Televisión Central de China

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
CCTVNewLogo.png
Tipu Empresa pública
Industria Medios de comunicación
Fundación 2 de setiembre de 1958 (60 años)
Sede central Bandera de la República Popular China See de la Televisión Central de China Central CCTV, Beixín, China
Productos Televisión
Internet
Sitiu web CCTV
[editar datos en Wikidata]

Televisión Central de China,[1] tamién conocida como China Central Television embrivíu como CCTV (en chinu simplificáu 中国中央电视台, en pinyin Zhōngguó Zhōngyāng Diànshìtái), ye'l grupu públicu de televisión na República Popular de China y una de les mayores empreses de comunicación n'Asia. La empresa depende direutamente del Conseyu d'Estáu de la República Popular China.[2]

La ufierta de CCTV entiende 20 canales nacionales ya internacionales, que pueden sintonizarse n'abiertu, cable, satélite y en llinia. La emisora principal ye la xeneralista CCTV-1, fundada'l 2 de setiembre de 1958, qu'emite una programación basada en ficción, informativos y entretenimientu. De la mesma, esisten otres canales temátiques con programación económica, cultural y deportiva, y versiones internacionales n'inglés, español, francés, árabe y rusu.

Historia[editar | editar la fonte]

La televisión nun s'introdució na República Popular China hasta'l 1 de mayu de 1958, cuando empezaron na capital les emisiones esperimentales de Televisión de Beixín (en chinu simplificáu, 北京电视台).[3] Nesi tiempu, la señal taba acutada a media hora, que namái podía ser sintonizada na área metropolitana pekinesa. Les emisiones regulares empezaron el 2 de setiembre de 1958, y magar que instalárense repetidores en ciudaes como Shanghái o Cantón, la emisión nun cubrir tol territoriu nacional.[3] Amás, dempués de 5 años, empecipióse un segunda canal xeneralista en 1963 y la so tercer canal d'artes y musica, CCTV-3, en 1969.

Nos sos primeros años, el desenvolvimientu de la televisión pública china foi lentu, so control del Partíu Comunista de China Partíu Comunista chinu, y viose complicáu por situaciones como la Revolución Cultural.[3] La cadena emitía namái pela nueche, salvo dellos programes educativos peles mañanes mientres la etapa escolar. El 1 de mayu de 1973 empezaron les emisiones en color al traviés del sistema PAL-D, y tratóse d'aumentar la cobertoria a otres ciudaes del país al traviés de la televisión per satélite.

El 1 de mayu de 1978, el Comité Central aprobó'l cambéu de nome de la canal a Televisión Central de China.[3] En 1979 estrena un logotipu, consistía en dos elipses que crucien y nel centru atopaba la pallabra "TV", foi diseñáu pol emplegáu de CCTV, Zhang Desheng en 1979, conozse como la "marca de la camparina", el logotipu paecer a la forma d'un satélite, un nucleu atómicu o una antena, utilizaba trés colories primarios (colloráu, verde y azul). Utilízase como un logo alternativu de CCTV en rares ocasiones hasta 2001.[4]

A partir de los años 1980, la lliberalización económica de China traxo un impulsu de la televisión, qu'ameyoró'l so serviciu al traviés de la instalación de repetidores, centros provinciales y locales. A finales de la década, el grupu empezó a crear canales temátiques sobre cultura, entretenimientu y deporte, de la que reforzó la programación de CCTV-1 como una canal xeneralista y dedicao al entretenimientu familiar. Tamién se punxo en marcha una canal internacional pa la diáspora china, y el grupu empezó a vender les sos series de ficción a grupos estranxeros. Nos años 1990 CCTV convertir nel grupu de televisión pública más grande del mundu, siempres sol control del Conseyu d'Estáu.

Les reformes económiques del país introducieron dellos cambeos nel funcionamientu de CCTV. La televisión vio retayáu'l so presupuestu, polo que se dexó la emisión de publicidá comercial magar la titularidá estatal. De la mesma, el Conseyu d'Estáu introdució un códigu de conducta qu'amenorgaba la censura direuta, pero caltien el control sobre'l mediu al vetar cualquier espaciu contrariu a les tesis gubernamentales, o aquellos con escenes sexuales y violentes.

El 1 de xunu de 1998 CCTV dio a conocer un nuevu logotipu, esto por cuenta de una disputa de derechos d'autor pol anterior logo.[5] Nél representa les lletres CCTV nun estilu de tipografía de doble fonte en color negru, menos la segunda "C" que serie de color coloráu y ye representar la pallabra "Central". El 1 de xineru de 2007 modificar a nivel mundial el logo de China Central Television, y al llau ponse un númberu (como ) o pallabra zarrada una clase de "burbuya" qu'indica los sos distintos de les sos canales.[4] Un exemplu presentar con "CCTV-Y" que pasa a ser "CCTV-Español".

Na década del 2000, CCTV inauguró canales internacionales d'información n'inglés (2000), francés, español (2007), rusu y árabe (2009). Por cuenta de los Xuegos Olímpicos de 2008, el grupu estrenó'l 30 de xunu d'esi añu la so canal en alta definición.

El 2 de setiembre de 2008, la nueva See de la Televisión Central de China Central de CCTV abrióse por cuenta de los 50 años de circuitu zarráu de televisión, anque nun tendría usu oficial hasta 2012.

Organización[editar | editar la fonte]

La Televisión Central de China ye una organización pública so la direición de l'Alministración del Estáu de Radiu, Cine y Televisión, que de la mesma ta subordinada al Conseyu d'Estáu de la República Popular China. Sicasí, la so principal fonte d'ingresos ye la publicidá comercial.[6] L'ente públicu emplega más de 10.000 trabayadores, y amás d'una señal estatal caltien relación coles distintes cadenes rexonales, xestionaes polos gobiernos locales, que tienen de vencer dos de les sos frecuencies n'abiertu a los emisores nacionales.[6]

Los cargos direutivos de CCTV son escoyíos direutamente pol Gobiernu chinu, al traviés del Conseyu d'Estáu, y la so llinia editorial ta marcada pol Gobiernu chinu, siendo unu de los medios oficiales más importantes del país al pie de l'axencia de noticies Xinhua y el Diariu del Pueblu.[1] Nesi sentíu, la so llinia editorial y servicios informativos fueron calificaos como "propaganda" por organizaciones internacionales en favor de los derechos humanos ya intelectuales del país.[7][8]

Edificaciones[editar | editar la fonte]

Canales[editar | editar la fonte]

  • CCTV-1: fundada'l 2 de setiembre de 1958, ye la principal canal de televisión del grupu y el más vistu na República Popular China.[9] Ye l'únicu con una programación xeneralista, que ta enfocáu n'espacios d'entretenimientu, servicios informativos y cobertoria d'acontecimientos especiales.
  • CCTV-2: fundáu'l 1 de mayu de 1963. Anque nos sos primeros años la so programación yera xeneralista, anguaño ye una canal temática especializáu n'información financiera y programes rellacionaos cola economía, tanto informativos como documentales o inclusive concursos.
  • CCTV-3: ye la canal del arte. La so programación ta especializada n'arte y espectáculos, cola cobertoria d'eventos tradicionales y contemporaneos. Tamién da cabida a programes culturales, dedicaos a la lliteratura o al teatru, y espacios de comedia. Fundáu'l 1 de xineru de 1969.
  • CCTV-4: ye la canal internacional de la televisión estatal pal públicu chinu. La so programación ye xeneralista, con una seleición de programes del restu de canales de CCTV, y cuenta con una importante presencia d'espacios informativos. CCTV-4 ye la principal canal internacional en chinu mandarín. Fundáu'l 1 d'ochobre de 1992.
  • CCTV-5: ye una canal especializada en deporte, cola emisión en direutu d'eventos onde participen deportistes nacionales y acontecimientos especiales, como los Xuegos Olímpicos. Amás, tamién emite partíos de la Lliga española de fútbol, la Premier League y la UEFA Champions League. Mientres los Xuegos Olímpicos de 2008 que se celebraron en Beixín, foi la televisión olímpica oficial. Fundáu'l 1 de xineru de 1995.
  • CCTV-5+: La segunda canal deportiva de CCTV.[10]
  • CCTV-6: ye una televisión especializada en películes y series de ficción. Fundáu'l 1 de xineru de 1996.
  • CCTV-7: ye una canal empobinada a los estratos rurales del país. Na so programación hai una importante presencia de programes militares, espacios d'agricultura y educación a distancia. Fundáu'l 1 de xineru de 1994.
  • CCTV-8: la so programación ta especializada en dramáticos y series de televisión. Fundáu'l 1 de xineru de 1994.
  • CCTV-9: ye una canal documental. idioma chinu. Fundáu'l 1 de xineru de 2011.
  • CCTV-10: canal educativa especializáu en documentales, nacionales y estranxeros, y programes divulgativos sobre ciencia y teunoloxía. Fundáu'l 9 de xunetu de 2001.
  • CCTV-11: canal temática de ópera china. Fundáu'l 9 de xunetu de 2001.
  • CCTV-12: canal temática de lleis y sociedá. Fundáu'l 1 de xineru de 2005.
  • CCTV-13: conocíu tamién como CCTV新闻, ye una canal d'información continua en chinu mandarín. Fundáu'l 1 de mayu de 2003.
  • CCTV-14: dedicáu al públicu infantil. Fundáu'l 28 d'avientu de 2003.
  • CCTV-15: dedicáu a música tradicional y contemporánea chines. Fundáu'l 29 de marzu de 2004.
  • CGTN: Canales internacionales. Fundáu'l 31 d'avientu de 2016.[11]
  • CGTN-Español: spañol n'idioma español.
  • CGTN-Français: n'idioma francés.
  • CGTN-Pусский: n'idioma rusu.
  • CGTN n'árabe: n'idioma árabe.

Cobertoria[editar | editar la fonte]

La señal de CCTV-1 puede sintonizarse n'abiertu en tol territoriu nacional chinu, ente que la señal del restu de canales depende de la ciudá o zona urbana. Toos les canales pueden sintonizarse por aciu otros sistemes como la televisión per cable, satélite ya internet. Fora de China, les principales canales pueden sintonizarse por aciu programes P2PTV.

Al traviés de la señal DVB, fora de China pueden trate les canales internacionales, con CCTV-4 como'l destináu pa la diáspora china y otres canales pa públicu estranxeru como CGTN (n'inglés) o les versiones n'español, francés, árabe y rusu.

CGTN-español ta disponible n'operadores d'España, Estaos Xuníos, Centroamérica y Suramérica.

Toos les canales de la CCTV pueden trate vía web, por aciu el serviciu de streaming de CNTV, empresa que pertenez a CCTV.

== Cañes de la empresa China International Television Corporation

  • Central New Film Group
  • China Television Media, Ltd
  • China Teleplay Production Center Co., Ltd.
  • CCTV Animation Co., Ltd.
  • Orquesta Filarmónica de China *

CCTV Internacional Networks Co., Ltd

Presidentes[editar | editar la fonte]

Nome !Añu de posesión Añu de salida
Luo Dong 1958 1960
Meng Qiyu 1960 1966
¿? - -
Ren Jisheng 1970 1980
Dai Linfeng 1973 1982
Wang Feng 1982 1988
Huang Huiqun 1988 1991
Yang Weiguang 1991 1999
Zhao Huayong 1999 mayu de 2009
Jiao Li 16 de mayu de 2009[12] 24 de payares de 2011
Hu Zhanfan 25 de payares de 2011 7 d'abril de 2015[13]
Nie Chenxi 7 d'abril de 2015[13] 2018
Shen Haixiong 2018 Presente

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 China International Publishing Group (ed.): «Medios masivos de comunicación». Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  2. Embajada d'España en China (ed.): «Medios de comunicación en China». Archiváu dende l'orixinal, el 7 d'avientu de 2012. Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Museum of Broadcast Communications (ed.): «Television in China» (inglés). Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  4. 4,0 4,1 «China Central Television». Consultáu'l 11 de febreru de 2016.
  5. «CCTV台标设计者告央视侵权 法院驳回原告诉讼请求» (chinu). Consultáu'l 11 de febreru de 2016.
  6. 6,0 6,1 Billboard (ed.): «CCTV: One Network, 1.2 Billion Viewers» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xineru de 2011. Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  7. BBC (ed.): «China TV faz propaganda charge» (inglés). Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  8. Reporteros ensin fronteres (ed.): «premiu-nobel-a-liu-xiaobo/ Censura del premiu Nobel a Liu Xiaobo». Consultáu'l 15 d'avientu de 2010.
  9. «Guinness World Records™ Presents CCTV New Record for Most Watched» (en-gb) (3 d'abril de 2012). Consultáu'l 11 de febreru de 2016.
  10. «中央电视台体育赛事频道开播-中新网». Consultáu'l 3 de xineru de 2017.
  11. «CGTN - Homepage - China Global Television Network offical website». Consultáu'l 3 de xineru de 2017.
  12. «央视台长易人:61岁赵化勇去职,54岁焦利接任--传媒--人民网» (zh). Consultáu'l 11 de febreru de 2016.
  13. 13,0 13,1 «广电总局副局长聂辰席任央视台长 接替胡占凡_网易娱乐» (zh). Consultáu'l 11 de febreru de 2016.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Televisión Central de China