Diariu del Pueblu

De Wikipedia
Diariu del Pueblu
人民日报

Portada correspondiente al 1 d'ochobre de 1949, día de la proclamación de la República Popular China.
Datos
Tipu diariu
Fundación 15 de xunu de 1948
Idioma Chino vernáculo (es) Traducir y chinu
Estáu Bandera de la República Popular China República Popular China
Sede Beixín
Editorial People's Daily Publishing (en) Traducir
Formatu periódicu de gran formatu
Propietariu Comité Central del Partíu Comunista de China y Partíu Comunista de China
Páxina web people.com.cn, en.people.cn, spanish.people.com.cn y paper.people.com.cn
Cambiar los datos en Wikidata

El Diariu del Pueblu (chinu: 人民日报, pinyin: Rénmín Rìbào) ye un periódicu en chinu simplificáu publicáu en tol mundu con una tirada de 3 a 4 millones d'exemplares. Ye'l periódicu oficial del Partíu Comunista de China.

Historia[editar | editar la fonte]

Foi publicáu per primer vegada'l 15 de xunu de 1948 en Pingshan, Hubei emitíu por una caña rexonal del Partíu Comunista. Les oficines treslladar a Beixín en marzu de 1949 y foi declaráu diariu oficial del Partíu n'agostu d'esi añu. Como órganu del Partíu Comunista, el periódicu apurre de cutiu información direuta sobre la política y el puntu de vista del Partíu.

Mientres la Revolución Cultural, el Diariu del Pueblu foi una de les poques fontes d'información por aciu les qu'estranxeros y chinos podíen conocer qué taba faciendo'l gobiernu. Mientres esti periodu, un editorial del Diariu del Pueblu, considerábase un comunicáu autorizáu de la política gubernamental.

Los artículos nel Diariu del Pueblu apurren más información amás del pixín conteníu. L'apaición de numberosos artículos sobre una figura o idea política suelse considerar una señal de que tal persona o idea tán cobrando importancia.

El Diariu del Pueblu ye'l periódicu oficial más importante del Partíu. Por eso, los editoriales del Diariu del Pueblu considérense comunicaos más o menos autoritarios de la la política gubernamental. Ye importante faer una distinción ente editoriales, comentarios y opiniones. Anque toos deben de ser aprobaos pol gobiernu, difieren nes autoridá que contienen. Por casu, anque un fragmentu d'opinión ye bien pocu probable que contenga opiniones contraries a les oficiales, pueden espresar un puntu de vista o contener un alderique que ta entá so considerancia y puede reflexar namái les opiniones del periodista. Pol contratio, un editorial oficial, que son bastante pocu frecuentes, significa que'l gobiernu algamó una decisión final sobre un asuntu.

Dende mediaos de la década de 1990, el Diariu del Pueblu enfrentóse a un decremento de los ingresos que-y destina'l gobiernu, amás de la competencia creciente per parte de les fontes internacionales de noticies y los tabloides chinos. Como parte de los sos esfuercios por modernizase, entamó una edición n'internet en 1997.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]