadounidenses.

El 25 de xunu de 1999, 17 díes dempués de divorciase de la so segunda esposa, Murdoch (de 68 años) casar con Wendi Deng, quien tamién trabayaba pa él como vicepresidenta de Star TV. Tuvo dos hijo con ella, Grace (n. 2001) y Chloe (n. 2003), y divorcióse en 2013.

El 5 de marzu de 2016, con 84 años, casar con Jerry Hall, veinticinco año menor, ante un centenar d'invitaos.

El fíu mayor de Rupert, Lachlan, trabayó pal so padre per dellos años en News Corporation y tamién nel periódicu de Nueva York, el New York Post. En 2005, Lachlan dexó les sos posiciones nel emporiu del so padre. Por cuenta de eso, l'únicu fíu viviegamente arreyáu nos negocios del so padre ye James.

Hai delles fregadures ente los varios hermanascos y exmujeres de Murdoch debíu al intentu de controlar les empreses de Rupert nel futuru.[1]

Llista de periódicos[editar | editar la fonte]

Australia[editar | editar la fonte]

The Weekend Australian

The Northern Territory News (Darwin, Australia) [4]

  • The Daily Telegraph [5] (Sydney)
  • The Sunday Telegraph [6]
  • Sportsman
  • Herald Sun [7]
  • Sunday Herald Sun
  • The Herald And Weekly Times Ltd [8]
  • The Courier Mail (Brisbane) [9]
  • The Sunday Mail (Brisbane) [10]
  • The Gold Coast Bulletin [11]
  • Adelaide Advertiser [12]
  • Cumberland Newspaper Group (20 títulos en Sydney) [13]
    • Parramatta Advertiser
    • Blacktown Advocate
    • Canterbury Express
    • Fairfield Advance
    • Hornsby Advocate
    • Macarthur Chronicle
    • North Shore Times
    • Inner-West Weekly
    • Mosman Daily
    • The Glebe
    • Mt Druitt Standard
    • Hills Shire Times
    • Express Advocate
    • Northern District Times
    • Liverpool Leader
    • Editorial Vida (spanish)
    • Lake Macguire News
    • Penrith Press
  • Leader Newspaper Group (30 títulos in Melbourne)
  • Cairns Post Group (42%)
  • North Queensland Newspaper Group
  • Townsville Bulletin [14]
  • Quest Community Newspapers (17 titles in Brisbane suburbs)
  • Sunday Territorian
  • Centralian Advocate [15]
  • The Suburban
  • The Sunday Tasmanian
  • Tasmanian Country
  • Treasure Islander
  • Derwent Valley Gazette (Tasmania)
  • Sunday Mail
  • Sunday 2
  • Messenger Press Group
  • Sunday Times (Perth)

Reinu Uníu[editar | editar la fonte]

Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Rupert Murdoch profile page Forbes.com. Comprobáu en septiembre de 2010.
  2. Paul Collins, «Believers: Does Australian Catholicism Have a Future?» (2008) p. 47 (n'inglés)
  3. "AC AD84. For service to the media, particularly the newspaper publishing industry."«Australian Honours» (inglés). Australian Government. Archiváu dende l'[http://www.itsanhonour.gov.au/honours/ <gallery> honour_roll/search.cfm?aus_award_id=883065&search_type=advanced&showInd=true orixinal], el 4 de payares de 2014. Consultáu'l 27 de febreru de 2010.
  4. "Rupert Murdoch resigns as News International director".BBC News (Londres). Revisáu'l 22 de xunetu de 2012
  5. http://news.blogs.cnn.com/2011/08/16/murdoch-pie-thrower-reportedly-blogging-from-prison/?hpt=hp_t1
  6. http://news.blogs.cnn.com/2011/07/19/live-blogue-police-murdoch-brooks-to-testify-in-phone-hacking-scandal/
  7. http://www.nytimes.com/2011/07/20/world/europe/20hacking.html?_r=0
  8. http://www.bbc.co.uk/news/uk-14170756
  9. http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/16/rupert-murdoch-phone-hacking-apology?INTCMP=SRCH

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Woopidoo - Rupert Murdoch biografía y citaciones









Rupert Murdoch