Samir Amin

De Wikipedia
Samir Amin
Vida
Nacimientu El Cairu[1]3 de setiembre de 1931[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Bandera de Exiptu Exiptu
Residencia Port Said
París
El Cairu
Dakar
Muerte XIV Distritu de París[3]12 d'agostu de 2018[4] (86 años)
Sepultura Cementeriu de Père-Lachaise[5]
Grave of comité national du Parti communiste français (en) Traducir
Estudios
Estudios Lycée Français du Caire (en) Traducir
Institutu d'Estudios Políticos de París
Institut national de la statistique et des études économiques
Llingües falaes francés[6]
árabe
inglés
persa
Oficiu economista, xeopolíticu, académicu, escritorpolíticu
Emplegadores African Institute for Economic Development and Planning (en) Traducir
Third World Forum (en) Traducir
Universidá de París 8
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Samir Amin, n'árabe: سمير أمين (3 de setiembre de 1931El Cairu – 12 d'agostu de 2018XIV Distritu de París)[7] foi un economista, xeopolíticu, científicu y escritor exipciu. Foi unu de los pensadores neomarxistes más importantes de la so xeneración, magar que él nun se consideraba neomarxista ya inclusive criticaba a esti movimientu.[8] Desenvolvió los sos estudios sobre política, estadística y economía en París.

Biografía[editar | editar la fonte]

Samir Amin nació n'El Cairo, fíu de padre exipciu y madre francesa (dambos médicos). Pasó la so infancia y mocedá en Port Said, onde asistió a la escuela secundaria. De 1947 a 1957 estudió en París, llogrando un diploma en Ciencies Polítiques (1952) antes de graduase n'estadística (1956) y economía (1957). Na so autobiografía Itinéraire intellectuel (1990) escribió que col fin de gastar una cantidá considerable de tiempu en "aición militante", solo podía dedicar un mínimu de tiempu a la so preparación pa los exámenes universitarios.

Al llegar a París, Amin xunir al Partíu Comunista Francés (PCF), pero depués alloñóse del marxismu soviéticu, y sumóse por dalgún tiempu colos círculos de los maoístes. Con otros estudiantes publicó una revista titulada; Étudiants Anticolonialistes. En 1957 presentó la so tesis, supervisada por François Perroux, ente otros, orixinalmente titulada Los oríxenes del subdesarrollu - l'acumuladura capitalista a escala mundial, depués retítulada como "Los efeutos estructurales de la integración internacional de les economíes precapitalistes". Un estudiu teóricu del mecanismu que crea les llamaes economíes subdesendolcaes.

Dempués de terminar la so tesis, Amín tornó a El Cairo, onde trabayó dende 1957 hasta 1960 como oficial d'investigación pa "L'Institutu pa la Xestión Económica". Darréu, Amin dexa El Cairo, pa convertise nun asesor del Ministeriu de Planificación en Bamako (Malí) dende 1960 hasta 1963. En 1963 ufiertóse-y una beca nel Institutu Africanu de Desenvolvimientu Económicu y de Planificación (Institut Africain de Développement Économique et de Planification - IDEP). Hasta 1970 trabayó ellí, amás de ser un profesor de la Universidá de Poitiers, Dakar y París (París VIII, Vincennes). En 1970 foi nomáu direutor del IDEP, que dirixó hasta 1980. En 1980, Amin abandonó'l IDEP y convirtióse en direutor del Foru del Tercer Mundu en Dakar.

Pensamientu[editar | editar la fonte]

Amin dedicó gran parte de la so obra al estudiu de les rellaciones ente los países desenvueltos y los subdesendolcaos, les funciones de los estaos nestos países y principalmente a los oríxenes d'eses diferencies, que atoparíense nes bases mesmes del capitalismu y la mundialización. Pa Amin, la mundialización ye un fenómenu tan antiguu como la humanidá, sicasí, nes antigües sociedaes ésta ufiertaba oportunidaes pa les rexones menos avanzaes d'algamar a les demás. Pela cueta la mundialización moderna, acomuñada al capitalismu, ye polarizante por naturaleza, ye dicir que la lóxica d'espansión mundial del capitalismu produz en sí mesma una desigualdá creciente ente los socios del sistema.

=== Tesis de la desconexón Unu de los conceutos centrales de los estudios de Amin ye la "tesis de la desconexón", que desenvuelve nel so llibru La desconexón publicáu en 1988. Nel marcu d'esta obra ellabora una serie de propuestes alrodiu de la necesidá de que los países subdesendolcaos se "desconecten" del sistema capitalista mundial. Esta necesidá de desconectase nun ta plantegada, según Amin, en términos d'autarquía, sinón como necesidá d'abandonar los valores que paecen tar daos naturalmente pol capitalismu, pa llograr poner de pies un internacionalismu de los pueblos que lluche contra ésti. La necesidá de desconexón ye la lóxica resultancia política del calter desigual del desenvolvimientu del capitalismu, pero tamién la desconexón ye una condición necesaria pa cualquier meyora socialista, tantu nel Norte como nel Sur.

Crítica a la globalización[editar | editar la fonte]

Críticu de la globalización, Amin ve nella una coartada detrás de la cual escuéndese una ofensiva del capital, que quier aprovechase de les nueves rellaciones de fuercia que-y son más favorables p'aniquilar les conquistes históriques de les clases obreres. Estes rellaciones de fuercia favorable tán asina plantegaes dende la cayida del bloque Soviéticu. Pa Amin la etapa que va dende'l fin de la segunda guerra mundial (1945) hasta'l desmoronamiento de la XRSS y los sos satélites (1989-1991) significó una etapa d'ascensu de movimientos de lliberación nos países del tercer mundu y de progresu nes sos economíes yá que se vieron beneficiaos pola competencia Este Oeste. A partir del derrumbe de la URSS el trunfu del capital ye total y este atopa condiciones más favorables pa dar marcha tras nos llogros de los pueblos. Amin alderica la idea de la mundialización como llogru de la humanidá, como máxima meta del progresu humanu. Sicasí, el discursu dominante fadría de la mundialización una obligación absoluta, una llei incuestionable contra la que nun se puede faer nada. Entá ye más, la mundialización namái tendría un aspeutu, la que se nos propón nel so nome, siendo toles demás por fuercia utopíes.

Crítica al comunismu soviéticu[editar | editar la fonte]

Dientro del pensamientu de Amin tamién pueden atopase fuertes crítiques al comunismu de tipu soviéticu. La principal ye precisamente que nun aportar# a socialista. Bien otra manera, lo que fizo foi establecer un nuevu tipu de burguesía (la Nomenklatura) que se miraba, en toles sos aspiraciones, nel espeyu d'Occidente que'l so modelu allampaba reproducir. Amin plantega que'l socialismu significa non yá l'abolición de la propiedá privada, sinón tamién (ya inclusive más) otres rellaciones con respectu al trabayu que les que definen l'estatutu del asalariáu y la construcción d'un sistema que dexe a la sociedá nel so conxuntu (y non a un aparatu qu'opere nel so nome) apoderar el so aportar social, lo que de la mesma implica la construcción d'una democracia avanzada, más avanzada que la burguesa. Sicasí, la sociedá soviética non yá nun s'estremaba de la burguesa nestos puntos, sinón que cuando s'estremaba yera pa peor.

Principales publicaciones n'español[editar | editar la fonte]

  • Hassan Riad, Exiptu, fenómenu actual, Nova Terra, Barcelona, 1969.
  • Categoríes y Lleis fundamentales del capitalismu, El nuesu Tiempu, Méxicu, 1973.
  • El capitalismu periféricu, El nuesu Tiempu, Méxicu, 1973.
  • Desenvolvimientu desigual, El nuesu Tiempu, Méxicu, 1973.
  • Capitalismu periféricu y comerciu internacional, Ediciones Periferia, Buenos Aires, 1974.
  • El desenvolvimientu desigual, ensayo sobre les formaciones sociales del capitalismu periféricu, Llibros de confrontación, Barcelona, 1974.
  • Aponderamientu del socialismu, El capitalismu: una crisi estructural, Feminismu y llucha de clases (en col. con Eynard y Stuckey), Ed. Anagrama, Barcelona, 1974.
  • L'acumuladura a escala mundial, Sieglu XXI, Buenos Aires y Méxicu, 1975.
  • Sobre la transición, Ed. Zero, Madrid, 1975.
  • Los Angeles, U.S. of Plastika (en coll. Con Eynard), C'est une crise de l'impérialisme, enrítes-yos culturelles, Ed. Anagrama, Barcelona, 1975.
  • Imperialismu y comerciu internacional. L'intercambiu desigual, Sieglu XXI, Madrid, 1976
  • Clases y naciones nel materialismu históricu, El Vieyu Topu, Barcelona, 1979.
  • La llei del valor y el materialismu históricu, Fondu de Cultura Económica, Méxicu, 1981.
  • Dinámica de la crisis global, Sieglu XXI, Méxicu, 1987
  • La deconexión, escontra un sistema mundial policéntrico, IEPALA, Madrid, 1988.
  • El Eurocentrismu, Sieglu XXI, Méxicu, 1989.
  • Capitalismu y sistema mundu, Lafarga edicions, Barcelona, 1993.
  • El Xuegu de la Estratexa nel Mediterraneu, IEPALA, Madrid, 1993.
  • El Fracasu del desenvolvimientu n'África y nel Tercer Mundu, un analís políticu, IEPALA, Madrid, 1994.
  • Los desafíos de la mundialización, Sieglu XXI, Méxicu, 1997.
  • El capitalismu na era de la globalización, Paidos, Barcelona, Buenos Aires, Méxicu, 1998.
  • Les pantasmes del capitalismu, El Ancora, Bogotá, 1999.
  • Miraes a un mediu sieglu, Itinerariu intelectual 1945-1990, IEPALA Madrid; Plural – La Paz, 1999.
  • El hegemonismo de los Estaos Xuníos y el desvanecimiento del proyeutu européu; Ed. El Vieyu Topu; Madrid 2001.
  • Crítica del el nuesu tiempu ; Sieglu XXI , Méxicu , 2001
  • Más allá del capitalismu senil ; El vieyu topu , Barcelona 2003
  • Pola Quinta Internacional ; El vieyu topu , Barcelona 2005
  • La Crisis. Salir de la crisis del capitalismu o salir del capitalismu en crisis ; El vieyu topu , Barcelona 2009
  • El socialismu nel sieglu XXI: reconstruyir la perspeutiva socialista; IEPALA, Madrid, 2009

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. John Bellamy Foster (ochobre 2011). «Samir Amin at 80: An Introduction and Tribute» (inglés).
  2. «Samir Amin» (inglés). SNAC.
  3. Fichier des personnes décédées ID (matchID): NTOJbC1CyrNb.
  4. URL de la referencia: http://english.ahram.org.eg/NewsContentP/18/309519/Books/World-acclaimed-Marxist-thinker-Samir-Amin-dies.aspx.
  5. «Obsèques de Samir Amin» (26 agostu 2018).
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  7. World acclaimed Marxist thinker Samir Amin dies.
  8. Ver Entrevista a Samir Amin

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]