Royal Collection

De Wikipedia
Detalle de la Queen's Gallery del Palaciu de Buckingham, unu de los espacios onde s'espón la Royal Collection. Nel centru, la pintura Pitágoras prohibe comer animales y fabones, de Pedro Pablo Rubens y Frans Snyders, perteneciente a la Coleición Real española y expoliada mientres la Guerra de la Independencia, presumiblemente por Xosé Bonaparte.[1][nota 1]

La Royal Collection del Reinu Xuníu ye la estensa coleición d'obres d'arte y oxetos decorativos de la Corona Británica. Inclúi tamién un estensu fondu bibliográficu y documental curiáu na Biblioteca Real de Windsor. El so titular actual ye Sabela II d'Inglaterra, pero esta propiedá ye namái formal pos la Royal Collection nun puede vendese nin estremar, yá que permanez amestada a la Corona y a la nación, tando los socesivos monarques obligaos a garantizar la so integridá.

La Royal Collection ye la postrera gran coleición de la realeza europea que sigue so propiedá formal de los reis. Otres coleiciones similares, como les d'España, Francia y Rusia, fueron nacionalizaes ente los sieglos XVIII y XX, y cúriense (siquier en parte) en museos estatales como'l Muséu del Prado de Madrid, el Louvre de París y el Ermitage de San Petersburgu.

La coleición real inglesa esplegar poles diverses residencies reales del país, tantu en sales abiertes al públicu como decorando les estancies privaes qu'habita la Familia Real. Los sos nucleos más pervalibles concentrar nel Palaciu de Buckingham, el Castiellu de Windsor y el palaciu de Hampton Court. Otres pieces de la coleición esíbense emprestaes de manera más o menos enllargada en museos públicos del país, como la National Gallery y el Victoria and Albert Museum. Anque ye difícil poner preciu a un conxuntu tan estensu, dalguna fonte envalora'l so valor global en 10 000 millones de llibres esterlines.

Historia[editar | editar la fonte]

Al igual que les demás coleiciones reales europees, la Royal Collection reflexa les peripecies históriques del país y de la monarquía: la so rellumanza política, económicu y cultural, alternáu con dómines de guerres y demás crisis. Por ello, magar la riqueza de la coleición ye enorme, hai que llamentar múltiples perdes como les acaecíes tres el destronamientu de Carlos I d'Inglaterra, cuando munches de les sos obres d'arte vendiéronse. Dalgunes pudiéronse recuperar pa la Royal Collection, pero otres pasaron a cases reales estranxeres y tópense nel Louvre, el Prado y otros museos del mundu.

La primer etapa de rellumanza del coleicionismu real n'Inglaterra remontar al reináu d'Enrique VIII, mayoritariamente na década de 1530. Tuvo por retratista oficial a Hans Holbein el Mozu, unu de los primeros pintores europeos que viaxaron a Londres pa trabayar al serviciu de la corte. Los reis y nobles ingleses dirixíen los sos principales encargos a artistes estranxeros, mayormente flamencos ya italianos, a los que consideraben más dotaos y refinaos que los nacionales. Esti costume enllargar nel Reinu Xuníu hasta bien avanzáu'l sieglu XVIII, lo que motivó les quexes de dellos artistes locales como William Hogarth.

Enrique VIII promovió múltiples proyeutos arquiteutónicos y Holbein dexó una memorable serie d'efixes de la so corte, pero por dicir la verdá, esti monarca nun yera demasiáu aficionáu a la pintura y apenes encargó cuadros amás de les semeyes oficiales.

Julio César nel so carru triunfal, de la serie Los trunfos del César d'Andrea Mantegna (Palaciu de Hampton Court)

Mientres casi un sieglu, la Royal Collection nun esperimentó un arriquecimientu relevante, talmente que yera bien desigual cuando Carlos I llegó al tronu (1625). Esti rei propunxo arriquecésela pa faela comparable (o cimeru) a les coleiciones esistentes en Madrid y París. Siendo príncipe de Gales, contemplara en Madrid la coleición de Felipe IV d'España, quien-y regaló dellos cuadros. La riqueza artística de la corte madrilana fixo ver a Carlos la inferioridá de Londres, y amás convenciólu de que l'arte, amás de decorar, tenía una función propagandística como espresión pública de poder y de cultura.

Carlos I punxo al so serviciu a Anton van Dyck como retratista, y amás encargó a Rubens la decoración de la Banqueting House nel Palaciu de Whitehall. Pero toa coleición principesca tenía de cuntar con obres de los vieyos maestros del Renacimientu, y como nun abondaben n'Inglaterra, había qu'importales del estranxeru. En 1627, y cola mediación d'un marchante venecianu, esti rei mercó una parte importante de la coleición del Palaciu Ducal de Mantua, propiedá de los Gonzaga, una operación qu'ablucó a Rubens pol so valumbu. D'esta miente, la coleición real sumó obres maestres d'Andrea Mantegna (Los trunfos del César), Rafael, Correggio, Ticianu y otros xenios italianos. Amás, el rei Carlos recibió regalos por diversu calces, como'l famosu Autorretratu de Durero (agora nel Muséu del Prado).

Los enfotos artísticos de Carlos I, qu'incluyeron encargos a Orazio Gentileschi (pintor italianu aniciáu en Londres), proyeutaron una imaxe so de monarca refináu, pero coles mesmes acarretáron-y fama de desbalidor y contribuyeron a la so creciente impopularidá. La guerra civil inglesa remató cola muerte d'esti rei, degolláu en 1649, y el nuevu gobiernu ordenó la lliquidación de la so coleición pa pagar a los múltiples acreedores. Emisarios llegaos dende Madrid, París y otres ciudaes mercaron munches de tales obres, tapando en dellos casos que diben destinaes a reis del continente. Resultaba «poco estéticu» que los monarques europeos sofitaren col so dineru, siquier indireutamente, a los verdugos del difuntu Carlos.

Por suerte pa la Royal Collection, la Restauración de la monarquía llegó en pocos años, y el nuevu rei Carlos II llanzar a recuperar parte de les obres tremaes.

Nos sieglos XVIII y XIX, los monarques británicos prosiguieron arriqueciendo les sos residencies por aciu socesives reformes arquiteutóniques y decoratives, según encargando obres d'arte ya importando otres. Xurde III entornar en coleccionar dibuxos y grabaos, Xurde IV mercó cuadros de Rembrandt y d'otros autores holandeses, y la Reina Victoria y el so maríu aficionar al arte medieval, lo que favoreció la suma d'exemplos de los «primitivos» italianos, entós bien algamadizos y agora escasos. Mientres otros países europeos sufríen un masivu éxodu d'ayalgues artístiques por diversu peripecies, como la Revolución francesa y les guerres napoleóniques, la Royal Collection siguió creciendo gracies al apoxéu económicu del Imperiu británicu. Nel sieglu XIX, la Familia real escoyó Buckingham como la so residencia oficial, qu'en sufriendo bombardeos mientres la II Guerra mundial foi dotada d'espacios específicos (como la Queen's Gallery) pa la exhibición d'obres al públicu.

Coleiciones[editar | editar la fonte]

La Royal Collection británica suel ser considerada «la coleición privada más importante del mundu», y baxu tal denominación solía comparase con otres como la Thyssen, pero yá queda dichu que pertenez a Sabela II de manera namái formal, yá que ostenta una categoría institucional qu'obliga a la so proteición.[2] Puede dicise que ye como «un gran muséu» vencíu en usufructu a los reis. Puede arriquecese con más obres, pero nun vendese nin estremase. El so caltenimientu hai de ser costeada pola Familia real, quien a raigañu de la quema del Castiellu de Windsor (1992) tuvo d'asumir una mayor fiscalización de les sos finances impuesta pol gobiernu.

Estudiu d'embrión, unu de los 600 dibuxos de Leonardo da Vinci que se curien nel Castiellu de Windsor.

La coleición cunta con unes 7000 pintures, 40 000 acuareles y dibuxos, y cerca de 150 000 grabaos antiguos, según con muebles, tapices, cerámiques, llibros y un llargu etcétera.

En llinies xenerales, les pintures más relevantes curiar nel Palaciu de Buckingham, y delles les más conocíes exhibir n'árees accesibles al públicu como la Queen's Gallery. La esceición más pernomada ye la serie de grandes llenzos Los trunfos del César, d'Andrea Mantegna, que permanez en Hampton Court. Na Biblioteca Real del Castiellu de Windsor guardar munches de les obres sobre papel, como los abondosos dibuxos de Leonardo da Vinci. Otra Galería de la Reina tópase amiesta al Palaciu de Holyrood n'Edimburgu.

Tal como se dixo, poco subsiste na coleición real de les obres aconceyaes por Enrique VIII, magar cunta con un importante repertoriu de Hans Holbein el Mozu: siete pintures y un envidiable conxuntu de dibuxos (alredor de 80). Sabela II quixo suma-y el Semeya d'Enrique VIII del Muséu Thyssen-Bornemisza de Madrid, y dizse que Margaret Thatcher quixo atraer dichu muséu a Londres más que nada por esti cuadru.

La parte más sustancial y carauterística de la Royal Collection deber a Carlos I, tantu pol so mecenalgu sobre Van Dyck, Orazio Gentileschi y otros artistes estranxeros como poles obres antigües qu'importó del continente européu. Anque munches esvalixáronse y revendieron a la so muerte, tres la Restauración el so socesor Carlos II recuperó dalgunes, sumó los dibuxos de Holbein y recibió el llamáu Dutch Gift: 28 pintures y 12 escultures regalaes pola nueva República de Holanda. Esti regalu incluyía semeyes de Tiziano y Lorenzo Lotto, xunto con otres obres de Parmigianino y Gerrit Dou.

Ye bien difícil resumir la riqueza de la Royal Collection, tantu pola so amplitú y pola gran cantidá d'obres maestres, como porque esiste poca bibliografía n'español. Tampoco la páxina web oficial de la coleición ufierta un repertoriu completu, xera qu'otra manera sería casi imposible.

Los fondos de pintures y dibuxos son los más conocíos, gracies a que suelen participar n'esposiciones temporales, tantu nel Reinu Xuníu como nel estranxeru. Sicasí, la Royal Collection cuenta con gran cantidá de muebles, alfombres y tapices, cerámiques, oxetos de plata y demás enseres. Parte d'ellos foi encargada direutamente polos reis a diversos artesanos y manufactures d'Europa, polo que reflexen los sos gustos personales y la vida en palaciu. Dalgunes cacíes y cuberteríes de peraltu valor siguen emplegándose nes llacuaes qu'ufierta Sabela II a los sos invitaos.

No que fai a pintura y dibuxos, la Royal Collection ufierta un panorama casi enciclopédicu, con exemplos de casi tolos grandes xenios europeos, dende Duccio nel sieglu XIII hasta Thomas Lawrence nel sieglu XIX. Foi sumando (más tímidamente) obres modernes, como cuatro coloristes semeyes de Sabela II producíos por Andy Warhol en 1985 (adquiríos en 2012) y otru de la mesma reina pintáu por Lucian Freud. Hai que llamentar la curtia presencia de pintores d'España, que puede achacar a la tradicional rivalidá política ente dambos países. Casi tolos exemplos españoles esistentes son semeyes cortesanes, recibíos como regalos diplomáticos y que salvo esceiciones son copies o versiones de discreta calidá.

L'Asunción de la Virxe , cuadru de Rubens (h. 1612-17).
  • Alemaña: Esti apartáu ye más bien amenorgáu en nomes, pero pernomáu pola importancia de los autores y de los sos exemplos. Hans Holbein el Mozu, retratista de la corte d'Enrique VIII, cuenta con siete pintures, un maciu reflexu de les munches qu'esistíen en Londres y que s'esvalixaron pol estranxeru en sieglos posteriores. A pesar d'ello, la Royal Collection pudo sumar un envidiable conxuntu de 80 de los sos dibuxos, curioso acabaos. Durero cuenta col Semeya de Burkard von Speyer (1506), y hai cuatro tables de Lucas Cranach el Viejo. Incluyir nesti epígrafe al dieciochesco Johann Zoffany, representáu con 17 pintures, ente elles la famosa de La Tribuna de los Uffizi.

Galería d'obres maestres[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Figuró na venta de los sos bienes realizada en Londres en 1824.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Martínez Leiva y Rodríguez Rebollo, 2015, p. 424.
  2. MUCHNIC, SUZANNE (21 de xunu de 1993) (n'inglés). Spain's Big Win: The Baron's Art : Art: The nation will pay $350 million for 775 works from Baron Thyssen-Bornemisza's 1,000-piece collection, which is valued at $2 billion. Malibu's Gnnjjetty Museum and heads of state sought the unique private holdings.. Los Angeles Times. ISSN 0458-3035. http://articles.latimes.com/1993-06-21/entertainment/ca-5451_1_art-collection. Consultáu'l 30 d'avientu de 2015. «Thyssen had been courted by the J. Paul Getty Museum in Malibu and heads of state from Britain, Germany and France--all of whom were eager to accommodate the $2-billion, 1,000-work private collection that is second only to that of Queen Elizabeth II's. So numerous were the baron's suitors that he once joked, "I keep a list of countries from Albania to Zululand that want my collection."». 

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Martínez

Leiva, Gloria; Rodríguez Rebollo, Ánxel (2015). L'Inventariu del Alcázar de Madrid de 1666. Felipe IV y la so coleición artística. Madrid: Conseyu Cimeru d'Investigaciones Científiques/Polifemo. ISBN 978-84-00-10039-1.

Fuentes d'información y enllaces esternos[editar | editar la fonte]