Restauración inglesa

De Wikipedia
El rei Carlos II, primer monarca que gobernó tres la restauración inglesa.

La Restauración inglesa o, a cencielles, Restauración, ye'l nome col que se conoz al periodu de la historia d'Inglaterra qu'empezó en 1660 cuando se restableció la monarquía na figura de Carlos II tres la Revolución inglesa. El términu aplícase tanto a los fechos que provocaron la cayida de la República establecida por Cromwell y la consecuente recuperación de la monarquía como forma de gobiernu, según al periodu inmediatu a la xubida al tronu de Carlos II.

Fin del proteutoráu[editar | editar la fonte]

El Protectoráu, la forma política establecida por Oliver Cromwell y que foi precedida pola Commonwealth, podría siguir si Richard Cromwell, quien fuera nomáu Lord Protector tres la muerte del so padre, fuera capaz de siguir coles polítiques qu'ésti instituyera. Sicasí, la debilidá política y de calter del fíu de Cromwell, según la falta d'empatía que presentaben les sos adeptos escontra la so persona torgó-y cuntar col enfotu del so exércitu. Pasaos siete meses, el mesmu exércitu retiró-y del cargu, el 6 de mayu de 1659, y reinstaló el Parllamentu d'Inglaterra.

Por cuenta de la destitución de Richard Cromwell del gobiernu, tamién se-y retiraron los múltiples privilexos militares colos que cuntaba. Por ello, Charles Fleetwood foi nomáu miembru del Comité de Seguridá y del Conseyu d'Estáu y unu de los siete comisionados del exércitu. El 9 de xunu de 1659, nomóse-y comandante en xefe del exércitu, sicasí, por cuenta de les dimensiones de los cargos militares, el so poder foi amenorgáu nel Parllamentu qu'escoyó llindar l'autoridá militar d'una manera paecida al del Parllamentu anterior a la Guerra Civil.

El 12 d'ochobre de 1659, por decisión de Fleetwood, retirar del serviciu a John Lambert y a otros oficiales y foi designáu xefe del conseyu militar so l'autoridá del Parllamentu. Por ello, a otru día Lambert ordenó que se cerraren les puertes de la Cámara de los Lores y que s'espulsara a los sos miembros, yá que vía la fuercia militar que Fleetwood taba adquiriendo. El 26 d'ochobre estableció un nuevu comité de seguridá del que formaben parte tanto Lambert como Fleetwood, de cuenta qu'esistía una aparente equidad militar ente dambos, cuestión qu'aumentó cuando Lambert foi nomáu xefe supremu de les tropes n'Inglaterra y Escocia, de les que Fleetwood yera xeneral. Lambert foi unviáu a axuntase con George Monck, xefe de les tropes n'Escocia, p'axustar con él sobre una posible alianza militar en favor d'una reconciliación política.

Dicha alianza nun se realizó de la forma que'l parllamentu esperaba. Monck, gobernador d'Escocia en dómina de los Cromwell, coló escontra'l sur coles sos tropes pa replegase y realizar un posible ataque en contra de les tropes ingleses. L'exércitu de Lambert empezó a esmorecese y tornó a Londres con una cantidá enforma menor a la unviada. Coles mesmes, la meyora de Monck foi constante y llegó a Londres ensin atopar exércitu que lu detuviera. Los presbiterianos, escluyíos del exércitu en 1648, fueron llamaos de nuevu a files de Lambert el 24 d'avientu y restauróse un nuevu Parllamentu. Retiróse-y el poder a Fleetwood por considerar un abusu de poder na so rexencia y tuvo que presentase ante'l Parllamentu pa esplicar el so comportamientu, por ello foi encarceláu na Torre de Londres el 3 de marzu de 1660 y consiguió escapar d'ella un mes más tarde. De la mesma forma, Lambert intentó empecipiar una nueva guerra civil a favor de la Commonwealth, pero foi prindáu y l'iniciativa foi erradicada pol mesmu exércitu qu'encabezaba. D'esta forma, el Parllamentu empecipió negociaciones cola Casa Real Estuardo pa reinstaurar la monarquía.

Restauración de Carlos II[editar | editar la fonte]

El 4 d'abril de 1660, na Declaración de Breda, fixéronse públiques les condiciones nes cualos la Casa de Estuardo, al traviés de la representación de Carlos II (quien yá yera rei d'Escocia ya Irlanda) aceptaría la corona d'Inglaterra. Por ello, Monck entamó una convención parllamentaria que s'axuntó per primer vegada'l 25 d'abril pa votar sobre cuál sería la forma de gobiernu que rexiría a Inglaterra. Mientres esi tiempu, especulábase que'l fallu con al respective de la forma de gobiernu dexaría en favor de Carlos, polo cual dende los aristócrates hasta los más probes trataron de congratularse col futuru rei y manifesta-y la so aprobación.

Carlos II d'Inglaterra siendo coronáu na Abadía de Westminster

El 8 de mayu proclamóse que Carlos II fuera fiel a Inglaterra, inclusive entá dempués de la execución de Carlos I que se produxera nel mes de xineru de 1649, con esta declaración, aceptábase la monarquía de nuevu como forma de gobiernu. Carlos tornó del exiliu'l 23 de mayu y entró en Londres el 29, día del so cumpleaños. Pa celebrar el regresu de la so maxestá esi día convertir en fiesta oficial. Foi coronáu na abadía de Westminster el 23 d'abril de 1661.

El nuevu Parllamentu axuntar por primer vegada'l 8 de mayu de 1661 y siguió faciéndolo mientres 17 años hasta la so disolución el 24 de xineru de 1679. Ye nesti periodu nel que los partíos Whig y Tory consolídense y tomen los nomes colos que se-yos conoz a la fecha.[1]

El 29 d'agostu de 1660 dictóse L'Acta de Perdón y Olvidu, una llei que perdonaba toles traiciones previes a la corona, escluyendo de forma específica aquelles que taben rellacionaes col xuiciu y execución de Carlos I. Sicasí, non condonaba a les autoridaes participantes. Trenta y nueve de los cincuenta inculpaos, na so mayoría xueces, fueron declaraos culpables. D'estos, nueve fueron colgaos acusaos de traición. Coles mesmes, a los participantes más importantes na conformanza de la República, ente ellos al "Lord Protector", Cromwell, sometióse-yos a xuiciu entá dempués de finaos.

Carlos II ganó la reputación d'amante de les diversiones, n'evidente contraste col gobiernu restrictivu de Cromwell, ya inclusive se-y dio'l llamátigu de Allegre Monarca. Al rei gustábenlu les carreres de caballos, les muyeres, les fiestes y foi un gran promotor de les artes y les ciencies.

Mientres el reináu de Carlos II, la piña llegó a Inglaterra

Más allá de ser una restauración de tipu políticu, foi la recuperación de les distintes tradiciones católiques que se prohibieren mientres la rexencia Protestante del Lord Protector. Munches de los costumes abolíes mientres la rexencia, como la navidá, volvieron establecese n'Inglaterra. Los teatros reabrieron les sos puertes, cerraes mientres el proteutoráu de Oliver Cromwell. La Comedia de la Restauración convertir nun xéneru claramente reconocible y popular a partir del ascensu de Carlos II, amuesa del plenu desenvolvimientu artísticu que'l monarca fomentaba.

De la mesma forma, l'impautu políticu que tuvo foi vastu. Mientres la restauración monárquica instauráronse les Cámares que fueren abolíes mientres el réxime de Cromwell. La rellación ente'l Rei y el Parllamentu yera inminente, pero tamién lu yera la restricción del poder que nel so tiempu tuviera la Cámara de los Lores. La influencia preponderante de la Cámara de los Comunes nos asuntos públicos foi a partir del reináu de Carlos II un fechu cada vez más evidente y seguro.[2] La política n'Inglaterra tuvo un cambéu significativu a partir d'ésti acontecimientu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Chesterton, G.K., Curtia historia d'Inglaterra, Tr. de Miguel Ceo, Barcelona, Cantil, 2005.
  2. Guizot, Francois, Discursu sobre la historia de la Revolución d'Inglaterra, prólogu y traducción de Manuel Pedroso, Méxicu, Secretaria d'Educación Pública, 1946, Coleición Biblioteca Enciclopédica Popular, Tomu 118.
  3. Harris, Tim, Restoration: Charles II and his Kingdoms, 1660-1685, Londres, Penguin Books, 2005.
  4. Hesketh, Pearson, Charles II, His life and Likeness, Londres, Heinemann, 1960.
  5. Hill, Christopher, Los Oríxenes Intelectuales de la Revolución Inglesa, Barcelona, Crítica, 1980.
  6. Holmes, Geoffey S., The making of great power: Late Stuart and Early Georgian Britain, 1660-1772, Londres, Longman Pub Group, 1993.
  7. Hutton, Ronald, Charles II, King of England, Scotland and Ireland, Londres, Oxford University Press, 1989.
  8. Trevelyan, George Macaulay, Historia social d'Inglaterra, Méxicu, Fondu de Cultura Económica, 1984.
  9. Trevelyan, Geogre Macaulay, Historia política d'Inglaterra, Méxicu, Fondu de Cultura Económica, 1984.
  10. Ridley, Jasper, Historia d'Inglaterra, Méxicu, Institutu Anglu-Mexicanu de Cultura, 1985.p
  11. Speck, William Arthur, Historia de la Gran Bretaña, Cambridge, Cambridge University Press, 1996.
  12. Woodwart, Ernest L., Historia d'Inglaterra, Madrid, Alianza, 1974.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Trevelyan, George Macaulay (1996) La Revolución Inglesa. 1688-1689, 6a reimpresión., Fondu de Cultura Económica, páx. 29. ISBN 968-16-4938-9.
  2. Guizot,, Francois (1946). Manuel Pedroso: Discursu sobre la historia de la Revolución d'Inglaterra (en castellanu). Secretaria d'Educación Pública,, páx. 63.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]