Sinosuthora alphonsiana

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Sinosuthora alphonsiana
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Sylviidae
Xéneru: Sinosuthora
Especie: S. alphonsianus
(J.Verreaux, 1870)
Distribución
Sinonimia

Suthora alphonsiana

Paradoxornis alphonsianus
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Sinosuthora alphonsianus[2] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Sylviidae mesma del sureste d'Asia, presente nel interior de China meridional y el norte de Vietnam. El so nome científicu conmemora al ornitólogu francés Alphonse Milne-Edwards.

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye un páxaru pequeñu y de cola llarga, de tonos pardu buxos na mayor parte del so cuerpu, col gargüelu y el pechu grises, y el pileu y les ales castaños. El so picu ye robezu y ablancazáu, col quexal cimeru curvada, nuna versión miniatura del picu de los loros, lo que-y da'l so nome común a los miembros del so xéneru.

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Enantes clasificábase nuna familia propia de los picoloros, Paradoxornithidae, o formando parte de Timaliidae o Paridae, pero anguaño clasifícase na familia Sylviidae,[3] como les papudes (Sylvia). Taría menos próximu al picoloro grande (Conostoma oemodium), que tamién se clasificaba en Paradoxornithidae, que de los miembros de Paradoxornis, Chrysomma o Fulvetta.[4]

Al pie de los demás llinaxes de picoloros, la lioptila capirotada (Lioparus chrysotis) y el timalí pekinés (Rhopophilus pekinensis) forma parte de la radiación asiático de los sílvidos. Les semeyances ente los xéneros Paradoxornis, Sinosuthora y Conostoma considérense debíos a la converxencia adaptativa por una dieta más granívora n'hábitat palustres que los sos antepasaos. Dellos espertos dixebren al picoloro gorjigrís nel xéneru Sinoparadoxornis.[4]

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Alcuéntrase nos humerales y yerbazales húmedos del interior de la China meridional y el norte de Vietnam. La especie foi introducida nel norte d'Italia, en Lombardía.[5] Si los humerales se desecan estes aves sumen del área, pero al ser área de distribución bastante estensa y asitiada en zones remotes el so hábitat nun ta en peligru, polo que la UICN considerar una especie so esmolición menor.[1]

Comportamientu[editar | editar la fonte]

A diferencia de los sos parientes insectívoros de la Eurasia occidental, los picoloros son páxaros omnívoros afechos a vivir nos xuncales y zones de bambú.[5] Aliméntase de pequeños artrópodos, granes y biltos.

Como'l restu de los sos parientes los sos güevos son ente ablancazaos y llixeramente azulaos ensin llixos.[6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 BirdLife International (BLI) (2012). «Paradoxornis alphonsianus» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2012.2. Consultáu'l 21 d'agostu de 2012.
  2. De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Duodécima parte: Orden Passeriformes, Familias Picathartidae a Paridae)». Ardeola 56 (1):  páxs. 127-134. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_56_1.pdf.  Consultáu'l .
  3. Alström et al. (2006), Jønsson & Fjeldså (2006), Robson (2007)
  4. 4,0 4,1 Cibois (2003), Alström et al. (2006), Jønsson & Fjeldså (2006), Pasquet et al. (2006), Yeung et al. (2006)
  5. 5,0 5,1 Boto et al. (1999)
  6. Walters (2006), Robson (2007)

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]