Talbot

De Wikipedia
Talbot
marca de automóviles (es) Traducir, marca rexistrada y fabricante histórico de automóviles (es) Traducir
Llocalización
Sede París
Direición Reinu Xuníu
Historia
Fundación1903
Disolución 1995
Organigrama
Dueñu Clément-Talbot (es) Traducir (1903)
Darracq (es) Traducir (1919)
Grupo Rootes (es) Traducir (1938)
Chrysler Europe (es) Traducir (1967)
Groupe PSA (1978)
Automobiles Talbot France (es) Traducir (1916)
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos automóvil
Cambiar los datos en Wikidata

Talbot foi una marca británica d'automóviles. La so historia ye de les más complexes de la industria.

Creación de la empresa británica Talbot[editar | editar la fonte]

Talbot foi orixinalmente la marca británica usada pa vender coches franceses Clément-Bayard importaos. Fundada en 1903, esta business venture foi financiada pol Conde de Shrewsbury y Talbot, qu'emprestó'l so nome a la firma. Empezando en 1905, la compañía punxo la marca Clément-Talbot a los sos coches importaos y empezó montando partes feches por franceses na nueva fábrica en North Kensington (Londres) vendiéndolos sol nome Talbot. A estos vehículos, dende 1906, siguiéronlos automóviles diseñaos llocalmente y en 1910 facer ente 50 y 60 coches al mes. Un Talbot foi'l primer coche en cubrir 100 milles (160 quilómetros) nuna hora en 1913.

Fabricación paralela en Gran Bretaña y Francia[editar | editar la fonte]

Mientres la Primer Guerra Mundial, la firma manufacturó ambulancies. Les operaciones francés y británicu siguieron en procesos separaos y paralelos de producción y márketing hasta 1919, cuando la empresa Darracq (de propietarios británicos y sede en París) adquirió la compañía; Los Talbots fabricaos por Darracq vendíense como Talbot-Darracq. Al añu siguiente, Darracq reorganizóse como parte del grupu d'empreses Sunbeam-Talbot-Darracq (STD).

En 1916, el suizu Georges Roesch convertir nel inxenieru xefe, y na primer metá de la década de 1920, Talbot manufacturó un bon númberu de modelos que se vendieron bien, como'l 14/45 hp, o'l Talbot 105, qu'empezó a fabricase en 1926. Na década de 1930, los Talbot diseñaos por Roesch gociaron d'ésitu nes carreres nel equipu Fox & Nicholl, con pilotos como Brian Lewis, Johnny Hindmarsh, y John Cobb (más conocíu polos sos intentos d'establecer récores de máxima velocidá en tierra). Tamién tuvieron ésitu na prueba "Alpine Trial".[1]

La dómina Rootes[editar | editar la fonte]

En 1935 el grupu S.T.D. quebró y el grupu Rootes absorbió Clément-Talbot. Pa Rootes, los beneficios yeren más importantes que la inxeniería: los modelos esistentes se relogotiparon. La fábrica francesa foi mercada por Anthony Lago, qu'emplegó d'equí p'arriba la marca Talbot-Lago.

En Gran Bretaña, les marques Sunbeam y Talbot combinar en 1938 pa conformar Sunbeam-Talbot. La producción de vehículos Talbot cesó mientres la II Guerra Mundial y siguió de nuevu en 1946. La marca Talbot abandonar en 1955. La marca Sunbeam siguió so la xestión de Rootes (Rapier, Alpine y Tiger) hasta 1967, momentu en que foi adquirida por Chrysler.

La dómina Chrysler[editar | editar la fonte]

Tres la guerra, solo siguió la marca Talbot-Lago hasta 1960. En 1958 la marca foi mercada por Simca.

En 1967, Chrysler tomó'l control de Rootes y fundir con Simca conformando Chrysler Europe. El nome Talbot nun s'emplegó nesta dómina, anque'l logotipu cola estrella de cinco puntes y el nome de Chrysler fueron reemplazando gradualmente les marques de Rootes na década de 1970.

La dómina Peugeot[editar | editar la fonte]

A finales de 1978, Peugeot tomó'l control de Chrysler Europe, resucitando'l nome Talbot, que foi emplegáu pa relogotipar los modelos enantes nomaos como Simca y Rootes. Chrysler acababa de desenvolver con Simca el nuevu modelu Horizon/Omni, que se fabricó en Finlandia na factoría d'Uusikaupunki, según en Madrid, España. Otros Talbots basaos en Chrysler fueron los Talbot Simca 1200, Talbot 150 (vendíu como Alpine nel Reinu Xuníu, y como 1510 nel restu d'Europa) y el Talbot Solara.

L'alquisición per parte de Peugeot fizo que cesara, nel Reinu Xuníu, la producción del Chrysler Hunter. Tolos antiguos productos Chrysler matriculaos en Gran Bretaña tres el 1 d'agostu de 1979 llevaben yá la marca Talbot.

L'últimu vehículu restante de la dómina del grupu Rootes, el Chrysler (primeramente Hillman) Avenger, permaneció en producción como Talbot hasta'l final de 1981. Tamién n'anguaño rematóse la producción del deriváu del Avenger Talbot Sunbeam. El modelu d'entrada a la gama Talbot a partir de 1982 foi'l Talbot Samba, un polivalente de pequeñu tamañu basáu nel Peugeot 104.

En 1981, Peugeot empezó a producir el Talbot Tagora, un sedán de llinies rectes y cuatro puertes empobináu a ser el rival del Ford Granada. Nun goció de gran popularidá en Gran Bretaña nin en Francia, polo que la so producción cesó en 1983.

A finales de 1984, en Gran Bretaña, el modelu Alpine (conocíu como Talbot 150 n'España) y el so deriváu Solara se renombraron como Minx y Rapier dependiendo de les sos prestaciones en llugar de la forma de la carrocería. Los nomes tomar del grupu Rootes, que produxera enantes los Hillman Minx y los Sunbeam Rapier. Estos vehículos tuvieron en producción hasta 1986.

A finales de 1985, Peugeot reemplazó'l Talbot Horizon col Peugeot 309. Peugeot entamara orixinalmente vender el coche como Talbot Arizona, pero camudó los sos planes y empecipió el procesu de desapaición de la marca Talbot. La producción del Horizon caltener n'España y Finlandia hasta 1987.

En 1986 cesóse la producción de tolos turismos, anque la furgoneta Talbot Express (una inxeniería de logo del Citroën C-25, Peugeot J-5 y Fiat Ducato) siguió vendiéndose hasta 1992, momentu en que la marca Talbot sumió del mercáu.

Vehículos producíos cola marca Talbot[editar | editar la fonte]

Talbot na Fórmula 1[editar | editar la fonte]

Talbot tuvo dos curtios apaiciones na Fórmula 1. El Talbot-Lago T26 de 4,5 llitros y seis cilindros yera un vehículu elegible pa la competición de Fórmula 1 tres la guerra, y hubo munchos d'ellos, tantu n'equipos oficiales como privaos, nos dos primeros años del campeonatu del Mundu de Fórmula 1 (1950 y 1951). Los Talbot fueron 4º y 5º na carrera inaugural del campeonatu del mundu, el Gran Premiu de Gran Bretaña de 1950, pilotaos por Yves Giraud-Cabantous y Louis Rosier respeutivamente. El cambéu de regulación de 1952 a la llende de dos llitros, fizo que Talbot sumiera como fabricante de Fórmula 1.

Hubo otra curtia participación na Fórmula 1 ente 1981 y 1982, n'asociación col Equipe Ligier emplegando la so conexón con Matra col fin asegurar un motor d'esta marca pa la escudería. Anque los vehículos yeren conocíos como Ligier-Matra, l'equipu emplegó la marca y patrociniu de Talbot. Esta asociación duró dos temporaes y tuvo ciertu ésitu, rematando Jacques Laffite cuartu nel campeonatu de 1981.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esta dómina ta llargamente documentada por Anthony Blight nel so llibru Georges Roesch and the Invincible Talbot (Grenville Publishing, 1970).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]