Rachel Carson

De Wikipedia
Rachel Carson
Vida
Nacimientu Rachel Carson Homestead (en) Traducir27 de mayu de 1907[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Silver Spring (es) Traducir
Muerte Silver Spring (es) Traducir[2]14 d'abril de 1964[1] (56 años)
Sepultura Parklawn Memorial Park (en) Traducir[3]
Causa de la muerte cáncanu de mama
infartu de miocardiu[4]
Familia
Casada con ensin valor
Estudios
Estudios Chatham University (en) Traducir
(1925 - 1929)
Universidá Johns Hopkins
(1929 - mayu 1932) Maestría n'Artes
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu bióloga marina, ambientalista, zoóloga, ensayista, autora, conservacionista, escritora de non ficción, escritoraalertadora
Emplegadores Servicio de Pesca y Vida Silvestre de los Estados Unidos (es) Traducir
Universidá de Maryland
Trabayos destacaos Primavera silenciosa (es) Traducir
The Sea Around Us (en) Traducir
The Edge of the Sea (en) Traducir
Premios
Nominaciones
Influyencies Aldo Leopold
Miembru de Academia d'Estaos Xuníos de les Artes y les Lletres
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos[13]
IMDb nm1104827
rachelcarson.org
Cambiar los datos en Wikidata

Rachel Louise Carson (27 de mayu de 1907Rachel Carson Homestead (en) Traducir – 14 d'abril de 1964Silver Spring (es) Traducir) foi una divulgadora d'Estaos Xuníos que, al traviés de la publicación de Silent Spring (n'asturianu: Primavera silenciosa) en 1962, contribuyó a la puesta en marcha de la moderna conciencia ambiental.

Biografía[editar | editar la fonte]

Estatua de Rachel Carson na fachada del Muséu Rocsen.

Vivió los sos primeros años na granxa de la so familia en Springdale, Pennsylvania, xustu sobre'l ríu Allegheny. Dende bien nuevu foi una vidueña llectora y pasaba el so tiempu llibre esplorando les 26 hectárees de la granxa familiar.

Empezó a escribir hestories a los 8 años (de normal rellacionaes con animales) y publicó la so primer hestoria na revista St. Nicholas Magacín a los once años. Esfrutaba lleendo esa revista amás de los trabayos de Beatrix Potter y les noveles de Gene Stratton Porter. A los diez años yá lleera a Herman Melville, Joseph Conrad y Robert Louis Stevenson. El mundu naturalsobremanera l'océanu, yera la tema común de la so lliteratura favorita. Carson asistió al colexu Springdale hasta'l décimu cursu y dempués completó la escuela secundaria nel cercanu Institutu Parnassus de Pennsylvania en 1925, graduándose la primera de la so promoción ente otros cuarenta y cinco estudiantes.

Nel Pennsylvania College for Women (anguaño Universidá de Chatham), al igual que na escuela secundaria, llevaba una vida solitaria. Primeramente estudió Lliteratura inglesa, pero camudó la especialidá de los sos estudios por Bioloxía en xineru de 1928 anque siguió collaborando pal suplementu lliterariu del periódicu estudiantil. Anque foi almitida p'aportar a la Universidá Johns Hopkins en 1928, foi obligada a permanecer nel Pennsylvania College for Women otru añu por cuenta de dificultaes económiques. Finalmente graduóse magna cum laude en 1929. Dempués d'un cursu de branu nel Marine Biological Laboratory, siguió los sos estudios en Zooloxía y Xenética na Universidá Johns Hopkins na seronda de 1929.

Formada como bióloga, siguió estudiando la so maestría en Zooloxía que terminó en xunu de 1932. Intentaría estudiar un doctoráu, pero en 1934 Carson viose obligada a dexar la Universidá Johns Hopkins pa tomar un puestu de profesora a tiempu completu p'ayudar a la economía familiar.

En 1935, tres la muerte del so padre, entró al serviciu de l'Alministración de Pesca y Vida Selvaxe (O. S. Fish and Wildlife Service), pa la qu'exerció como autora de testos divulgativos, incluyíos guiones radiofónicos. Publicó munchos artículos y dellos llibros sobre temes marines, que llegaron a tener enforma ésitu ente los críticos y el públicu xeneral.

camudándose por razones familiares al campu de Maryland empezó a reparar los devastadores efeutos que los pesticides, sobremanera el DDT, teníen sobre la vida montesa. Animada tamién pol fechu que funcionarios, científicos y activistes desenvolvieren la mesma esmolición, empecipió la ellaboración de la so obra más influyente, Primavera silenciosa, que vio la lluz al cabu de cuatro años, en 1962. Ye notable la oposición que recibió entá enantes de la so publicación, tantu por instancies oficiales como pola industria, aportando a acusada de comunista. El llibru tuvo una enorme influencia, apurriendo unidá y fuercia a lo qu'hasta entós yera una conciencia incipiente y esvalixao, ayudando a que se cristalizara'l movimientu ecoloxista.[14]

Carson morrió a los 56 años por un cáncer de mama, enantes de ver realizaes les consecuencies que contribuyeron al cambéu na llexislación y na conciencia pública. Nesti postreru sentíu, la so obra marca'l momentu en que socialmente entiéndese que la naturaleza ye un tou complexu, que les sos partes tán intrincadamente rellacionaes y que les consecuencies indireutes de cualquier aición, tamién pa la salú humana, son difíciles de predicir y tienen de ser xixilaes. La mayor crítica que recibió confirma precisamente esti puntu de vista; referir a que la prohibición del usu del DDT dio llugar a una recuperación de les elevaes tases de morbilidad por malaria anteriores a la so introducción. Lo cual, xeneró un fuerte alderique mediáu por intereses económicos, sociales y ambientales.

Sía que non, la obra y el testimoniu de de Rachel Carson foi la qu'ayudó a la creación, años dempués de la so muerte, de l'Axencia de Proteición Ambiental d'Estaos Xuníos (Environmental Protection Agency), a controlar l'usu del DDT y d'otros pesticidas, a la celebración del Día de la Tierra, a les lleis que se dictaron en munchos países del planeta sobre pesticidas, insecticides, funguicides, rodenticidas y productos similares y al desenvolvimientu del movimientu filosóficu y políticu que güei ye conocíu como ecoloxismu.

Obres[editar | editar la fonte]

  • (1965) The Sense of Wonder.
  • (1962) Silent Spring.
  • (1955) The Edge of the Sea.
  • (1951) The Sea Around Us.
  • (1941) Under the Sea Wind.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 24 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: http://beforeitsnews.com/environment/2012/09/rachel-carson-and-the-birth-of-modern-environmentalism-2449332.html.
  3. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 4066. Data de consulta: 17 abril 2023. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. URL de la referencia: http://www.lkwdpl.org/wihohio/cars-rac.htm.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. URL de la referencia: https://sjawards.aaas.org/awards/field_award_category/magazine-3?page=6. Data de consulta: 28 xineru 2018.
  7. URL de la referencia: http://www.gf.org/fellows/all-fellows/rachel-carson/. Data de consulta: 15 marzu 2016.
  8. URL de la referencia: http://www.nationalbook.org/nbaacceptspeech_rcarson.html. Data de consulta: 15 marzu 2016.
  9. URL de la referencia: http://research.amnh.org/burroughs/medal_award_list.html. Data de consulta: 15 marzu 2016.
  10. URL de la referencia: https://www.womenofthehall.org/inductee/rachel-carson/.
  11. URL de la referencia: http://www.presidency.ucsb.edu/ws/?pid=45389. Data de consulta: 15 marzu 2016.
  12. URL de la referencia: https://msa.maryland.gov/msa/educ/exhibits/womenshall/html/whflist.html.
  13. Afirmao en: NNDB. Llingua de la obra o nome: inglés.
  14. TNYT (23 de setiembre de 1962). «Reseña del llibro Primavera Silenciosa» (inglés). Consultáu'l 28 de payares de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]