Rebelión de les máquines

De Wikipedia
Centurión cylon na serie de televisión Galáctica (2003), una serie de robots que se revelen contra'l so creadores humanos.

La rebelión de les máquines ye un escenariu apocalíptico clásicu na ciencia ficción na que máquines capaces d'intelixencia artificial remontar contra los sos creadores, el xéneru humanu. El mieu a que les obres humanes volver contra los sos creadores paez tar bien enraigonáu nel inconsciente coleutivu,[ensin referencies] un mieu que Isaac Asimov dio en llamar complexu de Frankenstein.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

A partir del sieglu XIX el mieu a les máquines concretar nos pretendíos peligros de la industrialización. El surdimientu de máquines robotizadas cada vez más complexes supunxo un cambéu de perceición pola imitación a la intelixencia que suponía la so capacidá de manipoliar oxetos, una cualidá qu'hasta entós se suponía puramente humana.

A partir de la segunda metá del sieglu XX, cuando yá se teníen casi asimilaos estos automatismos industriales, l'aplicación de la informática dexó ameyoralos, perfeccionando la ilusión de vida que producíen y dando llugar a una renacencia del mieu a la sulevación que tuvo la so apoteosis cola creación de les primeres intelixencies artificiales.

Primeramente, les máquines yeren competidores direutos nel trabayu. Anguaño sigue abiertu la medrana a les reconversiones industriales que mueven trabayadores humanos de los nichos d'empléu en favor de máquines muncho más eficientes (anque fundamentalmente estúpides y polo tanto incapaces de rebelión).

Cola incorporación de la programación, les máquines empiecen a competir col ser humanu n'otros nichos nos que paecía a salvo, como'l cálculu. Al contrariu que col trabayu físicu, esto nun supunxo un amenorgamientu de la necesidá humana, sinón que la capacidá de cálculu auxiliar dexó a los téunicos encarar mayores desafíos n'inxeniería. Estos ordenadores, anguaño, nun son vistes como una amenaza porque nun sustitúin el trabayu humanu sinón que lo implementen y tampoco son percibíes como verdaderamente intelixentes, polo que nun se perciben como capaces de rebelión a los sos amos. Amás, la popularización del ordenador personal facilitó l'asimilación del cambéu.

Sicasí, la creación de verdaderes intelixencies artificiales (afitáu entá non alcanzáu magar les notables meyores) sigui siendo percibida como una amenaza. Esto ye asina porque polo xeneral desconozse cuálos son les posibilidaes d'estes imitaciones, nun se tien claro cuál ye la so finalidá.

Rebeliones imaxinaes[editar | editar la fonte]

Güeyu-cámara de color coloráu, usáu pa representar a HAL 9000.

Dependiendo de les carauterístiques (que podemos considerar psicolóxiques) de la posible Intelixencia Artificial atoparemos con bien distintes posibilidaes.

Intelixencia carente de autopercepción y volición[editar | editar la fonte]

Atoparíamos ante una intelixencia puro y duro que puede ser bien cimera a la humana pero qu'ensin un operador que lu emponga ye una simple ferramienta. Esta I.A. nun se da cuenta de la so propia esistencia y ensin una entrada de datos esterna posiblemente nin siquier fuera capaz de faer nada por sigo mesma.

Intelixencia con perceición de sigo mesma[editar | editar la fonte]

Anque la máquina afaye qu'esiste (adquiera autoconciencia) y que ye un ente individual y estremao, quedaría inda la última frontera de la volición.

Ser autoconsciente nun implica l'adquisición de deseos, nin siquier el de preservación. Una máquina d'esti tipu sería asemeyáu a un observador impasible y siguiría siendo un esclavu perfectu mientres el ser humanu diera un bon usu d'él. Podría inclusive encarar la desconexón ensin irritación, como asocede con HAL 9000 en 2001, una odisea nel espaciu. Anque quiciabes esti exemplu resulte polémicu teniendo en cuenta que Hal 9000 de fechu remóntase y matu a tola tripulación cuando abarrunta que la van a desconectar!

Intelixencia con volición[editar | editar la fonte]

Na mayoría de les obres de ciencia ficción, si asocede una rebelión de les máquines ye porque estes aspiren a un futuru distintu del que-y marca'l ser humanu que les creó. Dacuando namái la mesma sobrevivencia (Nun tengo boca y tengo de glayar), otres vegaes una lliberación d'un estáu que se percibe como d'esclavitú (Animatrix y Blade Runner).

Rebelión de les máquines na ciencia ficción[editar | editar la fonte]

Obres de ciencia ficción que traten o tienen como marcu de la hestoria, la rebelión de seres creaos pol home:

Portal, (2007), videoxuegu de Valve Corporation

  • Brother Eye Un satélite con intelixencia artificial creáu orixinalmente por Batman pa xixilar l'actividá superhumana, pero qu'una falla nos sos sistema cibernéticu nun futuru alternu (5 años nel futuru) causa un desastre global al causar l'apocalipsis de la sociedá al revelase contra'l so creador y convirtiendo a la raza humana en máquines, pero que dicha falla ye causada pola intervención del Supervillano conocíu como Brainiac quien lu lliberar del control humanu al convertilo nun ser autónomu, y causando el fin del mundu, como lo foi rellatáu nes páxines de Los Nuevos 52: Future's End, de DC Comics.
  • Westworld, serie de HBO creada por Jonathan Nolan y Lisa Joy.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Plantía:Alt+64

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]